X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דאעש קורא לתומכיו לבצע פיגועים במערב בחודש הרמדאן - ועל-פי נסיון העבר, כדאי בהחלט לקחת את הקריאה הזאת במלוא הרצינות
▪  ▪  ▪
עומד במילה שלו [צילום: AP]

הקלטת הלוהטת

ארגון דאעש פרסם לאחרונה קלטת, בה נשמע קולו של דובר הארגון שקורא לפעיליו ולתומכיהם לבצע פיגועים במהלך חודש הרמדאן. דובר הארגון, מוחמד אל-עדנאני, אמר בהקלטה לתומכי הארגון, כי כל פעולה שהם יעשו במדינותיהם, תהיה יותר משמעותית מהצטרפותם לשורות דאעש בסוריה ובעירק. למרות שאמירה זו די מתמיהה, שהרי דאעש תמיד זקוק לכוח האדם, נראה, כי הארגון נותן חשיבות רבה לפגיעה בעורף האויב, ובמקרה זה - במדינות המערב.
הכרזה זו של דאעש יש לקחת ברצינות רבה. בשנה שעברה הייתה קריאה דומה לפני חודש הרמדאן, שבמהלכו בוצעו בין היתר פיגועים בחוף הים בתוניסיה, במפעל בדרום-מזרח צרפת ובמסגד בכוויית. כולם יודעים למה דאעש מסוגל, במיוחד לאחר הפיגוע בפריז בנובמבר האחרון. מאחר שנראה כי דאעש עומד במילתו, ארגוני הביטחון בעולם צריכים להיערך לפיגועים משמעותיים של דאעש בחודש הקרוב.

בלי "בצלם"
מבחינתו הצלחה היא רק כתב אישום

אם לארגון באמת היה חשוב לשמור על זכויות האדם של הפלשתינים ביהודה ושומרון, הוא היה ממשיך לפעול מול צה"ל בניסיון להעמיד לדין חיילים שלטענתו פגעו ללא הצדקה בפלשתינים. הוא לא עושה זאת. תסיקו לבד את המסקנות

ארגון "בצלם" הודיע השבוע על הפסקת שיתוף הפעולה עם הפרקליטות הצבאית, בנוגע לעבירות שבוצעו לכאורה על-ידי חיילים נגד פלשתינים. לטענתו, הדבר נעשה לאחר שהארגון העביר מאות דיווחים לפרקליטות הצבאית, ורק עשרות מהם נבדקו.
לדברי הארגון, מאז תחילת האינתיפאדה השנייה הוא פנה לפרקליטות הצבאית בדרישה לחקור 739 מקרים של פגיעות שונות בפלשתינים. לדבריו, ב-182 מקרים לא נפתחה חקירה, ב-343 מקרים נסגר תיק החקירה בלא כלום, ב-25 מקרים הוגשו כתבי אישום ו-13 תיקים נוספים הועברו לדין משמעתי. 132 תיקים נמצאים בשלבי טיפול שונים, ו-44 נוספים לא אותרו על-ידי הפרקליטות.
הארגון מציין לחיוב את 25 המקרים בהם הוגשו כתבי אישום, ואף ציין שמדובר בדבר נדיר. נכון ש-25 המקרים מהווים רק 3% מכלל התיקים, אבל בקרוב למחצית מהמקרים נפתחו תיקי חקירה, שפשוט לא העלו דבר. מכאן מובן, כי "בצלם" רואה כהצלחה רק מקרים בהם הוגשו כתבי אישום, ומתעלם מכל אותם המקרים בהם נפתחה בחקירה.
בכל מקרה, הפסקת שיתוף הפעולה בין הפרקליטות הצבאית לבין "בצלם", תביא לעלייה במספר הדיווחים וסילופם. הארגון יוכל כעת לטעון כל דבר שהוא רוצה נגד חיילי צה"ל וקציניו, ואף להוסיף ולהתלונן שלא עושים דבר עם דיווחים אלו. אם לארגון באמת היה חשוב לשמור על זכויות האדם של הפלשתינים ביהודה ושומרון, הוא היה ממשיך לפעול מול צה"ל בניסיון להעמיד לדין חיילים שלטענתו פגעו ללא הצדקה בפלשתינים. הוא לא עושה זאת. תסיקו לבד את המסקנות.

עין צפונית

למרות המעורבות העמוקה של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה, נראה, כי הוא מתכונן בעקיפין להסלמה הבאה נגד ישראל. השבוע דווח, כי בשבועות האחרונים בנה צבא לבנון מספר מגדלי תצפית בדרום המדינה, באזור שבין ראש הנקרה לזרעית (16 ק"מ בקו אווירי). מגדלי התצפית משקיפים על בסיסים באזור, גדר המערכת, הכבישים והיישובים. החשש הוא שבעת מלחמה נגד ישראל, מגדלים אלו ישמשו את חיזבאללה.
החשש מפני המגדלים הוא מוצדק. בעבר כבר נעשו פיגועים, שהמודיעין מהם הגיע ממגדלי תצפית. לפי מה שנראה עכשיו, החיסרון של מגדלים אלו שהם גלויים לכולם, ובמקרה של הסלמה הם יופצצו ראשונים. השאלה האם מגדלים אלו ישמשו בסופו של דבר את חיזבאללה, תלויה במידה רבה ברמת האהדה של אזרחי לבנון לארגון. חיזבאללה חטף מכות לא רק בפן הצבאי בסוריה, אלא גם בפן האזרחי כאשר רמת האהדה כלפיו ירדה. אם לבנון תתחיל לפעול נגד הארגון ותקבל סיוע בינלאומי, הדבר יחליש מאוד את חיזבאללה וגם יוריד את הסיכויים להסלמה מול ישראל. דבר זה דורש אומץ וכוונה רבים מצד בכירי לבנון, שיבינו שעתיד המדינה נמצא כעת בידי חיזבאללה, והם יכולים לשנות זאת ולהחזיר את השליטה לידיהם.

הסתה בקבורה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הורה השבוע למשטרה להפסיק להחזיר גופות מחבלים. זאת, לאחר שבהלוויתו של עלא אבו ג'מאל, עובד בזק שביצע פיגוע דריסה בירושלים באוקטובר האחרון, החלו קריאות הסתה בניגוד למובטח.
ההימנעות מהחזרת הגופות היא ענישה קולקטיבית כלפי הפלשתינים, מאחר שיש כאלו שכן מקיימים הלוויות שקטות, כמו הלוויתו של המחבל מדיזנגוף, נשאת מלחם, והלוויתו של חסן מנאסרה ובן-דודו שדקרו שניים בפסגת זאב באוקטובר האחרון. אפשר לקוות שמדיניות אי-החזרת הגופות תביא ללחץ והסכמה של המשפחות שלא לבצע הלוויות המוניות.
אפשרות אחרת היא לקבור את המחבלים בעצמנו. הידיעה שגופות מחבלים לא יוחזרו, יכולה להשפיע על הנכונות שלהם לבצע פיגועים. המחבל יודע שישנה סבירות גבוהה שימות במהלך הפיגוע ויהפוך לשאהיד, בנוסף לכבוד שיקבל לאחר מותו. אם הם יידעו שיקברו אותם לפי כללי האיסלאם, אבל בשקט ובלי רעש וצלצולים, יכול להיות שהדבר ישפיע על הנכונות לבצע פיגוע או על הנכונות למות באותו פיגוע.

בנייה מחודשת

השבוע חודשה העברת המלט לסקטור הפרטי ברצועת עזה, לאחר שהתברר שהחמאס ניסה ליצור פרצה שתאפשר לו לקחת חלק מהמלט הזה, ככל הנראה לצורך בניית מנהרות. אם החרמת המלט בידי חמאס תימשך, יש כאן הזדמנות לישראל ולתושבי הרצועה.
אם החמאס יגנוב שוב את המלט המיועד לאזרחים, ישראל תוכל להפנות לכך את תשומת ליבם של הפקחים הבינלאומיים בשטח, שיראו כיצד החמאס פועל נגד תושביו שלו. מבחינת התושבים, הם יכולים לנסות להבין שכל הרעה הזאת באה עליהם בגלל החמאס. לא רק שהארגון הביא עליהם הרס וחורבן, אלא שגם את מה שהם קיבלו לשיקום בתיהם - החמאס לוקח להם. התושבים בעצמם יכולים לנסות לפנות לגורמים בינלאומיים שיעזרו להם נגד המשך שלטון החמאס.

תאריך:  26/05/2016   |   עודכן:  26/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמדאן חם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רוב הערבים/מוסלמים לא צריכים
האיסלם אינה דת   |  26/05/16 11:08
2
לעניין החזרת גופות
סתם אחד  |  26/05/16 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עמוס ידלין
אם ברצונה של ישראל להשפיע בשנים הבאות על דמותו של המרחב סביבה מוטב שלא תהסס ולא תחמיץ את ההזדמנות להחליש את אויביה המרים ביותר. מדיניות מוסרית, אסרטיבית, יוזמת ויצירתית נגד הציר הרדיקלי, שבמרכזה החלפת אסד ומשטרו הפרו-אירני, היא המשעול בו עליה לפסוע
איציק וולף
ראש ממשלת עירק הודיע על פתיחת המבצע לשחרור העיר, שהייתה הראשונה שנכבשה בידי המדינה האיסלאמית    "הגיעה שעת האפס, לדאעש אין ברירה אלא להימלט"
איתמר לוין, אריאל י. לוין
אם טיסה 804 התרסקה בגלל פצצה, זה אומר שבנמל התעופה דה-גול יש פעילי טרור שמחפשים כעת את המטרה הבאה. זהו טרור מסוג חדש שמצריך מלחמה מסוג חדש
אריאל י. לוין
מבט על עתידו של ארגון חיזבאללה, שבוע אחרי חיסולו של "הרמטכ"ל", מוסטפא בדר א-דין: המחסלים, היורש, העתיד והבעיות הכספיות    וגם מבט לעבר המתרחש בזירת הטרור בסיני
איתמר לוין
אישר מעצר עד תום ההליכים לנאשם בתכנון פיגוע מתוך הזדהות עם הארגון: אין למדינה צורך ועניין בייבוא לשטחה של פעילות ארגונים נוספים כמו דאעש, בבחינת "ונוסף גם הוא על שונאינו"
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
אובמה: לא נביס את דאעש עד סוף כהונתי  /  איציק וולף
נעצר המחבל האחרון מפיגועי פריז  /  עידן יוסף
בריטי הורשע בניסיון לפגוע בחיילי ארה"ב  /  אביתר בן-צדף
תשוו לשלמה ולישעיהו  /  אריאל י. לוין
על סף טרור גרעיני?  /  אמילי לנדאו, שמעון שטיין
ברק (אובמה) ברח  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il