X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה"הישג מגדול" של ממשלות נתניהו, שכל מה שהיה הזוי ומופרך בהצהרות שגיוניות של המופתי חאג' אמין אל-חוסיני, נתפש היום במדינות המערב כמתקבל על הדעת, וזאת בשל מדיניות מתלהמת, הלוקה בעיוורון מדיני של ממשלת בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
נתניהו.[צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

כמיהה כנה של כל אזרח לחיים שקטים ושלווים בארץ עולה באש להבות שנאה, כשבלבה של העיר תל אביב מתרחש רצח מזוויע של אזרחים ישראלים על-ידי אנשי טרור פלשתינים.
כמיהה כנה של כל אזרח בישראל לבנות כאן מדינה - שעל אדניה מתעצמת מערכת יציבה המבשרת שלום - נראית כעולה על שרטון שאין ממנו מוצא, כשמתרחש רצח כה מזוויע של יהודים רק בשל היותם יהודים.
גם בימים אלו אינני מוכן להניח לממשלת נתניהו, ממשלה הנמלטת מהאחריות שיש לה, כשאנחנו מגיעים לדרך של אין מוצא. כשבין שתי מלחמות עולם העלה המופתי חאג' אמין אל-חוסיני טענה, כי היהודים מבקשים להרוס את מסגד אל-אקצה ולהקים על חורבותיו את בית מקדשם, העולם הנאור הביע הסתייגות מוחלטת מהסתה חסרת שחר של המופתי, להוציא את שופריה ודובריה של החיה הנאצית שהשתוללה בברלין ושל גרורותיה, שחיבקו את המופתי וכזביו. הסתייגות מהסתה של המופתי הייתה נחרצת.
ה"הישג מגדול" של ממשלות נתניהו, שכל מה שהיה הזוי ומופרך בהצהרות שגיוניות של המופתי חאג' אמין אל-חוסיני, נתפש היום במדינות המערב כמתקבל על הדעת, וזאת בשל מדיניות מתלהמת, הלוקה בעיוורון מדיני של ממשלת בנימין נתניהו, האיום על אל-אקצה נראה ממשי.
בוטה ומשיחי
טרם קום המדינה הטענה של המופתי נראתה הזויה ומופרכת לאור הצהרות חד-משמעיות של ראשי התנועה הציונית לגבי מעמד אקסטריטוריאלי של המקומות הקדושים. גם בתום מלחמת ששת הימים ב-1967, כשצה"ל שלט בירושלים, הכריזה ממשלת ישראל על שמירת סטטוס-קוו. התלווה לכך איסור גורף בחותמת צווי הלכה של גדולי הרבנים בדבר איסור עליית יהודים להר-הבית, שנשמר על-ידי הציבור הדתי בקפידה.
נגד צווי ההלכה של ראשי הציבור החרדי לא היה פרץ מיליטנטי בוטה ומשיחי של מערערים ומתנגדים חריפים, כמו שפרץ בשנים אחרונות. לפרץ משיחי זה נתנו ונותנים גב ותמיכה גלויה חוגים פוליטיים במפלגות הימין, המכהנים בשלל תפקידי מפתח בממשלת נתניהו.
גידול דרמטי בהיקף ביקורים של יהודים ממפלגות "הליכוד" ו"הבית היהודי" בהר-הבית, כולל חברי כנסת ושרים, הכרזות של אישי ציבור בדבר הקמה מחדש של בית המקדש הדליק את אש התבערה, שממאנת להיכבות.
זחיחות מטורפת של חברת כנסת בשם מירי רגב בימי כהונתה כיושבת-ראש ועדת הפנים בכנסת ה-19, שהכריזה שהפלשתינים יכולים לעשות אינתיפאדה, "הם אינם מפחידים אותנו". יוהרה מתנשאת של רגב, כשהיא התעקשה לכנס את ועדת הפנים שהיא עמדה בראשותה לאין ספור של פעמים, רק הדליקה אש. מה שנראה שכבה, נדלק שוב בחודשים האחרונים לנוכח הצהרות מיליטנטיות של חברי כנסת ממפלגות הימין, כשמטורפי הג'יהאד האסלמי מוצאים בהכרזות אלו קרקע פורייה לביצוע מדיניות מטורפת של הרג וקטל ועוד סבב של שכול ודמעות בשני העמים.
פיגועים מזוויעים
בימים אלו ירי מתועב באזרחים יהודים בלבה של תל אביב במתחם שרונה עורר מצד אחד גינוי חריף ברחוב הפלשתיני, גינוי חריף גורמים משמעותיים בחברה הפלשתינית וגינוי חריף של הנהגת הציבור הערבי בישראל, אך היו גם גלי אהדה ברחוב, שלמעשה עוררו מורסות חברתיות המפעפעות בחברה זו.
לצערי, הימין המשיחי ששולט כיום בממשלת ישראל לא למד דבר על נפיצותו של הר-הבית, כשהמקום הזה משמש דבק מלכד את החברה הפלשתינית על כל פלגיה ומניע גם אנשים שאינם קשורים לארגונים כלשהם לבצע פיגועים מזוויעים של רצח.
חומר נפץ נזרק לעברה של החברה הפלשתינית על-ידי ממשלת ישראל המצביעה על הכוונה לבנייה רבת היקף בגבעת המטוס - כיום שכונת קרוואנים של עולים מאתיופיה - להרחיב את הבנייה בהר חומה בדרום העיר, לבנות בשטח אי-1' כדי לחבר את מעלה אדומים להר הצופים, סלילת כביש החוצה את בית צפפה ולהגביר את ההתיישבות היהודית בלב הרובע המוסלמי.
כיום בתוך ירושלים המזרחית גרים כ-2500 יהודים במספר ריכוזים קטנים, כמו: מעלה הזיתים בראס אל-עמוד. אך כשנכנסות עשרות משפחות לסילואן ונפתלי בנט, איש עם יומרות להיות ראש ממשלה בישראל, מכריז הכרזה שקרית - המצוצה מהאגודל של ילד שממאן להתבגר - הכרזה חסר אחריות על רוב יהודי בה. הכרזה זו נתפשת כהאצת מגמת החדירה של ישראל ללב ירושלים המזרחית, ובעיקר לאגן הקדוש, מגמה זו נתפשת כאיום על מה שהפלשתינים רואים "אל קודס", היא נתפשת כאיום על סטטוס-קוו.
ערכי מוסר
הפלשתינים מהווים כיום למעלה מ-40% מתושבי ירושלים, והם נהנים מתקציב שמתקשה להגיע ל-10% מתקציב הרשויות. במערכת החינוך שלה חסרות 1500 כיתות. מאות כיתות הן כיתות בחדרים מושכרים בדירות מגורים ללא תנאים מינמליים לחיי בית ספר מסודר בשנת 2016.
במציאות קשה זו, שישראל אחראית לה ורק קצה קצהו של מרחבי המציאות הזו באו כאן לידי ביטוי מבעבעת מורסה חברתית, שמתוכה צומחים צמחי רעל של טרור והרג קטלני.
אני קורא לפלשתינים לא להמיר מאבק פוליטי במאבק אלים של רצח וקטל חיים. רצח של ילד יהודי בעתניאל בשומרון ורצח יהודי במתחם שרונה בתל אביב זה רצח ערכי המוסר עליו שני העמים חייבים לבנות את חייהם על אותה כברת ארץ.
אני קורא לציבור הישראלי שיסיק מסקנה מה השגנו בסיבוב הדמים האחרון, שנשא את השם "צוק איתן" - 50 ימי לחימה, 72 חיילים הרוגים, 5 אזרחים הרוגים, 1620 חיילים פצועים וחלקם פצועים קשה, 837 אזרחים פצועים, אלפי אזרחים פונו מבתיהם בתקופת המלחמה, 70.000 חיילי מילואים גויסו, עלות מבצע כ-9 מיליארד שקל ופגיעה קשה בשיעור צמיחה כלכלית. בצד הפלשתיני נרשמו כ-2000 הרוגים כ-10.000 פצועים. מספרים של דם ודמעות עד לסיבוב הבא כשלזה התווספו 4 קורבנות של רצח מתועב בשבוע שעבר בלבה של העיר תל אביב.
הצהרות פוליטיות
את מעגלי הדמים האלו אפשר וחייבים להפסיק! לא מלל היוהרה של בנימין נתניהו יעצור את מרחץ הדמים הבלתי פוסק.
ראש ממשלה, שמצהיר שתי מדינות לשני עמים, אך למעשה עמדתו העקרונית שוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית לצד מדינת ישראל, אינו יכול להביא את השלום הנכסף, הוא יכול להביא רק את התמרון "המוצלח" בין הצהרות פוליטיות על שתי מדינות ובין הליכה בתלם הליכודי, שמיום ליום נהיה יותר משיחי, שמובילים זאב הלקין ויריב לווין, מובילים שבעטו בישבנו של בוגי יעלון, דן מרידור ויורקים בפרצופו של בנימין בגין.

תאריך:  13/06/2016   |   עודכן:  13/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההישג" של ממשלת בנימין נתניהו
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
שהצליח לזרוע את הפחד והאימה ל"ת
הישג לנתניהו   |  13/06/16 17:23
 
- ביבי מצליח להיות טראמפ ישראלי
ההישג הגדול   |  13/06/16 18:14
 
- כמה טיפש יכול להיות מוקיון
ב.ל  |  13/06/16 20:25
2
שקרן.שקרן,שקרן,שקרן,שקרן.שקרן
ב.ל  |  13/06/16 18:22
 
- ב. ל . חבר כבוד בדעאש.
עמית ר...  |  14/06/16 20:53
 
- ב. ל . חבר כבוד בדעאש.
עמית ר...  |  14/06/16 20:53
 
- ב. ל . חבר כבוד בדעאש.
עמית ר.  |  14/06/16 20:53
3
אם היה רק ימני...
מישאל  |  13/06/16 22:54
4
נבל
מגיב ותיק  |  14/06/16 00:46
 
- הפטרון של כל הנבלות
אני מגיב ותיק   |  14/06/16 10:23
5
תזכורת לבדאים הבלתי נלאים
פלא יועץ   |  14/06/16 10:51
 
- המגיב פלא יועץ מחלל את היהדות
עמית ר.  |  14/06/16 20:26
 
- אתה מצפה שנגיש הלחי השניה אפיל ל"ת
הנוצרים לא מגישים  |  14/06/16 22:59
 
- כמו כותב המאמר,אף אתה לוקה
פלא יועץ  |  15/06/16 06:18
 
- ישמעאל ויצחק אחים הם.
לפלא היועץ....  |  15/06/16 15:32
 
- ולכן ישמעאל "בטוב ליבו,מרוב
פלא יועץ  |  17/06/16 10:22
6
התועמלן הבולשביקי משמיץ שוב
יהודה דרורי  |  15/06/16 12:34
7
כביבי יתיר עליה להר הבית
קיץ חם ממתין  |  15/06/16 15:21
8
נתניהו מוביל למדינה דו לאומית!
קיקו  |  15/06/16 15:32
 
- נתניהו מוביל לאבדון
לקיק...ו  |  16/06/16 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אהרון שחר
האם הטרור המוסלמי/פלשתיני הוא מלחמה או פשעי מלחמה? טרם החלטנו    קשה לעשות את האבחנה המדויקת בין מלחמה לפשעי מלחמה. אולי היא בכלל לא קיימת
יוני בן-מנחם
חמאס דורשת להיות מעורבת בתהליך קבלת ההחלטות לבחירת יורש למחמוד עבאס. מצרים החלה לנסות ולקדם פיוס בין כל הפלגים הפלשתינים אך היא מעריכה כי חמאס מעוניינת בהמשך המצב הקיים
ענבל בר-און
‏הארץ הוא עיתון לאנשים חושבים    אבל הם כנראה לא בודקים עובדות, ולא מסיקים מסקנות ‏‏   הטענה כי תהליך מדיני בכוחו לעצור את הטרור נסתרת מן ההיסטוריה הקרובה
ענבל בר-און
נדב שרגאי מנסה, בטורו האחרון בישראל היום, להתחקות אחר מקורות הטרור, גרסת 2016    ‏הטרור הזה אינו מאורגן, הוא טרור של יחידים    אבל הרש"פ ברקע, כל הזמן
מירב ארד
כוחות הביטחון הרסו את ביתו של המבחל בן ה-16 בכפר יטא שליד חברון, לאחר שבג"ץ קבע כי ניתן לבצע את המהלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il