X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעקבות ההחלטה שנתקבלה, בעניינו של השופט המכהן, שנחשד בביצוע עבירות מין בבתו הקטינה, לאפשר לו לשוב לתפקידו ולמשרתו, כשופט מכהן, הגם שההליכים הפליליים נסגרו בעניינו בנימוק של "חוסר ראיות", הרי שוב לא ניתן יהיה לפסול אדם, מלכהן במשרה ציבורית, הדורשת, מעצם טיבה וטבעה, יושרה ציבורית, אך ורק בשל העובדה שההליכים הפליליים שהתקיימו נגדו נסגרו בנימוק של "חוסר ראיות"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. בג"ץ טיהר גם אותו [צילום: משרד המשפטים]

שרת המשפטים, איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת, מרים נאור, זכאיות להערכה רבה, בשל אומץ הלב הציבורי שגילו שתיהן, יחדיו לאחרונה עת החליטו הן, כי שופט השלום שנחשד בעבירות מין בבתו יחזור לתפקידו, לאחר שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. עוד נמסר ופורסם, כי על-פי הודעתן של שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון, לא תהיה כל מניעה ששופט זה ידון גם בתיקים פליליים.
כזכור, סגר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בשבוע החולף, תיק החקירה נגד השופט, שנחשד בביצוע עבירות מין ואלימות בבתו הקטינה. תיק נסגר, מחוסר ראיות ולא - מהעדר אשמה. מנדלבליט קבע, בהחלטת סגירת התיק נגד שופט מכהן זה, כי הראיות נגדו מצויות בטווח הנמוך של הראיות היוצרות סיכוי סביר להרשעה. לכן, החליט הוא לסגור תיק החקירה נגד שופט מכהן זה.
ברשימה קודמת שלנו, שהוכתרה בכותרת: "חוסר ראיות או חוסר אשמה" ("מחלקה ראשונה" 16.6.2016), נכתבו על-ידינו, בין היתר דברים, בזו הלשון: "ההחלטה אם להפסיק הליכים פלילים אלה וגם/או אם להפסיק הליכי חקירה תלויים ועומדים אלה, בנימוק של "חוסר אשמה" וגם/או בנימוק של "חוסר ראיות", אינה עניין של מה בכך, אלא מדובר בהחלטה מהותית, העלולה וגם/או העשויה להשפיע על גורלו של נשוא החקירה וגם/או המשך ההליך הפלילי, לשבט או לחסד.
בעוד שההחלטה אם להפסיק הליכים פלילים וגם/או אם להפסיק הליכי חקירה, בעודם באיבם, בנימוק של "חוסר ראיות", מותירה כתם בגיליון ההרשעות של מי שנגדו התנהלו הליכים פלילים וגם/או הליכי חקירה אלה, בדמות רישום פלילי, במרשם הפלילי המתנהל על שמו במשטרת ישראל, הרי שההחלטה, אם להפסיק הליכים פלילים אלה וגם/או אם להפסיק הליכי חקירה, בעודם באיבם, בנימוק של "חוסר אשמה", מותירה מי שנגדו התנהלו הליכים פלילים אלה וגם/או הליכי חקירה שכאלה, צח כשלג". (ההדגשות וההדגשות, בקו אחד, במקור - ח"ש)
מצבו המשפטי של מי שנסגרו נגדו הליכים פליליים ובכללם חקירה פלילית - שהתנהלו נגדו, בנימוק של "חוסר ראיות" - עד קבלת החלטתן האמיצה של שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון, לפיה גם מי הנושא בתפקיד ציבורי, דוגמת שופט מכהן, יוכל להמשיך בתפקידו זה, הגם שתיק החקירה וההליכים הפליליים נסגרו נגד, בנימוק של "חוסר אשמה" - ישתנה, מכאן ואילך, באופן קיצוני ומשמעותי ביותר.
בעקבות ההחלטה שנתקבלה, בעניינו של השופט המכהן, שנחשד בביצוע עבירות מין בבתו הקטינה, לאפשר לו לשוב לתפקידו ולמשרתו, כשופט מכהן, הגם שההליכים הפליליים נסגרו בעניינו בנימוק של "חוסר ראיות", הרי שוב לא ניתן יהיה לפסול אדם, מלכהן במשרה ציבורית, הדורשת, מעצם טיבה וטבעה, יושרה ציבורית, אך ורק בשל העובדה שההליכים הפליליים שהתקיימו נגדו נסגרו בנימוק של "חוסר ראיות".
מכאן ואילך ניתן לבדוק ולבחון טיב הראיות שהביאו להחלטה לסגור הליכים פלילים, בנימוק של "חוסר ראיות". ניתן יהיה לטעון, שמדובר בראיות בטווח הנמוך של הראיות היוצרות סיכוי סביר להרשעה.
בשונה מנאשם בפלילים, המוגש נגדו כתב-אישום, היכול להתגונן, להוכיח חפותו ולהביא לכך, כי הוא יזוכה זיכוי מלא וכתב-האישום, שהוגש נגדו, יבוטל, הרי דרך זו נמנעת ממי שהליכים פליליים שהתקיימו נגדו, נסגרו, בין בנימוק של "חוסר אשמה" ובין בנימוק של "חוסר ראיות". לא פעם נשמעת הטענה מצד מי שההליכים הפליליים עוכבו בנימוק של "חוסר ראיות" וכתוצאה מכך, איבד כל סיכוי, בעבר, לכהן, במשרה ציבורית, הדורשת מידה רבה של יושרה, כי לא היה מוגש נגדו כתב-אישום, יכול היה הוא להילחם על חפותו ולהביא לזיכויו המוחלט, בבית המשפט ולבטל כתב-האישום, שהוגש נגדו.
מי שההליכים פליליים עוכבו נגדו, בנימוק של "חוסר ראיות", יכול לבקש שינוי ההחלטה לסגירת התיק הפלילי ולביטול ההליכים הפליליים שהתנהלו נגדו, לסגירת התיק בנימוק של "חוסר אשמה". אם יסרב הגורם שהחליט לבטל ההליכים הפליליים, לשנות נימוקיו לביטול הליכים הפליליים אלה, יכול הוא לנקוט בהליכים משפטיים, דוגמת הגשת עתירה לבית המשפט העליון, בשבתו לדין, כבג"ץ. ד"ר אביחי מנדבליט עצמו, היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, יכול להוות דוגמה אישית, שעה שבג"ץ דחה עתירות שהוגשו נגד מינויו וכשירותו, לכהן כיועץ המשפטי לממשלה ואגב כך קבע, כי אין כל מניעה שיכהן בתפקידו זה.
היועץ המשפטי לממשלה הקודם, עו"ד יהודה וינשטיין, הורה על סגירת ההליכים הפליליים שהתקיימו נגד מנדלבליט, בחשד שעבר עבירה פלילית, בכך שלא הורה לרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, למסור מיידית מה שנקרא "מסמך הרפז", אלא עשה כן, יום למחרת. וינשטיין לא נימק סיבת סגירת ההליכים הפליליים נגד מנדלבליט, אלא יעץ לנתניהו לשקול אם מדלבליט יכול להמשיך בתפקידו כמזכיר הממשלה, נוכח נסיבת גניזת תיק החקירה שהתנהל נגדו בפרשת הרפז. בג"ץ טיהר ד"ר אביחי מנדלבליט באופן מוחלט והכשיר הדרך למינויו בתפקידו הנוכחי כיועץ משפטי לממשלה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  21/06/2016   |   עודכן:  21/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגירת תיק פלילי חייבת להביא לטהור מוחלט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
כל עוד שעבירת הסוב יודיצה קיימת בספר החוקים הישראלי, אין כל סיבה ואין כל מקום שהיועץ המשפטי לממשלה, לא יפעל לפיה ולא יעמיד לדין פלילי, מי העוברים בבוטות ובחציפות יתרה על הוראות סעיף 71 לחוק בתי-המשפט המונעות והאוסרות התערבות חיצונית, בהליך משפטי פלילי, המתנהל בבית משפט, צבאי או אזרחי, והינו בגדר של הליך משפטי, תלוי ועומד
חיים שטנגר
לאור התנהלותו השונה מן הרגיל של מפכ"ל משטרת ישראל, הקובע אמות מידה שונות, בקשר לדרכי התנהלותה ותפקודה של משטרת ישראל, כפי שנהגו דברים עד כה, מן הראוי לעדכן את הוראות הנוהל המשטרתיות השוטפות ולקבוע אמות מידה נוהליות, שלפיהן יוחלט מה תהיה עמדתה הציבורית, התפקודית והערכית של משטרת ישראל
ארי בוסל
הכיצד הגענו למצב בו ישראלים, יהודים ונוצרים כאחד, במקום להגן על מדינת ישראל בחירוף נפש, מזלזלים בה, פוגעים בה ומוכרים אותה לזנות?
חיים שטנגר
ההחלטה אם להפסיק הליכים פלילים אלה וגם/או אם להפסיק הליכי חקירה תלויים ועומדים אלה, בנימוק של "חוסר אשמה" וגם/או בנימוק של "חוסר ראיות", אינה עניין של מה בכך, אלא מדובר בהחלטה מהותית, העלולה וגם/או העשויה להשפיע על גורלו של נשוא החקירה וגם/או המשך ההליך הפלילי, לשבט או לחסד
חיים שטנגר
חובתה הראשונית של ערכאת הערעור הינה להידרש למהות הערעור ולא להניח לכך, בכל הכבוד הראוי משיקולים של יעילות הדיון ומניעת סרבולו. כך, ורק כך תגדיל תורת המשפט ותחודד, כאשר יעילות הדיון הנטענת - בכל הכבוד הראוי אסור לה שתשפיע על מהות הערעור, נימוקיו והסיבות אם לקבלו, אם לדחותו, לגופם של דברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il