X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ליד הבורסה בניו-יורק מוצבים מחשבי ברוקרים הקולטים אינפורמציה לפני אחרים, באלפית השנייה, דבר המאפשר תגובה לפני כולם גם המדינות לא יוצאות נקיות יוון ואיטליה התקבלו ליורו תוך עצימת עין מכך שהן זייפו את נתוניהן
▪  ▪  ▪
אין מגבלת נפח [צילום: AP/Lee Jin-man]

השבוע התבשרנו על פסק הדין בפרשת הרצת המניות של נוחי דנקנר. סיפור המעשה מעיד על רמת תחכום דלה. מאיש עסקים שהוערך כמתוחכם ניתן היה לצפות להתנהלות חכמה יותר. פרשת דנקנר עם כל היותה מינורית יחסית פותחת צוהר לנעשה בכלכלה העולמית.
משבר הסב-פריים שהתפוצץ ב-2008 היה רמזור שציין שמשהו רקוב בממלכת וול סטריט. בנקים וחברות השקעות עולמיות, ברובן אמריקניות, מכרו אגרות חוב מגובות במשכנתאות שניתנו גם ללווים חסרי יכולת פירעון. כל זאת תוך שכנוע המשקיעים, באמצעות מודלים כביכול מתימטיים, שהמשכנתאות הן בטוחות. עם התפוצצות הבועה, שבנק הפועלים היה בין הניזוקים ממנה, אף מנכ"ל של המוסדות המפתים לא נתן את הדין.
משבר זה, ממנו לא התאושש העולם המערבי עד היום, צריך היה לאותת שכדאי לבדוק את כל המערכת הכלכלית חוקיה ונהליה כדי למזער נזקים עתידיים.
כך כדאי לבחון את כללי המסחר בניירות ערך. רבות נאמר על פרקטיקת השורט. פעולה של מכירת מניות שאינן בידי המוכר. מדובר בהימור לשמו והיו תקופות שהדבר נאסר. מנגנון פעילות זה מונע מהשוק לסחור בכמות מניות מעבר לזו המונפקת בשוק. עם האוכל בא התיאבון וכדי לדלג על המהמורה הומצא המונח naked short המאפשר לגלוש מעבר לכמות המניות שבשוק עקב טיעון מוזר שבמהלך המסחר יש מצבים בהם יש טעויות והשמטות.
זייפו נתונים
שוק סחר המטבעות לעומת זאת אין לו מגבלת נפח. עם התרחבות הסחר האינטרנטי הפך מנגנון סחר המטבעות שתפקידו לאפשר מסחר בין מדינות לקזינו אליו נגררים חובבי הימורים חסרי מושג בסיכון אליו הם נגררים. שימוש במידע פנימי אינו חוקי אך הופך למטבע עובר לסוחר.
ליד הבורסה בניו-יורק מוצבים מחשבי ברוקרים הקולטים אינפורמציה לפני אחרים, באלפית השנייה, דבר המאפשר תגובה לפני כולם. גם המדינות לא יוצאות נקיות. יוון ואיטליה התקבלו ליורו תוך עצימת עין מכך שהן זייפו את נתוניהן והציגו תוך רמייה שהן הגיעו למינימום הנדרש.
הולך ומתפתח מנגנון של אגרות חוב מסוג coco.בקליפת אגוז בנקים הזקוקים להגדלת הון ולא מעוניינים לדלל את בעלי המניות הקיימים מנפיקים אג"ח אותן אפשר למחוק במידה וההון העצמי של הבנק ירד לרמה מסוימת. במילים אחרות בנקים האמורים להיות מגדלור השומר על כספי המלווים/מפקידים שלהם מעלים אפשרות שהונם העצמי ישחק או במילים אחרות הם יציגו הפסדים משמעותיים.על האגרות הם ישלמו רבית גבוהה מאגרות אחרות. עם הזמן הם ייטו להלוות כספים אלה בריבית גבוהה מהרגיל קרי: להלוואות מסוכנות. חגיגה זו החלה באירופה וגם הבנקים הישראלים הצטרפו אליה. באגרות אלה טמונים זרעי הסב פריים הבא. מהאמור ניתן להסיק שיש לערוך רויזיה על כל נוהלי השווקים.
ברמת המקרו יש לבדוק את מנגנוני התגובה של המדינות. בעת משבר שנות השלושים של המאה הקודמת התפתחה דפלציה ומתוך חוסר ידע בחר הפד להעלות רביות במקום להורידן,דבר שהחריף את המשבר. הלקח נלמד והפעם הורידו רביות בקצב מהיר ואף מהיר מידי והעמידו את קברניטי הכלכלה ללא תחמושת.
יש לנקוט במדיניות יזמות פרויקטים על-ידי הרשויות ולממנה על-ידי הדפסת כסף. אנו רחוקים מאינפלציה. את המשבר אותו אנחנו עדיין חווים יחקרו זמן רב ופרסי נובל יחולקו למצטיינים. בינתיים יש לספק פתרונות ורוויזיה מקיפה של התנהלות השווקים השונים.

תאריך:  10/07/2016   |   עודכן:  10/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
ענבל בר-און
מרדכי גילת, בטורו בישראל היום עוסק בשחיתות השלטונית    עכשיו נוסף כלי נוסף למיגורה: ניתן ‏להסתמך על ראיות נסיבתיות
יובל לובנשטיין
מה יעזרו כעת דברי ההלל והמליצה הרבים מלבד תחושת הקלה של כל ראש מועצה מקומית כזו או אחרת שהוא תרם" למאמץ הלאומי להקלה בעונשו של דנקנר"? שהרי האחרון פשוט עבד על הציבור וגזל בסופו של דבר את כספו!
יצחק מאיר
אל נא נהיה כצופים בדרמה אישית. לא נוחי לבדו עומד בדוכן. עומדת תרבות שלימה לתוכה הודחנו כולנו, ונוחי ניצב שם כנציב אזהרה בדרך לסדום בה כנראה הלך ובה לא הלך לבדו
יובל לובנשטיין
מי שבאמת ערער את דנקנר ואת שיטתו הפסולה, הייתה אישה אלמונית עד לפני 5 שנים בשם דפני ליף
ראובן לייב
בהרשעתו הגורפת של נוחי דנקנר מסתמנת תקווה לקיצם הקרוב של תעלולי הון-שלטון בציבור הרחב, ששוב לא יצליחו לשטות בו להבא ולגזול בדרכים לא כשרות את כספו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il