X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מנכ"ל מפלגת העבודה, גלעד רבינוביץ', מבכירי ענף ההיי-טק, מסביר כיצד משווקים אידיאולוגיה וערכים בעידן הדיגיטלי, ומדוע חצה את הקווים מהמגזר העסקי לעולם הפוליטי
▪  ▪  ▪
גלעד רבינוביץ', מנכ"ל מפלגת העבודה [צילום: יח"צ]
קסם לו
רבינוביץ': "לפני כמה חודשים פנה אלי יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, והציע לי להירתם למערכה ולקחת על עצמי את תפקיד מנכ"ל המפלגה. כאיש פוליטי קסמו לי הרעיון והאפשרות לתרום ולהשפיע על מהלכים בקנה מידה לאומי"

לפני כמה חודשים מינתה מפלגת העבודה את גלעד רבינוביץ' לתפקיד מנכ"ל המפלגה. רבינוביץ' מוכר כמנהל בכיר בהיי-טק, שניהל שורה של חברות, כגון מלם ונטוויז'ן. הוא אף שימש בשורה של תפקידים במגזר העסקי, בהם יו"ר מועצת המנהלים של אייס קנה ובנה ודירקטור בשורה של חברות.
נוסף על תפקידו במפלגה, מכהן רבינוביץ' בהתנדבות כסגן ראש מועצת שוהם ומחזיק תיק החינוך ביישוב. הוא מוצא גם זמן לשמש כחבר בדירקטוריון עמותת צופן לקידום תעסוקת ערבים בהיי-טק ולהרצות במסגרת לימודי תואר שני במינהל עסקים בקריה האקדמית אונו. בין לבין, רבינוביץ' הוא בעליה של חברת הייעוץ האסטרטגי והניהולי ITStrategy.
שאלנו את רבינוביץ' איך מנהלים גוף כמו מפלגה, מה מהות תפקידו, וכיצד מפלגת העבודה מתאימה את עצמה לעידן הדיגיטלי ונערכת לדבר עם הבוחרים שלה בשפה שרבים מהם מבינים.
לדבריו, "בכניסתי לתפקיד הגדרתי שמפלגת העבודה, מבחינת שיטת העבודה והתנהלותה השיווקית מול השוק, היא משהו בין קוקה קולה (Coca Cola) למכבי תל אביב. המשמעות של הגדרה זו היא שעל המפלגה לפעול בכל הקשור לשיווק כמו גוף עסקי-מסחרי שמשווק את עצמו לקהל הרחב. מכאן גם נגזרים חלק מתפקידיי".
כיצד משווקים אידיאולוגיה באריזה של קוקה קולה?
"עולם השיווק הוא עולם מרתק, שהטכנולוגיה שינתה אותו לחלוטין בשנים האחרונות, והוא ממשיך להשתנות מדי יום - הן בזכות הטכנולוגיות החדשות והן בשל השינוי באופנים שבהם אנשים צורכים תקשורת ורוכשים מידע. הדיגיטל שולט בחיינו והוא זה שמכתיב את דרכי הפעולה של עולם השיווק.
"מפלגת העבודה לא יכולה להישאר מאחור ולכן, הפרויקט המרכזי שלי הוא להפוך את העבודה למפלגה דיגיטלית. זה אומר שלצד אמצעי השיווק המסורתיים, נכנסנו בצעדים מהירים לעולם הדיגיטל. מנגד, אין תחליף למגע האנושי. בעולם שלנו, הקשר הבין אישי והמגע האנושי הם עדיין החשובים ביותר בכל מהלך של שיווק ומכירות. עם זאת, הדרך להגיע לקהל השתנתה לחלוטין בשנים האחרונות, הטכנולוגיה פתחה בפנינו מגוון אמצעים וערוצים חדשים".
אלו מהלכים ביצעתם?
"השקנו אתר אינטרנט חדש למפלגה, שניתן לגשת אליו ממגוון אמצעים, כולל מטלפונים חכמים. הקפדנו על ויזואליות ועל מראה צעיר וחדשני, במטרה למשוך אנשים. במקביל, האתר משמש ככלי עבודה, כאשר ההתפקדות למפלגה נעשית דרכו, לכל אחד מסניפי המפלגה כמו גם לכל אחד מהחוגים הפעילים בה. בנינו מעין מיני סייט לשימושם הבלעדי של חברי הכנסת של המפלגה. במקביל, ניתנה בידי הגורמים השונים האפשרות להזין את החומרים הרלוונטיים אליהם באופן עצמאי, כך שכל סניף, חוג או חבר כנסת יכול להשתמש באתר המפלגה כאתר אישי שלו.
"במקביל לאתר, חידשנו את דף הפייסבוק (Facebook) של המפלגה ובנינו דף לכל אחד מעשרות סניפיה ברחבי הארץ. ידוע לנו שהקהלים נמצאים במגוון רשתות חברתיות ואנחנו גם שם. אנחנו פעילים גם ברשתות כמו טוויטר (Twitter), יוטיוב (YouTube), אינסטגרם (Instagram) ורשת המיועדת לקהל הרוסי.
"בנוסף, יש לנו צוות שתפקידו להתעדכן ולהתוות פעילות במקומות הכי חמים ברשת, על-מנת להגיע למגוון קהלים. כל אחד ואחת לפי הרשת הנכונה עבורו. סביר להניח שבקרוב יהיה לנו גם סנאפצ'ט (Snapchat), משום שבעולם החדש, בלי צבע ועניין אין לך מה לחפש".
מה לגבי מערכות ה-IT של המפלגה?
"כדי להתאים את עצמנו לעידן החדש החלפנו את מערכת הליבה של המפלגה, שהיא מערכת המפקד. מערכת זו מהווה 'מרשם האוכלוסין' שלנו ואוגרת בקרבה את נתוני המתפקדים. המהפכה באה לידי ביטוי בפתיחת המערכת החדשה לסניפי המפלגה, כך שכל מזכיר סניף יוכל לנהל את רישומי היישוב שלו ובתוספת מודול CRM שיעמוד לרשותו, יוכל לטפל ולעקוב אחר פניות של אוהדים, מתנדבים ואזרחים שמבקשים סיוע או להביע עמדה. המערכת כולה יושבת בענן - דבר שמקל על הנגישות אליה".
מהי עמדת מפלגת העבודה לגבי החוסר בכוח אדם בהיי-טק והרעיון לייבוא מהנדסים מחו"ל?
"יש מחסור במהנדסים, אבל הרעיון להביא מהנדסים מחו"ל הוא בדיחה. הדברים נאמרו ככל הנראה לצרכים פוליטיים לאוזניו של מישהו.
"המגזר הטכנולוגי הוא הקטר שמוביל ויוביל אותנו להמשך התפתחות ופריחה כלכלית וחברתית. מגזר זה מספק מספר הולך וגדל של מקומות תעסוקה, ומתוך כך נהנים מפירותיו עסקים וציבורים רבים נוספים. על המדינה לעודד ולטפח את המגזר, ובראש ובראשונה להשקיע בחינוך הטכנולוגי, שיצמיח לנו את עתודות כוח האדם לעתיד. חשובה ההשקעה בחינוך הטכנולוגי במגזרים ייחודיים כמו החרדים והערבים. בשני מגזרים אלה יש פוטנציאל גדול שאינו מנוצל ופיתוחו יתרום רבות למדינה".
לסיום - אתה איש היי-טק ותיק, מאחוריך קריירה מרשימה. למה לך פוליטיקה עכשיו?
"נולדתי בבית פוליטי, סבי היה איש העלייה השנייה, ומינקות שמעתי על פעילותו לצד דוד בן-גוריון ועל המאמרים שכתב לעיתון דבר. אני חבר במפלגת העבודה מאז ומתמיד, ופעילות ציבורית ליוותה אותי לאורך כל חיי.
"לפני כמה חודשים פנה אלי יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, והציע לי להירתם למערכה ולקחת על עצמי את תפקיד מנכ"ל המפלגה. כאיש פוליטי קסמו לי הרעיון והאפשרות לתרום ולהשפיע על מהלכים בקנה מידה לאומי".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
הראיון המלא מתפרסם במגזין מנהיגים של אנשים ומחשבים, שהופיע השבוע.
תאריך:  11/07/2016   |   עודכן:  11/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בית העלמין עין חרוד מאוחד מבודל בצורה ברורה ובולטת, אולי יותר מבתי עלמין קיבוצים אחרים    שטח בית העלמין עין חרוד מאוחד, קטן יחסית ומספר קבריו לא עולה להערכתי על כמה מאות בודדות
יובל לובנשטיין
לשם שינוי המסר היה פשוט וקליט ולא מסובך כדרכה של המשביר "קנה עכשיו שלם בשנה הבאה, או קנה וקבל הנחה של 65% ועוד 24% על היתרה ועוד 12% השארית של החשבונית הבאה"
עפר דרורי
מבין הכתובים עולה ועומדת דמותו הייחודית של הרב גורן שפרס כנפיים הרבה מעבר למה שרבנים אחרים העזו לעשות אף שלא נפלו ממנו בגדולתם בתורה
עליס בליטנטל
עולמם של סוכני נדל"ן הנאבקים לשרוד בעת שפל כלכלי ובכלל, נפרש במלוא הלהט של שחקני תיאטרון חיפה במחזה "גלנגרי גלן רוס" שכתב דייוויד מאמט (יליד 1947). עליבות הנפש, מידת ההשפלה העצמית הכרוכה במקצוע התיווך בנדל"ן, נפרשות כאן לעיני הצופים במחזהו של המחזאי היהודי-אמריקני מאמט שחווה בנעוריו ובהמשך בסיטואציות דומות
צילה שיר-אל
כל הקשור לנושאי עבודה עומד להיות מאוד משמעותי בחייכם כיוון שאתם מנסים לעשות שינויי משמעותי בצורה ובתוכן העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il