X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפיגוע האידיאולוגי הקרוב, כמו-גם בואם - הצפוי מראש של המחבל/המחבלת האידיאולוגיים, שיבצעו פיגוע הטרור הבא, ברחבי אירופה ושאר העולם הנוצרי, מתקתק, תקתוק יומיומי וקצוב, כפצצת זמן עתידית
▪  ▪  ▪
הפיגוע בניס, צרפת [צילום: פרנסויס מורי/AP]

עתה, כשנשתחררנו מעט מההשפעות התקשורתיות של השבוע החולף, בקשר למהפכה הצבאית הכושלת בטורקיה, יכולים אנו לשוב, "בראש שקט" אל ניתוח משמעויות מתקפת הטרור שנתרחשה, אך לפני חמישה ימים בלבד - ביום הבסטיליה - כאשר אירועי סוף השבוע באיסטנבול ובאנקרה, דחקו אותה ממרכז הבמה התקשורתית אל שולי במה זו, בכורח הנסיבות ובשל ציווי הזמן והשעה.
מבקשים אנו, ברשימתנו זו, לעסוק בדימוי המתעתע, הבלתי ניתן לזיהוי והבלתי ניתן לצפייה מראש של דימוי המחבל/המחבלת האידיאולוגיים, העשויים להיות מעורבים בפיגוע הטרור הבא, על-רקע תמיכתכם ורצונם להשליט תפיסת העולם האיסלאמית, על פני תפיסת העולם הנוצרית. ואין זה משנה, כלל וכלל, אם מדובר בתפיסת עולם, מבית מדרשם של דאעש, חיזבאלה, החמאס - ובלי כל הבדל ובידול שהוא - מבית מדרשם של נשיא טורקיה, רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן וחבר מרעיו, תומכי האיסלאם.
חקירת המניעים שהובילו תושב העיר, ניס, שבצרפת, מוחמד לאחוויג', בן ה-31, שדרס למוות, אך לאחרונה - לפני חמישה ימים בלבד, ביום הבסטיליה, הלא הוא החג הלאומי ויום העצמאות של צרפת, הנחוג בתאריך 14 לחודש יולי, מדי שנה בשנה - 84 איש, תוך שהוא פוצע, בפיגוע דריסה במשאיתו, עוד כ-200 איש, לפני שנורה למוות וחוסל, טרם הובהרו. כל שיודעים שלטונות צרפת וגורמי החקירה, לתאר ולדווח - נכון לעכשיו - הוא, כי "מחבל המשאית", היה אדם מוסלמי-דתי.
ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס "ידע" לתאר לכלי התקשורת, כי מחבל זה, "הפך לקיצוני תוך זמן קצר", כלשונו הוא, כאשר בכך הצדיק הוא מחדליהן של רשויות האכיפה והפיקוח בצרפת, שלא הצליחו לאתר ולהתחקות אחר כוונותיו הרצחניות של מחבל זה, מבעוד מועד. רשויות אלה נכשלו בסיכול פיגוע, צפוי לכאורה מראש זה, בדרך של איסוף מודיעין מתבקש, בנסיבות אלה, מראש.
בכירים נוספים בשדרות השלטון הצרפתי וברשויות המשטרה והחקירה, המצויים עדיין בתחילת הדרך באשר לחקירת מניעי "מחבל המשאית", סיפרו לכלי התקשורת, כי מחבל זה "לא התעניין בדת, עד לפני כמה חודשים ועבר שינוי מהיר וקיצוני". ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, ידע להוסיף ולהזהיר ציבור אזרחי מדינתו - מראש, כנביא חורבן הצופה פני עתיד - כי "מתקפות נוספות יתרחשו".
מעבר לחוסר האונים המוחלט, הדווקני והפרטני, שגילוי רשויות הביטחון, החקירה והאכיפה בצרפת, בסיכול הפיגוע בעיר, ניס שבצרפת, כמו-גם גילוי, מראש, כוונותיו של "מחבל המשאית", בדבר התכנון והביצוע הצפוי של פיגוע זה, הרי יש לתת הדעת על הרי חוסר האונים הקיים של שלטונות ביטחון, החקירה והאכיפה הצרפתיים, בכל הקשור למניעת פיגועים אידיאולוגיים צפויים, בעתיד, ברחבי צרפת. הבעיה אינה בעייתם של רשויות הביטחון, החקירה והאכיפה הצרפתיים בלבד,אלא היא בעייתם המשותפת של כלל רשויות הביטחון, החקירה והאכיפה, בכלל רחבי אירופה, ארה"ב אוסטרליה ושאר מדינות המערב, בהם שולטת תפיסת העולם הדמוקרטית ותפיסת העולם הנוצרית.
רשויות הביטחון, החקירה והאכיפה בצרפת, טרם הצליחו להוכיח ש"מחבל המשאית" היה קשור לדאעש או לארגוני איסלאם קיצוניים אחרים, אולם זה הוא כיוון החקירה המרכזי - במיוחד לאחר לקיחת האחריות לפיגוע זה, בידי ארגון דאעש. "החקירה תבסס את העובדות, אך אנחנו יודעים שהוא עבר הקצנה בחודשים האחרונים והדבר מוכיח את האופי האיסלאמיסטי של המתקפה", אמר ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, בראיון בסוף השבוע החולף לעיתון "דו דימאנש".
תפיסת עולם דומה, כמו-גם "תסכול חקירתי", מסוג זה, מאפיינים רשויות הביטחון, החקירה והאכיפה, בכלל רחבי אירופה, ארה"ב אוסטרליה ושאר מדינות המערב, בהם שולטת תפיסת העולם הדמוקרטית ותפיסת העולם הנוצרית. רשויות אלה ניצבות - כיום משותקות לחלוטין, בפני כל יכולת שהיא לאסוף מידע מודיעיני מסכל מראש. מחדל כזה מונע סיכול מראש של פיגועי טרור אידיאולוגיים צפויים. הפיגוע האידיאולוגי הקרוב, כמו-גם בואם - הצפוי מראש - של המחבל/המחבלת האידיאולוגיים, שיבצעו פיגוע הטרור הבא, ברחבי אירופה ושאר העולם הנוצרי, מתקתק, תקתוק יומיומי וקצוב, כפצצת זמן עתידית.
אל תטעו בנו ולו גם לרגע קל. מבחינתנו אנו, טורקיה כיום, בהנהגת הנשיא המוסלמי הקיצוני שלה, רֵגֵ'פּ טָאִיפּ אֶרְדוֹאָן, חרף "מערביותה" הכוזבת, הינה מדינת טרור, מסוכנת כמו ארגון הטרור דאעש. העובדה, כי בעקבות המהפכה הצבאית הכושלת בטורקיה, מוצע לחדש במדינה זו, עונש המוות שבוטל בה, לפני כעשר שנים, בדרך של סקילה, מזהה הטורקים עם האידיאולוגיה המנחה ארגון הטרור דאעש.
מה ההבדל בין קטיעת יד אחת או שתיים, בגין גניבה וסקילה, כעונש בשל ניאוף לפי חוקי השריעה, לבין עריפת ראשים בידי ארגון דאעש או סקילת מתנגדי הממשל הטורקי, באשמת בגידה? ההפרדה המוחלטת הקיימת בטורקיה - כמדינה יחידה, בעולם, מבין כלל המדינות המוסלמיות בין דת למדינה ואי השפעתה על החוקים החילוניים, מתפוגגת, אט אט. טורקיה של היום, הופכת - בקרוב, בקרוב מאוד מאוד - לסעודיה של מחר ואל תגידו - אל תגידו, שלא הזהרנו אתכם, בקשר לכך הזהר היטב - ומראש.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  19/07/2016   |   עודכן:  19/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דימוי המחבל האידיאולוגי כגורם בלתי מזוהה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
כישלונה של המהפכה הצבאית והתחושה שהצליח ארדואן ליצור, בטורקיה ובעולם כולו, לפיה העם הטורקי תומך בו, נתנה בידי ארדואן הזדמנות פז, לערוך טיהור ולסלק מי שרק חשודים כמתנגדיו בעמדות השפעה במוסדות השלטון, השררה והמשפט, בחברה הטורקית
ארי בוסל
המערכה הבאה לא תהיה כמלחמת ששת הימים, אלא תדמה יותר למלחמת יום הכיפורים. האויב מעוניין בהכרעה, אנחנו לא. כל שאנחנו רוצים הוא להמשיך בסטטוס-קוו, בשקט ושלווה זמניים, כך שנוכל להמשיך ביומיום הרגיל שלנו
חיים שטנגר
לשכת עורכי הדין הזמינה את הזמן אייל גולן לאירוע יום הפרקליט 2016 אתר. כמו-כן ynet צפוי לקבל רבע מיליון שקל מלשכת עורכי-הדין בישראל עבור סיקור ועידה משפטית, כך לפי הלשכה עצמה
חיים שטנגר
הדרך הקיצונית של ביטול הפסיקה המרחיבה של המונח "חומרי חקירה", בידי בתי-המשפט השונים, בדרך של חקיקת חוק, שיבטל פסיקה מרחיבה זו, משולה לשפיכת מי האמבט, יחד עם התינוק ופגיעה שלא לצורך בזכויות יסוד בסיסיות וחוקתיות
חיים שטנגר
אין זה בטוח, כלל וכלל, כי לשכת עורכי הדין, חורגת מהמונופול החוקי שניתן לה, בחוק לשכת עורכי הדין, כמו-גם ממטרותיה שלצרכיהם הוקמה היא, בכך שהיא עושה שימוש בדמי החבר כדי לממן בדמי חבר אלה, מסע פרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il