X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התפריט העסקי במסעדת "גשן" - הן זול הזול והן זה היקר יותר - על כלל המנות הראשונות, המנות העיקריות והקינוחים הינו תפריט עשיר בהיצע שלו, מוצלח ביותר וטעים במיוחד. השף רן שהחליף, לא מכבר השף בן, עושה עבודה מעולה ומוצלחת ביותר
▪  ▪  ▪

מסעדת "גשן" העתיקה מיקומה, ממיקומה הישן ברחוב נחלת בנימין 37 בתל אביב ועברה לנהל עסקיה, ממש ממול למיקומה הישן, ברחוב נחלת בנימין 30 בתל אביב. חשבנו לעצמו, כי זו הזדמנות מצוינת לבדוק מסעדה זו, איכותה ותפריטה, מחדש. נכנסנו לחלל הגדול, החדש ורחב הידיים של מסעדה זו ולא התאכזבנו, כלל וכלל.
מנהל המסעדה הוותיק, חן, מתקתק עניינים, כמו בעבר, בשקט בשקט, אבל ביעילות מופתית עד ששני בעליה של המסעדה, דקל ואורן, נותרים מובטלים ובלית ברורה מטביעים הם תסכולם מחוסר המעש שכפה עליהם חן זה, בכוס יין משובח שהביאה להם, זה לא מכבר, אחת המלצריות. ואגב מלצריות. השירות הניתן לסועדים במקום, בידי צוות המלצרים והמלצריות, הינו לעילא ולעילא, עד שגל האחמ"ש - האחראי לצוות זה - נותר גם היא, כמעט תמיד, ללא תעסוקה, בתחום הזה. יש לו עוד תחומים, אל תדאגו לו. הוא בולש כל הזמן בשטח ודואג שהכל ידפוק כמו שעון שוויצרי.
אז על מה נותר לנו עוד לכתוב? אה, כן, על האוכל. אבל קודם לכן נסביר לכם מה ייחודה של מסעדת גשן. זו היא מסעדה כשרה, המתמחה בבשרים שהחליטה שלא לתת למגבלתו שמכתיבה כשרות הבשר והמלחתו לפגוע באיכות הבשר ואכן המסעדה הצליחה בכך. איכות הבשר המוגשת במקום - בין אם מדובר בארוחות עסקיות ובין אם מדובר בארוחות שאינן עסקיות - הינה מעולה.
בדרך כלל מגיעים למסעדה כמה "קרבנות" חילוניים אשר "נגררו" למקום בידי איזה דוס, חבר לעבודה או שותף לעסקים, שאוכל, אך ורק אוכל כשר וכדי לכבדו ולהסב עמו לשולחן אחד הגיעו הם למסעדת "גשן". אל תראו אותם, סועדים חילוניים אלה כפראיירים. הם אוכלים גם בשר לא כשר ויש להם יכולת השוואה שאין לסועדים דוסים. מהתבוננות מעמיקה בהם התרשמתי שלא רק שהם שלא סובלים, אלא שאפילו הם די, די נהנים.
תפריט העסקיות של גשן הינו תפריט רחב ומגוון בלבד ולכן נביא רק כמה דוגמיות המנות הראשונות, העיקריות והארוחות. מי שרוצים דווקא לדעת מה התפריט המלא שילכו לאינטרנט. מה יש? תעבדו קצת בשביל ההנאות הקטנות או הגדולות שלכם/שלכן. מעבר למנות הראשונות הסטנדרטיות של סלט ירוק, סלט ירוק ישראלי והאנטיפסטי, הרי קיימת ברוסקטת כבד קצוץ מוצלת עם שרי, קבב מבשר טלה על טחינה, בצל סומק ועגבניות בתוספת 10 שקלים וכן סביצ'ה סלמון עם פלפלים, כוסבר ועשבי תיבול בתוספת 10 שקלים.
למנות עיקריות ממליצים אנו על-מנת חזה העוף ברוטב ברביקיו/חרדל/דבש המוצלחת (52 שקלים) או על-מנת האסדו הנצלה בצליה איטית (58 שקלים), על-מנת הסופריטו עוף המבושל עם תפוח אדמה בבישול ספרדי ארוך (45 שקלים), קציצות הבשר ברוטב עגבניות (45 שקלים) וכמובן על-מנת מיקס הבשר (פרגיות, קבב ומרגז) (70 שקלים). מי שחייב/ת לאכול דווקא סטייק אנטרקוט מובחר ומיושן במשקלים 300 גרם, יכולים לנעוץ שיניהם, בהנאה, בבשר מובחר זה (125 שקלים) וישנו גם פילה רוסיני 200/300 גרם (במחיר משתנה 140/190 שקלים).
אם תשאלו אותי הזמינו לכם מנת טעימות המורכבת ממרבית הבשרים הקיימים במסעדה זו, אם לא כולם, במחיר של 150 שקלים לסועד, אם כי הזמנתה של מנה זו מותנית בהזמנה של כל השולחן. כמו שראיתי בשולחנות שביקשו תוספת למרות שמדובר בארוחה עסקית הוגשה תוספת מכל סוגי הבשרים, ללא כל היסוס שהוא ורשמתי לפניי עובדה זו, בסיפוק ובהוקרה גדולה. בקשה אחת לי לכם/לכן. אל תתפסו טרמפ ארוך מדי על הטבה זו, שכן אם תגזימו נראה לי שצ'ופר כייפי זה לא יישאר, כצ'ופר לארג'י של מסעדה זו, לאורך זמן.
תפריט המנות האחרונות כולל: סופלה שוקולד, פרפה בשלושה טעמים, גלידת וניל עוגיות, מוס חלבה, קרמבל תפוחים עם גלידת וניל עוגיות ופאי דובדבנים. אנחנו אהבנו ושומרים אמונים לקרמבל התפוחים ולפאי הדובדבנים המצוין והמוצלח. אמרנו - לא פעם - לדקל שצריך לרענן, קצת, תפריט קינוחים זה ואולי אפילו להוציא מהתפריט סופה השוקולד שהוא קינוח מהימים של "אנו באנו ארצה" ואכלו עוד סטייקים בפיתה, בשנות השבעים. אבל דקל, עקשן שכמותו, מסרב לכל שינויים. "תפריט מנצח", הוא פוסק, "לא מחליפים!". ואולי הוא צודק הסרוגניקים, החרד"ליסטיים ושאר הדוסים הפוקדים מסעדה זו, די מתערסלים על הסופלה שוקולד העתיק הזה. אולי זה מזכיר להם ימי עבר, בישיבות התיכוניות שבהם אכלו הם קינוחי שוקולד נטולי שוקולד בעליל ובסופלה יש דווקא שוקולד, אבל מה - כשר!
הסועדים החילוניים שהגיעו למסעדה, בגלל החבר/ה הדוס/ית שלהם, ממילא מצפצפים על הקינוח העתיק הזה עם השם המפוצץ "סופלה", מדלגים מעליו, בקלילות, מזמינים אפוגסטו שזה אספרסו עם כדור גלידה (שאינו כלול בתפריט הקינוחים אבל עם התחנפות קלה למלצר/ית הוא מגיע לשולחן) או אספרסו נקי, קצר או ארוך ותוקעים, בשקיקה מזלג בקרמבל התפוחים או בפאי הדובדבנים. להם אין טעמי לוואי ועבר מהישיבה התיכונית, מארוחות ליל שבת עם געפילטע פיש וקינוחי שוקולד ללא שוקולד.
הקיצור. התפריט העסקי במסעדת "גשן" - הן זול הזול והן זה היקר יותר - על כלל המנות הראשונות, המנות העיקריות והקינוחים הינו תפריט עשיר בהיצע שלו, מוצלח ביותר וטעים במיוחד. השף רן שהחליף, לא מכבר השף בן, עושה עבודה מעולה ומוצלחת ביותר. הציון של המסעדה בדירוג שטנגר (בהתעלם מהסופלה המעצבן) הוא ציון 9. אין לנו שום, שום ספק שנפקוד מסעדה זו, עוד פעמים רבות, בעתיד.
"גשן", רחוב נחלת בנימין 30, תל אביב; טלפון: 03-5600766. שעות ארוחה עסקית 12:00-17:00. שעות פתיחה רגילות 12:00-24:00 (או עד אחרון הלקוחות).

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/08/2016   |   עודכן:  16/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
למה משלחת כזו גדולה של ספורטאים מביאה בקושי רק שתי מדליות? למה לא הצליחה המשלחת האולימפית שלנו, הגדולה במספר חבריה, להשיג אפילו מדליית זהב אחת או למצער מדליית כסף אחת? למה, בימים כתיקונם, כמעט איש לא מתעניין ולא שומע על ענף הג'ודו בישראל?
חיים שטנגר
מוקדש, בחיבה, לדור הצעיר החסר עובדות יסוד מהותיות, מפני שלא פורסמו - מעולם - באינטרנט
חיים שטנגר
מי שאינו מבין, כי עקרון השוויון, בפני החוק של הכלל, בלי יוצאים מן הכלל ובלי לתת עדיפות וחסינות, מפני קיום הליכים פליליים, במצב דברים זה או אחר, אינו מבין לחלוטין משמעותו של המשפט: "הכל שווים בפני החוק", כמו גם שומט הוא הקרקע, תחת לעקרון האחידות החל, מבחינה פלילית וערכית על מי החשודים בביצוע עבירות פליליות
חיים שטנגר
למה לא? למה כל מי שהיא/הוא גרמו לנזקים, במהלך עבודתם המקצועית והשוטפת, צפויים להידרש לפצות מי שנגרמו להם נזקים, ובמקרה של סירוב לפיצוי שכזה, עלולים הם להיתבע לדין ואילו הפוליטיקאים, המכהנים בתפקידי שרים וחברי כנסת, זוכים לחסינות מוחלטת
חיים שטנגר
והנה בשורה טובה לצרכני הכשרות מבין קוראי רשימותיי אלה. אל ציבור מסעדות האיכות המגישות מאכלי בשר כשרים, דוגמת מסעדות "גשן" ו"מיתוס" האלמותיות, שהתבססו, זה כבר וקנו להם שם ומעמד, בקרב הקרינברים הכשרים, ניתוספה - בימים אלה - מסעדת שף כשרה, העונה לשם: "מיט קיטשן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il