X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמח אני להיות איש בשורות ולבשר לכם, כי לא רק שרמתה של מסעדת "זעפרן" לא ירדה, אלא דומה שהיא הולכת ומשביחה, מיום ליום. בשל ההיצע הרב, נאלץ אני והחבר'ה לעבוד למסעדה זו, כמה וכמה פעמים, כדי למצות אכילת מלוא מכלול המנות העסקיות בשלמותן
▪  ▪  ▪

אודה על האמת ולא אבוש. כשנכנסתי למסעדת "זעפרן", הממוקמת בקרבת "היכל מנורה מבטחים", ביד אליהו, לאחר דיון מתיש עם רואה-החשבון שלי, לא ציפיתי לגדולות ונצורות. כל שציפיתי היה לשבור ת'רעב, תוך תקווה שלא אשבור ת'שיניים. חששתי מכך, כי שוב נפלתי לאחת מהמסעדות המוכרות חבילות מזון של "ג'אנק פוד", הכוללות: מרק, מנה עיקרית, תוספות וכוס שתייה, במחיר עממי. מאוכל כזה, אי-אפשר ליהנות בהכרח, אבל אוכל זה נותן לפחות הרגשה, כי הכנסת משהו אל תוככי הקיבה והצלחת "לסתום לה ת'פה", במחיר שפוי ובאוכל "שעובר במכס".
מה גדולה הייתה הפתעתי כששום דבר מ"התסריט השחור", שהכתבתי לעצמי בדמיוני הפרוע, לא התרחש. קציצות העוף שהוגשו לי, יחד תפוחי אדמה אפויים התנור ושעועית ירוקה, היו טעימים להפליא. אחיקם, מנהל המשרד שלנו, התענג על-מנת רבע עוף אפוי בתנור עם תוספות של מקלובה (אורז עם ירקות) וסלט ירקות, מתובל בטחינה. ניצלתי התענגותו זו של אחיקם מהמאכלים המצויינים והחלקתי אל גרוני, במהירות, הגזוז החמוד להפליא שנמזג במקום, שהזכיר לי ת'קיוסקים של פעם, בשדרות רוטשילד של ילדותי. גזוז התפוחים המעורבב בדובדבנים היו פשוט אלוהי. לא התאפקתי ושלחתי יד לכוס גזוז נוספת, אולם של לימון מעורבב במישמש. הפעם תפס אותי אחיקם על חם, זקר אצבעו כלפיי והודיע לי ולכל מי שישבו איתנו על הבר, כי: "לא אמרתי לך שאסור לך מתוק. שתה סודה נקייה".
כשביקשתי ת'חשבון נדהמתי לגלות שהתבקשתי לשלם עבור שתי מנות -.76 שקלים בלבד. בעברית פשוטה מחיר של -38 שקלים בלבד למנה עיקרית, בצירוף שתי תוספות, סלט ירקות ושתי כוסות גזוז (כוס אחת על חשבון הבית). למחרת היום, בצהריים, שהראש שלי היה "מנופח לגמרי", מלקוחות מעצבנים ולחצנים, לקחתי ת'מתמחה שלנו, גברי, הטלתי עליו משימת הנהיגה ואודרופ, נסענו שוב למסעדת "זעפרן". השעה הייתה 15:15 וחששתי שלא יקבלו אותי עוד, בשל השעה המאוחרת. להפתעתי, דווקא מוסקו, הבעלים של המסעדה, שהיה חופשי מלחץ הלקוחות, שירת אותנו באופן אישי. עד שהגיעו המנות העיקריות החלפנו דעות ורשמים על כדורגל. התברר שמוסקו אוהד שרוף של הפועל תל אביב והוא מנהל דיאלוג ער, באינטרנט, עם אוהדים שרופים של הפועל המשתמשים בשואה להכפשת שחקנים בקבוצות יריבות. מוסקו פרס בפניי משנתו, לפיה אפשר להיות אוהד שרוף, בלי להתלכלך ולהשתמש במושגים הקשורים לשואה.
הפעם ירדנו גברי ואני על דג חריימה חריף, שלא הצלחתי להחליט אם היה הוא עשוי מדג נסיכה, אם לאו, אבל הדג היה עשוי, משהו משהו. גם הפירה שנח לו, לצד הדג היה מצוין וכן גם הגיבץ', שהם כמה ירקות, דוגמת קישואים, עגבניות, פלפלים ועוד, המבושלים יחד. לא ויתרתי, כמובן, על הגזוז, אם כי - הפעם - ביקשתי שימהלו, כמה שפחות סירופ מתוק ונוזלי להפגת טעמה הסתמי משהו של הסודה. התברר לי שמחיר מנה עיקרית עם שתי תוספות, סלט, חמוצים וכוס גזוז נע בין סכום של -38 שקלים, לסכום של - 43 שקלים.
מקריאת דף הפרסומת ש"קטפתי" מהמקום שבו היו דפי פרסומת רבים שכאלה, שהוכתרו בכותרת: "העסקיות של מוסקו המשתלמות בעיר", למדתי שבכל יום קיים תפריט משתנה אחר, כאשר מיגוון התוספות, נותר קבוע ובעל היצע רחב. בצד התוספות שמניתי קיימים תוספות של: צ'יפס, אורז לבן בפירות יבשים, אורז מג'דרה, אפונה וגזר, תירס וגמבה מאודים, קוסקוס עם מרק ירקות, ספגטי, במיה ואורז לבן.
בימי שישי מתקיים במקום יריד אוכל מוכן, הפתוח משעה 08:30-14:30. חבל על הזמן איזה שפע של מיני מזון ובמחירים זולים להפליא, יש במקום בימי שישי. כך למשל מוכרים במקום, לקחת הביתה: דג נסיכה, דג חריימה חריף, דג סול וכן מיני בשרים, דוגמת:צלי עגל בנוסח השף, פרגית ממולאת בבשר בקר, לשון עגל ברוטב פטריות, שוקי עוף בשום ודבש, חזה עוף ממולא בתרד ועוד מעדנים ממעדנים שונים, המזכירים סעודת שור הבר והלוויתן שתיערך לפי האמונה, בימות המשיח, כאשר ישתתפו בה בני ישראל שיאכלו מבשרם של שור הבר והלוויתן.
משנזקקתי, פעם נוספת, לעצותיו הטובות של רואה-החשבון שלי ושבתי ופקדתי מסעדת "זעפרן" . ובכן, שמח אני להיות איש בשורות ולבשר לכם, כי לא רק שרמתה של מסעדת "זעפרן" לא ירדה, אלא דומה שהיא הולכת ומשביחה, מיום ליום. הטעם של דג החריימה היה אלוהי ממש. תפוחי האדמה האפויים שריקדו סביבו, יחד עם הגיבץ', "עשו לי חגיגה בפה". אומנם לא היו, כל וכלל, קינוחים במסעדה זו, אבל זה לא הפריע לי לצאת מאושר, שתוי קלות ו"מרביץ חיוכים" דבילים שבדבילים, לכל עבר. אין ספק שמוסקו והצוות שי יראו אותי ועובדי משרדו, עוד פעמים רבות. בשל ההיצע הרב, נאלץ אני והחבר'ה לעבוד למסעדה זו, כמה וכמה פעמים, כדי למצות אכילת מלוא מכלול המנות העסקיות בשלמותן, דבר שלא הצלחנו לבצע, כמו-גם לפעול לביצועו, עד כה.
מסעדת "זעפרן", שעות עבודה: 12:00-15:30; ימי שישי משעה 08:30 עד שעה 14:30. כתובת: רחוב נירים 3, תל אביב-יפו; כניסה מהכיכר מול שער 5 שלך היכל "מנורה מבטחים", מול שער 5, יד-אליהו. טלפונים להזמנות: 03-6361631; 052-834.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  22/09/2016   |   עודכן:  22/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזעפרן המתוק של מוסקו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה
י.א  |  23/09/16 19:58
2
אין על הזעפרן
אלי יזרעאלי  |  24/09/16 02:47
3
מוסקו הוא תותח על ל"ת
אוהד שיפרין  |  24/09/16 02:56
4
תודה לחיים
מוסקו  |  24/09/16 22:12
5
מוסקו בא מאהבה
ירדנה  |  25/09/16 06:09
6
הכל נכון, עד לכוס גזוז על הבית
גידי 1982  |  29/09/16 08:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בואו נמנע זרימת מידע על מחירי דירות נמכרות באזורים שונים בארץ וכך לא נוכל לחשב מראש מחירי מיסי מקרקעין שונים, מראש. נכון שזה רעיון מזהיר? מה דעתך משה כחלון על רעיון "גאוני" שכזה?
חיים שטנגר
לא ברור, מדוע ועל שום התעקשה הממשלה לקרוא על שמו של האלוף, רחבעם זאבי, קבוצת מבנים בפארק רבין, שהינו אתר הנצחה למורשת הקרב של חטיבת "הראל" ולא למורשת הקרב של חטיבת "יפתח", שגנדי השתייך אליה - ואליה בלבד
חיים שטנגר
במסגרת הסבסוד שמסבסדת המדינה מוצרי מזון בסיסיים, יש לסבסד גם תשלומם של אגרות משפט הנדרשות לתשלום, בעת נקיטת הליכים משפטיים מסוימים בבתי-משפט. הזכאות לקבל סעד משפטי וזכות הגישה לערכאות, הינן זכויות יסוד, המצדיקות סבסוד תשלומי גובה אגרת משפט, כדי שהליכי משפט והגישה לערכאות יהיו נגישים לכל
חיים שטנגר
הגיעה העת, כי היועץ המשפטי לממשלה, יפעל לגריעת ומחיקת סעיף 71, על תתי-חלופותיו, מחוק בתי-המשפט ומספר החוקים, כדי למנוע מצב של זילות מערכת המשפט - מצב בו עוברים כלי התקשורת השונים, מעשה של יום ביומו ומעשה של שעה בשעה, על האיסור הפלילי המגולם בסעיף זה ואין פוצה פה ומצפצף
חיים שטנגר
הגיע הזמן שהחרד"לים יבינו שהם חלק מהחברה הישראלית. כמו שהם מתגייסים לצבא. כמו שהם משרתים שירות מילואים פעיל, משלמים מיסיהם, במועד וכחוק ומקיימים שאר חוקי המדינה, כך חייבים הם לדווח למשטרה, אם בוצע לידיעתם, מעשה של פשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il