X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הנאומים באו"ם של ראש הממשלה נתניהו ושל יו"ר הרש"פ היו הצגה של הטחת האשמות הדדיות ומופע של חוסר תקווה נתניהו גבר על מחמוד עבאס ביכולתו הרטורית אך שניהם לא הציגו שום רעיון רציני לפריצת המבוי הסתום
▪  ▪  ▪
תעמולה במקום מדיניות [צילום: AP]

העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק הפכה השבוע לבמת האירוח של ההצגה הכי טובה בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלשתיני. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס וראש הממשלה בנימין נתניהו, עלו, כל אחד בתורו, לדוכן הנואמים, כדי להשמיע את האמת שלהם בפני נציגי העולם במסגרת של מעין מלחמת הסברה ותעמולה דרך מסכי הטלוויזיה המתרחשת באופן קבוע בכל שנה. בשורה התחתונה, לשניהם לא היה להציע. שום ניצוץ של תקווה לשלום בין שני העמים.
מחמוד עבאס הקיצוני
מחמוד עבאס נחשב למנהיג פלשתיני מתון. רבים כבר שכחו את עבודת הדוקטורט של במוסקבה שבה ניסה להכחיש את השואה ולהקטין את מספר היהודים שנרצחו ע"י הנאצים. אולם בכל פעם שהוא מתחיל לעשות חשבונות היסטוריים עם העם היהודי קשה שלא להיזכר בדבר. שערו הלבן והתדמית של "הסבא הטוב" הינם מטעים. מחמוד עבאס, שאותו אני מכיר שנים רבות, יותר קיצוני בעמדותיו כלפי ישראל מיאסר ערפאת.
הדרישה של מחמוד עבאס מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור מלפני 100 שנה, והאיום להגיש תביעה נגד ממשלתה, מעידים על-כך כי הוא איננו מוכן להשתחרר מכבלי התעמולה הפלשתינית נגד הציונות והוא ממשיך בקו של קודמו, יאסר ערפאת, כי הפלשתינים בכלל עשו טובה לישראל כאשר אש"פ הסכים להכיר בה במסגרת הסכם אוסלו.
העמדה הפלשתינית הנוכחית השוללת את קבלת העיקרון של מדינה יהודית מראה כי ההנהגה הפלשתינית עדיין משתעשעת בחלום הרטוב של הריסת ישראל, גם אם זה יהיה באמצעות נשק הדמוגרפיה, כפי שנהג לומר זאת יאסר ערפאת, כי "הרחם של האישה הפלשתינית הוא הנשק היעיל ביותר נגד ישראל".
מחמוד עבאס גורס כי ישראל השתלטה על 78 אחוזים מאדמת פלשתין ההיסטורית וכי הסכמת הפלשתינים להקים מדינה על 22 האחוזים הנותרים היא ויתור גדול מאוד, וכי ישראל בכלל צריכה להודות לו. כל הסיפורים על נכונות פלשתינית לחילופי שטחים במסגרת הסדר עם ישראל, נעלמו. מחמוד עבאס איננו מוכן אפילו לנוכחות של מתנחל אחד בשטחים שמעבר לקווי 67 או לסיפוחן של השכונות החדשות בירושלים לישראל.
מחמוד עבאס הגיע לניו-יורק מונצואלה, שם השתתף בוועידת המדינות הבלתי מזדהות כשהוא מנופף בהחלטת הוועידה כי שנת 2017 תהיה השנה "לסיום הכיבוש הישראלי של מדינת פלשתין".
מחמוד עבאס נשא נאום לוחמני בעצרת הכללית של האו"ם כשהוא מאיים שוב כי הפלשתינים יפנו בקרוב למועצת הביטחון של האו"ם בהצעת החלטה בנושא ההתנחלויות. מאידך-גיסא, הוא לא בטוח כלל וכלל כי צרפת תצליח להביא לכינוס ועידה בינלאומית עד סוף השנה, והוא מקווה להתנחם בכך שאם ייכשל - רעיון הוועידה הבינלאומית לפחות צרפת תודיע על הכרתה במדינה פלשתינית.
מחמוד עבאס שאמור לפרוש בקרוב מהנהגת הרש"פ, מנסה לנחם את הפלשתינים ולהציג כהישג את כישלונותיו המדיניים. בראיון שהעניק לטלוויזה הפלשתינית אחרי הנאום באו"ם הוא התגאה בכך שעד היום הפלשתינים הצטרפו במעמד של מדינה ל-40 ארגונים בינלאומיים ובהם אונסק"ו ובית הדין הפלילי הבינלאומי, וכי על-פי החלטת האו"ם הם יכולים להצטרף ל-522 ארגונים כאלה. הוא דוחה את ההישג המדיני שראש הממשלה נתניהו מנפנף בו בכל הקשור להתקרבותה של ישראל מחדש לאפריקה וטוען כי רוב מדינות אפריקה תומכות בפלשתינים למרות שחלק מהן מגלות הזדהות עם ישראל.
עבאס חזר בנאומו בעצרת הכללית על "פשעיה" כביכול של ישראל בשטחים ודרש הגנה בינלאומית מהאו"ם. נאומו היה מלא בטענות הפלשתיניות המוכרות, בעיוותים של ההיסטוריה ובגישתו השמרנית המציבה תנאים מוקדמים שאיננה מוכנה להתפשר עם ישראל ושואפת לבנאם את הסכסוך ולכפות על ישראל את הפתרון הפלשתיני.
נאום נתניהו - יחצ"ן ולא מדינאי
אני מוכן לקבל את הקביעה שראש הממשלה בנימין נתניהו הינו אחד הנואמים המוכשרים ביותר בעולם. יש לו יכולת רטורית נדירה, אנגלית ברמה של שפת-אם, הוא מופיע כשחקן על הבמה, יודע להרים את הראש מהטקסט כשצריך ולהישיר מבט, לעשות את התנועות הנכונות בידיים, להשתהות בדיבורו כדי שדבריו ישקעו בתודעת המאזינים ועוד ועוד. הוא שולט היטב במלאכת הנאום, פרפורמר או פרזנטור מושלם, תיאטרון הקאמרי הפסיד גם שחקן תיאטרון גדול.
מי שמכיר היטב את נתניהו וסביבתו יכול להעריך בסבירות גבוהה כיצד נכתב הנאום. כל אחד ממקורביו ויועציו, כולל היועצים האמריקנים, השליך לסיר רעיון או ספין כזה או אחר. הגדולה של נתניהו היא שהוא יודע ללוש היטב את הבצק הזה, ללטש את הניסוחים ולהוציא מהתנור עוגה אפויה היטב. אולם ברגע שפורסים את העוגה וטועמים את הפרוסות מתחילים לגלות את הטעויות ואת הספינים.
נאומו של ראש הממשלה נתניהו, מלא הזחיחות, התנהל בפני אולם ריק למחצה. מחיאות הכפיים באו בעיקר מצד חברי המשלחת הישראלית שנכחו באולם. בניגוד לתחזיות לא היו בו שום גימיקים או הפתעות.
אני מצדיק את ההתקפה של נתניהו על מוסד האו"ם, אולם אינני מבין מדוע הוא חש צורך להתחייב בפומבי כי לישראל צפוי עתיד מזהיר באו"ם. פתאום הוא הפך לנביא. מנין הביטחון הזה שממשלות של מדינות רבות ישנו את גישתן כלפי ישראל? האם כבר פסה האנטישמיות מן העולם? נראה שנתניהו ניסה להקרין אופטימיות לגבי עתידה של ישראל ולסמוך על הזיכרון הקצר של הבריות שבכל מקרה ישכחו במהרה את הספינים ששזר בנאומו.
נתניהו בחר להיאחז בטיעוניו בחידוש הקשרים של ישראל עם יבשת אפריקה. הרי עיקר הביקורת על ישראל מגיע ממדינות אירופה ומארצות הברית. גם כשלא היה לנו רוב מספרי באירופה סמכה ישראל תמיד על "הרוב המוסרי" של כמה מדינות. עכשיו לפתע פתאום נמנע נתניהו מלהזכיר את אירופה בנאומו. הוא מחק אותה לגמרי והסתמך על ה"בייבי" החדש שלו ששמו מדינות אפריקה. נתניהו גילה מחדש את יבשת אפריקה כאילו הייתה מאור הגולה. בפועל, הוא ויתר על החלק הנאור יותר של העולם והלך לקושש קולות ותמיכה בחלק הנחשל של העולם בעל ההיסטוריה האלימה.
הרי ברור שהכל עניין של אינטרסים. כרגע יש למדינות באפריקה אינטרס להתקרב לישראל. אולם אם הן רק יקבלו כסף וסיוע ממדינות אחרות, לדוגמה מאירן, לא תהייה להן שום בעיה להתנתק מישראל.
נתניהו מהלך על חבל דק מאוד ומתפאר בו למרות שהוא יכול להיקרע בכל רגע. אכן, נתניהו צדק שיש שינוי בגישה של מדינות ערב כלפי ישראל. אולם השינוי איננו נובע מאהבת מרדכי אלא משנאת המן.
שוב, מדובר במדינות סוניות שחוששות מכוחה הגובר של אירן השיעית בעקבות הסכם הגרעין. הכל עניין של אינטרסים. ברגע שיירגע קצת המתח בין הסונה לשיעה, ברגע שיובס ארגון דאעש, הכל עלול להשתנות שוב לרעתה של ישראל. מדובר בשינויים זמניים ושבריריים. הרי ברור שמדינות ערב לא יוותרו על התמיכה בדרישות המדיניות של הפלשתינים למען ישראל. נתניהו מנופף בזרמים התת-קרקעיים האלה כהישג שלו, אך הדבר איננו נכון. הכל נובע מהאינטרסים של מדינות ערב המתונות ולא ממדיניותו של נתניהו.
החשש האמיתי של ראש הממשלה נתניהו הוא מפני התבשיל המדיני שמקדיח לו הנשיא אובמה אחרי הבחירות לנשיאות ולפני שיעזוב את הבית הלבן. אובמה יבחר את המקום, השיטה והעיתוי.
על-פי הערכה של גורמים אמריקנים, המוטיבציה של הנשיא אובמה איננה נובעת רק מרצון לנקום בבנימין נתניהו. הוא רוצה להשאיר אחריו "מורשת" ואת טביעות אצבעותיו בכל הקשור לאופי ההסדר בערוץ הישראלי-פלשתיני בדיוק כפי שעשה בזמנו הנשיא קלינטון.
הגישה הזו של ראש הממשלה העף על עצמו נראית תלושה מן המציאות. האם באמת הוא מאמין בכל הקשקושים שהוא מנסה למכור לנו כי הכל טוב ואנחנו נהדרים ונפלאים, או שהוא יודע היטב את האמת ובכל זאת מנסה לשטות בנו, להשלות אותנו ולהחדיר בנו גאווה לאומית כדי שנשכח את מחדליו.
בטוחני שכל אזרח ישראלי שצפה בנאום נתניהו באו"ם, גם אם איננו מאוהדיו, רצה שהנאום יהיה מוצלח למען מדינת ישראל ולמען חיזוק מעמדה במשפחת העמים. הבעיה שנתניהו מכר לנו חלום לא אמיתי, מעין אשליה ורודה ומתוקה שאיננה משקפת את המציאות המרה ביחסינו עם הפלשתינים וללא שום מסר של תקווה או חזון לגבי העתיד. לא הייתה בנאומו שום תוכנית כלשהי. הגימיק שלו להזמין את מחמוד עבאס לנאום בכנסת ושהוא ינאם בפרלמנט ברמאללה איננו מחזיק מים. הוא יודע שזה לא מעשי מכיוון שאין לו שום דבר לתת לפלשתינים חוץ ממילים.
החלק העצוב לא פחות הינו המסרים של מחמוד עבאס, אשר גם הוא בנאומו איננו נותן שום תקווה לבני עמו וגם לו אין תוכניות מעשיות לשלום עם ישראל. אותו מעניין רק בינאום הסכסוך ולפרוש מתפקידו מבלי לעשות שום ויתורים לישראל.
כך נותרנו עם מחמוד עבאס ובנימין נתניהו שסוחרים במילים יפות ומשחקים על במת האו"ם בהצגה הכי טובה בעיר במשך כשעתיים בעוד בשטח נמשך טרור הסכינים. כשההצגה נגמרת נשאר לנו טעם מר של חוסר תקווה והשאלות לאן פנינו מועדות מהדהדות ללא שום מענה.

תאריך:  24/09/2016   |   עודכן:  24/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצגה הכי טובה בעיר
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי רעיון רציני לפריצת המבוי
נתין מדמנת ישראל  |  24/09/16 09:20
 
- יוני היקר
כבש 44  |  24/09/16 10:38
2
אינך מבין: נתניהו גאון מדיני
ל-יוני בן מנחם  |  24/09/16 09:25
3
נאום זה כמו קרטיב
באום  |  24/09/16 11:01
4
זה מעל 20 שנה שאינך מבין כלום
ל- יוני בן מנחם  |  24/09/16 12:46
5
איפה כל המגיבים מטעם???בן מנחם
אני תמיד אני  |  24/09/16 12:49
6
בן-יוני לא סתם את המבוי הפרוץ
חבל  |  24/09/16 17:37
7
ליוני בן מנחם - פצצה!!
עובד 1  |  24/09/16 19:12
8
יוני, ששששש . למד ו...שששש
דורון.צ  |  24/09/16 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ענבל בר-און
יוסי ביילין מישראל היום מסקר את פועלו של ד"ר ג'ים זוגבי, אינטלקטואל ואקטיביסט ערבי בארצות הברית, פעם בעד חזון שתי המדינות, והיום החזון נשאר אך מספר המדינות פחת ב-1
ענבל בר-און
עמית סגל מ"מקור ראשון" סבור שלאהוד ברק אין סיכוי להיבחר טוב, אבל קמפיין הבחירות שלו טוב לעסקים העתידיים שלו    וגם: ביבי ואובמה יצאו תיקו 1
ענבל בר-און
חגי סגל מ"מקור ראשון" סבור שלא צריך להתרגש מקריאות באן קי-מון לסיום הכיבוש    כי אלמלא רשלנות האו"ם, לא היינו יוצאים מגבולות 67    וגם: סנגורים על עמונה
ענבל בר-און
אבי בניהו ממעריב מקדיש את טורו ב"סופשבוע" לעדות עוזי דיין במשפט אליאור אזריה    וגם לקאמבק של אהוד ברק, שנעשה בדלת האחורית
ענבל בר-און
נחום ברנע מידיעות אחרונות מנתח את האינתפיאדה השלישית    לדעתו זו אינתיפאדה של מיואשים    וגם: על פינוי עמונה ועל עדות עוזי דיין במשפט אלאור אזריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il