X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אלה הממשיכים להאמין ולקדם את פתרון הבעיה הפלשתינית, באמצעות נוסחת "2 מדינות ל 2 עמים", משוכנעים שאמנם זה גם אפשרי וגם הכרחי. אנשים אלה ממשיכים בניסיונות לשווק את "הצהרת בלפור" הישראלית למען הקמת מדינת פלשתין עצמאית בידיעה שאין לכך סיכוי
▪  ▪  ▪
מעדיפים להיות קורבן נצחי [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

טבעו של האדם לקוות לטוב, להאמין בתקווה, להיות אופטימי. גם מנהיגים, פוליטיקאים ומעצבי דעת הקהל הם בני אדם, שנוהגים לייצר ולשווק אופטימיות גם כאשר המצב מייאש. ואולם כאשר האופטימיות היא מגויסת ובמידה רבה לא ריאלית, היא עשויה להוביל לטראומה לאומית של יאוש הרסני. אינפוזיה מלאכותית של אופטימיות הופכת לאילוזיה הרסנית.
כל אלה הממשיכים להאמין ולקדם את פתרון הבעיה הפלשתינית, באמצעות נוסחת "2 מדינות ל 2 עמים", משוכנעים שאמנם זה גם אפשרי וגם הכרחי. אנשים אלה ממשיכים בניסיונות לשווק את "הצהרת בלפור" הישראלית למען הקמת מדינת פלשתין עצמאית בידיעה שאין לכך סיכוי.
המשווקים של "הצהרת בלפור" ישראלית לטובת פלשתין עצמאית
הגעגועים לשקט, לשלום ולקץ הסכסוך עם הפלשתינים, מובילים רבים בתוכנו להאמין שאפשר וצריך להמשיך לשווק "הצהרת בלפור" ישראלית לטובת הקמת פלשתין עצמאית. רבים מקרב הפוליטיקאים והאזרחים המודאגים בתוכנו נאחזים בכל רעיון ובכל תוכנית שלום. מנהיגי השמאל דוגלים במדיניות של "חזון ותקווה" ומתנגדים ל"מדיניות ההפחדה" של נתניהו לטענתם. ואולם יש להודות ולומר שמדובר בהפחדות שיש להן בסיס והן אינן מנותקות מהמציאות שמסביבנו.
על-רקע זה ארבעה חברי כנסת של מפלגת העבודה העלו תוכניות שלום אישיות. המדובר בחברי הכנסת חיליק בר. בוז'י הרצוג. עמר ברלב. אראל מרגלית. תוכניות שלום אלה סיכוייהם להתקבל ע"י הפלשתינים שואפים לאפס. לאור המציאות המתחוללת במזרח התיכון, המצוי במלחמת כולם בכולם שיש לה השפעה גורפת גם על החברה הפלשתינית המפולגת והמתפוררת. אין שום סיכויי להאמין באפשרות של הקמת מדינה פלשתינית.
הסרבנות הפלשתינית איננה טקטית אלא אסטרטגית
כל הצעות הפשרות והויתורים מרחיקי הלכת שהוצעו לפלשתינים בכל הועידות ובכל המשאים והמתנים בעבר ע"י אהוד ברק. אהוד אולמרט. ציפי לבני. פרופ' שלמה בן עמי. שמעון פרס. יוסי ביילין. נדחו על ידם! הלקסיקון הפלשתיני דחה את כל תוכניות הפשרות מאז הצהרת בלפור ועד ימינו. הם אמרו "לא" לכל תוכניות השלום. עובדה מוצקה. לפלשתינים יש רק תוכנית שלום אחת בלבד -
שלום תמורת זכות השיבה!.
צריך להשלים בשלב זה שלא ניתן להגיע לפתרון ולהסכם כולל שיוביל לשלום, לביטחון, לקץ הסכסוך, למדינה פלשתינית בגבולות מוסכמים. המקסימום שישראל מוכנה לוותר הוא אפילו לא המינימום שהפלשתינים מוכנים לקבל. עבור השמאל הפתרון של "'2 מדינות ל-2 עמים" הוא פתרון של פשרה הוגנת. עבור הפלשתינים זהו "פתרון" של כניעה והשפלה.
האמנם יש חלופה אלטרנטיבית למדינה הפלשתינית?
בקרב כמה מומחים למתרחש בצמרת הרשות הפלשתינית, קיימת סברה שלפיה אבו מאזן ותומכיו הגיעו למסקנה שבשתיקה שאין להם יכולת ואין להם רצון לקחת על עצמם אחריות להקמתה של מדינה, עם כל מה שהדבר יחייב אותם להסכים על ויתורים לישראל, ויכולת עמידה מול לחצים פנימיים מצד האוכלוסייה ובראשם החמאס.
מסתבר שהם מעדיפים להמשיך במצב הקיים בלית ברירה שמשמעותו להיות קורבן נצחי בגלל הכיבוש הישראלי. מצב שמעניק להם תמיכה מדינית וכספית מתמדת, מצד מדינות וארגונים בינלאומיים, שמאפשרים להם המשך שליטה תוך המשך המאבק המדיני נגד ישראל.
המצב הזה מעניק להם יתרונות. צה"ל מבטיח לרשות ביטחון מפני השתלטות חמאסית. ישראל מספקת לרשות תנאי קיום חיוניים לאוכלוסייה כמו חשמל. מים. רפואה ופרנסה לעשרות אלפים.
אבו-מאזן והרשות הפלשתינית מוכרים ומתקבלים בעולם כנציגי מדינה. לרשות יש נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם. הם חברים מוכרים בארגונים בינלאומיים רבים. אבו מאזן משייט בעולם ומתקבל בכבוד כנשיא מדינה למרות שאין מדינה. הכבוד והגאווה הפלשתינית באה על סיפוקה בהנפת הדגל של "המדינה" הפלשתינית מעל בניין האומות המאוחדות.
מציאות זו מעניקה לפלשתינים ליהנות מכל העולמות. גם להיות מוכרת בעולם "כמדינה". גם להיות קורבן נצחי. גם לא לקחת אחריות ותמיד רק להאשים את ישראל בכל כישלונותיהם.
מסקנות
- כל עוד לפלשתינים יש תביעה אולטימטיבית בלתי מתפשרת לזכות השיבה ולנסיגה לגבולות 67, אין שום סיכויי לפתרון!.
- כל עוד החמאס שולט על מחצית האוכלוסייה הפלשתינית ומתנגד לכל פשרה ולכל הסכם, אין שום סיכויי לפתרון!.
- כל עוד האיסלאם הקיצוני השולט במרחב המזרח תיכוני, וגורר אחריו גם את הרחוב הפלשתיני, אין שום סיכויי לפתרון!.
רוב אזרחי ומנהיגי ישראל אינם שוללים הקמתה של ישות פלשתינית מפורזת, כשייווצרו התנאים האזוריים והמקומיים, כאשר הם יסכימו לוותר על תנאיהם לזכות השיבה ולנסיגה לגבולות 67, כדי להגיע לקץ הסכסוך ולקץ התביעות.
מתוקף הבנת הריאליה, שבשלב זה לא ניתן להגיע להסכם שלום כולל, האפשרות היחידה שנותרה היא לחתור להסכם ביניים מורחב.

תאריך:  25/09/2016   |   עודכן:  25/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופטימיות מגויסת בסביבה מייאשת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ פועל במרץ עם נשיא צרפת לכינוסה של ועידה בינלאומית עד סוף השנה. מחמוד עבאס איבד את האמון בממשל האמריקני והוא נחוש לבנאם את הסכסוך
יהודה דרורי
""הצהרת בלפור" נתנה ליהודים את "פלשתינה" משני עברי הירדן. אלא שב-1924 אנגליה החליטה לקטוע שטח זה מ"הצהרת בלפור" ולתת אותו לערבים בעבר הירדן המזרחי להקמת מדינה משלהם, הלא היא ירדן"
ענבל בר-און
יוסי ורטר מהארץ כותב על הביקור האחרון של ביבי באו"ם שמו"ם    הוא מרעיף שבחים על הכושר הרטורי של ביבי, אך נותן לו ציון "נכשל" במעשים
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום כלל לא בטוח שאובמה יפעל, בצאתו מן הבית הלבן, כדי לסדל את ישראל באו"ם    אבל בלי קשר, לשיטתו, אנו צריכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות
יוני בן-מנחם
הנאומים באו"ם של ראש הממשלה נתניהו ושל יו"ר הרש"פ היו הצגה של הטחת האשמות הדדיות ומופע של חוסר תקווה    נתניהו גבר על מחמוד עבאס ביכולתו הרטורית אך שניהם לא הציגו שום רעיון רציני לפריצת המבוי הסתום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il