X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשר עצות מעשיות לנהג שנעצר בידי שוטר תנועה: מה הזכויות ומה החובות, מה כדאי לעשות וממה מומלץ להימנע
▪  ▪  ▪
היזהרו בדבריכם [צילום: לע"מ]

השוטר עצר אתכם בצד הכביש בטענה שביצעתם עבירה תנועה. האם יש טעם לנסות לשכנע אותו לבטל את הדוח ומה ההשלכות? אספנו עבורכם עשר המלצות חשובות להתנהלות נכונה מול שוטרי התנועה, שימנעו מכם סיבוכים והאשמות מיותרות.
שוטר מורה לכם לעצור, להמשיך או לציית להוראותיו?
התעלמות עלולה לגרום להאשמתכם בעבירה של אי-ציות להוראת שוטר. בדוח שיינתן יכול השוטר להעלות טענות לפיהן הבחנתם בו והתעלמתם. כך למשל יכול השוטר לטעון, כי האטתם לפני שחלפתם על פניו ומיד אחר כך האצתם.
מהירות מופרזת לעולם תקפה?
שוטר הראה לכם על צג מכמונת המהירות, כי נסעתם במהירות גבוהה מהמותר. האם אתם חייבים להודות בכך? המספר שמופיע על הצג אינו בהכרח המהירות שבה נסעתם. יכול להיות שהשוטר ננעל על רכב בנתיב המקביל, או כי המכשיר כלל אינו תקין.
אל תתנדבו להודות בביצוע העבירה. הודעה כזו עלולה לגרום לכך שתורשעו, גם אם יוכח במשפט שהמכשיר לא הופעל-כנדרש. בנוסף, טוב לדעת, כי באכיפה באמצעות אקדח לייזר, על השוטר להציג בפניכם את טווח המכשיר בו נקלטתם (עד 300 מטרים). אם השוטר לא יעשה כן, זו יכולה להיות עילה לביטול הדוח.
להודות בעבירה שמיוחסת לכם?
שוטר האשים אתכם בעבירה של אי-מתן זכות קדימה על-פי תמרור עצור. בגיליונכם יש עונש על תנאי בגין עבירה דומה. האם כדאי להודות, להסביר לשוטר שיש לכם עונש מותנה ולבקש ממנו לוותר לכם? אם תאמרו לשוטר שהעבירה מפעילה עונש מותנה, סביר להניח שהוא ידאג לרשום זאת, כדי שהתובע לא ישכח לבקש את הפעלתו. בנוסף, עלול השוטר לרשום שהודיתם בפניו, כך שלא תוכלו להיחלץ מהרשעה בבוא העת.
כדאי לנסות לשכנע את השוטר לבטל את הדוח?
אם יש לכם טענת הגנה ואתם כובשים אותה, לא תזכו לאמונו של בית המשפט בבוא העת, כשתטענו אותה מול השופט. הכחשת העבירה צריכה להיות מיידית. נניח שהשוטר טוען שלא צייתם לחץ המסומן בכביש. לטענתכם סימון החץ היה מכוסה בחול. אם תציגו את טענתם בפני השוטר והוא יבחר להתעלם ממנה, טובים מאוד הסיכויים שהשופט יעדיף את עדותכם ויזכה אתכם. כמובן, אם תקליטו או תסריטו את תגובתכם - זו תהיה ראיה טובה עוד יותר.
חובה לחתום על הדוח?
השוטר לא ציין כי הכחשתם את ביצוע העבירה. האם עדיין חובתכם לחתום? אין חובה כזאת. כדאי לבדוק מה השוטר רשם מפיכם ואף לבקש ממנו לקרוא זאת בקול רם, כדי לוודא שהוא לא צנזר את הדברים שאמרתם לטובתכם, והסתפק ברישום האמירות שיש בהן כדי להפליל אתכם- וכמובן: תסריטו או תקליטו.
זכותכם לדרוש את רישום פרטיהם של השוטרים הנוספים, שבהם תוכלו להיעזר בעת הצורך, כעדים. אם השוטר יימנע מרישום פרטיהם, הדבר עשוי לשמש לטובתכם בעת המשפט.
האם חובה להגיע לשימוע?
השוטר לקח את רישיונכם וזימן אתכם לשימוע אצל קצין משטרה, כדי שיחליט אם לפסול את רשיונכם ל-30 יום. אינכם חייבים להתייצב בפני הקצין, אבל בנסיבות כאלו יהיה הקצין מוסמך לשלול את רשיונכם בהיעדרכם. אם תנהגו ברכב לאחר החלטת הקצין, ייחשב הדבר לנהיגה בזמן פסילה.
האם חובה לבצע בדיקת נשיפה?
כן. אין צורך להוכיח חשד של נהיגה בשכרות בכדי לחייב אתכם להיבדק בבדיקת נשיפה, והסירוב להיבדק דינו כנהיגה בשכרות. זכרו: לא צריך להיות שכור בכדי להיות מורשע בנהיגה בשכרות. די בכך שכמות האלכוהול בגוף עולה על המותר. אם מדוברב נהג חדש או נהג רכב ציבורי, די בטיפת אלכוהול בכדי לגרום להרשעה.
מדוע לא כדאי להתווכח עם שוטר תנועה?
שוטרת בצומת מורה לכם להמשיך ישר ואוסרת עליכם לפנות שמאלה בשל עבודות בכביש. אתם מבקשים להגיע לבית שנמצא מטרים מהכביש והעבודות אינן מונעות זאת. מתפתח דין ודברים, שבסופו השוטרת מתעצבנת ורושמת דוח בגין אי-ציות להוראת שוטר. האם הדוח מוצדק? כן. ויכוח עם שוטר תנועה מפריע לעבודתו.
האם יש סיכוי לזיכוי בעבירת תנועה בה מעורבת ניידת משטרה?
ניידת משטרה עוצרת אתכם. השוטר יוצא ממנה וטוען שלא נתתם לו זכות קדימה, לפי הוראת תמרור עצור ולכן הוא נאלץ לבלום. האם יש לכם בכלל סיכוי?
דווקא כשהשוטר טוען שהפרתם את זכות הקדימה שלו עצמו ולא של נהג אחר, הסיכויים שלכם במשפט גדולים בהרבה, משום שבמצב כזה השוטר אינו אוביקטיבי אלא מעורב. חשוב כמובן שתכחישו את ביצוע העבירה, אם אומנם לא ביצעתם אותה. תציינו שלא שמעתם חריקות בלמים ואף תדגישו שהשוטר לא סטה מקו נסיעתו, אם אומנם כך אירע. כיוון שהשוטר מעורב בעצמו באירוע, בית המשפט לא יעדיף אוטומטית את עדותו על עדותכם.

הכותבת מתמחה בדיני תעבורה, מחבר האנציקלופדיה לתעבורה: www.ORON-LAW.co.il.
תאריך:  27/09/2016   |   עודכן:  27/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנועה נכונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם תסריטו את האירוע
אהרון שחר  |  27/09/16 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
הווטרינר יונתן ועדיה נשלח לשש שנות מאסר, לאחר שנהג בשכרות ובהשפעת סמים וגרם בשנת 2006 לתאונת הרכבת בה נהרגו חמישה בני אדם
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים ח"כ אשר: פונה לרה"מ ולשר לבטיחות בדרכים להקים צוות שיפעל למלחמה בתאונות הדרכים    מנכ"ל משרד התחבורה: ועדת מנכ"לים הוקמה אך טרם התכנסה לישיבה ראשונה    ראש את"ן: רק המשרד לבט"פ הוסיף תקציבים
עידן יוסף
יועלה לדרגת ניצב ויחליף את ניצב ירון בארי שיפרוש בנובמבר    בעבר נחשד כי נהג שיכור וסירב לבצע בדיקת ינשוף    ארדן: בטוח שידיד יישם את המדיניות להגברת נוכחות המשטרה בכבישים
עידן יוסף
ההתפטרות - פחות משנתיים לאחר כניסתו לתפקיד    יישאר בתפקידו עד סוף השנה
איתמר לוין
מהו העונש הראוי למי שנהג במהירות של 90 קמ"ש, נכנס לצומת באור אדום והרג הולך רגל? בית המשפט המחוזי קבע: שנתיים מאסר. העליון דחה את ערעורו, תוך שהוא מציין שמדובר ב"עונש משמעותי" ושהנהג בעצמו הוא במובן מסוים קורבן של התאונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il