X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נראה שכחלון מתגעגע - געגוע יתר לימיו בעבר, בתפקידו הקודם, כשר התקשורת. הוא אינו יכול עוד להמשיך ולשבת בממשלה, כחבר ממשלה, שר אוצר בממשלה זו וכחבר קבינט, מחד-גיסא ומאידך-גיסא, לבעוט בעכוזה של הממשלה, כאילו הוא חבר אופוזיציה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, משה כחלון [צילום: אמיל סלמאן/פול/פלאש 90]

התנהלותו הפוליטית העצמאית של שר האוצר, משה כחלון - המתנהל, לאחרונה, בניגוד גמור ובסתירה מוחלטת לעמדות הרשמיות של הממשלה והנהלת הקואליציה - עלולה לפגוע ב"בייבי המועדף שלו", הלא היא הצעת החוק מבית מדרשו של כחלון, לחייב בעלי שלוש דירות ומעלה בתשלום מס מיוחד, בשל בעלותם זו בשלוש דירות, למדינה.
בכל הכבוד הראוי, כמו ילד אובססיבי שאינו מוכן להיפרד מהצעצוע האהוב שלו - הגם שמדובר בצעצוע שבור ומסוכן לחייו של האוחז ומחזיק בו - כך גם משה כחלון, אינו מוכן להניח להצעת החוק שלו למסות מי המחזיקים בבעלותם שלוש דירות ויותר ולהטיל עליהם מס מיוחד, בשל כך. לפי התפישה הפוליטית - והשגויה - של שר האוצר, הטלת מס שכזה תביא בעלי שלוש דירות אלה ויותר, למכור דירתם השלישית, כדי להימנע מלשלם מס מיותר ושרירותי זה.
בשבועות האחרונים עסוקים עורכי הדין הקשורים למשרדי ואני עצמי, בניסיונות ובשתדלנות בלתי פוסקת, במטרה לשכנע לקוחות המחזיקים בבעלותם שלוש דירות ויותר, שלא לפעול להעברת הדירה השלישית שברשותם - העברה, בדרך של מכר, ללא תמורה, למי מבני משפחתם, העונה להגדרת "קרוב" וגם/או כדי להיכלל בגדר מי המעבירים נכס מקרקעין שבבעלותם לאחרים "ללא תמורה", בחוק חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 - במטרה "להיפטר" מהדירה השלישית המצויה בבעלותם, לפי הוראת סעיף 9(ב) 4(א) ו-(ב) לאותו חוק מיסוי מקרקעין.
"הקשיבו", אומרים להם עורכי-דין אלה, כמו-גם אני, "אין שום, שום סיכוי שבעולם שחוק מיסוי דירה שלישית יעבור בכנסת, בקרוב ואפילו יעבור הוא בכנסת, מה תרוויחו מכך? אתם תיפטרו מהדירה השלישית ומהחבות האפשרית במס, בסכום הנאמד, בערך, בכ--.10,000 שקלים ואילו הילד או הילדה שלכם, יהפכו לבעלי דירה משלהם ויפסידו זכותם לקבלת משכנתה מהמדינה, במחירים ובתנאים מועדפים, כמי שהינם חסרי דיור ואין כל דירה, בבעלותם". לשמחתי - כמו-גם לשמחתם של עורכי-דין אלה - מרבית לקוחות אלה מקשיבים לנו ואינם מבצעים עסקות במקרקעין, כדי להיפטר מבעלותם הקיימת בדירה שלישית, בדרך של העברת דירה זו, במתנה גמורה וללא תמורה ל"קרוב" שלהם, כהגדרתו בחוק מיסוי מקרקעין, המתוקן, מפעם לפעם, על סעיפיו השונים, בסוגריים ראשיים ובתתי סוגריים להם.
התנהלותו זו הגחמנית משהו של משה כחלון מזכירה, בכל הכבוד הראוי, פרסומת של חברה למכירת לבני נשים, שיצאה - לפני שנים הרבה - בקול תרועה גדולה וברעש תקשורתי גדול, בכלי התקשורת, בפרסום בוטה, המלווה בסיסמא: "ללכת עם להרגיש בלי", אבל תוך ביצוע וניסיון מימוש של היפוך מהותי של סיסמה פרסומית זו.
שר האוצר חושב - בצורה ילדותית, משהו כי הוא יוכל לסכל תוכניותיו הפוליטיות של בנימין נתניהו, בכל הקשור להכשלות הקמת תאגיד השידור, לסכל תוכניות דוד ביטן להעביר "חוק הג'ובים", להמשיך לשבת בממשלה, להיות - בו-זמנית - חבר הקואליציה, למרות ניסיונות בלתי פוסקים, להכשיל מהלכי הקואליציה ולקבל גיבוי ממשלתי, כמו-גם קואליציוני, להעברת חוק שלוש הדירות שלו, במסגרת העברת חוק ההסדרים, בחודש הקרוב בכנסת.
"הלו. הלו. יש מי שהוא בבית הזה שקוראים לו מפלגת "כולנו" (חוץ מאבי גבאי, שהתפטר - בחודש מאי האחרון - מתפקיד השר לרווחת הסביבה ויואב גלנט, שהוא שר הבינוי - "של נייר ועל הנייר בלבד", לאחר שכחלון מתעסק, ב"דיור"; "מדד מחירי הדיור"; "מחיר למשתכן" וכל מה - שלכאורה - אמור לעסוק בו שר הבינוי ולא שר האוצר), שיסביר לכחלון, שהינו גם השר לרווחת הסביבה וגם הממונה על מינהל התכנון וממונה גם רשות מקרקעי ישראל, משמעות הפתגם היידי "סך מלואכס, וויניג ברוכס" ובעברית לעם - הרבה מלאכות, מעט ברכות?
"הלו. הלו. יש מי שהוא בבית הזה שקוראים לו מפלגת "כולנו" (חוץ מאלה שנטשו - מזמן - מפלגה מתה זו) היכול להסביר לשר האוצר, שבפוליטיקה, תומכים בחברים לשולחן הקואליציה, אפילו שלתמיכה יש ריח לא נעים ומסריח? יש מישהו היכול להסביר למשה כחלון שבלי תמיכה בקואליציה הוא יתרסק? אז אם כחלון כזה חכם ומנוסה (הוא אינו "פוליטיקאי חדש", שכן הוא מצוי ב"עסקי פוליטיקה", עוד משנת 1988, עת סייע לרמי דותן, בהתמודדותו בבחירות לראשות עיריית חיפה וכן היה הוא - בתחילת דרכו הפוליטית - ראש לשכת השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו, בשנים 2001-2002) איך הוא חושב שהוא יצליח להעביר חוק שלוש הדירות בלי התמיכה של נתניהו והקואליציה שלו?
למי שאינם מצויים בסוד הדברים, נסביר במה מדובר. כחלון החרים, אתמול, ישיבת הממשלה ופורום ראשי הסיעות בקואליציה במחאה על כוונת נתניהו לבטל התאגיד. ההצבעה על חוק התאגיד, אמורה להתקיים בישיבת הממשלה, שם צפוי לנתניהו רוב לסגירת התאגיד. משם - עם אישור החוק בממשלה - הוא יעבור לאישור הכנסת.
אם נתניהו יכריז על ההצבעה על החוק בכנסת, כהצבעת אמון בממשלה ומשה כחלון, יעז להצביע בכנסת נגד אישור חוק התאגיד, אז איך אומרים בשפת החבר'ה - הוא פשוט יעוף מהממשלה. הוא יוכל להמשיך ולדרוש שהתאגיד ייפתח כמתוכנן בחודשים הראשונים של שנת 2017. הוא יוכל כמובן לסתור טענת ח"כ דוד ביטן, יו"ר סיעת "הליכוד" ויו"ר הקואליציה, הטוען שפתיחת התאגיד הינה בזבוז תקציבי. מה לעשות שנתניהו מתעלם - ולחלוטין - מעמדת כחלון, כשר אוצר ומתעקש להביא לדיון בממשלה, נושא סגירת התאגיד, במצב דברים זה, יוכל משה כחלון להחזיק, בהתנגדותו לאישור חוק התאגיד, מספסלי האופוזיציה ולא כחבר בקואליציה וכשר האוצר, בממשלה.
אם לא די בכך, הרי כחלון החליט להתעמת עם האיש החזק של הליכוד, יו"ר סיעת "הליכוד" ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. הצעת החוק של ח"כ ביטן, נועדה לאפשר לשרים וח"כים שפרשו לכהן, אוטומטית, כדירקטורים בחברות הממשלתיות, לא עלתה בוועדת השרים לענייני חקיקה בעקבות התנגדות שר האוצר. כחלון שאחראי להמינויים בחברות ממשלתיות, לא עודכן במהלך של ח"כ ביטן. לכן, ביקש הוא להסיר הצעת החוק מסדר היום ונענה.
מישהו מטעם כחלון דאג לפרסם, בכלי התקשורת, כי הצעת החוק שיזם ח"כ דוד ביטן עוררה זעם במפלגתו של כחלון, שראתה בהצבעה המתוכננת ניסיון לבצע מחטף ולהעביר חוק שיסדר ג'ובים לשרים, לחברי כנסת ולראשי ערים בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות.
נראה שכחלון מתגעגע - געגוע יתר לימיו בעבר, בתפקידו הקודם, כשר התקשורת, שעה שזכה הוא לאהדת שיא מהציבור הרחב. כחלון אינו מבין שימים אלה חלפו - חלפו לבלתי שוב. הוא אינו יכול עוד להמשיך ולשבת בממשלה, כחבר ממשלה, שר אוצר בממשלה זו וכחבר קבינט, מחד-גיסא ומאידך-גיסא, לבעוט בבכוח רב, בכל הכבוד הראוי, בעכוזה של הממשלה, כאילו הוא חבר אופוזיציה. מישהו צריך להזכיר למשה כחלון, ששמו הוא משה כחלון ולא יאיר לפיד, וככזה - חייב הוא באחריות ובמשמעת קואליציוניות. ולא מוטב יתפטר הוא באופן מיידי מהממשלה וישב אחר כבוד בספסלים האחוריים של האופוזיציה, בלי להמשיך וליהנות עוד ממנעמי השלטון.
רשימה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי בכל הקשור לסוגיית הטלת מס עתידית, אם בכלל, על מחזיקי שלוש דירות ומעלה. בכל מקרה אין להסתמך, לעניין זה, על רשימה זו, כייעוץ משפטי מחייב ויש לקבל, לצורך כך, ייעוץ משפטי, פרטני ודווקני.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  31/10/2016   |   עודכן:  31/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון - ללכת בלי להרגיש עם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד שטנגר, לא הבנתי את נימוקך
עמעד  |  31/10/16 13:55
2
דברים נבונים וחכמים. תודה. ל"ת
מאמר על כחלון  |  31/10/16 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
דובר המשרד הפיץ לתקשורת העברית, באישור נתניהו, הודעת גינוי על התבטאות של סגן השר קרא יומיים אחרי שנאמרה    גם דובר צה"ל חרג מהפקודות והוציא הודעה בשבת
איתמר לוין
אבי ליכט: עמדת הווטו של היועץ המשפטי - רק במקרים נדירים    מנכ"ל משרד ראש הממשלה: כאשר קובעי המדיניות מגמגמים - היועצים המשפטיים מריחים את זה
איתמר לוין
איל ינון: קיים מצב של אובדן הממלכתיות בחקיקה; הצעות חוק עולות כתגובה לפייסבוק ולטוויטר    תוקף את תמיכתו של ישראל כ"ץ בהצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים
חיים משגב
קראתי את מאמרו המאלף של סבר פלוצקר שהתפרסם בערב יום הכיפורים, שבו הוא ביקש סליחה-כביכול ממשה כחלון, האיש עם השיניים החדות, הנחשפות רק כשהוא מחייך, ושאלתי את עצמי מה קרה לראש הממשלה
חיים משגב
בין כה וכה, כחלון צריך להתעורר. מי שמובילים אותו אל התהום הפוליטית לא יהיו לידו בעת שהוא ייפול. חלק מהם, לפחות, כבר יהיו בחיקו החמים של השוק הפרטי שממנו הם הגיחו. יש כבר כמה טייקונים - לא רק קובי מימון - שממתינים לשובו כדי לחזור ולאמץ אותו אל ליבם.
רשימות נוספות
נתניהו: למנוע הפרות סדר בהר-הבית  /  עידן יוסף
נתניהו נזף בכ"ץ לעיני המצלמות  /  עידן יוסף
שקד: החקיקה המוגזמת פוגעת בחופש שלנו  /  איתמר לוין
האם משה כחלון משחק בנדמה לי  /  אלעזר לוין
שרים במשבר  /  יעקב שטרכר
שתיקת הכבשים בליכוד  /  משה גולדבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il