X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שב קצת בצד, ברווז צולע נחמד שלי. בקרוב, קרוב מאוד תהיה במעמד של "נשיא ארה"ב, לשעבר". אל תפריע עוד, לאלה שיקבלו ההחלטות מכאן ואילך - במקומך, להחליט. ודרך אגב. לפני שאתה יוצא מהבית הלבן, במעמדך החדש, כגמלאי, אל תשכח להעביר מפתחות הקוד האטומי, למפקד העליון של צבא ארה"ב, הלא הוא הנוכל, כדבריך, והנשיא הנבחר ה-45, דונלד טראמפ
▪  ▪  ▪
אובמה בעצרת של קלינטון [צילום: פבלו מרטינז מונסיביאס, AP]

יש משהו פתטי, ממש - ממש מעורר רחמים, בהתגייסותו הנואשת של נשיא ארצות הברית, המכהן, ברק חוסיין אובמה השני, לעזור למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי דיאן רודהם קלינטון, בניסיונותיה הנואשים, בימים האחרונים, להחזיר לעצמה הרוב שאיבדה בסקרי דעת הקהל האחרונים. ממש עצוב לראות, התנהלותו המכמירה של ברק חוסיין אובמה השני, המנסה, ככל יכולתו, לעזור להילרי דיאן רודהם קלינטון, כדי לשוב ולהוביל בסקרי דעת קהל אלה - כל זאת, על-מנת לחזק סיכוייה ולהיבחר לתפקיד נשיאת ארה"ב. כפי שמדווח העיתונאי, איציק וולף ("מחלקה ראשונה" - תאריך 2.11.2016) התייחס ברק אובמה חוסיין השני - לראשונה - להודעתו הפומבית של ג'יימס קומי, ראש הFBI-, בדבר חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון בפרשת המיילים והשרת הפרטי. לטענת אובמה, מדובר בפרשה ש"נופחה למשהו מטורף", בלשונו הציורית והנואשת משהו של נשיא ארה"ב הפורש.
בראיון לאתר חדשות אמריקני אמר אובמה, כי הבולשת הפדרלית קבעה כבר, בעבר, שהטעויות שביצעה קלינטון בטיפול בחשבון הדואר האלקטרוני שלה - שכללו הפעלת שרתים פרטיים לא מאובטחים ושליחת הודעות מסווגות דרך השרתים הללו - אינם מצדיקים הגשת כתב אישום פלילי. מאותו ראיון עולה עוד, כי אובמה מודאג מכך, ש"המצביעים החדשים" - שבעוד שבוע יוכלו להצביע, בפעם הראשונה - שומעים את כל הרעש הזה", כלשונו והם תוהים ושואלים עצמם, האם צריכים הם לדאוג בשל התנהלותה זו של הילרי קלינטון. באותו הקשר והדבק דברים אמר אובמה - באותו ראיון - כי הוא בוטח, באופן מלא, בהילרי קלינטון.
בכל הכבוד הראוי, דווקא מברק חוסיין אובמה השני - מי שסיים לימודיו במשפטים באוניברסיטת הארוורד, בהצטיינות - מצפים היינו שיעביר על מידותיו ימנע מלהתערב במהלכה ובעיצומה של חקירה פלילית "פתוחה", תוך ניסיון בוטה ובלתי ראוי, להשפיע על תוצאותיה ואפילו חושש הוא - ובצדק - שחקירה כזו עלולה לפגוע בסיכוייה של הילרי דיאן רודהם קלינטון, להיבחר לתפקיד הנחשק והנכסף של נשיאת ארה"ב.
יש להצטער על כך, כי הנשיא הסמרטוטי ביותר - בכל חוסר הכבוד הראוי - שכיהן בממשל ארה"ב, והמשמש, במסגרת כהונתו זו, גם כמפקד העליון של הצבא האמריקני, מאז תקופת "מדיניות הבדלנות", שהנהיג נשיא "נאור" אחר של ארה"ב - כשכוונת הדברים הינה לנשיאה ה-28 במניין של ארה"ב, תומאס וודרו וילסון - יוצא מגדרו על-מנת לסייע - ככל יכולתו ובעת כהונתו כ"ברווז צולנע", רוצה לומר, נשיא מכהן בשלהי כהונתו ועל סף פרישתו מתפקידו זה - להילרי קלינטון, המאבדת גובה בסקרי דעת הקהל, מיום ליום.
פתע פתאום יודע ברק חוסיין אובמה השני, כי קיימת נורמה בחקירות, לפיה הממשל אינו פועל לפי שמועות, או אינו פועל לפי מידע חלקי או אינו פועל לפי הדלפות, כעולה מהביקורת שמתח הוא על החלטת ג'יימס קומי, ראש הFBI-, לפתוח מחדש החקירה הפלילית, בעניינה של הילרי קלינטון ופרשת המיילים. למי שזיכרונם קצר נזכיר, שבחודש במרס 2015 פורסם שקלינטון השתמשה בשרת דואר אלקטרוני פרטי כדי לשלוח תכתובות אישיות ורשמיות, בכהונתה כמזכירת המדינה, בניגוד לנהלים הפדראליים, המחייבים שימוש בחשבון ממשלתי למטרה זו.
בית המשפט בארה"ב ציווה לפרסם כלל התכתובות שעסקו בתפקיד קלינטון, כמזכירת המדינה בממשל אובמה, כפוף לבדיקה אם הם מכילים מידע סודי. הוברר שחלק מהתכתובת צונזרה, שכן, בדיעבד, הוחלט שהיא מכילה מידע סודי, הגם שלא סווג כסודי בעת שנשלח. בחודש פברואר 2016 הודיע הFBI- - רשמית - על פתיחת חקירה בנושא טיפול בלתי ראוי במידע מסווג, דרך שרת פרטי של קלינטון, כמזכירת המדינה. ג'יימס קומי, הודיע - בחודש יולי השנה - כי למרות שקלינטון ועוזריה הבכירים התנהגו באופן רשלני, בהתנהלותם עם מידע מסווג, אין הוא ממליץ להעמיד קלינטון לדין פלילי. כעת, בעקבות מידע חדש שנתקבל, הוחלט על חידוש החקירה הפלילית.
אפשר - בהחלט - להבין לליבו של ברק חוסיין אובמה השני, שקיבל פרס נובל לשלום, על: "מאמציו יוצאי הדופן לחיזוק הדיפלומטיה הבינלאומית ושיתוף הפעולה בין עמים", המבקש "לשריין" ולהנציח "מורשתו", באמצעותה של הילרי דיאן רודהם קלינטון, כממשיכת דרכו ומורשתו. אובמה אינו מעוניין שדונלד טראמפ ייבחר לנשיאות ארה"ב ויציג אותו, במערומיו - כחתן פרס נובל לשלום, שה"השלום" היחיד שהשיג, בתקופת כהונתו כנשיא - וביתר שאת, בשלהי ובדמדומי כהונתו הנשיאותית - היה הנצחת מלחמת האזרחים בסוריה, במעורבותה הפעילה של רוסיה והשתלטות רוסיה על חצי האי קרים. נזכיר שאובמה לא פצה פה ולא צפצף והניח לרוסים לעשות, בסוריה ובחצי האי קרים, כרצונם, כאילו מדובר בטריטוריות רוסיות, המהווה חלק בלתי נפרד מרוסיה עצמה.
גם אביו הרוחני של ברק חוסיין אובמה השני והמודל המדיני-היסטורי שלו, נשיאה ה-28 במניין של ארה"ב, תומאס וודרו וילסון, זכה בפרס נובל לשלום. עבור תרומתו למאמצי השלום ויוזמתו להקמת חבר הלאומים הוענק לווילסון פרס נובל לשלום, בשנת 1919. הקונגרס בארה"ב שהושפע מהתנועה הבדלנית, התנגד לתפיסת וילסון לשיתוף פעולה בינלאומי ומנע מארה"ב להצטרף - בשעתו - לחבר הלאומים. גם אובמה וגם וילסון זכו - שניהם - בפרס נובל לשלום "חלול", שאין מאחריו ולא כלום, לאחר שלא הגשימו הם מטרותיהם ושאיפותיהם המדיניות. דבר זה מנסה אובמה להשכיח - באמצעות קלינטון -מידיעת הציבור.
אגב, הילרי קלינטון התנגדה, בשעתו - נחרצות - למדיניות ההבלגה של אובמה בסוריה. במהלך דיונים ביטחוניים המערבים שימוש באופציה צבאית, נמנתה היא על הקולות הניציים ביותר בממשל ופעלה, בשנת 2012, למעורבות רבה יותר במלחמת האזרחים בסוריה מאשר הסכים לה, אובמה.
אובמה מסתיר - בתעמולת הבחירות שמנהל הוא לבחירת הילרי קלינטון לנשיאת ארה"ב - כי קלינטון סירבה לכהן, תקופת כהונה שנייה, כמזכירת המדינה בממשלו ואף הודיעה - עוד בחודש מרס 2011 - שאינה מעוניינת בכהונה שנייה כמזכחירת המדינה בממשל אובמה, שמינה תחתיה, לאחר נצחונו במערכת הבחירות השנייה, הסנאטור, ג'ון קרי, כמזכיר המדינה.
ברשימתנו: "הרגעים האחרונים לבחירות לנשיאות ארה"ב" ("מחלקה ראשונה" - תאריך 1.11.2016) כתבנו - בין היתר - דברים אלה, בזו הלשון:
"אין ספק בכך שהודעתו הפומבית של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, לפיה מחדש ה-FBI חקירתו נגד הילרי קלינטון, בחשד למעשים פליליים, בקשר למיילים ששלחה>B<, באופן בלתי מוגן, תוך סיכון סודות ביטחוניים וסודות מדינה, לכאורה, בהיותה מזכירת המדינה, קרי, שרת החוץ,>qB< נתנה רוח גבית חזקה למרוץ הבחירות של דונלד טראמפ והעמידה אותו, כמועמד - שווה בין שווים - אל מול הילרי קלינטון. זאת ועוד. החלטתו זה של ראש ה-FBI, להטיל צל פלילי, לכאורה, על עשיותיה של קלינטון, בתקופת כהונתה כמזכירת המדינה, מחזקת תפיסתו הפוליטית של טראמפ, שהודיע במהלך אחד מעימותיו הפומביים מולה - כי כשיבחר לנשיאות ארה"ב, יעמיד אותה, לדין פלילי. כך פשוט באופן ישיר, בוטה, חד-משמעי וללא כחל ושרק".
(ההדגשות במקור - ח"ש)
ברק חוסיין אובמה השני, שועל פוליטי ערמומי ומיומן שכמותו, יודע היטב, כי המצביעים השחורים ("האפרו-אמריקניים" - בלשון מכובסת) וההיספאנים, אינם אוהדים - זאת בלשון המעטה בלבד - ואפילו, מתעבים הילרי רודהם דיאן קלינטון, שאינה בדיוק "כוס התה" שלהם. הילרי רודהם דיאן קלינטון, הינה לבנה, עשירה, אבל הרבה, הרבה יותר גרוע מכך - הילרי רודהם דיאן קלינטון, היא אשתו של הנשיא הקודם והנכלולי של ארה"ב, ביל קלינטון, שבדי מזל ועל חוט השערה, ניצל מהדחתו מכהונתו כנשיא מכהן, בידי הסנאט, על-פי חוקת ארה"ב.
הילרי רודהם דיאן קלינטון, נתפסת בידי המצביעים השחורים וההיספאנים, כמי שהצילה בעלה, ביל קלינטון מהדחתו המוצדקת, כנשיא מכהן. בלשון עממית המוכרת היטב לבני מיעוטים אלה, הרי הילרי קלינטון, היא, היא זו, ש"הורידה ת'ביל קלינטון מחבל התליה שהכינו לו - ואשר הוא היה אמור להשתלשל בקצהו, לאור תדמיתו - בציבוריות האמריקנית - כהרפתקן, רודף נשים ונוכל סדרתי. לכן - ובעיקר, בשל נסיבות אלה - מנסה, וללא הצלחה רבה, ברק חוסיין אובמה השני, להדביק תדמיתו הציבורית הבלתי מחמיאה, בעליל, של ביל קלינטון לדונלד טראמפ, עד כי באסיפת הבחירות האחרונה, שכונסה לקדם בחירתה של הילרי קלינטון לנשיאות ארה"ב, יצא הוא מגדרו וכינה דונלד טראמפ, בכינוי: "נוכל".
קצת נסחפת, ברק חוסיין אובמה השני, קצת נסחפת - ויותר מדי! זה לא מכובד בן אדם. אתה נשיא ארה"ב ולא איזה פרחח מהשכונה. מה קרה לך, איש? אתה רוצה להחליף ה"מורשת" שלך כחתן פרס נובל לשלום, שקיבלת, סתם כך, עבור שלום שלא עשית, מעודך, בהתנהגות ברברית שבה התנהגו אלה שסביבך, או אז, בימים הרחוקים ההם, כשהיית רכז קהילתי באחד מרבעיה העניים של העיר, שיקגו?
תתאפס על עצמך, בן אדם. אז מה, אם טראמפ מוביל, פתאום, בסקרים. לך הביתה, בשקט ותהנה מתנאי הפנסיה המשופרים של, כנשיא ארה"ב לשעבר. שב קצת בצד, שתה איזה "קולה זירו" או "קולה דיאט" אל תנסה ליצור, יש מאין, מציאות וירטואלית והעיקר - אל תפריע! ממילא לאחר תאריך ה-21 בינמואר 2017, איש לא יזכור אותך ולא יספור אותך. ואם תתעקש, הרי נשיא ארה"ב הנבחר, הנשיא ה-45 במניין נשיאי ארה"ב, דולנד טראמפ, ידאג למנות גורם חקירתי-משפטי, שיבדוק עלילותיך ועלילותיה של המועמדת לתפקיד נשיאת ארה"ב - שים לב, אך ורק המועמדת לנשיאות ארה"ב ולא מי שהינה נשיאת ארה"ב, הילרי רודהם דיאן קלינטון.
שב קצת בצד, ברווז צולע נחמד שלי. בקרוב, קרוב מאוד תהיה במעמד של "נשיא ארה"ב, לשעבר". אל תפריע עוד, לאלה שיקבלו ההחלטות - מכאן ואילך - במקומך, להחליט. ודרך אגב. לפני שאתה יוצא מהבית הלבן, במעמדך החדש, כגמלאי, אל תשכח להעביר מפתחות הקוד האטומי, למפקד העליון של צבא ארה"ב, הלא הוא הנוכל, כדבריך, והנשיא הנבחר ה-45 במניין נשיאי ארה"ב, דונלד טראמפ.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  03/11/2016   |   עודכן:  03/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב בצד - ברק חוסיין אובמה ואל תפריע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן להעביר קו על אובמה ל"ת
יועז שלומי  |  3/11/16 17:36
2
אכן, תמוה ביותר שנשיא משתתף
אכן  |  3/11/16 20:54
3
נשיא סמרטוטי ונוכלת עכשווית ל"ת
בת חן ציוני  |  4/11/16 07:06
4
אובמה וקלינטון - אסון
אלי יז  |  7/11/16 00:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מערכת בחירות סוערת ובלתי שגרתית זו, חושפת צדדים מעניינים ורבגוניים, באישיותם של שני המועמדים לנשיאות ארצות-הברית, כמו גם חושפת היא פנים נסתרות של הפוליטיקה האמריקנית ותפיסות עולם, שחשבנו שנזנחו - זה מכבר - והושלכו אל פח הזבל של ההיסטוריה
חיים שטנגר
אלמלא מרוץ ההנצחה, הבלתי פוסק הזה - הגובל, בכל הכבוד הראוי, לדעת כותב שורות אלה, באובססיה - ייתכן שלא הייתה קמה כל התנגדות להמשך ההנצחה של זאבי המנוח. אולם, מתברר שחמש עשרה, לאחר הירצחו של זאבי, עדיין מעוררת הנצחת זכרו פולמוס מיותר
חיים שטנגר
נראה שכחלון מתגעגע - געגוע יתר לימיו בעבר, בתפקידו הקודם, כשר התקשורת. הוא אינו יכול עוד להמשיך ולשבת בממשלה, כחבר ממשלה, שר אוצר בממשלה זו וכחבר קבינט, מחד-גיסא ומאידך-גיסא, לבעוט בעכוזה של הממשלה, כאילו הוא חבר אופוזיציה
חיים שטנגר
המציאות העובדתית היומיומית, השוחקת אירועי עבר עם התהוותם של אירועי ההווה השוטפים, מוכיחה ומעידה ששמו של פוליטיקאי - גם אם התחפש וקרא עצמו בשם "מדינאי" - נמחקת ונשכחת, עם שנים ואילו שמם של יוצרי אמת, ינון וינצר, לעד ולעולמי עולמים
חיים שטנגר
בית משפט העליון קבע כי מקום שעולה שאלה לגבי התקיימותם של תנאי חוק אימוץ ילדים, לא תינעל במקרים מתאימים הדלת לבדיקה נוספת של קיומו של אב הביולוגי, כדי לברר תחולת מועד 61 הימים, הקבוע בסעיף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il