X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבהיר ת'עניינים למי שלא מצוי - ראשו ורובו "בתוך העניינים", למרות שבהיותו אזרח מדינת-ישראל, הרי ככזה הינו באופן אוטומטי, ירצה או לא ירצה - אזרח המדינה ה-51 של ארצות הברית. לכן, חייבים כל אחת ואחד מאיתנו לעסוק ולספר בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, לנתח אותן ולשמוע, כמה שיותר דברים עליהן
▪  ▪  ▪
בחירות בארה"ב [צילום: סת' פרלמן, AP]

הבחירות הללו לנשיאות ארה"ב, "משגעות לכולנו ת'שכל", כאשר כלי התקשורת, האלקטרוניים והמודפסים, כאחד, מלאים במידע רב, אודות שני המועמדים לנשיאות, הלא הם: הילארי "שלנו" ודונלד, שגם הוא - בטוח לגמרי - "שלנו", למרות שיש לו אופי ג'ינג'י כזה, מעצבן והוא: "אוכל לנו ת'ראש. מה זה אוכל - בולע לנו ת'מוח!".
אז בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבהיר ת'עניינים למי שלא מצוי - ראשו ורובו "בתוך העניינים", למרות שבהיותו אזרח מדינת-ישראל, הרי ככזה הינו באופן אוטומטי, ירצה או לא ירצה - אזרח המדינה ה-51 של ארצות הברית. לכן, חייבים כל אחת ואחד מאיתנו לעסוק ולספר בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, לנתח אותן ולשמוע, כמה שיותר דברים עליהן וכל המרבה לעסוק ולספר בתוצאות בחירות אלה, הרי זה משובח. לכן, כל אזרח מדינת ישראל, חייב - מה זה חייב - חייב לגמרי להיות בתוך העניינים, לפניי ולפנים, לפחות דוגמת המקובל, המצוי עמוק עמוק בתוככי סתרי סודות הקבלה, אם לא למעלה מכך.
אז אנחנו מתחילים בשיעור המבוא בחלוקה הפדרטיבית של ארצות-הברית של אמריקה. ארצות-הברית הינה פדרציה של 50 מדינות. מי שהינו מוגדר כאזרח של אחת ממדינות הפדרציה, הוא - בו-זמנית - אזרח של המדינה אשר בה מצוי מקום מושבו של אותו אזרח ("הדומיסיל") והוא נחשב גם כאזרח של האיחוד הפדרלי, רוצה לומר, אזרח "מדינתי" שכזה, הינו גם אזרח של כלל מדינות ארצות הברית של אמריקה. כפי שמצוין ובצדק ב"ויקיפדיה" - הגדרת המונח: "אזרח מדינה", הינה גמישה למדי, כאשר כל אזרח ארה"ב, רשאי וזכאי - ללא כל מגבלה - לעבור ממדינה למדינה, ללא צורך באישור ממשלתי (למעט במקרים דווקניים של מי שבמאסר על תנאי).
חלוקת הסמכויות בין המדינה לפדרציה קבועה בחוקת ארצות הברית. כל אחת מהמדינות, מרגע אשרור החוקה, על ידה, העבירה חלק מסמכויותיה לשלטון הפדראלי, אם כי היא הותירה בידיה חלק מריבונותה. תחומי התחבורה, התשתיות, הרפואה, ביטחון פנים והחינוך, נותרו בסמכות המדינות (אולם - בתחומים מסוימים - במימון - לא בהכרח מלא - שמעביר משרד האוצר הפדראלי), שעה שהחלטות הקשורות למדיניות בינלאומית, סחר חוץ, מדיניות צבאית וחוקי הגירה, מצויים בתחום שליטתו ואחריותו של השלטון הפדראלי.
עם שנים השתנתה חלוקת הסמכויות בין השלטון הפדרלי לכלל מדינות ארה"ב. המגמה הכללית השולטת, כיום, עוסקת בריכוז סמכויות, רוצה לומר, העברת סמכויות רבות ממדינות ארה"ב לשלטון הפדראלי. אתה הבנת ת' זה ברוך? לא הבנת? אה, אתה לא יודע מה משמעות המלה "פדרציה".
אז ברוך, צ'תוק רגע. תפסיק לדבר על דונלד טראמפ "שלך" הגוי הבלונדיני הזה, שלא ברור אם הוא השתיל שיער או קלע שיער במקלעת שיער או שזה השיער האמיתי שלו - יעני מדובר " באחוק, סחבק שלך, מהצ'כונה בבת-ים" ותבין - סוף-סוף - איך יפעל הדונלד "שלך" בפדרציה הקרויה "ארצות הברית של אמריקה". אז ככה. "פדרציה", היא מילה לטינית שהינה ברית או - בעברית יפה - מאחד של מדינה ריבונית בה מאוגדים אזורים או מדינות עם ריבונית חלקה תחת כנפי ממשל מרכזי. המעמד של החלקים שמהווים הרכב הפדרציה הינו חוקתי ולא ניתן לשנות אותו, בהחלטה - חד-צדדית - של הממשל המרכזי. המבנה החוקתי וצורת השלטון בפדרציה מוכר במינוח: "פדראליזם". רעיון נוגד לשיטת הפדרציה הינו רעיון של המדינה האוניטארית, אבל ברוך, על כך נרחיב דברים, בשיעור הבא.
עכשיו, כשאתה זורק באוויר, שמות של מדינות בארה"ב, דוגמת: "פלורידה": "אוהיו"; "מישיגן"; וירג'יניה"; "צפון קרוליינה"; "אלאבמה"; "קרוליינה הדרומית" ועוד שמות של מדינות אחרות - מתוך 50 המדינות של ארה"ב - כאילו שמדובר בגבעת אולגה; בת-ים; רמת-השרון; אור עקיבא, רשפון ועוד ערים, יישובים ומועצות מקומיות, במדינה הקטנה שלנו וכל פעם רץ וקופץ באוויר, בהתלהבות, כשהטלוויזיה מודיעה ש"דולנד טראמפ "שלך" מוביל בה ו"דופק" את האשכנזיה הזו, הילרי קלינטון, האישה שתמכה בבעל הבוגד שלה, ביל", הגיע הזמן שתבין - סוף-סוף - איך שיטת הבחירות, באמריקה - סליחה, סליחה - בארצות-הברית של אמריקה, פועלת.
תדע לך שהדולנד טראמפ "שלך" - למרות שהבת שלו נשואה ליהודי - הוא לא כל כך, "שלנו". כל מיני ארגונים נאציים וגזענים, דוגמת הארגון הגזעני: "קו קלוקס קלאן" תומכים בו והוא לא מתנער מהם. אבל מה שנכון - נכון. אני מסכים איתך - ל-ח-ל-ו-ט-י-ן - שהתקשורת בארה"ב ובראשה העיתון הניו-יורקי, הלא הוא: "הניו-יורק טיימס", הנחשב לעיתון שמאלני לגמרי, מעין סוג של עיתון הארץ, במהדורה יאפית, שמאלנית, יהודית ניו-יורקית, תמך - באופן גלוי ורצוף במי שאתה קורא לה ומכנה אותה בכינוי: "האשכנזיה הזקנה הזו, השמאלנית, החברה של שימון פרס". ואני עדיין צריך להסביר, לקוראים, למי שלא הבין ת'חוכמולוגיה שלך, שאתה התכוונת ומתכון להילרי קלינטון, שבאופן מפתיע שיננת ונצרת בליבך, גם שמות הביניים שלה, הלא הם: "דיאן רודהם".
>
אז נכון שנשיא ארה"ב - עוד מעט, לשעבר - שהולך להיות "בפח הזבל של ההיסטוריה", ברק חוסיין אובמה השני, כלשונך, הוא לא "כוס התה" של ביבי וגם לא שלך. נכון שצבע הפנים שלו, אינו צבע לבן, בהיר, אבל למה אתה קורא לו כל הזמן, "הכושי הזה, חוסיין". תן כבוד, יא בן-אדם. הוא נשיא ארה"ב שבחרו בו - פעמיים - לתפקיד הזה. הוא האפרו-אמריקני הראשון שנבחר לנשיא ארה"ב. אז לא ברור, בכלל, שהדולנד טראמפ "שלך" טוב לנו. בהרהור שני, אולי אתה צודק. מי שחברה של אובמה כמו קלינטון, לא צריכה להיבחר. העיקר, סחתין עליך. לפחות אתה יודע - עכשיו - מה זה "אלאבמה" ואיפה המדינה הזו שוכנת במכלול הפדרטיבי של ארה"ב. תיסלם, יא אחי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנשים "המרוחקים" שישפיעו על חיינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון. כמה עצוב ומפחיד ל"ת
משה לווינגר  |  9/11/16 09:29
2
הוא בקושי יודע איפה גבעת אולגה
אלי יז  |  19/11/16 01:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
טוב הדבר, שסוף-סוף נפנה והתפנה המחוקק בישראל, כדי "לעשות סדר", בחוק העונשין, שהתקבל בשנת 1977, קרי, לפני קרוב ל-40 שנה - חוק שהתיישן, זה מכבר והגיע העת למלאו תוכן, מחדש, בדרך של הוספת תיקונים והשלמות לו והתאמתו למציאות הפלילית המשתנה
חיים שטנגר
טוב הדבר, לדעתנו אנו, כי מדינת ישראל "מתבגרת" ואינה משמשת עוד, בתפקיד ובמעמד של "שוטר כשרות", מטעם המדינה. טוב המדינה, כי המדינה לומדת דעת, שיש מקום להפריט מוסד ההשגחה על הכשרות ולהעבירו, לטיפולו של גוף מסחרי פרטי, שאינו חלק בלתי נפרד ממוסדות המדינה ורשויותיה
חיים שטנגר
עם פרישתה של השופטת, מרים נאור, לגמלאות ומינויה של השופטת, אסתר חיות, כנשיאת בית המשפט העליון תחתיה, יש לכנס הוועדה לבחירת שופטים, באווירה רגועה וללא מתחים מיותרים, בין המערכת המבצעת למערכת השופטת, על כל המשתמע והכרוך בכך
חיים שטנגר
שב קצת בצד, ברווז צולע נחמד שלי. בקרוב, קרוב מאוד תהיה במעמד של "נשיא ארה"ב, לשעבר". אל תפריע עוד, לאלה שיקבלו ההחלטות מכאן ואילך - במקומך, להחליט. ודרך אגב. לפני שאתה יוצא מהבית הלבן, במעמדך החדש, כגמלאי, אל תשכח להעביר מפתחות הקוד האטומי, למפקד העליון של צבא ארה"ב, הלא הוא הנוכל, כדבריך, והנשיא הנבחר ה-45, דונלד טראמפ
חיים שטנגר
מערכת בחירות סוערת ובלתי שגרתית זו, חושפת צדדים מעניינים ורבגוניים, באישיותם של שני המועמדים לנשיאות ארצות-הברית, כמו גם חושפת היא פנים נסתרות של הפוליטיקה האמריקנית ותפיסות עולם, שחשבנו שנזנחו - זה מכבר - והושלכו אל פח הזבל של ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il