X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגיע הזמן שהמחוקק הישראלי יעבור רוויזיה משפטית-עסקית מהותית ותיאסר בחוק - באופן דווקני ופרטני קיומה של השבתה ושביתה, כאחת. יש לקבוע, בחוק, כי מי שיהיה מעורב בשביתה והשבתה, יהיה צפוי לסנקציה פלילית ואזרחית, גם יחד
▪  ▪  ▪
אבי ניסנקורן. בדרך לשביתה [צילום: דניאל בר און דוברות ההסתדרות ]

הנה זה מתחיל פעם נוספת. הנה זה בא, כדבר שבשגרה, לפגוע בחפים מפשע, ההופכים על כורחם ובניגוד לרצונם, כמי שעוברים אונס ציבורי ופומבי של זכויות יסוד שלהם - לבני ערובה של קבוצות לחץ, שלא השכילו לשמור - מראש וכראוי - על זכויותיהם כעובדים . עכשיו בהודעה קצרה בת 14 ימים, מראש - מבקשות קבוצות לחץ חברתי, ציבורי ופוליטי, כאחד, אלה - בדיעבד ולאחר זמן לממש "זכויותיהם" הנטענות, כמו-גם "הנחמסות", לכאורה, על גבו ועל חשבונו של הציבור הרחב, "המגויס", על-ידם - שלא בטובתו הוא ושלא ברצונו שלו - ל"משחק המלוכלך" שלהם - "משחק מלוכלך" שלהם - שלם - ולא שלו, בכל צורה ואופן שהם!
אחת לכמה חודשים זה מתחיל בריטואל קבוע. הסתדרות העובדים הכללית החדשה הידועה ומוכרת בציבור, בשמה המקוצר - "ההסתדרות" - שהינה ארגון-גג של ועדי עובדים, המייצג רוב הוועדים והעובדים המאוגדים, מחליטה שיש סיבה ומקום לשבות בשל זכות עובדים וגם/או חצי זכות עובדים, שהופרה, לכאורה, לפי גרסתה ושיטתה היא - והופ - כל המשק בישראל נכנס לסחרור.
עוף אינו מצייץ, שור אינו פועה, שירותים ציבוריים ונלווים להם אינם ניתנים עוד ודממה - דממה שלא הייתה קיימת, אפילו לא במעמד מתן תורה, בהר סיני - נופלת לה, על ארץ ומלואה. הוד קדושתה של השביתה נכנסת, כעת, במלוא הדרה, אל החלל שנתפנה לה. מרגע זה ואילך הופך הציבור לשפוט - שפוט גמור של ועד עובדים זה וגם/או אחר ומאות מעובדיו של הגוף השובת, כמו-גם שפוט של מאות וועדים, ארגוני עובדים ושאר גופים המייצגים מאות אלפי עובדים, השובתים יחד עם העובדים השובתים ב"שביתת הזדהות".
אז אם הייתם מודאגים משהו ולא הוכרזה בישראל, מזמן, שביתה של נהגי קטרי הרכבות ואפשר להגיע, השבח לאל - בזמן - למחוזות חפצנו וגם/או לא השביתו, מזה כמה חודשים הנמלים וסחורות ייצוא וייבוא יוצאות ונכנסות - חופשית, אין מפריע מארצנו ולארצנו ואם הוועד החזק של רשות שדות התעופה אינו משבית, השבח לאל, שירותיו ומונע האפשרות לטוס לחופשה מטירוף החושים בארץ, לרוגע קל, בחו"ל, הנה באה ומתרגשים עלינו שיבושים בלוח הטיסות של טייסי חברת התעופה "אל על", בשל ומחמת סכסוך המתנהל זמן ממושך בין הנהלת חברת תעופה זו לבין טייסי החברה.
בפעם הקודמת כשנקטו טייסי החברה עיצומים, קבע בית-הדין לעבודה - בעקבות פניית חברת "אל על" אליו - כי הטייסים מנוסים מלנקוט עיצומים בשל הסכם קיבוצי, הקיים בין הצדדים. הפעם ישנם שיבושים בלוח הטיסות של "אל על", שכן הטייסים הודיעו שאינם יכולים להישאר ללון ביעדים שזמן הטיסה אליהם ארוך. לכן, מכאן ואיך, בכל טיסת "אל על", ליעד שהטיסה אליו ארוכה, מועלים למטוס, שני צוותים, אחד - המתפקד בטיסה אל היעד. והשני - המתפקד בטיסת חזור לארץ. לכן, ביטלה חברת "אל על" טיסות וגם/או דחתה אותן, שכן חלו מהטייסים הודיעו על מחלה ונוצר חוסר בצוותי אוויר.
אתה הבנת את זה, ברוך? על שביתה צריכים להכריז שבועיים ימים, מראש, לפי החוק.אז מה עושים, אם לוחץ לשבות. מכריזים על עיצומים. אתה שואל מה זה עיצומים, ברוך. יופי של שאלה והנה התשובה: עיצומים הם צעדים לשיבוש העבודה, שאינם שביתה מלאה, שנוקט ארגון עובדים במסגרת סכסוך עבודה. מה זה טוב?, אתה שואל. אז תבין, עיצומים אפשר להכריז, מהיום למחר. נכון ברוך, לא הכל מותר בעיצומים. למשל, בעיצומי טייסי "אל על", קבע בית הדין לעבודה, שההסכם הקיבוצי אוסר זאת. אז אין עיצומים. סתם פתאום הרבה טייסים חולים, שזה בטח בגלל עונת המעבר מקיץ לחורף. או שלא נשארים ללון בטיסות ליעדים ארוכים, שאז לא מפרים הסכם קיבוצי, רק סתם דופקים מי שרוצה לטוס ב"אל על", כי יש חוסר בצוותי אוויר ומה זה משנה. בין כה וכה, הציבור יקטר, הטייסים יקבלו ת'שלהם ואחרי הקיטורים יחזר ו כולם לטוס "אל על". אז זהו זה, שלא.
למי ששכח נזכיר ששביתה היא - כמוגדר ב"ויקיפדיה" - הפסקת עבודה זמנית של העובדים כלפי המעסיקים, כאמצעי לחץ בסכסוך כלכלי בינם למעסיק. שביתות מאורגנות בידי איגוד מקצועי או בידי התארגנות עובדים אחרת. למרות שהשביתות פוגעות בכלכלה וגוררות הפסדים כספיים למעסיקים, במגזר הפרטי ולנזק משני בעסקים משיקים, הרי נטען שזה כלי שהדמוקרטיה מעניקה לעובדים, כהגנה נגד איומי מעסיקים, בהפחתת שכר; פיטורים;הרעה בתנאי ההעסקה ויחס לא הוגן. השביתה פוגעת גם במשק ובלקוחות ובמקבלי שירות הבאים במגע עם הגורם השובת. הנזק יכול לגרום במהירות למשבר חמור, כמו ברשות החשמל, נמלים ובתי חולים, נמלים ועוד.
ההסתדרות מאיימת בשביתה כללית במשק - עוד שבועיים - בשל היעדר ביטוח סיעודי רחב לכלל האוכלוסייה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן צפוי לכנס כלל הוועדים הגדולים במשק ולהכריז על סכסוך עבודה עם האוצר. במקרים מסוימים יכולים המדינה להוציא צו מניעה שמונע מהעובדים (או מחלקם) לשבות, ומחייב אותם להתייצב לעבודתם - בעיקר כאשר מדובר בעובדים חיוניים למשק.
פקודת הנזיקין מגינה על מי הפותחים בשביתה וקובעת, כי ניתן לתבוע מי שביודעין ובלי צידוק מספיק גורם לאדם שיפר חוזה מחייב כדין שבינו לבין אדם שלישי, כאשר ניתן לתבוע פיצויים בגין עוולה זו, אך ורק אם סבל על-ידי כך, נזק ממון. החוק קובע לעניין סעיף זה כי שביתה והשבתה לא ייחשבו כהפרת חוזה ומכאן - שלא ניתן לתבוע בעילת גרם הפרת חוזה, בגין שביתה והשבתה. הגיע הזמן שהמחוקק הישראלי יעבור רוויזיה משפטית-עסקית מהותית ותיאסר בחוק - באופן דווקני ופרטני - קיומה של השבתה ושביתה, כאחת. יש לקבוע, בחוק, כי מי שיהיה מעורב בשביתה והשבתה, יהיה צפוי לסנקציה פלילית ואזרחית, גם יחד.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  17/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאסור לחלוטין ה"זכות" לשבות בחוק מפורש
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שלא כתבת גם שצריך
הירונימוס  |  18/11/16 18:27
 
- אתה צודק. צריך להרעיל אותם ל"ת
לינץ' לינצ'נסקי  |  19/11/16 00:24
 
- נכון אבל זה לא יועיל לשטנגריזם
הירונימוס  |  19/11/16 08:37
2
שטות שלא נכתבה או נאמרה זמן רב
אלי יז  |  19/11/16 00:59
 
- לא הכל מותר - ולשבות אסור! ל"ת
מוהדי עמאין  |  19/11/16 01:31
 
- דע לך אלי יז ה"חכם" באדם
למגיב הנבון....  |  20/11/16 05:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
עד כה התקיים בכל הקשור להבטחת שר האוצר הנוכחי, משה כחלון המשפט הידוע: "נשיאים ורוח וגשם - אין!". אולי, משיחלוף החורף - העומד בפתח ומבושש לבוא יזכרו במשרד האוצר, לקראת הקיץ הבא, לדון בדרכים ובאמצעים להורדת מדד מחירי הדיור. שכן, כידוע לכל - שר אוצר בא
חיים שטנגר
הגיע הזמן שגם המצביעים "הנאורים" של המפלגה הדמוקרטית, המגיעים ממרומי השכבות הכלכליות-אקדמיות, המבוססות ומדושנות העונג, יבינו ויפנימו, כי נשיא ארה"ב, נבחר בקלפי ולא בהפגנות מתלהמות ואלימות, ברחובות הערים הראשיות של ארה"ב
חיים שטנגר
בית המשפט העליון הרחיב חובת הגילוי החלה על בנק בהחתימו לקוחותיו על מסמכים שונים. במסגרת פסק-דין זה, קובע השופט, ד"ר יורם דנציגר, כי יש להרחיב חובת הגילוי גם על אישורים שונים, הקשורים לשעבוד מקרקעין
חיים שטנגר
לאונרד כהן היה סופר, משורר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי וזמר יהודי-קנדי. יצירתו מאופיינת בביטויי רגשות עזים ובמורכבות מילולית ומטאפוריות רבה. עבודתו השפיעה על מוזיקאים רבים בעולם ולשיריו הוקלטו גרסאות כיסוי רבות. כהן עוטר באות מסדר קנדה
חיים שטנגר
דולנד טראמפ, הגיע אל "הבטן הרכה" של מיליוני אזרחי ארה"ב. אזרחים אלה הרגישו ששלטון ברק חוסיין אובמה השני, בגד בהם בגידה אישית, חמורה, שלל מהם זכויות אזרח בסיסיות וכי הילרי רודהם דיאן קלינטון, מתכוונת להמשיך ולבגוד בהם, חברתית וכלכלית ו"לא לספור אותם ממילימטר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il