X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה, כי לכאורה, כל הקשורים בהגשת כתב-האישום המתוקן ו"הרזה" בעניין נשיא ביהמ"ש המחוזי לשעבר, השופט יצחק כהן, שהוגש לבית משפט השלום, בראשון-לציון, עושים כל שביכולתם לכאורה ובכל הכבוד הראוי, כדי לסיים, מהר ככל האפשר, מתחת לרדאר ורחוק מהעין הבוחנת של הציבור, בכלל, פרשה מביכה ומטרידה זו
▪  ▪  ▪
השופט יצחק כהן (נצרת)

בנייר שעליו הוקלדו פרטי כתב-האישום שהוגש לבית משפט השלום, בראשון-לציון, במסגרת ת"פ 42649-11-16, בתאריך 17.11.2016, נגד נשיא בית המשפט המחוזי, לשעבר, בנצרת, השופט, יצחק כהן, נכתב באותיות שחורות, על גבי נייר לבן כי הוא מוגש לבית המשפט במסגרת הסדר עליו חתומה עו"ד יעל בן שמואל, סגנית בכירה א' בפרקליטות מחוז מרכז.
נייר זה הינו וייכתבו דברים, ברורות ומפורשות, בכל הכבוד הראוי, במקרה הטוב, כתב אישום מוסדר מביך ומגוחך, עד לאין שיעור. במקרה הרע, הרי עניין לנו - לכאורה ובמלוא הכבוד הראוי, תוך מתיחת ביקורת כנה ואדיבה, שאין בחובה ובכללה, כל כוונה שהיא לפגוע במעמד השפיטה, בכלל ובמעמדם של ציבור השופטים והשופטות, בפרט - במצב דברים עובדתי, שהינו בגדר של כיבוס עובדות, שיבוש הליכי משפט, עשיית שימוש לרעה בהליך שיפוטי, זיוף עובדות וטשטושן, כל זאת, לכאורה - בכל הכבוד הראוי והכל - הכל תוך עצימת עיניים מופגנת ורצון "לסיים עניינים", כמה שיותר מהר - ומהר, ככל האפשר, לכאורה ובכל הכבוד הראוי.
דומה, כי לכאורה, כל הקשורים בהגשת כתב-האישום המתוקן ו"הרזה" הזה, שהוגש לבית משפט השלום, בראשון-לציון, עושים - כל שביכולתם - לכאורה ובכל הכבוד הראוי, כדי לסיים, מהר ככל האפשר, מתחת לראדאר ורחוק מהעין הבוחנת של הציבור, בכלל, פרשה מביכה ומטרידה זו. פרשה שערורייתית זו - מעצם מהותה - בגדרה נחקר נשיא מכהן של בית משפט מחוזי, בישראל, במשטרת ישראל, בחשד לביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית, מסתיימת בהגשת כתב-אישום, אך ורק, כדי לצאת ידי חובה - לכאורה ובכל הכבוד הראוי - כתב-אישום, הכולל, אישום זניח ושולי של הטרדה מינית לפי הוראת סעיף 3 א (2) לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998.
ברשימה מרתקת, מפורטת ומקיפה, עד למאד מאד, מפרסם עמיתי, העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 17.11.2016) השתלשלות הדברים והפרטים שהביאה - סופם של דברים - להשעיית השופט, יצחק כהן, מתפקידו כנשיא בית המשפט המחוזי, בנצרת והתפטרותו מתפקידו זה, תוך כדי חקירתו, בחשד לביצוע עבירות פליליות, לכאורה, במשטרת-ישראל. בסופו של ניתוח מרתק ומקיף של השתלשלות הדברים, שהביאו לסיום כהונתו השיפוטית של יצחק כהן, מתפקידו כנשיא בית המשפט המחוזי, בנצרת, כותב איתמר לוין, דברים חריפים ונוקבים, בזו הלשון: "אם החלטתם להיות עבריינים - כדאי שתתמנו לשופטים. זה מבטיח שגם אם תיתפסו, תקבלו יחס מועדף שלא מקבל אף אזרח אחר בישראל. זוהי המסקנה המתבקשת לא רק מפרשת הנשיא בדימוס יצחק כהן, אלא גם משורה של פרשות אחרות בהן הסתבכו שופטים בפלילים. במקרה של כהן, כפי שנראה מיד, מדובר בטיוח מתמשך שמגיע עד כדי הגשת כתב אישום כוזב".
דבריו הנוקבים של איתמר לוין, לא נכתבו בחלל הריק - הם נכתבו, בתום תיאור מפורט של השתלשלות הדברים והעניינים שהביאו לפרישת יצחק כהן, מתפקידו השיפוטי, במסגרת המערכת השיפוטית ועל-רקע עסקת הטיעון השערורייתית, לכאורה ובכל הכבוד הראוי, שמבקשים פרקליטות מחוז מרכז ופרקליט יצחק כהן, לאשר בידי נשיאת בתי-המשפט, במחוז מרכז, כב' השופט, עינת רון, באולמה, בעוד שלושה ימים, בתאריך 24.11.2016.
עסקת הטיעון - המוגשת לאישורה של נשיאת בתי-המשפט במחוז המרכז, השופטת, עינת רון מגבשת הסכמה בין המדינה לפרקליטו של השופט בדימוס, יצחק כהן, אשר יודה בביצוע עבירה של הטרדה מינית ויישלח לתסקיר שירות מבחן. המדינה תבקש בהסכמתו של השופט בדימוס, יצחק כהן - להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור וכן יחויב הוא בפיצוי למתלוננת בסך -.2,500 שקל. התביעה תסכים לאי הרשעת יצחק כהן, בכפוף להמלצת שירות המבחן. להצדקת עסקת טיעון שערורייתית ומבישה זו - בכל הכבוד הראוי - טוענת הפרקליטות, כי עסקת הטיעון הביאה בחשבון עמדת המתלוננת שהסכימה לעסקת הטיעון; רמת הענישה המקובלת בבתי המשפט בגין מעשים מסוג זה - התואמת מה שסוכם בעסקת הטיעון ושאר נסיבות העניין.
"מה אתה אומר, על זה, ברוך? דבר, בקול, אני לא שומע, כל-כך טוב, בגילי המתקדם. אהה, אתה לגמרי - לגמרי צודק". גבירותיי ורבותיי, ברוך הזכיר לי וביקש להביא לידיעתכם העובדה, כי ביום רביעי, תאריך 7.9.2016, הודיעה הפרקליטות - כך פורסם בעיתונות המודפסת והמשודרת, כאחת לפרקליטיו של נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, כי אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה החליט, לאחר שקיבל את המלצת פרקליט המדינה, להגיש נגדו כתב אישום בגין מעשה מגונה והטרדה מינית. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה לאחר שנבחנו ונדחו הטענות שהושמעו על-ידי באי-כוחו של השופט כהן במסגרת שימוע, שנערך בפני היועץ המשפטי לממשלה.
מכיוון שהמעשים, לכאורה, שיוחסו ליצחק כהן, בוצעו בעת שיצחק כהן כיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, הרי הגישה בשעתו - המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, לבית המשפט העליון, בקשה להעברת מקום הדיון לבית משפט במחוז אחר, בהתאם לסעיף 78 לחוק בתי המשפט. בבקשה זו נכתב בין היתר כי: "נוכח תפקידיו הבכירים (בעבר) של המשיב בבית המשפט במחוז הצפון, והעובדה כי הוא מוכר אף בבתי המשפט במחוז חיפה, וכן כי המתלוננת ..., סבורה המבקשת כי נכון יהיה להגיש את כתב האישום במחוז אחר. יודגש כי אין בבקשה כדי להטיל דופי במקצועיותם של שופטי בית המשפט במחוז צפון וחיפה, ובקשה זו מוגשת אך מטעמים של מראית פני הצדק בלבד". בבקשה זו צוין עוד, כתב האישום יוגש לאחר שבית המשפט העליון יכריע בבקשה זו ובהתאם להכרעתו. עוד נכתב בה, כי לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, ביצע כהן ביצע העבירות, לכאורה, המיוחסות לו, בבית המשפט ונגד עובדת בית המשפט, ששימשה - לכאורה, כן. כן, רק לכאורה! כעוזרת האישית של כהן.
"מה אתה שואל ברוך? אהה, אתה שואל איך הודיע היועץ המשפטי לממשלה, לבית המשפט העליון השנה, בחודש ספטמבר - בבקשה שנחתמה, בשמו ומטעמו, כי הוא יגיש כתב שיפוט נגד השופט המתפטר, יצחק כהן, בעבירה של הטרדה מינית וגם של מעשה מגונה ובסוף, בכתב האישום שהגיש, לא נכלל הסעיף של מעשה מגונה? מה אני יודע, ברוך. אתה חושב שאני בתוך העניינים? צ'אל ת'היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. יש לו לשכה, מזכירה. 'תה יודע מה? צ'לח לו מכתב. הוא חייב לענות לך. אהה, אתה שואל אם הוא יודע על 'סקת הטיעון, בקשר לכתב-האישום שהגישו נגד יצחק כהן בשלום, בראשון? בטח שהוא יודע, ברוך. הנציגה שלו, עו"ד יעל בן שמואל, סגנית בכירה א' בפרקליטות מחוז מרכז, מסכימה עם העורך-דין שלו, לבקש מהשופטת, עוד כמה ימים, שלא ילכלכו ת'שם שלו. הוא לא יורשע - בכפוף להמלצת שירות המבחן - בפלילים ויעשה שירות לתועלת הציבור, מה אנחנו קוראים, בשפה שלנו, עם הרבה, הרבה כבוד - ויש כבוד! - קומבינה, אחלה קומבינה".
"די ברוך. מספיק. מספיק עליך - די כבר. אל תהיה כזה כבר. תהיה קל. תזרום. אז מה אם היועץ המשפטי לממשלה, אמר לבית המשפט של השופטים העליונים שהוא יגיש כתב-אישום נגד יצחק כהן הזה, גם על מעשה מגונה ובסוף הוא לא הגיש נגדו על מעשה מגונה והגיש רק על הטרדה מינית. מה יש לו חוזה עם העליונים בירושלים? הוא רצה להגיש גם על מעשה מגונה והתחרט. מה יש? אסור לו? אהה, אתה שואל על נשיאת בתי-משפט מרכז, כב' השופטת עינת רון? וואלה, אתה צודק. היא לא חייבת לאשר מה שבישלו לה, בעסקת הטיעון. היא אפילו יכולה לשלוח ת'יצחק כהן הזה, נשיא מחוזי לשעבר, בנצרת, לכלא - להרבה, הרבה זמן, עם כל הכבוד - ויש כבוד. הרבה, הרבה כבוד. אהה, עכשיו אתה שואל למה לא מתערבים כאן התנועות כמו: "אומץ" או "התנועה לאיכות השלטון" ולא מגישים בג"ץ נגד העסקה המצחיקה הזאתי, כדי שלא יאשרו בכל הכבוד - ויש כבוד, הרבה, הרבה כבוד, ת'עסקת טיעון המצחיקה הזאתי? מה אתה צ'ואל אותי. יש שם אחד ג'ינג'י ישר, חזק ואמיץ, שקוראים אותו, עו"ד אליעד שרגא. גבר. גבר. צ'אל אותו. לא אותי. אני רק מדבר וצועק בפרלמנט שלנו. וזהו זה".
והנה הודעה שניסח ברוך וביקש ממני להעבירה לכן ולכם, באלה המלים: "ביום חמישי, תאריך 24.11.2016, תבקש המדינה, באמצעות באת-כוחה עו"ד יעל בן שמואל, סגנית בכירה א' בפרקליטות מחוז מרכז או מישהי אחר מטעם פרקליטות זו ובאמצעות עו"ד רועי בלכר, בא-כוחו של נשיא בית המשפט המחוזי, לשעבר, יצחק כהן, לאשר עסקת טיעון, במסגרת כתב-אישום שהוגש נגד יצחק כהן בגין ביצוע עבירה, לכאורה, בפלונית, א"א, לפי הוראת סעיף 3 א (2) לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998.
בעסקת טיעון שגובשה בין התביעה להגנה סוכם, כי הנאשם, יצחק כהן, יודה בביצוע עבירה של הטרדה מינית ויישלח לתסקיר שירות מבחן. המדינה תבקש - בהסכמתו של השופט בדימוס, יצחק כהן - להטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור וכן יחויב הוא בפיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקל. התביעה תסכים לאי הרשעת יצחק כהן, בכפוף להמלצת שירות המבחן. להצדקת עסקת טיעון שערורייתית ומבישה זו - בכל הכבוד הראוי - טוענת הפרקליטות, כי עסקת הטיעון הביאה בחשבון עמדת המתלוננת שהסכימה לעסקת הטיעון; רמת הענישה המקובלת בבתי המשפט בגין מעשים מסוג זה - התואמת מה שסוכם בעסקת הטיעון ושאר נסיבות העניין.
"מי מכם/מכן שאינו שלם עם עסקת טיעון זה, שמבוקש לאשרה בידי נשיאת בתי המשפט במחוז מרכז, כב' השופטת, עינת רון - ביום חמישי הקרוב, תאריך - 24.11.2016 מוזמנים להביע מחאתם ברבים, בכל דרך אפשרית שהיא, אם בפרסומים באינטרנט, אם בהתייצבות באולמה של כב' השופטת, עינת רון - במועד הדיון, שנקבע לאישור עסקת הטיעון, בתאריך 24.11.2016 - אם בארגון הפגנה חוקית, מחוץ לאולם בית משפט השלום, בראשון-לציון ואם בכל דרך חוקית אחרת. תודה מראש ויחד נשמור על רמת ענישה הולמה וראויה, בישראל לעני ולעשיר, לבעל הקשרים ולחסר הקשרים - הקיצור - יחס שווה ובלתי מפלה לטובה לכאורה איש מאזרחי המדינה".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יכול לשפוט את השופטים?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישר כח! העם טרוד בשריפות והכל
אחד מהעם 99  |  27/11/16 08:25
2
פעם היו שופטים
אלי יזרעאלי  |  28/11/16 23:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
החלטנו להביא דברים, בפומבי ולייעץ למי שזמנו, כספו וכבודו יקרים לו, כי מוטב לו, שידיר רגליו ממסעדה זו השוכנת בתחנת הדלק, בצומת רעננה. הדברים חמורים במיוחד, כאשר ה"שירות" האמור להינתן במסעדה זו, מצטמצם, אך ורק להזמנת המוצר בקופה
חיים שטנגר
הגיע הזמן שהמחוקק הישראלי יעבור רוויזיה משפטית-עסקית מהותית ותיאסר בחוק - באופן דווקני ופרטני קיומה של השבתה ושביתה, כאחת. יש לקבוע, בחוק, כי מי שיהיה מעורב בשביתה והשבתה, יהיה צפוי לסנקציה פלילית ואזרחית, גם יחד
חיים שטנגר
עד כה התקיים בכל הקשור להבטחת שר האוצר הנוכחי, משה כחלון המשפט הידוע: "נשיאים ורוח וגשם - אין!". אולי, משיחלוף החורף - העומד בפתח ומבושש לבוא יזכרו במשרד האוצר, לקראת הקיץ הבא, לדון בדרכים ובאמצעים להורדת מדד מחירי הדיור. שכן, כידוע לכל - שר אוצר בא
חיים שטנגר
הגיע הזמן שגם המצביעים "הנאורים" של המפלגה הדמוקרטית, המגיעים ממרומי השכבות הכלכליות-אקדמיות, המבוססות ומדושנות העונג, יבינו ויפנימו, כי נשיא ארה"ב, נבחר בקלפי ולא בהפגנות מתלהמות ואלימות, ברחובות הערים הראשיות של ארה"ב
חיים שטנגר
בית המשפט העליון הרחיב חובת הגילוי החלה על בנק בהחתימו לקוחותיו על מסמכים שונים. במסגרת פסק-דין זה, קובע השופט, ד"ר יורם דנציגר, כי יש להרחיב חובת הגילוי גם על אישורים שונים, הקשורים לשעבוד מקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il