X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמד דחלאן פרסם יוזמה מדינית חדשה השונה לחלוטין מהקו המדיני של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. היוזמה האנטי-ישראלית נועדה למצב מחדש את מעמדו לאחר שגורש מפתח ולנסות לקבל את תמיכת חמאס וארגוני האופוזיציה הפלשתינים
▪  ▪  ▪
מחמד דחלאן [צילום: AP]

קרב הירושה ברש"פ נמשך בעוז, עזאם אלאחמד, חבר הוועדה המרכזית של פתח אמר ב-1 בינואר בראיון לסוכנות הידיעות "מען" כי בתוך שלושה שבועות ימונה סגן ליו"ר התנועה מחמוד עבאס. בשטחים נפוצו שמועות שונות לגבי זהותו של הבכיר שאמור לקבל שדרוג ולהתמנות לתפקיד שאמור לקרב אותו להיות יורשו של מחמוד עבאס.
בין השמות הבולטים, מרוואן ברגותי, ג'בריל רגוב וד"ר מחמד א-שתיה, שלושתם חברי הוועדה המרכזית של תנועת פתח. אולם, למרות גירושו מתנועת פתח ממשיך מחמד דחלאן בפעילות מדינית ופוליטית ענפה, הוא הגיע אתמול לקהיר כדי לתאם עם הנשיא א-סיסי ועם ראשי המודיעין המצרי את צעדיו.
מחמד דחלאן, הנתמך ע"י מדינות ערב המתונות, פרסם ב-1 בינואר, שהוא יום ההקמה ה-52 של תנועת פתח, יוזמה מדינית הנקראת "מפת הדרכים להצלה לאומית". פרסום היוזמה בא בחלוף כחודש ימים מכינוסה של ועידת פתח השביעית ברמאללה שבמהלכה הצליח מחמוד עבאס להרחיק באופן סופי את מחמד דחלאן ותומכיו מתנועת פתח.
יוזמתו של מחמד דחלאן כוללת שבעה סעיפים:
  • ירושלים היא "היהלום שבכתר פלשתין", לכן יש לפעול תמיד לטפל בבעיותיה ולהחיות אותה בכל תחומי החיים, היא חלק מפלשתין מבחינה היסטורית, גאוגרפית ותרבותית.
  • יש להודיע באופן ברור על סיום שלב המעבר ודבקות בהחלטות המועצה המרכזית והוועד הפועל של אש"פ הקובעות את הקשר עם מדינת "הכיבוש" על כל ההיבטים כולל בנושא התיאום הביטחוני שיש להפסיקו לאחר ש"הכיבוש" ויתר על כל התחייבויותיו.
  • ביצוע מיידי של החלטת האו"ם משנת 2012 בנושא מדינת פלשתין, והודעה כי פלשתין הינה "מדינה תחת כיבוש".במקביל יש לדרוש הכרה הדדית בין שתי מדינות במקום ההכרה חד-צדדית (של אש"פ) במדינת ישראל ובמקום ההכרה של ישראל באש"פ.
  • הצורך בפעילות רצינית לסיום הפיצול והשגת פיוס לאומי הרחק מפלגנות ואינטרסים צרים ללא סיום "אסון הפיצול הגדול", אין תקווה להשגת העצמאות המלאה.
  • יש להפסיק מייד את כל סוגי המשא-ומתן המשפילים(עם ישראל)ואת התיאום הביטחוני, ישראל רוצה משא-ומתן ללא סוף שמנציח מציאות מסוכנת שמאריכה את הכיבוש ומאפשרת הרחבת ההתנחלויות.
  • יש להגיע להסכמה עם הקבוצה הערבית על גיבוש הצעת החלטה שתוגש למועצת הביטחון של האו"ם עם מנגנוני ביצוע ליישום ההחלטה לקבל את פלשתין(כמדינה חברה) בעצרת הכללית של האו"ם וקביעת מסגרת ברורה לקשר בין שתי המדינות.
  • יש לכנס את המועצה הלאומית הפלשתינית(מל"פ) בהשתתפות כל הפלגים הפלשתינים כולל חמאס והג'יהאד האיסלאמי וייצוגם גם במוסדות אש"פ כדי להדגיש את אחדות הייצוג הפלשתיני הלכה למעשה, יש לשקול ברצינות את כנוס המל"פ במצרים או ירדן.
היוזמה המדינית של מחמד דחלאן שונה לחלוטין מהקו המדיני שמוביל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והיא נועדה לבדל אותו לקראת כינוס הוועידה שהוא מתכנן לקיים בקרוב בקהיר תחת הכותרת "ועידת פתח האמיתית".
דחלאן טוען שהקו המדיני שמוביל מחמוד עבאס שונה לחלוטין מהקו של קודמו יאסר ערפאת שהוא הקו המדיני האמיתי של תנועת פתח.
דחלאן מאמץ ביוזמתו עמדות של חמאס והאופוזיציה הפלשתינית בכל הקשור למשא-ומתן עם ישראל וכינוס המל"פ כדי שיתמכו ביוזמתו.
תנועת חמאס וארגון הגיהאד האיסלאמי הודיעו בסוף השבוע שעבר על התנגדותן הנחרצת לכוונתו של מחמוד עבאס לכנס את המל"פ ברמאללה תחת חסות "הכיבוש" הישראלי. ארגון הג'יהאד האיסלאמי טוען כי מחמוד עבאס מתעקש על כינוס המל"פ ברמאללה כהכנה לסבב משא-ומתן חדש עם ישראל.
היוזמה המדינית של דחלאן נועדה גם להפגין קו פלשתיני נוקשה לקראת כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן ואפשרות העברת השגרירות האמריקנית מת"א לירושלים ולקראת כינוס ועידת פריז הבינלאומית ב-15 בחודש.
מחמד דחלאן נתון בלחץ בעקבות ההישג המדיני של מחמוד עבאס במועצת הביטחון והשגת החלטה 2334 בעניין ההתנחלויות והוא מנסה למצב את עצמו מחדש כיורש אפשרי למחמוד עבאס בעל כושר הנהגה, יוזמה ותפיסה מדינית רחבה למרות שגורש מתנועת פתח.
מחמד דחלאן ממשיך להוות גורם כוח בפוליטיקה הפלשתינית שיש לו תמיכה רחבה ברצועת עזה וגם גרעין קשה של קבוצות חמושים במחנות הפליטים בגדה. למרות הדחתו מתנועת פתח הוא ממשיך להינות גם מתמיכה של מצרים, ירדן, סעודיה ומאע"מ.
בסוף השבוע שעבר היו עימותים אלימים בין תומכיו לבין נאמניו של מחמוד עבאס ברצועת עזה במהלך האירועים לציון יום השנה ה-52 להקמת תנועת פתח.

תאריך:  02/01/2017   |   עודכן:  02/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היוזמה המדינית של מחמד דחלאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו טריפה וזו נבלה
עובד 1  |  2/01/17 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
במפלגת הליכוד יש שמחה לאידו של ראש הממשלה נתניהו ובכיריה לא פוסלים תרחיש שבו ייאלצו לבחור ממלא-מקום לראש הממשלה. פרטי החשדות נגד נתניהו אינם ידועים במלואם אך במערכת הפוליטית מעריכים שהחקירות יובילו לרעידת אדמה פוליטית עזה
עידן יוסף
בשנת 2016 החזירה ישראל 102 גופות לרשות הפלשתינית ולממשל החמאס    הקבינט החליט פה אחד על תוכנית פעולה לקידום החזרת המוחזקים בעזה
עידן יוסף
המחבל לשעבר, שנפגש לפני כשנה וחצי עם באסל גטאס, היה כלוא בישראל לאחר שהבריח נשק לפתח    מת בגיל 94 ברומא
אורי שרגיל
כשפגשתי לאחרונה את אובמה במסדרון המוליך לשירותים הוא שאל אותי בתמיהה, אתם בכלל יודעים מה אתם רוצים? כי אני מבולבל    בערך כך אמר
פנינה שרביט-ברוך
ביום 23 בדצמבר 2016 אימצה מועצת הביטחון של האו"ם את החלטה מספר 2334 בעניין ההתנחלויות. מדובר בהחלטה הראשונה של מועצת הביטחון שכוללת גינוי כה נחרץ למדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל מאז החלטה 465 משנת 1980    מוטיב מרכזי בהחלטה, כפי שמודגש בסעיף 4, הוא ההכרח להפסיק כל פעילות הנוגעת להתנחלויות כדי לשמר את האפשרות להגיע לפתרון שתי המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il