X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ מנסה לגייס את העולם הערבי והמוסלמי כדי להפעיל לחץ על ממשל אובמה שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. הרש"פ מודאגת מהחלטת הקונגרס האמריקני בעניין ההתנחלויות ומאפשרות סיפוח מעלה אדומים לישראל
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס [צילום: פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הגביר בימים האחרונים את קצב התבטאויותיו בקשר לכוונת הממשל האמריקני החדש להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים וזאת לקראת כניסתו של הנשיא הנבחר טראמפ לבית הלבן ב-20 בינואר. האסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס בהשמעת ההצהרות ואף האיומים נועדה לנסות ולהרתיע את הנשיא החדש טראמפ מכוונתו וגם ליצור לחץ של מדינות ערב ומדינות אירופה על הממשל הנכנס.
בשבוע שעבר נפגש יו"ר הרש"פ ברמאללה עם נציגים של מפלגת מרץ ואמר להם כי איננו סבור שהנשיא טראמפ יעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים חרף הצהרותיו במהלך קמפיין הבחירות. "אנו נוהגים בסבלנות ובאיפוק, אנו מבינים שדברים שנאמרו בזמן קמפיין לא דווקא משקפים את המציאות של כהונתו, אפילו הוא מבין שזה מהלך עם משמעויות בלתי הפיכות מעבר לסכסוך הישראלי פלשתיני" הסביר עבאס.
אולם עד מהרה עבר יו"ר הרש"פ גם להשמעת איומים, בנאום שנשא בבית לחם ב-6 בינואר קרא מחמוד עבאס לממשל החדש לחזור בו מהבטחתו להעברת השגרירות לירושלים.
"ביצוע הצעד הזה פירושו שתהליך השלום במזה"ת ואפילו השלום בעולם יהיה במשבר שלא נצא ממנו, השינוי בסטטוס של ירושלים הוא קו אדום שלא נקבל אותו" אמר עבאס. הוא הסביר כי "הפלשתינים מתנגדים לטרור ואלימות אך שומרים בידיהם את הדרכים המדיניות והדיפלומטיות הרבות להשתמש בהן אם יהיה צורך בכך".
בעוד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שומר על שפה דיפלומטית הוא שולח את שריו ויועציו לנסות ולהתסיס את המדינות הערביות והמוסלמיות נגד כוונת הממשל החדש.
מחמוד הבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ הזהיר ב-6 בינואר כי "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תהייה הכרזת מלחמה על המוסלמים".
הנהגת הרש"פ התאכזבה מאוד מהפסדה של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ולאחר שהתעשתה היא מיהרה לגבש תוכנית כדי לסכל את כוונת הממשל החדש של דונלד טראמפ להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים.
התוכנית נחשפה על-ידי העיתון המצרי "אליום אלסאבע" לפני כשבועיים אשר פרסם את פרוטקול הישיבה בין המשלחת הפלשתינית בראשותו של סאאב עריקאת עם סוזאן רייס היועצת לביטחון לאומי בממשל אובמה. היועצת לביטחון לאומי סוזן ריס שאלה על התגובה הפלשתינית במקרה של העברת השגרירות האמריקנית לירושלים או סיפוח גושי התנחלות חדשים.
סאאב עריקאת השיב לה: "אנו נצטרף ל16 ארגונים בינלאומיים באופן מיידי ונבטל את ההכרה של אש"פ בישראל, נקבע (מחדש) את היחסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים עם שלטונות הכיבוש הישראלים, נטיל את האחריות על ישראל על קריסת הרש"פ ונקרא לעמים הערבים והאיסלאמיים לגרש את השגרירויות של ארה"ב מבירותיהם".
לסנדל את ממשל טראמפ
נראה כי ההצהרות של מחמוד עבאס בעניין העברת השגרירות מתל אביב לירושלים מתואמות ומתוזמנות גם עם ממשל אובמה היוצא כדי להרתיע את ממשל טראמפ מלבצע את המהלך. בראיון לרשת CBS אמר שה"ח ג'ון קרי ב-6 בינואר כי העברת השגרירות לירושלים עלולה להביא להתלקחות אלימה בישראל, בגדה המערבית ובכל המזה"ת ולהשפיע לרעה על היחסים בין מצרים וירדן לבין ישראל. "יהיה פיצוץ מוחלט באזור ויהיו לכך השלכות עמוקות על נכונותן של ירדן ומצרים לתמוך ולקיים קשרים עם ישראל כפי שהן מקיימות היום" טען קרי.
האסטרטגיה הפלשתינית נועדה להנחית מכה מדינית מקדימה על ממשל טראמפ ולנסות ולסנדל אותו באמצעות הכרזות ואיומים וקביעת החלטות בינלאומיות לפני כניסתו של הנשיא הנבחר לבית הלבן. לכן הקדים מחמוד עבאס בסיוע מדינות ערב, המדינות הידידות באירופה וממשל אובמה היוצא להגיש את הצעת ההחלטה בעניין ההתנחלויות למועצת הביטחון שהביאה לקבלתה של החלטה 2334 בעניין ההתנחלויות, כתוצאה מהימנעות של ארה"ב בהצבעה, ולכן גם נקבעה הוועידה הבינלאומית בפריז ל-15 בינואר, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן.
לא מן הנמנע שהחלטותיה של הוועידה הזו תואמו מראש עם יו"ר הרש"פ כדי לנסות ולקבוע מסמרות מדיניות שיחייבו את הממשל החדש ובראשן קיבוע עיקרון "פתרון שתי המדינות" בקווי ה-4 ביוני 67 וקביעת ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלשתינית העתידית. רמז לכך נתן מחמוד עבאס בנאום שנשא בסוף השבוע שעבר בבית לחם.
סוכנות הידיעות "מען" דיווחה ב-6 בינואר כי בנאומו בבית לחם פירט מחמוד עבאס את ציפיותיו מהוועידה הבינלאומית בפריז.
"מה שמתבקש מהוועידה הזו הוא הקמת מנגנון בינלאומי לפיקוח על תהליך השלום על בסיס הלגיטימציה הבינלאומית, פירט יו"ר הרש"פ, אם יוקם מנגנון בינלאומי לעקוב אחר ביצוע ההחלטות הבינלאומיות והסכמה על תקופת זמן קצובה של המו"מ והיישום, יהיה זה ניצחון נוסף שיתווסף לניצחונות של הלגיטימיות הפלשתינית".
למרות היבחרו של נשיא חדש של ארה"ב הידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות ממשיך יו"ר הרש"פ לשדר את המסר כי שנת 2017 תהיה שנת סיום "הכיבוש" הישראלי שימלאו לו בקיץ 50 שנה. על המסר הזה חוזרים גם בכירים פלשתינים אחרים.
בשבוע שעבר נפגש סאאב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ עם חברי ועדת יחסי החוץ של הפרלמנט האירופי, עם חברי משלחת פרלמנטרית אוסטרלית ועם עוד כמה דיפלומטים זרים וניסה להציג את השליטה הישראלית בשטחים כסיבה לטרור העולמי.
"המפתח לביטחון ושלום והיציבות והניצחון על הקיצוניות והטרור מתחיל בייבוש ביצת הכיבוש הישראלי האימפריאליסטי הישראלי והגשמת עצמאות מדינת פלשתין בקווי ה-4 ביוני 67 שמזרח ירושלים היא בירתה" הסביר עריקאת לאורחיו.
למרות הניצחון הפלשתיני בהצבעה במועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות וההחלטות הצפויות בוועידה הבינלאומית בפריז יש חששות כבדים בצמרת הרש"פ מהצפוי לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן.
גורמים ברש"פ הביעו מורת רוח רבה מהחלטת הקונגרס האמריקני שהביע התנגדות גורפת להחלטת מועצת הביטחון 2334 ודאגה כי ההחלטה הזו תעודד את ישראל להמשיך במדיניות ההתנחלויות לכך יש להוסיף את החששות מכוונתו של שר החינוך נפתלי בנט להעביר חקיקה לסיפוח העיר מעלה אדומים לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן כשלב ראשון לקראת סיפוח שטחי C לישראל.
מחמוד עבאס חושש לא רק מהנשיא החדש דונלד טראמפ אלא גם מן הקונגרס האמריקני שבו תלוי הסיוע הכספי לרש"פ אולם למרות זאת הוא פתח במתקפה הצהרתית שמטרתה לנסות ולהפחיד את הממשל החדש מנקיטת עמדות פרו ישראליות מעשיות בנושא ירושלים וההתנחלויות.
על-פי גורמים פלשתינים,הסיוע האמריקני המתוכנן לרש"פ השנה עומד על סכום של 39 מיליון דולר, הרש"פ העבירה באחרונה בקשה לממשל אובמה להעביר כבר עתה בקשה בשמה לממשל החדש להגדלת הסיוע הכספי אשר הצטמצם בשנים האחרונות. נראה כי מחמוד עבאס החל כבר לגבש עמדות עם מדינות ערב כדי לסכל את כוונות הממשל החדש.
שר ההסברה של ירדן מחמד אלמואמני אמר ב-5 בינואר כי "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תהווה חציית קו אדום וכי יהיו למהלך השלכות קטסטרופאליות".
על-פי גורמים בתנועת פתח, לרשותו של יו"ר הרש"פ עומד ארסנל של צעדים למניעת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים כמו כינוס חרום של הליגה הערבית והוועידה האיסלאמית, קריאה לכינוס המדינות הבלתי מזדהות לתמיכה בעמדתו ופנייה לאפיפיור והוותיקן. וכמובן, לרשותו גם עומדת האופציה להתסיס את הרחוב הפלשתיני ליציאה לאינתיפאדה חדשה שתיקרא "אינתיפאדת אל-קודס".
על-פי מקורות פלשתינים המסגדים בשטחי הרש"פ בגדה הונחו כבר בסוף השבוע שעבר לייחד את הדרשות נגד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.
בינתיים נוקט מחמוד עבאס באיומים ואזהרות וממתין להתבהרות התמונה לאחר כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן.

תאריך:  08/01/2017   |   עודכן:  08/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבאס מהלך אימים על טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העכבר מרמאלה
עמעד  |  8/01/17 13:20
2
הפשפש ששאג
עובד 1  |  8/01/17 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דביר מור
מדוע המאבקים הפנימיים בהנהגת הפתח, מנעו ומונעים את התהליכים הרציניים שאמורים היו להוביל להסכם שלום עם ישראל והקמתה של מדינה פלשתינית לצידה
עמוס גלבוע
ההחלטה דנה ברובה המכריע באי חוקיות ההתנחלויות שמעבר לקו 1967, ובו בזמן היא מפחיתה מערכו וחומרתו של הטרור, שלא מוגדר כ"מכשול לשלום", ואינה מזכירה כלל את הטרור הפלשתיני
רפי לאופרט
השמאל אינו מבחין שמלבד העכרת האווירה הציבורית, הוא אינו משיג דבר    על הימין דברים אלו כבר אינם פועלים, והשמאל המכור להם עד זרא, אינו קולט מסרים אלה
מתי דוד
קורבנות השלום, אינתיפאדת השלום, חינוך לשלום, תהליך שלום, זרעי שלום, ועידות שלום, שיחות שלום ניצני שלום נוער השלום
אלברט שבות
כל התוכניות שנרקמו לפתרון הסכסוך, עם גוון ימני או שמאלי, נידונו מראש לכישלון, כי במקודם או במאוחר יגיע המיכשול הראשון שישבש את השלבים הנותרים ויביא לחידלון התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il