X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמד אלבראדעי סגן נשיא מצרים לשעבר הודיע על חזרתו לזירה הפוליטית. נשיא מצרים חושש שאלברדאעי יתגייס למאמץ להדיחו כפי שעשה לנשיא חוסני מובארק
▪  ▪  ▪
מוחמד אל ברדעי [צילום: AP]

ערוץ הטלוויזיה "אלערבי" שידר לפני כמה ימים פרק ראשון מתוך סדרה של חמישה פרקים עם ד"ר מוחמד אלבראדעי, המשפטן והדיפלומט המצרי, שבו הוא הודיע על חזרתו לפעילות ציבורית במצרים לאחר היעדרות ממושכת מאז עלייתו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי לשלטון.
על-פי הודעה של הערוץ, בפרקים הבאים שישודרו מתייחס אלבראדעי לבעיותיה הפוליטיות והכלכליות של מצרים ולעתידה וגם למשברים במדינות ערב תוך דגש על סוריה ו "פלשתין".
אלבראדעי שימש בשנת 2013 זמן קצר כסגן נשיא מצרים אך התפטר מתפקידו בעקבות טבח 14 באוגוסט. אלבראדעי הניע בשנת 2010 את התנועה העממית במצרים נגד שלטונו של חוסני מובארק ביחד עם תנועת "האחים המוסלמים" ו "התנועה הלאומית לשינוי", הפעילות הזו הייתה אחת הסיבות לנפילתו של משטר מובארק.
על-פי מקורות במצרים,השלטון המצרי חושש מהקאמבק הפוליטי של מוחמד אלבראדעי במיוחד נוכח המצב הכלכלי הקשה במצרים ומהאפשרות שהוא עלול לשוב ולהוביל מחאה חברתית נגד השלטון שתביא להפיכה נוספת.
כדי להביכו ולנסות לפגוע במוניטין שלו, גויס העיתונאי אחמד מוסא, אחד משופרות השלטון, אשר פרסם באחד מערוצי הטלוויזיה הפרטיים הקלטות של 13 שיחות המיוחסות למוחמד אלבראדעי שבהן הוא מותח ביקורת ומשמיע קללות ונאצות על פוליטיקאים ועיתונאים ובהם מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא.
גורמים מצריים טוענים כי מקור ההקלטות האלה הוא שירותי הביטחון של מצרים, רק הם היו יכולים להאזין לשיחותיו ולהקליטן.
אלבראדעי צייץ בטוויטר גינוי לפרסום הקלטות המיוחסות לו וטען כי יש בהן "שיבוש מכוון". פרסום הקלטות של אלבראדעי עורר גל תגובות וויכוחים ברשתות החברתיות במצרים.
הקשר של אלבראדעי לתנועת "האחים המוסלמים"
כאמור, הודעתו הטלוויזיונית של מחמד אלבראדעי על חזרתו לפעילות פוליטית מדאיגה מאוד את הנשיא המצרי א-סיסי, מוחמד אלבראדעי ייסד את מפלגת "אלדוסתור" אך יש לו קשר הדוק עם תנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק.
בשנת 2011 התראיין אלבראדעי לעיתון הגרמני "דר שפיגל" ואמר כי "הגיע הזמן שנפסיק לעשות דמוניזציה לתנועת "האחים המוסלמים".
בעבר יוחסו לו התבטאויות כי התנגד להדחתו של הנשיא מחמד מורסי.
הופעתו המתוקשרת של אבראדעי דווקא בערוץ הטלוויזיה "אלערבי", הממומן על-ידי קטר והנחשב לשופר תעמולה של תנועת "האחים המוסלמים", עוררה עליו ביקורת נוקבת במצרים מצד גופים ואישים התומכים בשלטון.
לדוגמה, הגנרל מחמד אלרבאשי, סגן ראש מפלגת "חמאת אלווטן" האשים את אלבראדעי כי הוא מתאם את פעילותו עם מנגנוני מודיעין זרים כדי לפגוע במצרים ולהפיל את שלטונו של א-סיסי.
בראיון לעיתון "אליום אלסאבע" ב-31 בדצמבר אמר רבאשי: "אלבראדעי מייצג את הפנים המכוערות של האזרח, הוא מילא תפקיד רשמי חשוב ופועל לנצל זאת להגשמת שאיפות אישיות בשקרים והמצאות לטובת גורמים שמשלים אותו כי הוא ראוי להיות נשיא מצרים.
הוא רוצה להרוס את המשטר המצרי הקיים כדי להיות נשיא גם אם זה יהיה על שרידי והריסות המדינה המצרית". בפרק הראשון של הסידרה הטלוויזיונית עם מוחמד אלבראדעי הוא לא התייחס כלל לנשיא עבד אלפתאח א-סיסי.
הוא דיבר רק על הנשיאים גמאל עבד אלנאצר ואנוואר סאדאת והשלכות הסכמי קמפ דיוויד אך אמצעי התקשורת הרשמיים ואחרים המזוהים עם השלטון פתחו בקמפיין תקשורתי נגדו שלווה גם בהשמצות ברשתות החברתיות.
הזירה הפוליטית במצרים הופתעה מההודעה על חזרתו של מחמד אלבראדעי לחיים הפוליטיים, לאף אחד אין הסבר מניח את הדעת לגבי העיתוי של הקאמבק הפוליטי שלו.
שלטונות מצרים חוששים כי חזרתו עלולה להתסיס מחדש את האווירה במדינה, אלבראדעי שימש כסגן נשיא מצרים והוא מחזיק בסודות מדינה ומידע על שערוריות פוליטיות שפרסומם עלול לזעזע את השלטון.
החששות נשענים על ניסיון העבר ומעורבותו הפוליטית באירועים שהביאו להפלת משטרו של חוסני מובארק. מחמד אלבראדעי נחשב ליקיר המערב, הוא שימש בתפקיד מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואף זכה בשנת 2005 בפרס נובל לשלום.
אלבראדעי נהנה מתמיכה בינלאומית גדולה והתבטאויות מצדו נגד שלטונו של הנשיא א-סיסי במיוחד בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם במדינה עלולות לגרום צרות רבות לשלטון.

תאריך:  10/01/2017   |   עודכן:  10/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פס-הקול, מאבדים אמון, מלחמה, בודקים ערנות ולבורחים הידד
צבי גבאי
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מנסה לכנס את המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) כדי לחזק את מעמדו באש"פ ולקראת המשך מאבקו המדיני בישראל    האופוזיציה הפלשתינית דורשת את ביטול הסכמי אוסלו וייצוג הולם במל"פ
עודד ערן
התהליך שהחל בחודשים האחרונים אשר יצר את השינוי העמוק במחירי הנפט בעולם אינו מפתיע    ב-28 בספטמבר השנה, כשהתכנסו באלג'יריה שרי הנפט של אופ"ק הם ציינו את הגידול בכמויות הנפט שנאגרו אצל הצרכנים הגדולים ואת החלטתם לפעול להקטנת הזרימה היומית ממדינותיהם
יוני בן-מנחם
מצרים שינתה את גישתה לרצועת עזה ומשפרת את היחסים עם תנועת חמאס    במסגרת ההבנות עם מצרים פועלת חמאס נגד שלוחת דאעש בסיני כדי למנוע הברחת כספים ונשק לצורך פיגועים במצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il