X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב וחשוב ששר הבריאות שואף לשנות ולהעלות למודעות את החשיבות של אכילה נכונה וקידום אורח חיים בריא תפקידו של משרד הבריאות ככלל, ושל השר בפרט הוא להעלות לדיון נושאים הקשורים לבריאות הציבור
▪  ▪  ▪
ליצמן. גם עושה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר הבריאות יעקב ליצמן העלה לא פעם את נושא הג'אנק פוד לסדר היום הציבורי - החל ממאבק בקיוסקים בבתי הספר וכלה בהתבטאויותיו כנגד ההמבורגר.
לאחרונה העלה השר את הנושא שוב והפעם בהקשר לחג החנוכה, באומרו שניתן להכין את אותן הסופגניות במתכונת בריאה יותר, ואין צורך להלעיט את הילדים בשמן, בריבה ובכל מיני תוספות מושחתות.
יש הטוענים, שהשר חוטא לתפקידו בהתבטאויות אלו וברפורמות חודרניות שאותן הוא מנסה לקדם, וכל מטרתו ליצור פרובוקציות ולהשאר בכותרות. יתרה מזאת, האמירות שלו "הורסות שמחות".
לעניות דעתי, טוב וחשוב ששר הבריאות שואף לשנות ולהעלות למודעות את החשיבות של אכילה נכונה וקידום אורח חיים בריא. תפקידו של משרד הבריאות ככלל, ושל השר בפרט הוא להעלות לדיון נושאים הקשורים לבריאות הציבור. אחד מהנושאים הדחופים ביותר שמשרד הבריאות צריך להתמודד איתו הוא נושא השמנה ועודף משקל.
עודף משקל
בשנת 1997 ארגון הבריאות העולמי הגדיר את השמנת היתר כמחלה לכל דבר. ניתן לראות מגמת עלייה במספר האנשים הסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל בעולם, כשישראל נמצאת במקום ה-38 והמכובד בדירוג המדינות השמנות ביותר. דוח אחר מצא שכ-30% מתלמידי ישראל סובלים מעודף משקל.
השמנת יתר ועודף משקל עלולים לגרום למספר מחלות ותופעות כגון: סוכרת, כליות, כבד שומני, אי-ספיקת לב ועוד. העלאת מודעות לאורח חיים בריא היא כלי לצמצום תופעת ההשמנה. שבמצטבר תקטין את התחלואה בציבור, תחסוך למדינה כסף, תשפר את איכות החיים ותאריך את תוחלתה.
אורח חיים בריא יכול להתבטא במספר אופנים כגון: צמצום הסוכרים והמלחים במאכלים, הכנסה של פירות וירקות לתפריט היומי שלנו, החלפת קמח לבן בקמח מלא, פעילות גופנית במהלך שגרה ועוד.
בנוסף, מחקרים הראו קשר ישיר בין חוסר ביטחון להשמנה. הסיכויים של בן אדם לסבול מחוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך גוברים אם הוא סובל מעודף משקל, וידוע שחוסר ביטחון גורם לקשיים חברתיים ואישיים.
הגורם העיקרי להשמנת יתר הוא הג'אנק פוד, לכן ניתן לראות שהשר מנסה לטפל בנושא לא רק בהתבטאויות חריפות וקיצוניות כביכול אלא גם בחקיקה: חיוב חברות מזון בסימון מוצרים מזיקים לבריאות, סבסוד מוצרים בריאים, הוצאת השוקו בשקית מקייטנות הילדים ועוד.
שר הבריאות לא רק אומר ומתבטא, אלא גם מחולל רפורמות חסרות תקדים.

תאריך:  16/01/2017   |   עודכן:  16/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק בג'אנקפוד - חקיקה מתחייבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע תקציבי הדתיים צומחים
עובד בבית חולים  |  16/01/17 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרידמן
האם הפחד לאבד את חופש עיתונאות היה מופנה לאנשים הלא נכונים או שאי-אפשר לאבד משהו שאף פעם לא היה? פרשת מוזס נתניהו, טורפת את הקלפים מחדש ומעלה הרבה שאלות עם לא הרבה תשובות
יצחק מאיר
הוא צעיר. במלא אונו    בארצו המקוטבת קיטוב הנראה מדי יום ביומו כהולך ומשיק לטרגי, הוא אהוב יותר מכמעט כל הנשיאים בדברי ימיה של ארצות הברית
יורם הר-לב
כל אדם חושב יודע שיש ערכים הסותרים זה את זה ולפעמים חייבים להחליט איזה מהערכים חשוב יותר בסיטואציה מסוימת
הילה לוי
ההנחה כי חינוך יגיע מבית הספר, שמורה ככל הנראה לספרים או בדיות, בעשורים האחרונים יותר ויותר תלמידים בחינוך הפורמלי מוצאים את החינוך הערכי המהותי, במסגרות הבלתי פורמליות כמעט בלבד
אהוד פרלסמן
העובדה שהמח"ט אמר לאביו של אזריה: "זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא, אבל הכל זה שאלה של אלטרנטיבות", מוכיחה שהתנהל משפט ראווה שהועתק מרוסיה של סטלין, לישראל של ימינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il