X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - היתממות, גידול, על האש, התנגדות ושוויון
▪  ▪  ▪
ברנע. אמת מידה [צילום: משה שי/פלאש 90]

א. ימים קשים
"אלו ימים לא קלים לעיתונאים שעובדים בידיעות אחרונות וגם לציבור שמאמין בהם, כאשר יש יותר שאלות מתשובות. אנחנו לא יודעים מספיק כדי לשפוט", אמר נחום ברנע, פרשן בכיר בידיעות אחרונות, באירוע "שישי אסטרטגי" של הקתדרה, בהתייחסו לפרשת נתניהו-מוזס. "אתם מניחים שאם יושב אדם שעובד בידיעות, הוא יודע יותר ממה שהוא מספר. אני חי ממה שאני קורא ושומע בחדשות. לא דיברתי עם נוני מוזס וגם לא אדבר אתו. אני לא רוצה להיות שותף לשיבוש החקירה. היחיד שהגיב עד עכשיו על החקירה הוא ראש הממשלה. גם לומר מה אין בחקירה מקרב אותו לשיבוש שלה".
ברנע הוסיף, "מו"לים בכל העולם וגם בישראל נפגשו עם ראשי ממשלה לא מעט. המצב ההפוך הוא מצב מאוד מסוכן ולא טוב. הקשבה הדדית היא דבר טוב, הדברים הנאמרים הם הדבר השלילי. מה שמטריד בפגישות האלה הוא העיתוי - זה נעשה בזמן שהעיתון ביקר את נתניהו בחריפות רבה, ומצד שני נתניהו קשר את הביקורת הזו על כל במה לאישיות של נוני מוזס. העיתוי והצעת החוק הם בעייתיים".
ברנע התייחס לעבודתו בעיתון. "אני אחד מבעלי הטורים ובשמחה גדולה קראתי שכל האנשים שמחזיקים בתואר זה אמרו שמעולם לא התערבו להם - לא המו"ל ולא העורך. היום-יום של העיתון לא נגמר בכל אחד מהכותבים. הלחם של העיתון הוא החדשות שהוא מספק. עמודי החדשות עוברים תהליך אינטנסיבי של עריכה - אחרת איך נקפל כל מה שקורה בעולם למספר מסוים של עמודים? זה לא תהליך מתמטי. כל עיתון בוחר את סדר העדיפויות שלו. יש לו שגיאות. המצב לא טוב כאשר השגיאות נובעות משיקולים זרים. ממה ששמעתי, היו מקרים שבהם השיקולים האלה התערבו".
דברי ברנע יכלו לשמש אמת-מידה בכל בית-ספר לעיתונות, אלמלא נוגעו בהיתממות, והתעלמו ממה שפורסם על מפגשי מוזס-נתניהו. למרות יומרת העיתונאים להפרדה בין ידיעות לבין דעות, כבר לפני עשרות שנים הראו סוציולוגים של התקשורת - ובראשם גיי טוכמן הידועה - שלמו"לים יש השפעה כבירה על עריכת החדשות בעיתוניהם - קל וחומר על טורי הדעות.
דברי ברנע שאינם היתממות, אלא מסע להצלת יוקרת ידיעות אחרונות. פעם כתבתי בעיתון הזה, וכבר הרבה שנים איני קורא אותו. בעיניי, הוא איבד מזמן את זכות קיומו כעיתון, כשהפך לבטאון פוליטי - כמו פראוודה ואיזווסטיה עליהם השלום, אך בלי הכישרון, שהחזיק את הבטאונים הקומוניסטיים בחיים. למרות שעשרות אלפים קוראים את העיתון של מוזס מדי יום - איני מצליח להבין מדוע הם עושים זאת. בעיתונו כעת, כנראה, כמו ברוסיה הסובייטית, אין פראוודה (אמת) ואין איזווסטיה (חדשות), אלא רק תעמולה חסרת-בושה, המונעת משנאה נטושה.
ב. סד"כ ימי
חיל-הים האמריקני יכול לגדול לסדר-כוחות (סד"כ) של 355 כלי-שיט - אומר שון סטקלי, עוזר שר חיל-הים למחקר, לפיתוח ולרכש, הבכיר במערך הרכש של החיל.
כיום יש בחיל-הים האמריקני 274 כלי-שיט, ותחזית החיל, שפורסמה בחודש דצמבר, קבעה שיש להגיע למצבה של 355 כלי-שיט. חיל-הים האמריקני הציב לעצמו יעד להגיע לסד"כ של 308 כלי-שיט בשנת 2021, אך לא ברור, שהחיל יקבל די מימון כדי להגיע לסדר-כוחות של 355 כלי-שיט.
הנשיא דונלד טראמפ קבע במהלך מסע בחירתו לנשיאות, כי על חיל-הים האמריקני לגדול לכדי 355 כלי-שיט, כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים, המשייטים מולו ברחבי העולם.
לדברי סטקלי, מערכי הייצור, שעובדים עבור חיל-הים, יכולים לסגור את הפער בסדר-הכוחות האימי האמריקני בזמן קצר. הוא ציין, שהמדובר בעיקר בצוללות תקיפה מדגם וירג'יניה ובמשחתות טילים.
סטקלי סבור, שחיוני לשמור על כוח-האדם המיומן של יצרני כלי-השיט ושל ספקיהם, וצריך למנוע את פיטוריהם בגלל קיצוצים בתקציב ההגנה.
ג. מניע
הח"כים הערביים טוענים, שלא נמצא מניע לאומני לגל השריפות, שהשיתו עלינו שכנינו - הא̤שתיפדה. בירור מעמיק של העניין היה מעלה, כי שרפו אותנו רק בגלל אהבת ישראל על האש.
ד. רוח גבית
אני משער לעצמי איזה פסטיוול היו עושים בתקשורת הישראלית מהשבעת הילרי קלינטון לנשיאה, אך תוחלתם נכזבה, והאיש השנוא עליהם הושבע לנשיא ארצות-הברית. כפי שלא קיבלה שהתקשורת הישראלית את תוצאות הבחירות בארצנו, כיוון שנבחריה נכשלו בהן, גם תוצאות הבחירות בארצות-הברית אינן סופיות, והתקשורת שלנו - כתבים ופרשנים כאחד - ממשיכים בדיווחיהם את מסע הבחירות הכושל של הילארי.
נדמה לי, שהעמדות הפרו-ישראליות החריפות של הנשיא החדש מסייעות לתקשורת הישראלית, שאינה מסתירה את אהדתה לאנטישמי, שאך זה פינה את הבית הלבן, לשנוא את טראמפ. התקשורת הישראלית תתגעגע לאובמה ולקרי, שהניעו את התנגדותה לממשלת הליכוד, והפיחו בה רוח גבית.
ה. שינוי
מי אמר, שחוק ההסדרים אינו טוב?!
החוק, שעומדים לאשר בכנסת עם חוק התקציב, קובע, שאנשי צבא, אנשי משטרה וסוהרים, שחלו, או נפגעו לא פגיעה קרבית, במהלך תפקידם, יופנו מעתה לביטוח הלאומי - כמו כל שכיר במשק - ולא לאגף השיקום במשרד הביטחון.
כנכה, איני מבין למה קצבות הנכות, שמשלמת המדינה באמצעות סוכנויותיה, שונות, ולמה זכויות הנכים שונות.
אני יכול להעיד, שהמוסד לביטוח לאומי - כמו אגף השיקום - מקשה על המבקשים לקבל הכרה כנכים. עם זאת, אין שום סיבה, שמי שלא נפגע בפגיעה קרבית יטופל אחרת מאשר עובד, שנפגע/חלה בעבודתו. לדעתי, יש להשוות בין קצבאות הנכות - קצבה שווה לנכות מסוימת, בלי קשר לסיבתה, ולהקפיד שלכל המוסדות, המשלמים קצבאות נכות, יהיו אותם הסטנדרטים להענקת הטבות לנכים.

תאריך:  18/01/2017   |   עודכן:  18/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשבה הדדית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברנע-מפגע אמיתי בהגיון הציבורי ל"ת
משה מיכאל  |  19/01/17 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אורי שרגיל
מדי בוקר אנחנו משכימים קום, לוקחים ספל קפה בשתי ידיים, מציבים עצמנו ללא תנועה מול החלון כדי להביט החוצה אל ההרים הגבוהים, לראות מה מוביל לנו חמור? פעם זה היה אובמה - ועכשיו טראמפ?
רפי לאופרט
הבחירות האחרונות בארה"ב, נועדו בראש וראשונה להכריע בשאלה מי יהיה הנשיא הבא של ארה"ב, ובמקביל לקבוע גם את הרכב הקונגרס על-ידי בחירה מחדש של שליש מן הנציגים לבית-הנבחרים ולסנט
יצחק מאיר
הוא צעיר. במלא אונו    בארצו המקוטבת קיטוב הנראה מדי יום ביומו כהולך ומשיק לטרגי, הוא אהוב יותר מכמעט כל הנשיאים בדברי ימיה של ארצות הברית
רפי לאופרט
ככל שחולף הזמן וכהונתו מתקרבת לסיומה, מתגלה יותר ויותר אופיו האמיתי: מתנשא, נקמן, שחצן, מאחז עיניים, נואם מעולה ואיש ביצוע עלוב
עידן יוסף
אומר כי מתקפות סייבר לא השפיעו על בחירתו לנשיא    האשים בטוויטר כי המפלגה הדמוקרטית כי לא איבטחה כיאות את מחשביה וכי למחשבים של המפלגה הרפובליקנית יש הגנה חזקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il