X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רגע גברת, אל תרוצי. תני חצי-דקה לחשוב על הנוסחה האימפריאליסטית שלך אם מדובר במדינה דו-לאומית לא ייתכן שידובר, באותה נשימה, גם באפרטהייד אז ממה את מפחדת יותר, גברת, או פחות?
▪  ▪  ▪
גלאון. תקפה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כשערפאת התבקש לגנות פיגוע של חמאס בתחילת אוקטובר 1993 שבו נפצעו כ-30 ישראלים, הוא הפגין אי-רצון קיצוני. "האם ביקשתי מרבין לעקור את האופוזיציה שלו? אם הוא מכבד את המתנגדים בצד שלו, גם אני מכבד את ההתנגדות בצד שלי", טען הרוצח הלאומי מתוך התעלמות גמורה מהעובדה שההתנגדות בצד היהודי התבטאה בהתנגדות להסכם ובמחאה פוליטית על כך שההתנגדות להסכם בצד הערבי התבטאה בהריגה שיטתית ומאורגנת של אזרחים תמימים (יהודים). ב-24 בספטמבר 1996 נאם ערפאת לפני קבוצת חיילים ושוטרים בעזה והפציר בהם לצאת להילחם בישראל. "המאמינים יירשו גן-עדן", דקלם חברם האהוב והמחובק של לאה ויצחק, "הם יילחמו למען אללה ויהרגו וייהרגו".
הנאלם היחיד במשוואה הזאת הוא חברנו ביבי כראש הממשלה. הוא ניגש ללחוץ את ידה של האלמנה – ונידחה.
אברמוביץ' אחרי שנשרף נאמר לו בשמים, "לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּבֵיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה". איפה, למי שאינו יודע, זה סרגל קנה-מידה של נפח. בני אדם המשתמשים בו מתנפחים עם הזמן וסבורים שהם תופסים הרבה נפח. כשאתה תופס הרבה נפח אתה מאבד את הקשר לדברים שהם כבדי משקל. ק"ג של נוצות תופס נפח עצום ולעומתו ק"ג של עופרת אינו תופס מקום. כשאברמוביץ' החל לתפוס נפח הוא קבע גם את אמות המוסר העדכניות המקובלות על צמרת השמאל המזוקק בארצנו. הוא איתרג ראש ממשלה מושחת כדי שיוציא לפועל את תפיסת עולמו של השמאל. כה חזקה הייתה תפיסת השמאל שגופו של ראש הממשלה נשכב במיטה בתפוסה מלאה. השמאל הפך את שרון לצמח, לא מישהו אחר – אתרוג.
הפרשה השנייה קשורה בסוכן ראש הממשלה רבין שהפיץ בשמו הסתה, התרסה ודברי שטנה על ראש הממשלה בשמו של הימין הנתעב. הסוכן גם היה קשור לרצח ראש הממשלה שבגופתו נמצאו שלושה עד שישה כדורים, תלוי איזה דוח רפואי קוראים. אברמוביץ' הביא לידיעת הציבור כי הסוכן פעל בשרות השב"כ ומשרדו של ראש הממשלה הכולל גם את הבר בעל הרקע העיתונאי. כולם שם היו דוברי אמת, אבל המפלגה הזאת הושלכה לפח ההיסטוריה. כעבור זמן הצטער על כך אברמוביץ' בציבור והיכה על חטא. אסור היה לו לגלות את האמת כי היא הועילה לביבי ולליכוד והזיקה לרבין וברק. אמת היא יחסית, כמו שהייתה בימי ספיר ויוסי שריד. היום כבכר לא נותר ממנה פליט. זכותו של אברמוביץ' תעמוד לעד אבל הוא לא יחדיר אותה לשום מקום. גם פה מדובר במשוואה עם נעלם אחד - שרון.

זהבה גלאון: "ממשלת נתניהו מתנהלת בשירות לובי האפרטהייד"
ראשת מרצ תקפה את כוונת הימין לספח את מעלה אדומים: "זה יוביל לסיפוח גוש-עציון, אריאל וקריית ארבע ובסוף תהיה מדינה דו לאומית נשלם מחיר כלכלי ואסטרטגי"
▪  ▪  ▪

רגע גברת, אל תרוצי. תני חצי-דקה לחשוב על הנוסחה האימפריאליסטית שלך. אם מדובר במדינה דו-לאומית לא ייתכן שידובר, באותה נשימה, גם באפרטהייד. אז ממה את מפחדת יותר, גברת, או פחות? ופתרון המשוואה? מכפלה של שני מינוסים – זה פלוס. ולכן נראה בקרוב גם את אברמוביץ' חברה בכנסת ישראל.
סנטור מייק האקבי מדבר ברשימתו של גדעון ישראל: "איש לא רצה שרייגן יאמר לנשיא ברית המועצות: 'מיסטר גורבצ'וב, הרוס את החומה' [בין מערב גרמניה למזרחה]. המשפט הזה נמחק שש פעמים מנאומיו על-ידי כותבי הנאומים שלו ומחלקת המדינה, אבל בכל פעם שהם עשו זאת, רייגן החזיר אותו לנאום. בטיוטה הסופית המשפט הזה לא נכלל, ואז רייגן הוסיף אותו בכתב ידו. זה היה אחד הרגעים הסמליים הגדולים ביותר במאה העשרים, אחת ההצהרות המכריעות ביותר בנשיאותו של רייגן, וקרוב לוודאי שגם נקודת המפנה במלחמה הקרה בכללותה".
הרצון מופלא של האוטופיסטים אמנון אברמוביץ, זהבה, בוז'י, שלום עכשיו, בצלם וציפי להקים פה חברת מופת ישראלית הוא המשכו של הרצון היהודי המופלא להקים לפני שנות דור חברת מופת סוציאליסטית שתהיה לה, בין השאר, מדינה עברית-חילונית שבה יתקבצו היהודים בתחילתו של תהליך מטמורפוזה. גרגור סמסא (שמשון הגיבור של קפקא) היה שער הכניסה לסדנת הנגמלים כהמשכו של הרצון היהודי המופלא ולהתפתח, להתחשל ולתקן את העולם. רצון שבא לידי ביטוי גם במהפכה אלימה והביא להקמתה של מורשת בולשביקית רווית אידיאלים וספוגה בגולאגים מזי רעב. זו אחת התוצאות המלהיבות של אמונה קנאית משולהבת ואוטופיסטית באדם שמעל אלוהיו. מתוך אמונתו הכבירה באדם – נשרף אמנון אברמוביץ' במלחמה שכונתה מלחמת יום כיפורים.

יעביר או לא?
המהנדס הרים מוט ברזל והיכה באחד העמודים שחשף סגרגציה מתונה הוא שתק המשכנו לעבור על פני הנעשה בליווי מנהל עבודה מכובד, איש בונד לשעבר, שפטפט ביידיש והתאונן על כאבים בגב
▪  ▪  ▪

שאלו אותי, כפי ששאלו גם אתכם, האם טראמפ יעביר את השגרירות לירושלים או יתעלם מהבטחת בחירות? זה מזכיר לי סיפור קצר מתקופת לימודי כסטודנט להנדסה בטכניון. עבדתי אז במשרה חלקית כמחשב כמויות במשרדו של מהנדס מפקח על מבנים. יום אחד לקח אותי המהנדס לסיור באתר בניין כי מכוניתו האמריקנית הארוכה (אימפלה) הייתה במוסך. נהגתי לאתר במכוניתי והגענו לשטח מגודר שבתוכו בצבצו מספר עמודי בטון טריים.
המהנדס הרים מוט ברזל והיכה באחד העמודים שחשף סגרגציה מתונה. הוא שתק. המשכנו לעבור על פני הנעשה בליווי מנהל עבודה מכובד, איש בונד לשעבר, שפטפט ביידיש והתאונן על כאבים בגב. המהנדס עדין שתק. כשעמדנו לצאת הוא פנה אל מנהל העבודה באופן שכל העובדים באתר, כולל הטפסנים הגאים שהניפו פטישים מעל ראשיהם, שמעו את דברי הכיבושין שלו. תאונן על עבודה גרועה ולא על הגב שלי או שלך. את העמוד הזה אני מבקש להרוס מיד! הוא המשיך ללכת.
מנ"ע (מנהל עבודה) פער את פיו והטפסנים הורידו את הפטישים וחיפשו מסמרים. אחד מהם תקע מסמר לתוך קורת עץ בכף ידו. אני מניח שהוא הכין עצמו לקראת המאורע כי הכף הייתה עטופה בכפפה שהשמיעה נקישה מתכתית. המפגין לא עשה רושם על המהנדס. אפילו אם תבלעו מסמרי 10, הוא הגיב, ומה אתה תוקע מסמר בתוך סדק? מנ"ע התיישר, כאבי הגב עברו לראש, עיניו רתחו בזעם מוסדי ומוצדק. מה פתאום להרוס במדינת ישראל, פה בונים? הוא נבח. פתאום, שאני אומר לך, ענה המהנדס בקלילות. אני לא מוכן שהמזמין יחיה עם סגרגציה וכשלים. הוא מוכר פה דירות פאר, אתם מבינים. חוליגן, הוא פנה אל הטפסן שהיכה מסמר בכף ידו, אתה חושב שלרופאים בקופת חולים יש פנאי וחשק לטפל בידיים שלך? הוא פנה למנ"ע – תיקח אותו בבקשה בידיים שלך, כי שלו פצועות.
היה לנו חכם כזה בגדוד העבודה והוא התפאר בגריסת חצץ בשתי כפות ידיו... תביא אותו לפה, צרח מנ"ע, אני לא מפחד מאף אחד. הוא עסוק בממשלה, צחקק המהנדס שלי, זה פנחס ספיר היום... וכך יצאנו מגודפים מהאתר. בדרך שאלתי את המהנדס, למה בכלל להרוס את העמוד בגלל כיס קטן של סגרגציה? תתחיל ללמוד משהו בחיים שלך, אמר לי, כי הטכניון זה בסך-הכל תיאוריה על המדע, לא על בני אדם. יש עיקרון גנטי שסוחבים אותו מאז האמבה, צחק המהנדס. למדת היום שיעור חשוב שבעתיד תודה לי עבורו. אם אתה הבוס - אתה חייב להראות את זה מיד בפתיחה. ראית פעם אריה בבוש? מיד מסמן את השטח שלו בהשתנה. כל צבוע שיכנס לשטח יקרע לגזרים. החיים זה לא צחוק. אם אתה לא אריה – בכלל אסור לך להשתין...
אז מה דעתכם, טראמפ יעביר את השגרירות או לא? דרך אגב, אם תתאמצו תוכלו לשמוע ברקע את צחוקם של הצבועים. כרגע הם רחוקים וממתינים.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משוואה בלי נעלמים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מאיר עיניים, נהניתי.
מקס פאואר   |  1/02/17 17:37
2
אתה צודק
אלטע קאקער  |  2/02/17 02:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מתחמק מלמנות לעצמו סגן כדי להבטיח את שלטונו הבלעדי בתנועת פתח. מחמד דחלאן יכנס בקרוב ועידה בראשותו בקהיר בהשתתפות פעילי פתח מהשטחים שתקרא תגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על סכומים אדירים שנתרמו בכספי משלם המיסים האמריקני למען תושבי הגדה המערבית ורצועת-עזה
יוני בן-מנחם
מבחנו של הנשיא טראמפ יהיה בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים מבלי להביא לפרוץ אינתיפאדה חדשה. הנשיא האמריקני צריך להוביל עסקת חבילה הדרגתית שבה יש גם גזר מדיני עבור הפלשתינים
יוסי בלום הלוי
בישראל, לא רק הפוליטיקאים אינם מבינים את מהות המלחמה עם האיסלאם בכלל ועם הפלשתינים בפרט, גם באקדמיה, ובמערכות השלטון והביטחון דבקים בקונספציה שהבעיה עם הערבים היא "שאלת גבולות, וכי אם ניסוג מהשטחים ונחלק את ירושלים יבוא השלום המיוחל של שתי מדינות לשני עמים"
איציק וולף
ועדת שרים לעניין התמודדות עם תופעת הפוליגמיה אשר בראשה תעמוד שרת המשפטים איילת שקד    ראש הממשלה: אנו אוכפים עכשיו את הבנייה הבלתי חוקית, ואכיפה גם בתחום הזה היא קריטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il