X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מתחמק מלמנות לעצמו סגן כדי להבטיח את שלטונו הבלעדי בתנועת פתח. מחמד דחלאן יכנס בקרוב ועידה בראשותו בקהיר בהשתתפות פעילי פתח מהשטחים שתקרא תגר על מנהיגותו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

למרות הבטחותיו החוזרות ונשנות לחברי הוועדה המרכזית של תנועת פתח בחודשים האחרונים כי ימנה לעצמו בקרוב סגן מתוך התנועה, נמנע יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מן הצעד הזה. הציפיה בתנועת פתח הייתה שהמהלך יקרה מייד לאחר כינוס הוועידה השביעית של פתח בתחילת חודש דצמבר שעבר ברמאללה, אך הדבר לא קרה.
מחמוד עבאס כינס לכמה דיונים את הוועדה המרכזית של פתח כדי לדון בנושא אך היא לא הצליחה להגיע להכרעה. על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס תימרן את חברי הוועדה, שכולם הינם נאמניו, כדי שלא לבחור אף אחד משמות המועמדים שהיו מונחים לפניה.
שני השמות הבולטים מבין המועמדים להתמנות לתפקיד סגן יו"ר תנועת פתח היו של מרוואן ברגותי, המוחזק בבית הכלא בישראל ומרצה עונש של חמישה מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים, ושל ג'בריל רג'וב חבר הוועדה המרכזית של פתח.
הדיונים בוועדה המרכזית של פתח בנושא אמורים להימשך ללא הגבלת זמן, מדובר בבחירת אדם משורות פתח לתפקיד חשוב שאמור לתת לו עדיפות בבוא הזמן לרשת את מחמוד עבאס כיו"ר התנועה ואולי גם כראש אש"פ והעומד בראש הרש"פ.
מחמוד עבאס נאלץ להסכים למהלך הזה תחת לחץ של חברי הנהגת פתח בגלל גילו המתקדם ומצבו הרפואי. לפני כמה חודשים הוא עבר בהצלחה צינתור בליבו, אך בהנהגת פתח חוששים כי אם לא ימונה לו בהקדם בהסכמה סגן שיוכל למלא את מקומו, במידה שייבצר ממנו להמשיך בתפקידו, עלול הדבר להביא לפרוץ מעשי אלימות בין המועמדים השונים לתפקיד ובין אויבו המר מחמד דחלאן שהקים מליציות חמושות במחנות הפליטים בגדה, דבר שיזעזע את יציבות שלטונה של הרש"פ. אתר האינטרנט של חמאס, "אלריסאלה", דיווח ב-28 בינואר מפי בכיר בפתח כי לחצים ערביים ואזוריים על מחמוד עבאס הם שמקשים עליו למנות לעצמו סגן בתנועת פתח.
לטענת הבכיר, כמה ממדינות ערב תומכות בג'בריל רג'וב לתפקיד הסגן ולעומתן מדינות ערביות אחרות רוצות לראות בתפקיד הסגן דמות דיפלומטית עם ניסיון מדיני.
ג'בריל רג'וב אמר לפני כמה ימים כי זכותו של מחמוד עבאס לבחור את סגנו בזמן המתאים וכי הוא יתמוך בכל מי שיבחר מחמוד עבאס.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס החליט שלא למנות בינתיים לעצמו סגן ולנקוט בשיטת הסחבת. נראה כי עבאס חושש משני המועמדים, ג'בריל רג'וב נחשב בעיניו כחתרן בלתי נלאה שאם הוא ימנה אותו לסגנו, הוא יפעל מאחורי גבו כדי להדיחו .
לגבי מרוואן ברגותי, העובדה שהוא עצור בכלא הישראלי מקלה מאוד על מחמוד עבאס מכיוון שהוא איננו מאיים על מעמדו בפתח, הסיכויים שישראל תשחרר את מרוואן ברגותי מן הכלא שואפים לאפס, אך עבאס חושש ממנו בגלל היותו מקורב לאויבו המר מחמד דחלאן.
המשימה העיקרית של מחמוד עבאס נותרה למצוא את האדם הנאמן ביותר שיהפוך ליורשו בבוא הזמן ושיבטיח את פרישתו ומעבר משפחתו בשלום להתגורר בקטר.
השיקול השני, מציאת יורש שימנע פגיעה בעסקים הענפים של שני בניו, יאסר וטארק, בשטחים ושיאפשר להם להמשיך לפעול למרות הטענות שהם מושחתים.
נראה כי מאבק הירושה ברש"פ יימשך בחודשים הקרובים, יו"ר הרש"פ סבור כי עדיין כוחו במותניו ולכן אין מה למהר מבחינתו במינוי סגן.
ביטוי לכך נתן נאיף חוואתמה, ראש ארגון החזית הדמוקרטית, בראיון שהוא העניק לעיתון הירדני "אל-ע'ד" ב-30 בינואר הוא אמר כי "שאלת הירושה של מחמוד עבאס נדחתה עד הודעה חדשה".
המשך המאבק נגד מחמד דחלאן
האויב העיקרי של מחמוד עבאס בשורות פתח נותר מחמד דחלאן אשר אינו קופא על שמריו ומתכנן לכנס בקהיר ועידה בראשותו בחודש הבא בהשתתפות כאלפיים מפעילי פתח מהשטחים.
מדובר במפגן כוח של דחלאן בשיתוף עם מצרים כדי להראות כי זו הוועידה האמיתית של פתח ולא הוועידה שכינס מחמוד עבאס ברמאללה שממנה הורחקו כל נאמניו של מחמד דחלאן.
העיתון "אלקודס אלערבי" דיווח ב-31 בינואר מפי מקורבים למחמד דחלאן כי הוא איננו מתכוון להקים גוף מקביל לפתח או לפרוש מן התנועה.
מחמוד עבאס חושש כי הפעילות של דחלאן נועדה לצבור כוח בתנועת פתח כדי להדיחו ולרשת את מקומו ולכן הוא נלחם בו בחורמה.
על-פי הוראתו של מחמוד עבאס, ניסו מנגנוני הביטחון הפלשתינים בגדה לסכל מבצע של מחמוד דחלאן ותומכיו לחלק כמה אלפי שמיכות למשפחות ההרוגים והאסירים הביטחוניים בחברון, רמאללה, שכם ומזרח ירושלים.
המבצע עצמו מומן ע"י מאע"מ וסטודנטים הנאמנים לדחלאן הצליחו לחלק את השמיכות לחורף בכמה אזורים בגדה. מנגנוני הביטחון של הרש"פ תפסו כמות של 4000 שמיכות על גבי משאיות שהיו בדרכן לכפר יאטא באזור חברון ועצרו כמה סטודנטים. מחמד דחלאן ממשיך לנסות ולבנות מעוזי כוח בגדה ולשפר את מעמדו בדעת הקהל הפלשתינית באמצעות תרומות ופעילות צדקה למען הנזקקים.
הוא מאמין שיצליח בסופו של דבר, באמצעות אסטרטגיה נכונה, להשיב לעצמו את המעמד שהיה לו עד לפני חמש שנים כשמחמוד עבאס הצליח לגרשו מתנועת פתח ואף לרשת אותו בתפקיד יו"ר הרש"פ.
לקראת הוועידה שמתכנן מחמד דחלאן בקהיר גובר המתח בתוך תנועת פתח בשטחים, מנגנוני הביטחון של מחמוד עבאס מזהירים את פעילי פתח שלא לנסוע לקהיר.
הוועדה המרכזית של פתח אמורה לקבל בקרוב החלטה כי כל פעיל של פתח שישתתף בוועידה של מחמד דחלאן יודח מן התנועה. בינתיים נראה שמחמד דחלאן נחוש לקיים את הוועידה למרות שמחמוד עבאס מנסה לשכנע את הנשיא א-סיסי למנוע את כינוסה.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  01/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מדווח על סכומים אדירים שנתרמו בכספי משלם המיסים האמריקני למען תושבי הגדה המערבית ורצועת-עזה
יוני בן-מנחם
מבחנו של הנשיא טראמפ יהיה בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים מבלי להביא לפרוץ אינתיפאדה חדשה. הנשיא האמריקני צריך להוביל עסקת חבילה הדרגתית שבה יש גם גזר מדיני עבור הפלשתינים
יוסי בלום הלוי
בישראל, לא רק הפוליטיקאים אינם מבינים את מהות המלחמה עם האיסלאם בכלל ועם הפלשתינים בפרט, גם באקדמיה, ובמערכות השלטון והביטחון דבקים בקונספציה שהבעיה עם הערבים היא "שאלת גבולות, וכי אם ניסוג מהשטחים ונחלק את ירושלים יבוא השלום המיוחל של שתי מדינות לשני עמים"
איציק וולף
ועדת שרים לעניין התמודדות עם תופעת הפוליגמיה אשר בראשה תעמוד שרת המשפטים איילת שקד    ראש הממשלה: אנו אוכפים עכשיו את הבנייה הבלתי חוקית, ואכיפה גם בתחום הזה היא קריטית
אריאל י. לוין
הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות    אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il