X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגולם מפראג (שנוצר ע"י המהר"ל) - מחוויר לעומת עוללות התאגיד. הזיגזג לגביו, ההתנהלות, ההחלטות, העסקנות לא עומדות בפרופורציות של המטרה. רשות השידור הנלחמת היום על חייה, על אנשיה ומקומות העבודה, אשמה בעצמה במה שעוללה לרשות. ההתנהלות השערורייתית שלה משך השנים, על בזבוזי הכספים, שביתות, עבודות שכביכול בוצעו ולא בוצעו במציאות, ציוד יקר שנקנה ונרקב, בשל סנקציות על שכר תוספות ועובדים וכו' וכו'. עכשיו משלמים את מחיר העבר
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי רשות השידור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
"יש לחשוש מארבע עיתונים עוינים – יותר מאלף רימונים". (נפוליון בונפרטה).
"אנו אוהבים להופיע בעיתונים, כל עוד זה בטור הנכון". (תי.סי.אליוט).
"עקרון טוב שלא הובן כהלכה – עלול להיות מזיק כעקרון רע". (ג'ון מילטון).

התאגיד כתחליף לרשות השידור
אין מחלוקת עקרונית כי עיתונות חופשית שפירושה הכתובה ואלקטרונית - הם יסודות חשובים במשטר דמוקרטי. אין מחלוקת כי דעות מנוגדות, ביקורתיות שלא הולכות עם הזרם, הן חשובות וחיוניות וחשוב שישמעו ויכתבו. אבל גם אין מחלוקת - ולא צריכה להיות שעיתונות צריכה וחייבת להיות מאוזנת, ולא מוטה חד-צדדית.
לא ייתכן מצב בו רק צד אחד חושב שהוא צודק וכל החכמה העיתונאית, הציבורית נמצאת בידיו ובכתביו, וכל היתר זה פשיזם, דיקטטורה, קיצוניים ושתלטנים אובססיביים. העיתונות הכתובה והאלקטרונית בעשורים האחרונים הייתה מוטה באופן ברור וחד - חד-צדדית, מתנשאת, אליטיסטית ומתנהלת כמועדון סגור של חכמי הדור. התאגיד היה צריך במטרתו לבוא ולשבור את המונופול הזה, וכשהתברר שלא זה הולך בכיוון הזה, החליטה לסגת ולשנות. במקביל, אנשי רשות השידור - כשהבינו שהספינה טובעת, החלו להתרוצץ ולהצהיר, כי הם מוכנים לרפורמות, לשינויים, לביקורת. העיקר שהספינה לא תרד למצולות.
הזיגזג - סביב התאגיד לא בריא ולא מכובד, אך לפעמים עדיף להודות בשגיאה ולתקן אותה גם תמורת חטיפת ביקורת על התנהלות לקויה. הסכסוך הנוכחי כבר חרג מעקרונות של עיתונות חופשית וחופש דעה, וגלש למלחמת אגו - תקציבים, וכבוד מפלגתי ואישי.
הפתרון במקרים אלה הוא כמו בכל גישור חיפוש שביל הביניים - שיהיה שביל הזהב לצאת מהפלונטר או לאחד את גוף התאגיד עם רשות השידור, לגוף שידור ממלכתי אחד - מאוזן או לחוקק חוק חדש ולבנות הכל מהתחלה, כמו הקמת חברה מסחרית או מיזם, או היי-טק, ולבנותו מהיסוד עד לפנטהאוז. במצב שנוצר ובשל לחץ הזמן והמקום, כדי ללכת באופציה הראשונה שהצעתי, שהיא מהירה יותר, זולה יותר ואפקטיבית יותר לזמן הזה. ומאחר שפסח בפתח לא כדאי שנראה את ביבי, כחלון, ביתן ובוז'י - כארבעת הבנים בהם דיברה התורה.
הערה לסיום - המינוי החפוז של גאולה אבן וג'ודי מוזס לתאגיד, כמגישות חדשות ותוכנית רדיו, תוך הדיונים, היא בבחינת אצבע משולשת לנתניהו וכחלון, תוך רמיזה כי התאגיד ימשיך בקו של רשות השידור, עצמאי, לא מאוזן ומוטה.

תאריך:  30/03/2017   |   עודכן:  30/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גאולה אבן  רשות השידור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
אנו צריכים להיות אמיצים ונחושים, במסירות נפש, מול כוח הרע - העריות - השוחד הגדול ביותר לאדם וליהודי כדי שייטוש אמונתו ונשמתו הקדושה
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בית המשפט המחוזי בחיפה נדרש לשאלה האם דירה שקיבלה האישה במתנה לפני הנישואין, שייכת בפועל לשני בני הזוג - לצורך קביעת מס השבח שיחול על הבעל ברכישת דירה נוספת
הרב ישראל רוזן
אם חלילה ייאכפו עלינו בחירות סביב חוק לא-מעלה-ולא-מוריד זה, חובה על כל בר-דעת שלא לתמוך בראש ממשלה קטנוני, נקמני ("מי תהיה קריינית החדשות"?), הפכפך בעליל
מנחם רהט
המהפכה השוויונית המעוותת בצה"ל, מושתתת על האיוולת שבתפיסה, שאין שום הבדל בין גברים לנשים    מה הקשר בין שוויוניות לגולם מפראג?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: היכן הפרדת הרשויות?    בלי תיוגים בבקשה    די להדרת בעלי מוגבלויות    ולקינוח החתול שהפך לפיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il