X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הממשלה מתחילה להוציא לפועל את החלטתה לקדם תוכנית לאומית לתחבורה חכמה מה כוללת התוכנית, מה עתיד להתבצע ואיך עסקת מובילאיי קשורה לכך?
▪  ▪  ▪
התחבורה החכמה - החלטת ממשלה שמיושמת, לפחות נכון לעכשיו [צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90]

בתחילת ינואר קיבלה הממשלה החלטה לקדם תוכנית לאומית לתחבורה חכמה. זאת, במטרה לעודד מחקר ופיתוח, יזמות ותעשיה בתחום, לייעל את מערך התחבורה ולעודד את שילובן של טכנולוגיות מתקדמות בעולם זה, לרבות כלי רכב אוטונומיים, חשמליים ומקושרים. בנושא הזה משתלב תחום נוסף: אנרגיה חלופית, או תחליפי דלקים, כפי שזה מנוסח במשרדי הממשלה.
כחלק מההחלטה הורתה הממשלה להקים ועדת מנכ"לים משותפת למשרד התחבורה, נציג מנהלת תחליפי נפט ונציגי משרדי ממשלה שונים. על הוועדה הוטל להציע תוכנית כוללת, עד ל-2021, ולקדם הקמת מרכז ניסויים לרכב אוטונומי באחד האזורים בישראל ושיתופי פעולה אקדמיים. הממשלה אף הקציבה לפעילות הזו כחמישה מיליון שקלים בשנה, שיבואו מתקציבי משרד ראש הממשלה, ה-ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב של משרדי ראש הממשלה) ומשרדי ממשלה שונים.
בהתייחסו להחלטה אמר אז ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יש לישראל יתרון יחסי ביכולת לייצר מוצרים בתחומים אלה, וזה נובע מהסביבה העסקית שיצרנו כאן. תפקידה של הממשלה הוא לעודד את התהליכים ולצמצם ביורוקרטיה, כפי שעשינו זאת בהצלחה בתחום הסייבר".
הוועדה אכן הוקמה ופעלה במשך כמה חודשים, ולדברי גורמים שהיו חלק ממנה, שיתוף הפעולה בין המשרדים היה מעולה והניב רעיונות רבים להמשך. אחד התוצרים של פעילות ועדה זו הוא קול קורא שמבקש מהציבור, מרשויות מקומיות ומאנשי אקדמיה הצעות למיזמים שיסייעו במימוש תוכנית לאומית לתחבורה חכמה. התשובות לקול הקורא הופנו ליחידה שפועלת במסגרת משרד ראש הממשלה, והיא נקראת "התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה", שבראשה עומדת ד"ר ענת בונשטיין.
מה כוללת התוכנית?
אחד הפרויקטים הראשונים שהוועדה רוצה להוציא לפועל הוא יישום סעיף 2א בהחלטת הממשלה מינואר, שמדבר באופן ספציפי על הקמת מרכז ניסויים לרכב אוטונומי ותומך תחבורה חכמה. בתוך המרכז, שטרם הוחלט על מיקומו, יפעלו גורמים שונים שעוסקים בתחבורה חכמה ורכב אוטונומי: גופים אקדמיים, סטארט-אפים, תאגידים וגורמים שיכולים לספק את התשתיות למרכז ניסויים זה. למעשה, מרכז הניסויים ישמש מעין חממה טכנולוגית שתייצר תשתיות מידע הנדרשות למו"פ ולצמיחת תעשיית התחבורה בישראל.
מהלך נוסף שאמור להיות כחלק מהמיזם הזה הוא פתיחה והנגשת מאגרי המידע בתחום התחבורה החכמה לטובת כל החברות והיזמים שפועלים בעולם התחבורה בישראל, לרבות זו הציבורית.
"למאגרי מידע יש פוטנציאל גדול לשיפור שירותי תחבורה, לתמיכה במחקר ופיתוח של תחבורה על-ידי התעשיה והאקדמיה, הקמת חברות חדשות ויצירת פיתוחים בתחום התחבורה", נכתב בדברי ההסבר לקול הקורא. "יש בישראל מידע תחבורתי רב: נתוני המסלקה, ספירות נוסעים, ספירות מוצא-יעד ועוד. סעיף זה מתייחס לכמה פעולות אפשריות בתחום המידע: פתיחה והנגשה של מאגרי מידע קיימים במשרדי ממשלה וחברות ממשלתיות. פעולה נוספת היא רכישה של מידע תחבורתי והנגשתו לכלל הציבור או לחלקו מחברות מסחריות".
עוד נכתב שם כי "תהליך זה מהווה המשך של הליך שיתוף ציבור שבוצע באינטרנט על-ידי רשות התקשוב וישראל דיגיטלית".
הוועדה שמה משקל רב על שיתוף פעולה עם האקדמיה - באמצעות ות"ת. בדברי ההסבר נכתב כי "תחום התחבורה החכמה באקדמיה הוא תחום צעיר, המקשר בין חוקרים משדות שונים: גאוגרפיה, מערכות מידע, הנדסה ומדעי המחשב. זהו תחום יישומי, ויש חשיבות רבה לחיבור בין האקדמיה לשאר המגזרים".
הקול הקורא, כמו גם החלטת הממשלה, נכתבו הרבה לפני שנתבשרנו על עסקת מובילאיי (MobilEye). בוועדה משוכנעים שהרכישה תיתן רוח גבית חזקה מאוד לקידום ולפיתוח התחבורה החכמה בישראל. כל הניתוחים והפרשנויות סביב האקזיט של מובילאיי הדגישו שמכונית אוטונומית לעולם לא תעמוד בפני עצמה ושהיא תהיה חלק מאקו-סיסטם ענק, שחלקו הגדול קיים בהחלטת הממשלה מינואר. יישום ההחלטה, בעתיד בקרוב, יהפוך את ישראל לא רק לאומת הסטארט-אפים, אלא גם לאומת התחבורה החכמה.

תאריך:  03/04/2017   |   עודכן:  03/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפקט מובילאיי: התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה מתחילה לנוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' אליאס טובי
עונת האביב כבר כאן ורבים מתושבי ישראל פוקדים את אתריה השונים ונהנים מהטבע והיופי שהאביב מביא עימו, אך לא לכולם מסמלת העונה פרחים וריחות נעימים, כאשר לרבים מהחולים האלרגיים מסמל האביב נזלת מימית, התעטשויות מרובות, גירוי בעיניים, פריחה בעור ועיניים דומעות
אורלי סילבינגר
ארגון בטרם מציין, כי בתקופת הניקיונות שלפני החג' חלה עלייה משמעותית בהרעלות ילדים מחומרי ניקוי והדברה    במהלך חופשת החג סיכון התמותה מהיפגעות במרחב הציבורי גבוה פי 2 בהשוואה ליתר חודשי השנה, כאשר סיבת המוות המובילה היא טביעה
יוסף כהן-אלרן
המשורר יאיר בן-חור בחר בחיים, לי זה ברור וכמה טוב שכך. אחרת בוודאי לא היה מכנס את הגיגיו עליהם בספרו "החיים כבחירה - המדריך המקוצר לשקט נפשי" שראה אור זה עתה - שלושה-עשר מאמרים ובם הוא מביא את מיטב דעותיו, השגותיו, מסקנותיו, ואולי גם רעיונותיו או הצעותיו לקבלת החיים, כאשר כל אלה מבוססים על ניסיון חייו עד כה
צילה שיר-אל
כוכב זה נכנס לנסיגה כל שלושה חודשים למשך שלושה שבועות, כך שבפועל הוא מבצע במשך שנה את הכי הרבה נסיגות.
עליס בליטנטל
שחר פנקס כתבה את "בימינו לא יוצאים לדו קרב" על-פי ספורו של וולדימיר נבוקוב (1899-1977), ושיר גולדברג ביימה את הפקת תיאטרון באר שבע למעדן תיאטרלי של ממש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il