X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לדרוש את נטל ההוכחה לכוונות השלום על אויבנו תוך כדי בדיקת כוונותיהם במשך תקופה ארוכה
▪  ▪  ▪
להפסיק את ההסתה [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

לא יודע אם להאמין לכותרות העיתונים או לא, אך קראתי באחד מהם שהממשל בישראל לחוץ מהאפשרות שטראמפ בביקורו הקרוב יכפה עלינו מהלכים מדיניים. נתניהו שלא רצה לצאת בעיני העולם כסרבן שלום, התבטא בעד הפיוס עם אויבנו ואף הביע נכונות לשלם על כך מחיר (מתוך הנחה שהצד השני יסרב לכל פשרה, והאשמה תוטל עליו).
הבעיה היא שעם טראמפ לא מומלץ לשחק משחקים. הוא מסוגל להמציא תוכנית יצירתית וללחוץ על הערבים לקבלה ובכך להעמיד אותנו במצב לא נוח כסרבני שלום ואף כשקרנים שהטריחו לשווא את נשיא ארה"ב ועשו צחוק מכוונותיו הטובות.
נתניהו היה צריך להתבטא מראש ובתוקף כנגד מסירת שטחי אדמה אך דעתו שונה מדעתי, ובמצב הקיים אני חושב שצריך לדרוש לכל הפחות את חובת ההוכחה על הערבים לגבי כוונותיהם לשלום.
כיצד יוכיחו לנו אויבנו שפניהם לשלום
חובת ההוכחה לכוונות השלום של אויבנו צריכה להתבטא באמצעות תקופת ביניים של 5 שנים לפחות, תוך התחשבות בצורך של טראמפ לקצור את הפירות בעת כהונתו כנשיא (לו יבחר פעם נוספת). בתקופה זו צריך לדרוש את הפסקת ההסתה כנגד היהודים בגנים, בבתי הספר, בתקשורת הערבית ובאו"ם, תוך הכרה בזכות היהודים למדינה (ולא רק הכרה בכתב, אלא בדיבורים שיחזרו על עצמם בכל במה, וגם במוסדות החינוך שלהם). כמו-כן, צריך לדרוש מהם להפסיק לעודד מחבלים, להפסיק לקרוא רחובות על שמם, להפסיק לשלם משכורות לעידוד טרור, לעצור את בניית המנהרות ולהרוס את הקיימות, לעצור את מסע ההתחמשות נגדנו ובד בבד לטפח חיים נורמאליים של חברה החפצה בחיים (לבנות מקומות עבודה, מקומות בילוי, מוסדות תרבות וכו').
אנחנו בתמורה נפסיק את הבנייה בשטחים, אך נשוב לבנות ביתר שאת אם הם לא יעמדו במילים שלהם ותוכנית השלום תיעצר סופית.
לדבר אל טראמפ בשפתו
צריך לומר לטראמפ שאין מצב שנהמר על עתידנו באותה המידה שגם הוא לא היה מהמר על עתידה של אמריקה במסירת אחוזי שטח דומים (במידה וארה"ב הייתה מתמודדת עם סכסוך דומה לשלנו).
צריך לומר לטראמפ שלא נוכל למסור שטחים לנצח נצחים תמורת ניירות חתומים בלבד וגם לא תמורת הבטחות לגיבוי ביטחוני של ארה"ב, כי אי-אפשר לבנות על הבטחות כאלו לאורך זמן (יש להזכיר לטראמפ את אובמה ואת העובדה שאחד כמותו עשוי להיבחר שוב, ויש להזכיר לו את הימור אוסלו שנכשל ועלה ביוקר).
טראמפ אוהב אותנו ולכן הוא יקבל להערכתי את הדרישה ההגיונית והצודקת להוכחת כוונות השלום של הערבים במעשים ולא בדיבורים ולאורך זמן ולא לאורך נאום חד-פעמי (אולי הוא רק יתמקח אתנו לגבי אורך הזמן הדרוש למהלך ה"ניסוי"), אבל התנאי הוא, שנודיע לו על כך כעת!!!
אם נדרוש את התנאי הזה אחרי שהוא יציע תוכנית מוכנה ומסודרת, זה יתפרש כניסיון לדחוק את הקץ וכניסיון לשחק איתו משחקים.
לסיכום
אין סיכוי שאויבנו יצליחו להתחפש במשך 5 שנים לצדיקים (אפילו לא לחודש אחד) ולכן אינני מציע רעיון שיוביל לחלוקתה של ארצנו. אני עדיין חושב שהיינו צריכים לסרב מראש למסירת שטחי אדמה ולא להיכנס להרפתקאות שאיש לא יודע כיצד נצא מהן (בייחוד מול טראמפ) אבל נתניהו החליט ללכת בדרך אחרת (אולי הוא יודע דבר או שניים שאני לא יודע), ולכן עלינו להתכונן להצעות מפתות של מתווך חכם, יצירתי ושאפתן המנוסה בעסקות מורכבות של משא-ומתן מהתחום העסקי, ובמקום לצאת מופתעים ובמקום להוביל את עצמנו למצב מביך שבו יתגלה שהטרחנו את נשיא אמריקה לשווא (מבלי להתכוון באמת לקדם את השלום), עדיף שנדרוש מראש את נטל הוכחת כוונות השלום על אויבנו במעשים ולא בדיבורים ולאורך זמן ממושך שישכנע אותנו בכוונות הטובות שלהם (הם כבר יקצרו אותו). אין טעם להסתמך על הבטחות שווא (כבר שילמנו על כך מחיר כבד באוסלו) ואין ספק שפניהם של אויבנו אינם לשלום.

תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  14/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד להימנע מתסבוכת עם טראמפ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אל דאגה, הכל דיבורים
אהוד פרלסמן  |  15/05/17 02:04
2
אתה לא מתבייש
ערב  |  15/05/17 14:32
 
- תגובה לא מתנצלת
עמוס שנער  |  15/05/17 16:14
 
- אתה זוכר במקרה את השעה ...
אהוד פרלסמן  |  16/05/17 00:44
 
- לא נמאס לך לעסוק בשטויות האלה?
תגיד, אודי,  |  16/05/17 12:18
 
- לפרלסמן
עמוס שנער  |  16/05/17 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
עוד לא נדמו הקריאות של שרי הימין, שהתחרו ביניהם בהכרזות, שמעתה יוצאים למסע בנייה בכל רחבי יהודה ושומרון, כי האלוהים אתנו, והאלוהים הוא דונלד טראמפ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מימון, בניין הכוח, סגורים ונכנס לתפקידו    שבוע טוב
אליקים העצני
אין פלא שבמחנה השמאל ובתקשורת העוינת טראמפ עובר בימים האלה תהליך של אתרוגיזציה. לא עוד פטפוטי שוטה הכפר, מעתה כל מילה שלו, במיוחד כשהיא מחניפה לערבים, בסלע ואוי לנו מרוחו הקצרה, אם נקלקל לו את ההובי החד
יוני בן-מנחם
ההנהגה החדשה של חמאס מנצלת את פרשת רצח בכיר חמאס מאזן פוקהא למסע יחסי ציבור להאדרת שמה. עד כה לא פרסמה חמאס שום ראיות חותכות כי ישראל עומדת מאחורי הרצח
עידן יוסף
המחבל, נתין ירדני, נורה ונהרג    ירדן גינתה - את ישראל...    נתניהו: ירדן משחקת משחק כפול    נעצר בעל דוכן שלא מנע את הפיגוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il