X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אמירה נחרצת וחד-משמעית, מצד נציגים דיפלומטיים של ממשלת ארה"ב, לפיה הכותל המערבי מצוי בשטח הגדה המערבית ומשכך - אין לממשלת ישראל כל סמכות באשר לכותל המערבי וכנגזרת מכך, הרי אין לה כל ריבונות באשר לכותל המערבי, הינה בגדר של יריקה בפרצופה של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
נתניהו בכותל המערבי [צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי]

התנהלותם המטופשת - בפירוש המטופשת של דיפלומטים אמריקנים מהקונסוליה האמריקנית, שבירושלים, שסירבו בשבוע בחולף לדון עם נציגי לשכת ראש הממשלה בדבר סידורי התקשורת בביקור דונלד טראמפ בכותל המערבי, בטענה שמדובר באתר הנמצא בגדה המערבית, ולכן לממשלת ישראל אין סמכות עליו כפי שדווח בחדשות ערוץ 2, הופכת לעניין מהותי, עת דיפלומטים אמריקנים סבורים, כי הכותל המערבי הינו חלק מהגדה המערבית.
אמירה נחרצת וחד-משמעית, מצד נציגים דיפלומטיים של ממשלת ארה"ב, לפיה הכותל המערבי מצוי בשטח הגדה המערבית ומשכך - אין לממשלת ישראל כל סמכות באשר לכותל המערבי וכנגזרת מכך, הרי אין לה כל ריבונות באשר לכותל המערבי, הינה בגדר של יריקה בפרצופה של מדינת ישראל, במיוחד ובפרט כשהדברים נשמעים ומושמעים, מפיהם של דיפלומטים אמריקנים, ערב ביקורו של נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, האמור לבקר בכותל המערבי.
לפי גישתם זו של הדיפלומטים האמריקנים, הקונסוליה האמריקנית שבירושלים - העוסקת, דרך כלל, רוב זמנה בענייני קונסולאריים של התושבים והאזרחים הערביים שבירושלים ובסביבותיה, כאשר ענייניהם הקונסולאריים של התושבים והאזרחיים היהודיים, תושבי ואזרחי מדינת-ישראל, מטופלים - דרך כלל - באמצעות שגרירות ארה"ב, הממוקמת בתל אביב ולא בירושלים! - הרי כדי לתאם סידורי הבטיחות ושאר הסידורים הנדרשים והנחוצים בקשר לביקורו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בכותל המערבי, יש לתאם, ככל הנראה, כלל סידורי נדרשים ונחוצים אלה, עם גורמי הווקף המוסלמי, שלשליטתו נמסרה השליטה על הר-הבית ולא על הכותל המערבי.
כפי שצוטטו דברים בעיתון הארץ, הרי פקיד בכיר, שעסק בהתנהלות השוטפת אל מול הדיפלומטים האמריקנים, מהקונסוליה האמריקנית, בירושלים, ציין והדגיש, כי: "אמרנו שאנחנו לא מתכוונים להעניק כל סיוע בתחומי התקשורת והלוגיסטיקה לביקור טראמפ בכותל המערבי". פקיד בכיר זה הוסיף ואמר עוד, כי: " הבהרנו שהעמדה שלהם לא מקובלת עלינו, אבל ראש המשלחת האמריקנית עמד שם ולא התערב".
על-רקע התנהלות זו, ברורה ונהירה לחלוטין, עמדתו של ראש ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו, שעודן בנעשה והנחה את שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, לפנות לבית הלבן לדרוש הבהרות. בכיר בלשכת ראש הממשלה, צוטט בידיעה, בעניין זה, בעיתון הארץ כי: "האמירה של הדיפלומטים לפיה הכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית, התקבלה אצלנו בתדהמה" והוסיף אמר דברים, לפיהם: "אנחנו משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנגדותו התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה".
התנהלותם והתנהגותם זו של הדיפלומטים האמריקנים, מהקונסוליה האמריקנית, שבירושלים, לא רק שהינה מטופשת ומקוממת, אלא היא חמורה מאד, במיוחד לאור העובדה, שאפילו הווקף המוסלמי, שלדרישתו הסיר - לאחר תום מלחמת ששת הימים - שר הביטחון דאז, משה דיין, דגל ישראל שהונף בהר-הבית ומסר השליטה והריבונות, בהר-הבית, לידיו, לא טען מעולם ולא דרש מעולם, כל סמכות וכל ריבונות שהיא, על השליטה בכותל הבית.
נכון הוא הדבר, כי מפעם לפעם - בעבר - זרקו פרחחים ערביים, קרי, השבאבניקים המקומיים, אבנים על המתפללים בכותל המערבי, משטח ומכיוון הר-הבית, בהתפרעויות שהיו על הר-הבית - בעיקר, בימי ששי בשבוע - אולם התנהגות זו דוכאה והופסקה, בתקיפות, בידי חיילי ושוטרי משמר-הגבול, האחראים על שמירת הסדר בהר-הבית. עם זאת, איש לא חלק - מעולם - מאז שחרור הר-הבית, כי הריבונות בכל הקשור לכותל המערבי - להבדיל אותו, הבדל ברור וחד-משמעי, משטח הר-הבית - מסורה, כל כולה לממשלת-ישראל.
התנהלותם והתנהגותם של הדיפלומטים האמריקנים, המכהנים בקונסוליה האמריקנית, בירושלים, משיבה אותנו לימי המנדט, בהם הוציא הנציב העליון או מי מטעמו, דבר חקיקה שהיה בידוע בשם: "דבר המלך במועצתו - כותל הבכות". מעבר לעובדה המכוערת שהכותל המערבי, הוכתר והוגדר, בדבר חקיקה נלוז זה, כ"כותל של הבכיינים ושל מי הבאים לבכות אצלו", הרי דבר חקיקה זה, אסר הבאת כסאות לרחבת הכותל, לקרוא בתורה, להעמיד מניינים לתפילה בציבור ועוד והכל - כדי לא להרגיז בני דודינו הישמעאלים, שהאסלם הינו תורתם אומנותם. כמו-גם אסר דבר חקיקה מנדטורי זה, לתקוע בשופר, ברחבת הכותל, כאשר תקיעה בשופר, ברחבת הכותל, גררה עונש מאסר. חרף זה נשמע קול תקיעת שופר, מדי שנה בשנה, בסיום תפילת נעילה, ביום הכיפורים, בזכותם של בני נוער אמיצים, שהבריחו שופר לרחבת הכותל המערבי וגרמו לתקיעה זו, עם סיום תפילה נעילה וסיום צום יום כיפורים.
על-רקע השיח הציבורי שהתעורר בציבור לאחרונה, אם מתכוון נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להכריז על העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב, לירושלים, או להאריך ולהקפיא - במחצית השנה - ההוראה הקובעת העברתה של השגרירות מתל אביב לירושלים, מציעים אנו, כי הנשיא האמריקני - בין אם יחליט על העברת שגרירות ארה"ב, מתל אביב לירושלים ובין אם לאו - יכריז, במהלך ביקורו, בישראל, על סגירתה, לאלתר, של הקונסוליה האמריקנית, בירושלים. במצב דברים, בו קיימת שגרירות ארה"ב, בתל אביב, הרי אין צורך, גם בקונסוליה אמריקנית, בירושלים.
דומה שהטיפול השוטף בענייניהם של האזרחים והתושבים הפלשתינים, הנזקים לשירותיה של הקונסוליה האמריקנית, בירושלים בלבל האוביקטיבית והטקט הדיפלומטי, לו אנו מצפים מנציגים דיפלומטים המואמנים לפעול, במדינה בה פועלים הם, תוך כיבוד סמכויותיה וריבונותה. לא כך נהגו ולא כך נוהגים הדיפלומטים האמריקנים, המוצבים לשרת בקונסוליה האמריקנית, בירושלים. אם כך הם פני הדברים, הרי עד העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, יש להורות על סגירתה של הקונסוליה האמריקנית, בירושלים, על אתר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  21/05/2017   |   עודכן:  21/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכותל המערבי - האם עדיין כותל הבכות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פיסקה שלמה של חוסר הבנה
ב_שמואל  |  22/05/17 02:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
נשיא ארה"ב מקדיש רבע שעה לביקור ביד ושם - עוד התנהגות בוטה וחסרת תקדים מבית מדרשו של דונלד טראמפ. מי שהילל אותו על כך שהתקינות הפוליטית אינה מעניינת אותו, מקבל כעת יריקה בפרצוף
איתמר לוין
מומחה אמריקני לביטחון לאומי מציג בניו-יורק טיימס קווים אפשריים לדוקטרינה חדשה במזרח התיכון, שבבסיסה ברית עם ישראל, סעודיה וטורקיה נגד אירן
איתמר לוין
מקורבים לראש ה-FBI המודח מספרים שהוא ערך סימולציות לפני פגישותיו עם טראמפ ורשם לעצמו את פרטיהן מיד אחריהן
איתמר לוין
מאמר ב-USA Today מוצא קווי דמיון מפחידים בין מה שעשה נשיא טורקיה לפני שלוש שנים לבין מה שעשה נשיא ארה"ב בשבוע שעבר - ומזהיר מפני פגיעה לטווח ארוך בדמוקרטיה האמריקנית
איתמר לוין
טראמפ מנסה להתמודד עם קשייו כנשיא באותה צורה בה פעל כאיש עסקים. נכון לעכשיו זה לא עובד, כי יש הבדל עצום בין שתי הזירות - כותב עיתונאי בכיר וביוגרף שלו
רשימות נוספות
תובע מיוחד לטראמפ-רוסיה  /  איתמר לוין, איציק וולף
ראש ה-FBI המפוטר זומן לעדות בסנט  /  איתמר לוין
לא להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים  /  מירב ארד
פטפוטים חסרי אחריות  /  אריאל י' לוין
הוא מ-סו-כן  /  איתמר לוין
טראמפ בעקבות ניקסון?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il