X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של הנשיא טראמפ כי תנועת חמאס היא "ארגון טרור" שיבשו את תוכנית ההנאה המדינית החדשה של התנועה. עם זאת, בכוחה של חמאס לשבש כל תהליך מדיני חדש באזור באמצעות חימום גבול הדרום וחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ. הפתיע [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

תנועת חמאס קיבלה השבוע סטירת לחי מצלצלת מהנשיא האמריקני טראמפ במהלך ועידת ריאד שהתקיימה בסעודיה. הנשיא טראמפ, שנמנע בינתיים מלהעביר את החקיקה בקונגרס נגד תנועת "האחים המוסלמים" המגדירה אותה כארגון טרור, הפתיע את תנועת חמאס והגדיר אותה כ"ארגון טרור" והכליל אותה בנשימה אחת עם דאעש, חיזבאללה ואל-קאעידה.
מה שעוד הרתיח את הנהגת חמאס היא העובדה שאף אחד מעשרות המנהיגים הערבים והאיסלאמים ובמיוחד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לא קם כדי למחות על הדברים ולהגן על תנועת חמאס. השתיקה של מנהיגי ערב ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס התפרשה כהסכמה לדבריו של מחמוד עבאס, גם תנועת פתח בשטחים לא התנערה מדבריו של הנשיא האמריקני ולא יצאה כדי להגן על חמאס.
הנהגת חמאס פרסמה הודעה הדוחה על הסף את דבריו של הנשיא טראמפ, הגדירה את עצמה כתנועת "שחרור לאומי" והאשימה את ארה"ב בסיוע לכיבוש הציוני, היא גם ארגנה כמה הפגנות ברחובות רצועת עזה והבעת תמיכה פומבית מנציגי הפלגים הפלשתינים ברצועה, להוציא את תנועת פתח.
תנועת חמאס במצוקה, רק לפני שבועיים התפארו מנהיגיה במסמך המדיני החדש שעליו שקדו במשך כמה חודשים, שנועד להטעות את מדינות המערב ולהציג התמתנות כביכול במדיניות התנועה, ולאפשר לה השתלבות עתידית במשא-ומתן במקום אש"פ או לצדו.
גולת הכותרת במסמך הייתה הינתקותה של חמאס מתנועת "האחים המוסלמים" ונכונותה לקבל מדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה ירושלים, עם זאת היא הדגישה במסמך כי "פלשתין" הינה "מהים עד הנהר", הייתה זו בעצם מכבסת מילים שמטרתה הונאה מדינית של דעת הקהל הבינלאומית.
מה עוד שהיא לא הודיעה על ביטולה של אמנת החמאס האנטישמית משנת 1988. מנהיג חמאס ח'אלד משעל אף קרא לממשל טראמפ "לנצל את ההזדמנות" שנוצרה בעקבות פרסום המסמך המדיני החדש, אבל הנשיא טראמפ לא נפל בפח של חמאס.
מעבר בטוח
ההגדרה של הנשיא טראמפ את תנועת חמאס כ "ארגון טרור" מחקה באבחה אחת את מסע התעמולה השקרי של חמאס ואת ניסיונה להציג את עצמה כפרטנר אפשרי בעיני מדינות המערב.
השתיקה של נציגי קטר וטורקיה, התומכות הראשיות בתנועת חמאס, שהשתתפו בוועידת ריאד צרמה מאוד לחמאס, הנשיא ארדואן אומנם לא השתתף בוועידה בגלל כעסו על בהנשיא טראמפ, אך את טורקיה ייצג ראש הממשלה ילדרים, שתיקתן של קטר וטורקיה הייתה למורת רוחם של מנהיגי חמאס אך הם לא העזו למתוח עליהן ביקורת מחשש לאבד את תמיכתן.
תנועת חמאס ניצבת כעת בפני בעיה קשה, היא צריכה לעשות חשבון נפש נוכח דבריו של הנשיא טראמפ אשר שיבשו את תוכנית ההונאה המדינית שלה,אסמעיל הניה המנהיג החדש של התנועה תכנן לצאת לקמפיין הסברה גדול במצרים,טורקיה רוסיה ובכמה מדינות אירופה כדי לשווק את התוכנית המדינית החדשה של התנועה מייד עם פתיחת מעבר רפיח.
בפני תנועת חמאס יש כעת כמה אפשרויות, האחת להתקרב מחדש לאירן ככל שיתקדם התהליך המדיני החדש שיוזם הנשיא טראמפ בין ישראל לפלשתינים ולנסות לשבש אותו, או להתקרב למצרים והרש"פ, להגיע לפיוס לאומי עם מחמוד עבאס ולהשפיע על המשא-ומתן המדיני ב"דלת האחורית" בניסיון להקצין את דרישותיו של מחמוד עבאס מישראל.
בהנהגת חמאס טוענים כי הנשיא טראמפ לא יוכל להתעלם ממנה ומרצועת עזה בכל הסדר מדיני שהוא יוזם מכיוון שחמאס הפכה לגורם אזורי חשוב, ברצועת עזה חיים שני מיליון פלשתינים ועל-פי הסכמי אוסלו היא מהווה חלק גיאורפי אחד עם הגדה המערבית שאמור להיות מחובר באמצעות "המעבר הבטוח".
בנוסף לכך, חמאס מחזיקה באלפי רקטות ובכוח צבאי שמאפשר לה לשבש כל מהלך מדיני באזור שאיננה לרוחה באמעות חימום הגבול בדרום, דבר שישפיע גם על יציבות המשטרים הערבים במצרים וירדן. הנשיא טראמפ הצליח להכניס את תנועת חמאס לבעיה אך היא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה, המשחק נותר פתוח כולל תרחיש ההסלמה בגבול הדרום וחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל כדי לשבש את התהליך המדיני החדש.
כבר היינו בסרט הזה בעבר.

תאריך:  24/05/2017   |   עודכן:  24/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם שלום
טוב להזכיר לטראמפ ולתקשורת העולמית כי מחצית הישראלים פליטים מארצות ערב, מבבל הקדומה, מארם, שהייתה לפני סוריה, מתימן ומצרים    בני ישראל אלו נקלטו והפריחו את המדינה החדשה
איתמר לוין
המסר של דונלד טראמפ הוא, שהסכם בין ישראל לפלשתינים חשוב - אבל המאבק בטרור חשוב יותר. ישראל אינה הבעיה אלא חלק מהפתרון, בעוד הפלשתינים עלולים למצוא את עצמם בצד הלא-נכון אם ימשיכו לעודד מחבלים
איתמר לוין
"עשיית שלום לא תהיה קלה. שני הצדדים יעמדו בפני הכרעות קשות, אם עם אמונה ונחישות - הדבר אפשרי"    "אירן רוצה להשמיד את ישראל; לא עם דונלד ג'יי טראמפ!"
מרדכי ליפמן
אנשים פוליטיים כמו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, וגם מפכ"ל המשטרה, חייבים להביא בחשבון את השחיקה, שהתנהלות כזו גורמת לאורך זמן, למתנחלים, עצמם
בעז שפירא
"אין רשות לשום יהודי לוותר על זכות העם היהודי בארץ. אין זו סמכות של שום יהודי, אין זו סמכות של שום גוף יהודי. אין זו אפילו סמכותו של העם היהודי כולו החי אתנו היום לוותר על איזה חלק שהוא בארץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il