X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האינטרס לשמר את שרון כראש ממשלה הוא דומיננטי כדי לממש תהליך הינתקות ארוך טווח
▪  ▪  ▪

המדיניות של שרון ניצחה, הן בישראל, הן מול הפלשתינים והן במדינות העולם. היא ניצחה הודות להגיון הדטרמיניסטי שלה, להתאמתה לאינטרסים הבסיסיים של ישראל הפלשתינים והעולם החופשי, ולבסוף, הודות להתמדה ולתקיפות של ראש הממשלה לאורך כל הדרך.
מדיניות ביטחון ושלום עקבית אמורה להמשיך בתהליך הינתקות חד-צדדית ומדורגת מהפלשתינים כפי שהומלץ מיד עם תחילת האינתיפאדה לקראת סוף שנת 2000. אך מדיניות זאת עלולה להפיל את שרון ולמנוע את התממשותה. בבחירה בין מדיניות פשרנית לבין מדיניות פנים ניצית, השיקול העיקרי הוא שימור שרון במשרתו ושמירה על חייו.
רק בשני מקומות עלולה מדיניותו להביא לתוצאות הרסניות. האחד הוא מרכז הליכוד והשני הוא מרכזי הטרור.
מרכז הליכוד כולל חברים שרובם אינו מוכר. הם באים מרוב שדרות העם ותפקידם לייצג את כל חברי הליכוד. אומנם דרך בחירתם מעורפלת למדי, ומידת הייצוגיות שלהם מוטלת בספק, אך כוחם רב לקבוע את גורלו הפוליטי של שרון ובעקבות זאת את מדיניותה של ממשלת ישראל. בתקופה זו, המרכז הוא הגוף העיקרי שיכול להוריד את שרון מהשלטון ולשנות בהרף הצבעה את מדיניותה החיובית של ממשלתנו.
במקביל, מרכזי חמאס והג'יהאד האיסלמי נוכחים לדעת יום אחר יום כי מעמדם עלול להיחלש בעקבות ההינתקות ואווירת האופוריה באוכלוסיה הפלשתינית. לכן בכל לילה נרקמות תוכניות חדשות לפגוע בשרון פיזית בכל דרך אפשרית. עד עתה הצליחה קהילת הביטחון לסוכך ולהגן על ראש הממשלה אך אורות צהובים מנצנצים כל הזמן.
מדיניות שנועדה לשמר את שרון שולט וחי היא די מפותלת, אך באופן פרדוכסלי, מדיניות ניצית תשרת את המטרה הן מול מרכז הליכוד והן מול מרכז החמאס והג'יהאד.
ברור מדוע מול המרכז יש להפגין מדיניות ניצית. המרכז כולל רוב די גדול של אנשים בעלי אינטרסים והשקפה כי עדיף להם אישית ולישראל גם יחד לנקוט במדיניות נצית. הם מתעלמים מכך שהמדיניות המוצהרת בין השיטין של נתניהו דומה למדינות שרון אך מתנה אותה בהדדיות מצד הפלשתינים.
פחות ברור מדוע מדיניות ניצית תפחית את המוטיבציה ואת הפעילות האופרטיבית של ארגוני הטרור. הבה נסביר: ארגוני הטרור אינם רוצים הסדר עם ישראל. לא רק מנימוקים אידאולוגיים אלא בעיקר עקב גישה פרגמטית: הם מבינים שכל פשרה, כל הסדר, יחזקו את הרשות הפלשתינית ויחלישו את הטרוריסטים, בעוד שהמשך הטרור הלא-אנושי יחזק את מעמדם כעומדים בראש הלחימה. גישה נצית של שרון תפחית את חששותיהם מהמשך פייסנות וויתורים של ישראל ולא תאיים על מעמדם.
מדיניות ביטחון ושלום עקבית אמורה להמשיך בתהליך הינתקות חד-צדדית ומדורגת מהפלשתינים. אך מדיניות זאת עלולה להפיל את שרון ולמנוע את התממשותה. הניגוד בין מדיניות פנים למדיניות פשרנית של הינתקות הוא מובהק בטווח הקצר.
מדיניות של הינתקות מדורגת עדיפה ללא עוררין על מדיניות פנים ניצית. אך השיקול העיקרי אמור להיות שימור שרון במשרתו ושמירה על חייו. האינטרס קצר הטווח לשמר את שרון בשלטון הוא דומיננטי כדי לממש תהליך הינתקות ארוך טווח.

תאריך:  19/09/2005   |   עודכן:  19/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוחמד דראושה
למח"ש היתה הזדמנות פז לכונן את האמון בין הציבור הערבי לממשל הישראלי אבל היא העדיפה להיות כלי חיפוי על פושעים שיש להביאם לדין
רותי אברהם
האם ייתכן שיש לנו "אתרוג" נוסף מלבד שרון, שעליו שומרים גורמי שמאל והתקשורת, כל עוד הוא משרת את מטרותיהם? מסתבר שכן    למעמד שמור זה זוכה בית הדין הבינלאומי בהאג, אחרת קשה להסביר את השתיקה שהשתררה סביב פסק הדין שהתפרסם ביום חמישי האחרון בנוגע לגדר באלפי מנשה
יצחק ג'קי אדרי
יובל ברנדשטטר
המשטרה שנלחמה בשנת אלפיים רק דחתה את העימות
מיכאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il