X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ימי החגים, גם ימי טרום החגים, הם ימים משמחים ומלאי אנרגייה של עשייה שמחה, הכנות והזמנות, בישולים וקניות, אבל לא לכולם יש כאלה שהחגים רק מעצימים את קשייהם ומזכירים להם אותם... את הלבד, את קושי הבדידות, את קושי הממון, את קושי השמחה קשה להם בימי שפע ומשפחתיות אלה והם היו מעדיפים להירדם לכמה ימים עד יעברו החגים חוגגים ומועדים
▪  ▪  ▪
הוזמנתם? לכו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

"כשמגיעים החגים"' היא אומרת' "אני חולמת להירדם ולהתעורר רק לאחר שמחת תורה' כשיסתיימו החגים ונחזור כולם לשיגרה. בשיגרה אני חוגגת ונהנית. בימי שיגרה אני מלכה! אני מחייכת ועסוקה, נפגשת עם חברים, יוצאת והכל בסדר. עד שמגיעים החגים ומודיעים: זה לא בסדר..". כך מ. החיה בגפה ומצליחה מאוד בחיי היומיום ובחגים היא חשה נטושה ומבויישת.
יש אנשים הנלחצים ומתקשים להחליט: היכן יחגגו השנה? אצל החמות? אצל האמא? עם החברים? ואולי עדיף בבית מלון? יש הרבה אפשרויות. כולם רוצים אותם ומתעקשים שיבואו... הם לחוצים וכועסים... לא פשוט. ויש אחרים שהרבה יותר קל להם להחליט – אין שום אופציה. זה רק הם והחג. כך מבוגרים החיים בגפם ואין להם קרובים בסביבה, או שילדיהם חוגגים בבתי מלון בחו"ל וכדו', שהרי ימי החול שלהם עמוסים ובחגים הם רוצים זמן לעצמם, קצת לנוח וליהנות.
ובחגים מורגשת יותר מתמיד גם הבדידות של מי ששינה כיוון בחייו. היוצאים בשאלה, שבימי החגים המרגשים האלה נזכרים במסורות מבית אבא, בניגונים ובמאכלים ובמפגשים המשפחתיים. הם לא רוצים לחזור, אבל חלקם היו רוצים רק לבקר ולטעום שוב את הטעם ההוא... להריח את הריחות, לשמוע את המנגינות... אבל אם המשפחה מתנכרת - זה עצוב וקשה וזה חבל.
כך גם לפעמים משפחות צעירות של בעלי תשובה שאינן יכולות להתארח אצל הורים, או אצל אחים, כי הם לא חזרו ולא כשר אצלם, והם לא יבואו להתארח, כי איך אפשר בלי טלוויזיה בלי טלפון ובלי סיגריות. יש משפחות של חוזרים בתשובה שמתנכרות ולא סולחות על המעבר הזה. והם לומדים לאט-לאט את הלבד שלהם.
אבל לחוזרים בתשובה יש קהילה גדולה שמחבקת והלבד הוא לא לגמרי לבד. רק הגעגועים צצים. דווקא בחגים. כי הלבד הכי חזק בחגים, כשאין מי שיחגוג איתך... כשאינך מוצא את הסיבה לחגוג ורק רוצה לחזור לשיגרה הפשוטה שבה אין מבחנים כאלה.
בימים הכי שמחים לחלק גדול בעם ישראל, יש את החלק האחר שמתקשה ומרגיש נטוש. והם לבד בעוד מסביב החגים מורגשים בעוז וקורנים בכל מקום, קולות שמחה ואורות נוצצים.
והלבד – גדול מתמיד ומזכיר - שלבד זה הכי לבד בחגים.
הלבד הזה הוא גם מצוקתם של משפחות חד-הוריות שהסביבה לא תמיד מודעת לקשייהם. הם מתארגנים בשקט לעצמם ומשתדלים לשמוח ולשמח. של גרושים שהמשפחה התפרקה והילדים עם הצד השני. של רווקים בוגרים שרוצים כבר את הקשר שיעשה אותם ביחד ולא לבוא לבד להורים ולספוג מבטי: "מתי תתחתן/ני כבר"?
החגים היפים האלה הבאים עלינו לטובה ולברכה מקשים על אנשים במצוקה כלכלית שהחגים אינם ממטירים עליהם שפע והם חייבים ללמוד ליהנות ממה שיש. ולא תמיד יש. וזה קשה. כך נכים התלויים באחרים ובחגים עוד יותר מתמיד. זה הרי עולה הרבה כל כך לחגוג וליהנות וכולם מסביב בבהלות קניות עוד ועוד... וצריך כסף לקניות, צריך הרבה הכנות ואם אין משפחה קרובה תומכת אז הלבד זועק והקושי והאֵין.
יש עמותות המעניקות סל מצרכים לחג לנזקקים. כדאי לבדוק ולפנות. יש גם מקומות וארגונים המארגנים סעודות חג גדולות ביחד, כמו בית חב"ד ועוד. כדאי לבדוק ולהצטרף אם אפשר.
אבל אין כחג בחוג המשפחה.
ואם מזמינים – לכו, אל תישארו לבד. כי החגים הם יומה הגדול של המסגרת המשפחתית. ובחגים המסגרת הזאת מקבלת עוצמה מיוחדת ומטעינה לימים רבים אחר כך.
שנה טובה, שמחה ומאחדת!

תאריך:  19/09/2017   |   עודכן:  19/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
ארגון בטרם: אחוז הילדים שנפגעו בתאונות דרכים - 56% בתקופת חגי תשרי, גבוה משמעותית מאחוז הילדים הנפגעים במהלך כל ימות השנה מתאונה זו.
אלכס לוי
ראיון עם נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר    "גאה בעובדה כי רק 72 שנים לאחר השואה, ניצב העם היהודי חזק מתמיד מול האיומים המתמשכים, הקיומיים והאתגרים הפנימיים המבעיתים    יש לנו בהחלט במה להתגאות"!
מנחם רהט
חג ראש השנה מציין את ראשיתם של עשרת ימי תשובה, ששיאם ביום הכיפורים    אבל מהי בכלל אותה תשובה?    הרב הספרדי של קהילת זמלין בהונגריה, העניק לפני כ-150 שנה, משמעות מיוחדת למונח תשובה, והניח בכך את היסודות הראשונים לתנועה הציונית ולמדינת ישראל
יצחק דרימר
כאן באה חשיבות גדולה ביותר שאומרת איזה סוג של אנרגיה אנו רוצים בעבור גופנו, או יותר נכון איזה סוג של מזון אנו רוצים להכניס לגופנו, שישמש אותנו לאנרגיית החיים שלנו
ליטל פיינגרץ
מנה ראשונה רצוי שתהיה מנה קלילה כגון, סלט, מרק או ירק ממולא    אפשר להכין מגוון סלטים מסוגים שונים כמו, סלט חסה עם רימונים ואגוזי מלך ועוד    אפשר להכין גם מרק צמחוני ובריא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il