X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: כשר אבל מבלבל משכנעים את משוכנעים בית המשפט - רָשות מחוקקת? למה, מר גואטה, הלכת לספר לחבר'ה? וּלקינוח בקטנה
▪  ▪  ▪
גואטה. לגיטימציה תקשורתית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לא כשר
עם כל הכבוד למשרד המשפטים, מתי כבר יבינו שם במגדל השן שענייני הדת הם בסמכות הבלעדית של הרבנות הראשית? אין להם את הידע הדרוּש כדי להכריע בנושאים כבדי משקל אלה. לא הכל שפיט - וּבראש וּבראשונה הפְּסיקה בהלכה היהודית, הדורשת בקיאות רבה והכשרה רבת שנים. וסוגיית הכשרוּת כמשל.
כמה סמלי הדבר שבית המשפט שניסוחיו והכרעותיו אמורות להיות בהירות, מדויקות וחד-משמעיות, הרי בג"ץ בפסיקתו בנושא הכשרות ניסוחו מסורבל, מבלבל וּבלתי ברור. מה עוד שלא סוד הוא שלמרבה הצער ההונאות בכשרות מרובות, אולם כשהנושא בסמכוּת הרבנות, היא אוכפת אותן. אין ספק שהפסיקה של בג"ץ שבעלי מסעדות יוכלו להצהיר על כשרותן, פותחת פתח להרחבת מעגל ההונאות בנושא, כשהנושא פרוץ וֹללא כל פיקוח רשמי. לאן הגענו?
תכונה מוּלדת?
בכלי התקשורת (וכידוע תִּקְשַׁרְתָּ -עשית) לא אחת מפמפמים לציבור שתופעת הלהט"ב היא תכונה מוּלדת, ואינה ניתנת לשינוי. וּבכך ניתנת לגיטימציה לתופעה ועידודה. למוֹתר לציין שדעה זו רק משכנעת את הקהילה שכבר משוכנעת בכך. זאת בשעה שחוקרים רבים סבורים אחרת, שמדובר בתופעה נרכשת, הניתנת לשינוי. אז למען ההגינות לפחות בואו נודה שהנושא שנוי במחלוקת.
העובדה, כי בניגוד לדעה הרווחת שהקהילה, בגיבוי מלא של התקשורת, דואגת להפיץ - טיפולי המרה רבים מצליחים, אכן מוכיחה היטב שהתופעה ניתנת לשינוי. נכון, לא תמיד הטיפולים זוכים להצלחה. אבל תגידו, ממתי יש 100 אחוזי הצלחה גם בטיפולים רפואיים ופסיכולוגיים אחרים בתופעות המוגדרות כנרכשות, דוגמת גמילה מהתמכרויות שונות לסמים, אלכוהוליזם וכדומה?
תוחזר הפרדת הרשויות
חוק יסוד עוקף בג"ץ, מבית היוצר של שקד אֶת בנט, יותר מסוגיית ההיבט הריאלי והפוליטי שלו חייב להדליק נורה אדומה במערכת המשפטית בשאלה איך, לעזאזל, הגענו למצב זה של צורך בחקיקה יוצאת דופן זו.
והתשובה לא תאחר לבוא. מעוֹרבוּת היֶתר של בית המשפט בנושאים דתיים וּפוליטיים החורגים מסמכותו, תוך טשטוש ההפרדה בין הרשות המחוקקת - הכנסת - לרָשות השופטת.
דומה שאפילו השופט אהרן ברק, אבי התפיסה האקטיביסטית המשפטית ש'הכל שפיט', לא חלם לאילו ממדים תגיע תפיסה זו, עד כי לפעמים נדמה שבג"ץ רואה את עצמו בתפקיד המחוקק.
הגיעה השעה להחזיר את מצב חלוקת הרשויות המוגדרת כימי קֶדם בעידן טרום - ברק, ושבתי המשפט יתעסקו בתחום המשפטי בלבד, בלי פוליטיזציה של המערכת, וּמִבלי לפלוש לתחום החקיקתי שנתון בסמכות הכנסת. רק כך יוחזר אמון הציבור למערכת. וּבא לציון גואל.
למה סיפרת לחבר'ה?
מה המשותף בין הרב שי פירון לח"כ שהתפוּטר, יגאל גואטה? שניהם שללו את תופעת הלהט"ב מכוח ציווי התורה, כשהאחרון היה הבוטה שבהם, אך חזרו בהם בלחץ התקשורת.
אצל גואטה ייתכן שהשינוי נבע מהעימות המשפחתי עם התופעה, בחתונת אחיינו בן הקהילה, כשמסתבר שעֵרך המשפחה החמה במסורת המזרחית גבר על ההסתייגות ההלכתית.
וּבכל זאת השינוי אצל האיש, ח"כ בתנועת ש"ס החרדית, היה קיצוני - מגינוי מוחלט של התופעה להתפארות בעובדה שהוא השתתף בחתונה החד מינית, וּבכך דומה שהאיש נתן לגיטימציה תקשורתית לתופעה.
אין ספק שעל כך יצא קיצפם של רבנים, ולא על עצם ההשתתפות בחתונה. עובדה שבמשך שנתיים שעברו מאז, עד שגואטה לא הלך לספר לחבר'ה בגלי צה"ל, הרבנים העלימו עין מהדבר. ולא עוד אלא שבמהלך התקופה הוא אף צוֹרַף כח"כ של התנועה.
בקטנה
ההפגנה והחסימות: לא נָכִים לרגע

תאריך:  19/09/2017   |   עודכן:  19/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל שפיט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טיפולי המרה
סינדרלה  |  19/09/17 11:28
 
- כדאי שתתעדכן
ציפי לידר  |  19/09/17 15:41
2
ברבנות כשר??? או מסריח!!!
אחד העם  |  24/09/17 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
מדובר בסטרטאפ די מוזר    גידול פרי אחד לוקח שנתיים    הוא מחייב עבודת כפיים קשה ומייגעת    משהו שבלשון לא מנומסת נקרא "קריעת תחת"
מרדכי ליפמן
מי אמור להתייצב מחר בבית הכנסת ולהכות על חטא? מי אמור להגיד: עוויתי, חטאתי, פשעתי? בתור הארוך של המתוודים, אמורים להתייצב התקשורת, ביהמ"ש העליון, יוצרי תרבות הנאחזים בקרנות המזבח הווירטואלי שלהם, ופוליטיקאים קטנים המקוששים רווח פוליטי עלוב מכל אירוע, אמיתי או מדומה
אסתר שניאורסון גרי
המילה נאצי הכי חביבה אצל אנשי השמאל    רק בימים האחרונים כונה מפכ"ל המשטרה "המקבילה של הקו-קלוקס-קלאן, ושרת המשפטים איילת שקד, בת דמותו של מוסליני...
רבקה שפק ליסק
השירות הצבאי מרחיק את הצעיר החרדי למשך שנתיים ממסגרת העדה החרדית ומהשפעתם של הרבנים. אבל, שירות לאומי מאפשר לנוער החרדי לחזור הביתה בכל יום ולהישאר במסגרת העדה החרדית
יוני בן-מנחם
הנשיא המצרי מעודד מהצלחת התיווך בין פתח לחמאס ונותן ביטוי פומבי חשוב לקשריו עם ישראל. הנשיא א-סיסי מחזיר בגדול את מצרים לתפקיד המתווך האזורי, פגישתו עם נתניהו תעודד מדינות ערביות נוספות לנורמליזציה עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il