X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יותר משיינזקו תושבי איי יוון, אם בכלל, כתוצאה מביטול הקו הימי בין האיים שלהם לאיי טורקיה. יינזקו מכך ובעיקר הטורקים עצמם
▪  ▪  ▪
טורקיה-יוון. היחסים לאן? [צילום: טאנאסיס סטאברקיס/AP]

בעוד שלושה שבועות בתאריך אחד לחודש נובמבר, בדיוק ייכנס לתוקפו האיסור שהטיל נשיא טורקיה, רג'אפ טאיפ ארדואן, על המשך הפעלת הקו הימי שהוביל תיירים מאיי יוון לאיי טורקיה ומאיי טורקיה לאיי יוון. עד תאריך 31.10.2017, יוכלו מפעילי הספינות היוונים והטורקים להמשיך ולהתפרנס מהבאת מאות אלפי תיירים מהאי קוס לאי בודרום וחוזר חלילה ומהאי מרמריס לאי מרמריס וחוזר חלילה. לאחר מכן יושבת קו ימי זה ותיאסר הובלת תיירים וכניסתם מאיי יוון לאיי טורקיה, בקו ימי טורקי זה. כתוצאה מכך ייאלצו מפעיליו היוונים של קו ימי יווני מקביל זה, בין איי יוון לאיי טורקיה וחוזר חלילה, בים האגאי, להשבית לחלוטין מלאכת הובלת תיירים לאיים אלה.
למתבונן מן הצד אין ברורה, כלל וכלל, התנהגותו זו של נשיא טורקיה, המתנהג כאילו תקף אותו שיגעון או אולי עובר עליו התקף שנאה בלתי פוסק, לכל הקשור למערב ולתפיסת העולם הנוצריתי הודית, השולטת באירופה, מזה מאות שנים. ארדואן אמון על תפיסת עולם אסלמית רדיקלית. הוא עושה ופועל, ככל שלאל ידו, כדי להצעיד המדינה הטורקית לבדלנות אסלמית. במסגרת זו פועל הוא למחיקת כלל הישגיו האידיאולוגיים פרקטיים של מי המכונה אבי האומה הטורקית, מוסטפה קאמל אתא טורק ולסילוק כל סימנים ל"מערביזציה" של טורקיה. דומה שהוא מבקש להחיל על טורקיה מהלך של התנערות מוחלטת מהשפעה נוצרית תהליך הפוך מזה שעבר על ספרד, בימי הביניים.
לאחר שהנהיג ארדואן מנהג לבישת רעלה בידי נשים מוסלמיות, ברחבי טורקיה, לאחר שהחל בהליך רדיקלי של הפיכת טורקיה למדינה אסלמית, על גבול הפונדליזם האסלמי הנוהג באירן, נפנה הוא להתערב בענייני חוץ שלדעתו יעלו קרן האסלם, בעולם. כך התערב הוא בפרשת ספינת "המרמרה" והיה צד פעיל במשא-ומתן לפיצוי מי שנפגעו בפשיטת צה"ל על ספינה זו, במטרה למנוע כניסת לתחומי המים הטריטוריאליים של ישראל. כך לא היסס הוא להורות בשנת 2015 על הפלת מטוס רוסי ולהתעמת עם שלטונות גרמניה על-רקע קליטת הפליטים מסוריה.
התנהלותו הפוליטית הזו של ארדואן עלתה וממשיכה לעלות לטורקים במחיר יקר ולגרום לכלכלתה טורקיה ובייחוד לתעשיית התיירות שבה נזקים חמורים. עם הפלת המטוס הרוסי בידי הטורקים, אסר נשיא רוסיה, באופן מוחלט על-כניסת תיירות רוסית, מרוסיה לטורקיה. כך ניתבו מילוני רוסים יעדי חופשתם למקומות אחרים, מלבד טורקיה. לפני כשנה ומחצה נחתם הסכם תיירות בין ממשלות יוון ורוסיה, שהעניק הקלות משמעותיות לתיירים הרוסים, הנופשים ביוון. הישראלים למעט המגזר הערבי, בישראל מחקו לחלוטין טורקיה ממפת יעדי התיירות והחופשה שלהם. כך נהגו, גם הגרמנים, על-רקע הסכסוך שהתגלע בינם לארדואן בעניין קליטת הפליטים הסוריים. אתרי התיירות המרכזיים בטורקיה דוגמת איסטנבול, אנטליה, בודרום ועוד, שוממים כיום כמעט, לחלוטין.
לאחרונה מצא לו ארדואן בימה חדשה להתגדר בה. הפעם כיוון חיציו לעבר קפריסין היוונית, בהכריזו, כי מי שמבקר בה, עלול לעשות שימוש ברכוש טורקי שיש לטורקיה תביעות רכושיות לגביו. כך נסגר מעבר הגבול בין קפריסין הטורקית לקפריסין היוונים ומשקיעים זרים שהשקיעו השקעות נדל"ן, בקפריסין היוונית, חוששים לגורל השקעותיהם. עכשיו פוגע ארדואן בבטן הרכה של טורקיה בתיירות הקיימים ובחילופי התיירים בין איי יוון לאיי טורקיה, הקיימת, עד כה, במעבר ספינות בין איים אלה, ביום האגאי.
כבר הראנו והצבענו על כך בכתבה קודמת שלנו כי בשונה מהיחס הרשמי הנוקשה הקיים בין אנקרה לאתונה, הרי באיי יוון ישנו יחס חם ומזמין, כלפי הטורקים. ייתכן שהדבר נובע מיחסי המסחר השוטפים בין תושבי איי יוון לבין תושבי איי טורקיה, בים האגאי, שמנעו התרחקות וסגירות מוחלטת אלה מאלה. כך תלויה כרזה מרכזית, בדבר קיום פסטיבל סרטים טורקי שהתקיים באי קוס, לפני כחודש ימים בכיכר הרשית, כיכר העירייה של קוס, אפילו בעת מועד פרסום רשימתנו זו. דומה כאלו בכך מבקשים תושבי האי הקטן (המונה 41,000 תושבים), להביע הערכתם והזדהותם על התרבות והמורשת הטורקית. עכשיו בא ארדואן וביד גסה פורם וקורע הוא קשרי ידידות חמים ואמיצים הקיימים עדיין בין הטורקים ליוונים, באיים שבתחומי הים האגאי.
יותר משיינזקו תושבי איי יוון, אם בכלל, כתוצאה מביטול הקו הימי בין האיים שלהם לאיי טורקיה. יינזקו מכך ובעיקר הטורקים עצמם. האירופיים, הרוסים ואחרים, באים לאיי יוון, לחופשות הנעות בין 714 ימים, במטרה לנוח, לאזור כוחות נפש, כמו גם "לתפוש צבע". הללו לא יפסיקו חופשתם, כדי לבקר באיים הטורקים הסמוכים. התיירים הישראלים הבאים בדרך כלל לחופשות קצרות של ארבעה ימים, מוכרחים ממש מוכרחים להרגיש שהם מיצו הכל "ולא יצאו פרייארים". במסגרת זו "קפצו" הנופשים ברודוס לביקור באי הטורקי, מרמריס ונופשי קוס "קפצו לביקור", באי בודרום, הסמוך לקוס. אז הישראלים ואחרים יפסחו על ביקור האיים הטורקיים. מי שיפסיד מכך ויפסיד בגדול יהיו הטורקים, והם בלבד, שעה שבמו ידיהם סוגרים הם ברזי פרנסה שוטפים וקוצפים.
עונת התיירות באיי הים האגאי מסתיימת בתאריך 31.10.2017, כך שהאיסור הטורקי בדבר הבאת תיירים מאיי תרוכיה לאיי יוון וחוזר חלילה, לא ישפיע כלל בעונת התיירות הנוכחית. בעונת התיירות הבאה, המתחילה בחודש אפריל 2018 יכולה להיות לכך השפעה, כאשר הנפגעים הראשונים וככל הנראה הנפגעים הבלעדיים מכך, יהיו הטורקים עצמם. בעונת התיירות בשנת 2015 רשמה תעשיית התיירות ביוון הכנסות בגובה של 14 מייארד אירו, כאשר 26 מיליון תיירים נכנסו דרך גבולותיה. ליוונים ישנם שבעה איים מיקונוס, סנטוריני, תיאאס, קימיאלדורי,קיסמוס, קריסטוס והרקליון, עם חופים לים האגאי ואי נוסף קוס השוכן בים האגאי. לטורקים ישנם שלושה איים בודרום, מרמיס וקאואקלפ ועיר אחת, איזמיר, השוכנים לחופי הים האגאי.
יש לקוות שבמסגרת שיגעון הגדלות העובר על נשיא טורקיה, רג'אפ טייפ ארדואן, לא יפעל הוא גם בניסיון לשנות שמו של הים האגאי. שמו של הים האגאי גזור משמו של איגאוס מלך המיתולוגיה, אביו של תסאוס. למרות שלטורקים אין מיתולוגיה משלהם, לא נראה כי ארדואן יהסס לייצר ולבסס מיתולוגיה משלו, כל עוד הדבר ישרת מטרותיו הפוליטיות.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  11/10/2017   |   עודכן:  11/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטל הקו הימי בין איי טורקיה ויוון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מרתק ומרשים מאד מאד ל"ת
דניאל פלורנטין  |  11/10/17 10:39
2
ארדואן יורה לעצמו ישר ברגל ל"ת
אלימלך מעוז  |  11/10/17 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מה היה שם, בסך-הכל, ביריחו? נשים מאצלנו, יעני, אשכנזיות ואינטליגנטיות - שאנחנו קוראים אותן "סמאלניות" - רקדו והתחבקו עם נשים ערפיות-פלשתיניות. נו, מה. מה רע? אז - זהו זה. הפלשתינים מפחדים שמהחיבוקים תצא בסוף - בסוף של כל הסופים, אהבה - ואהבה גדולה
חנינא פורת
עיתוני הילדים שהוגדרו במחקר "כסוכנים של ליכוד לאומי" נקראו בשקיקה על-ידי הילדים/נערים במסגרות השונות
חיים שטנגר
קצבאות הנכות יוגדלו בכ-4 מיליארד שקלים קצבאות הנכות יוגדלו בכ4 מיליארד שקלים. מדובר בפועל ולמעשה סכום שייפרש על פני 45 שנים. משמעות הדברים הינה שסכום קצבת הנכות שעומד כיום על סך של 2,342 שקלים יגדל בכ-50%, אולם הקצבה לא תושווה לשכר המינימום.
ארי בוסל
אך יותר מכל, למדתי ואף לא ידעתי שאת זאת אני לומד, מה פרוש הדבר לעמוד ברשות עצמך    על אבי היה נטל הפרנסה של משפחה בת חמש נפשות, ואין זה דבר של מה בכך כשאתה לא עובד בחברה גדולה או ממסודת, במשרד ממשלתי או כשכיר
אורנה מרקוס בן-צבי
זמן רב חלף מאז שעזבנו את הבניין הצנוע והדירה השכורה בה התגוררנו לדירה משלנו, בשכונה הסמוכה    השנים חלפו וכל אחת ואחת הותירה בי 'מזכרת' קטנה בצורת קמט פה ושם, שיער לבן, קילוגרם אחד בכל שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il