X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זכותו של היחיד והפרט לפרטיות ולצנעת הפרט, נשחקת ונרמסת ברגל גסה, בעיקר - בעיקר בידי מי המונעים מאינטרסים כלכליים אלה או אחרים. החמור מכל הינו, כי החברה הישראלית נוטה לעבור על פגיעות שכאלה לסדר היום, בשחרור אמירות לאוויר העולם, בסגנון: "עזוב אותך. למי יש זמן לזה. שום דבר לא יעזור. כך הדברים מתנהלים פה
▪  ▪  ▪
מוקד טלפוני. הפרטיות נרמסת [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

כל הבאים עמי במגע יומיומי שוטף במיוחד מזכירתי האישית וכלל סובביי הקרובים לי, עימם חולק אני שעות עבודתי, משך יום העבודה השוטף שלי - יודעים, עד כמה חרד אני לצנעת הפרט שלי. במסגרת שמירה קפדנית זו על פרטיותי, שומר אני מכל משמר ומהישג יד מספר הטלפון הנייד שלי. מזכירתי, המתמחים שלי, עורכי-הדין במשרדי וכמה יודעי ח"ן שמספר הנייד שלי מצוי אצלם, יודעים - בוודאות גמורה ובאופן חד-משמעי כי אל להם, בשום פנים ואופן (בלי קבלת רשות מפורשת, פרטנית ומראש ממני), למסור מספר הטלפון הנייד שלי, למי שאינם מורשים לקבלו.
"יש לנו במשרד מספר רב של קווי בזק", אומר אני למתעקשים ולנודניקים למיניהם, התובעים לקבל מספר הטלפון הנייד שלי, כאילו חלקנו יחדיו, או אז, בימי שחרות שלי, מבצעים משותפים או ריגושים משותפים, בטיסות מבצעיות אלה או אחרות. אז אומר אני וקובע - נחרצות וברורות - כי: "כל הודעה הנמסרת בשיחת טלפון למזכירות המשרד, נענית תוך 24 שעות, מרגע קבלתה, אלא אם זה יום חמישי בשבוע. הנייד שלי הוא לשיחות יוצאות שלי, בלבד ולשיחות חרום נכנסות, מאנשים בודדים שיש להם מספר הטלפון של הנייד שלי". כך "חותך" ומסיים אני "שיחות שכנוע", החוזרות על עצמן, מעשה של שגרה, ממי המבקשים ולהצטרף אל "שורת המיוחסים" שאיני רוצה להכלילם בה.
לכן, הופתעתי עד למאד מאד, לפני כשבועיים ימים, כשקול מתוק מדבש שהיא וקולה אינם מוכר לי - חדר לאוזני, מבעד לאפרכסת הנייד שלי, הבקיע פרטיותי, בחדות "והסביר" לי שיש לי חוב ב"צרכניה", הלא היא המכולת השכונתית שבקרבת משרדי ואני מתבקש לפורעו, על אתר. "מי את?", שאלתי בעלת הקול הדבשי, בפתיעה. "אני אחראית על הגביה ב"צרכניה" ונתבקשתי לפנות אליך, בעניין החוב שלך?", הסבירה העלמה הצעירה, פשר חדירתה התמוהה אל עולם הטלפוניה המוגן שלי בדרך כלל מפלישה כזו של זרים. פתאום "נפל לי האסימון". הבנתי שאביב חוגג, הבעלים של ה"צרכניה", החליט להתייעל ולכן מסר מספר הטלפון הנייד שלי לפקידת גבייה מטעמו.
אודה על האמת ולא אבוש. התרגזתי מאד. מה זה התרגזתי - רתחתי. פניתי לגיא מנהל ה"צרכניה" וביקשתי ממנו למסור לאביב חוגג, שייצור עמי קשר. לא הבנתי למה מועל הוא באמוני ומספר הנייד שלי שניתן לו, בעבר, על-ידי - לצרכים אחרים, מאשר לצרכי אזכור חוב נטען שלי ל"צרכניה" הועבר, על ידו, ללא רשותי, לפקידת גבייה שלו. חלפו שבועיים ומאביב חוגג, לא נשמעה קול ואין טלפון חוזר. אתמול, אמרתי לגיא - בשנית - שאני ממתין לשיחה עם אביב.
לא. לא. אל תדאגו איני מתכוון לתבוע אביב לדין, למרות שהדברים עולים - לדעתי כדי הפרה של חובת סודיות לגבי ענייניו הפרטיים של אדם, שנקבעה בהסכם מפורש או משתמע. נראה לי אפילו, כי מדובר בשימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם או מסירתה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה. עם זאת, הזלזול בפרטיותי, מרגיז אותי. בהרהור שני, נראה לי שאגיש נגדו תלונה למשטרה בשל הפרת צנעת הפרט, המהווה עבירה פלילית, לכאורה. תיעוד השיחה הטלפונית עם העלמה בעלת הקול הדבשי, שמור עדיין בנייד שלי. אולי אם יזומנו שניים אלה למשטרה ויחקרו, בגין ביצוע עבירה פלילית, לכאורה, לא יזלזלו הם עוד בפרטיותם של אחרים. אולי אחליף מכולת. איני יודע עדיין, הכעס והעלבון משמשים בי, בערבוביה. במצב דברים זה ממתין אני לכעס ולעלבון שיפוגו ואז מחליט אני על המשך צעדיי.
אבל המקרה של התנהלותו של אביב חוגג כלפי, הינו רק דוגמה להתנהלות שוטפת דומה יומיומית ושגרתית במדינת ישראל. זכותו של היחיד והפרט לפרטיות ולצנעת הפרט, נשחקת ונרמסת ברגל גסה, בעיקר - בעיקר בידי מי המונעים מאינטרסים כלכליים אלה או אחרים. החמור מכל הינו, כי החברה הישראלית נוטה לעבור על פגיעות שכאלה לסדר היום, בשחרור אמירות לאוויר העולם, בסגנון: "עזוב אותך. למי יש זמן לזה. שום דבר לא יעזור. כך הדברים מתנהלים פה. מה אני צריך לבזבז זמן, שעות, בתחנת משטרה על תלונה, שבטח תיסגר מחוסר עניין לציבור".
השבוע דאגתי שמספר הטלפון הנייד שלי יימחק ממאגר המידע של מוסד ציבורי מוכר, לאחר שהוטרדתי ב"שיחת שיווק", מאותו מוסד. משהתעקשו לקבל מספר טלפון שלי, בטענה שהדבר נדרש לצורך שלמות מאגר הנתונים שלי, הסכמתי לתת להם אחד ממספרי הטלפון של "בזק", הקבועים במשרדי. אחת מ"רוכלות הטלפון" שחיפשה אותי, במשרדי, מתוך כוונה להציע לי מרכולתה, תבעה מאחד מהמתמחים שלי, לקבל מספר הטלפון הנייד שלי. משהושבה דרישתה ותביעתה החצופה ריקם, התרעמה על המתמחה שלי, "החוסם", לדבריה, "גישה ישירה שלה, אליי".
ובכן, הקשיבו טוב, אביב חוגג ושאר מפירי צנעת הפרט שלי, בחוסר התחשבות, בצורה בוטה ולתיאבון. לא אלמן ישראל. מי שימשיך בדרך זו של הפרת הפרטיות שלי, לא ייצא נשכר, אני מבטיח זאת חגיגית בפהרסיה בשער בת רבים. אין בדברים אלה, כל איום שהוא ואפילו לא אבק איום שהוא. עם זאת, קצתי במי שעושים בי ובצנעת הפרט שלי, ככל העולה על רוחם. לא נולדתי בעל חשבון ב"צרכניה" ודומה עליי, שלא אמות, בהיותי עדיין בעל חשבון ב"צרכניה". בפינה השנייה של רחוב פרישמן יש מכולת נוספת. אפשר-אולי אעבור בה השבוע ו"אריח" היטב השטח.
רק משיבינו הבן היטב כל מי המפרים, בראש גלוי ובשערי חוצות, צנעת הפרט שלנו, כי המשך התנהגות כזו, תעלה להם באובדן לקוחות ובנזקים כספיים משמעותיים, יתחילו הם לשנות אופן, דרך וצורת התנהגותם הבוטה הזו. נמאס כבר - נמאס כבר ולחלוטין, ממי החושבים שאפשר לדחוף לנו אצבע לעין ואנחנו לא נגיב על כך. נמאס כבר נמאס לנו כבר ובאופן מוחלט, ממי החושבים שאפשר לסטור לנו על לחיינו ובתגובה נושיט להם הלחי השנייה, לסטירה נוספת.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  23/10/2017   |   עודכן:  23/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תפגע בפרטיותי אביב חוגג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני
שמ   |  23/10/17 14:24
2
לטעמי, קשקוש
ה.א  |  23/10/17 16:44
 
- אכן
שמ   |  23/10/17 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיה מלכין
גוני הצליחה לעורר את סקרנותי. זכיתי להכיר את אמה ואף לטעום ממאכליה בדירתה המקסימה ברחוב ז'בוטיסנקי לא רחוק מהים, אך ידעתי יותר על שורשיה מצד אביה, כתריאל סלומון, נינו של יואל משה סלומון, אבי השושלת המפורסמת והגדולה ביותר בישראל
חיים שטנגר
אם כבר להצביע ימין, אזי מוטב להצביע לימין אותנטי ולא לימין בתחפושת. מפלגת העבודה בתחפושת של ליכוד ב, לא תאריך ימים מבחינה פוליטית ובטח ובטח שלא תוכל לאחוז באופן כזה בהגה השלטון, בשנים הקרובות
חיים שטנגר
הגיע הזמן לבדוק, אם אין מקום כיום 11 שנה לאחר חקיקת החוק להנצחת זכרו ו"מורשתו" של זאבי, להביא לחקיקה שתבטל חוק זה ותחסוך מיליוני ש"ח לקופת המדינה. מיליוני ש"ח אלה אפשר להעביר לתקציבי רווחה, שיקום ודיור החשובים פי אלף ויותר, מ"צורך" ההנצחה לרחבעם זאבי (גנדי)
חיים שטנגר
יש לשנות ההלכה הפסוקה ולהתיר לערכאת ערעור להתערב בכלל הממצאים עובדתיים של הערכאה השיפוטית שקדמה לה, גם אם אין מדובר בטעות עובדתית הבולטת, על פני הדברים. הקביעה מה היא טעות עובדתית בולטת ומה אינה נחשבת בגדר של טעות עובדתית בולטת, יש בה הטיה בלתי נכונה ובלתי ראויה כלפי מי שעניינם מתברר בבתי משפט
חיים שטנגר
יושב-ראש מפלגה פוליטית, דוגמת אבי גבאי, המכריז השכם והערב על היותו אלטרנטיבה ראויה וממשית לשלטון הליכוד, אינו יכול לנקוט בלשון מגומגמת והססנית בשאלת פינויין או אי-פינויין של ההתנחלויות בשטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il