X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לאחר יותר ממאה שנה ראויה קריאתו של הפרדסן משה סמילנסקי להיקרא שנית בהתחברות מחודשת, גם בתמיכה ממשלתית
▪  ▪  ▪
פירות וירקות. מחירים מופקעים [צילום: איתמר לוין]

אהבה יתרה שיש לי לפירות יער הביאה אותי לראות, לחוש ולהרגיש כמו גם למשש, ממש למשש בידיים, חקלאות עברית ולהרגיש חקלאות עברית מהי. הדברים נשמעים מיושנים משהו, כשהם נכתבים עכשיו, במאה ה-21 אבל עדיין מרגש אותי לראות יוגב המעבד אדמתו. הוא הוא ולא ערבי שרכש ממנו זכות עיבוד הקרקע ומפריש לו בתמורה חלק מהיבול או שווה כסף או כסף ממש.
בשיטוטיי בעירי האהובה, תל אביב, מצאתי באחת מחנויות הירקות והפירות הפזורות, בשפע, לאורכה ולרוחה של עיר, אוכמניות. ולא סתם אוכמניות, מסוג אלה שרגילים אנו לקנותם קפואים, אלא אוכמניות טריות, שדומה דומה כי זה עתה נקטפו הן מהשיח שעליו צמחו. המחיר שנדרשתי לשלם עבור קופסת אוכמניות בגודל מיניאטורי היה מזעזע 35 שקלים. טבין ותקילין, כסף עובר לסוחר.
שילמתי המחיר המופקע שנדרשתי לשלמו, שכן תאוות אכילת אוכמניות טריות גברה עליי ועל סירובי הראשוני לשלם מחיר שדמה ועדיין דומה בעיניי, גם כעת, בעת כתיבת דברים אלה למחיר מופקע. ביני לביני מצאתי עצמי באחת מחנויות הסופרמרקטים העצומות בשרון אל מול הר עצום של קופסאות מלאות באוכמניות טריות. הבטתי מקרוב באחת מקופסאות אלה והופתעתי מהמחיר הנקוב עליה. עבור אותה קופסת אוכמניות אותה קופסה ממש ששילמתי עבורה בחנות פירות וירקות, תל אביב .35 שקלים, נדרשתי, כאן בסופרמרקט הענק, בשרון לשלם 19 שקלים בלבד.
הבטתי בתשומת לב ובעין בוחנת בקופסת אוכמניות זו וראיתי מדבקה המודבקת עליה ותחתיה הכיתוב: "משק ימיני משק 48. מושב צופית". כמוכן הופיע על מדבקה זו מספר טלפון נייד. ביום ששי החולף שהוא יום שמניח ומותיר אני אותי לגחמותיי ולעשיית דברים שאיני יכול ואיני מסוגל לעשותם, בשאר ימי חול, מחמת מחויבויות שונות וטרדות פרנסה, עשיתי דרכי למושב צופית. אודה ולא אבוש לא ידעתי על קיומו של מושב זה ועל מקום הימצאו. תוך עזרתו של הוואטסטפ שאותו בוקר האיר לי פנים מצאתי עצמי במושב צופית, נכנס מישרים לחנותם של בני משק ימיני.
הפתעה של ממש זומנה לי, עם כניסתי לחנות מכר זה. פירות וירקות שטריותם נדפה למרחקים קידמה פני, בחיוץ עולז. נדמה שלי ששמעתי גם צחוק קליל של קורת רוח מאגף האספרגוסים הטריים והזקופים, אבל איני יכול לערוב לכך. הקיצור, האנשים חגגו והיד נשלחה פעם, אחר פעם להוסיף לעגלת הקניות עוד פרי ועוד ירק, שעיניי לא שזפו כמותם שנים, שנים הרבה בסופרמרקטים ובחנויות הירקות והפירות, הפזורות בכל רחבי העיר, תל אביב.
דדי וספי, שניים מבניה של משפחת ימיני, קיבלו אותו בחיוך אמיתי ובריא חיוך שורשי וכן כזה של חקלאים הבא ממעמקיה של בטן, שאין לו דבר וחצי דבר עם חנופה לשמה. פתע פתאום התעשתי מחגיגת הקניות שלי ותבעתי מספי במפגיע חלקת האוכמניות הקטנה שלי. ספי צחק, בקורת רוח והחווה בידו אל פינה במקרר, בו שכנו, זה בצג זה, אוכמניות, גרגרי רימונים וקופסת פטל אדום אחת, שנותרה לפליטה.
א"ד גורדון, החלוץ והמחנך, כתב לפני כמאה שנה: "אם לא נעבוד את האדמה, בידינו ממש, לא תהיה האדמה שלנו. לא רק במובן הסוציאלי ולא רק במובן הלאומי. כי אם גם במובן המדיני. הארץ לא תהיה שלנו ואנחנו לא נהיה עם הארץ. אנחנו נהיה גם פה זרים ממש כמו בארצות הגולה" (האומה והעבודה עמ' 150)
הפרדסן משה סמילנסקי קבע בראשית ימי המושבות: "אם חקלאות כאן מולדת כאן". לאחר יותר ממאה שנה ראויה קריאתו זו להיקרא שנית בהתחברות מחודשת, גם בתמיכה ממשלתית.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  30/10/2017   |   עודכן:  30/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם חקלאות אין כאן - מולדת אין כאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
ריח הבשר המטוגן משגע אותי, מטריף את חושי, ואני שואף עוד ועוד, מרגיש כאילו כבר בלעתי ארבע קציצות ואני אוחז את החמישית בידי בדרך לפה
חנינא פורת
הנגב היה עבור שילה - בימת תיאטרון על כל אביזריה    כבן ארבעים זכה להגשים חלומו ולהיות חבר קיבוץ ושחקן דרמטי בעת ובעונה אחת.
חיים שטנגר
אם לא נעמוד עד מהרה בפרץ ונוכיח, כמו גם נראה לפורעים (החרדים, ככל הנראה), כי הם אינם יכולים להשליט תפישות העולם החרדיות שלהם ובמרחב הציבורי השייך לכלל, הרי תתחיל "זליגה" של כפיית נורמות ואורחות חיים חרדיות, למרחב הציבורי הכל
אלברט שבות
בעוד שעה קלה אני הולך לבית הכנסת של פנמה להשתתף בטקס האשכבה שעורכים בפנמה לכבוד חכם יוסף זצ"ל בטרם ארונו יוטס ארצה    הייתי אחד מתלמידיו בחלב בגמרא ואני זוכר מורה דייקן ודקדקן שלא עשה לנו את החיים קלים וכנראה בזכות התכונה הזו התורה נותרה בפינו חזקה ויציבה    התפילין שבשימושי היום נבדק בפעם האחרונה על-ידו    תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן    מוצא להוסיף כאן סיפור אישי עד מאוד
חיים שטנגר
מצפים אנו מממשלת פולין הנוכחית, המואשמת, לא אחת, ביחס מפלה, על גבול אנטישמיות גלויה, עד פרועה, כלפי יהדות העולם, בכלל ויהדות פולין, בפרט, לגלות יחס אוהד ומבין, בעת חקיקת חוק ממשלתי לפיצוי יהודי פולין ויהודים אחרים, על גזל רכושם, 72 שנה בדיוק, לאחר ביצוע ומימוש גזל זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il