X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צו החילוט הינו חלק מחקירת פרשת בנק הפועלים השופט שהם: בתיק קיימת תשתית ראייתית לכאורה כדי לבסס אשמה של הלבנת הון
▪  ▪  ▪
[צילום: יותם פרום]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי שהם, הורה היום (א') על תפיסת סכום של כ-4 מיליון דולר של איש העסקים ארקדי גאידמק, לצורך חילוטו לפי חוק איסור הלבנת הון, אם יוגש נגדו כתב אישום והוא יורשע לפי סעיף 3 לחוק זה.
בשנת 2002 החלה חקירה סמויה נגד גאידמק ואחרים, בחשד לביצוע הלבנות הון בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל אביב בהיקף של 50 מיליון דולר. החקירה שנוהלה על-ידי יחב"ל הפכה גלויה בנובמבר 2005, אז שיחרר בית המשפט בפתח תקוה את גאידמק בערבות בסך 4 מיליון דולר.
בספטמבר 2006 התקיים לגאידמק שימוע בפני פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד אלה רובינק, ומאז עדיין לא התקבלה החלטה האם להגיש נגדו כתב אישום. בנובמבר פנתה המדינה לבית משפט השלום כדי שיאריך את תוקף הקפאת הרכוש של גאידמק בשלושה חודשים נוספים, שהסתיימו בפברואר השנה.
בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט המחוזי לתפיסת הרכוש לפי חוק איסור הלבנת הון. לטענת הפרקליטות, באמצעות עו"ד חיים לירן, על בית המשפט לאשר את החילוט, שכן מדובר בסכום מידתי וסביר ביותר ביחס לסכום הלבנת ההון בו גאידמק חשוד.
בא כוחו של גאידמק, עו"ד שלמה בן-אריה, טען מנגד, כי מדובר ברכוש שהופקד על-פי פקודת סדר הדין הפלילי, וכי לא ניתן לעשות בו שימוש על-פי חוק איסור הלבנת הון. לטענתו, בהתאם לפסיקת בתי המשפט, הכסף "נצבע" כאשר הוא נתפס, וכאשר מדובר בכסף שלא נתפס עקב הלבנה, המדינה אינה רשאית להעבירו ממסלול אחד לאחר לפי רצונה.
השופט שהם קובע כי חוק איסור הלבנת הון מאפשר לתפוס רכוש לצורך חילוט עתידי. לפיכך, בית המשפט רשאי גם לתפוס רכוש באופן זמני לצורך החזקתו עד אשר יוחלט מה ייעשה בו. לדבריו, להבדיל מתפיסה על-פי הוראות פקודת סדר הדין הפלילי, כאשר מדובר בתפיסה לפי חוק איסור הלבנת הון אין דרישה כי ברכוש שנתפס נעברה עבירה על-מנת לאפשר את חילוטו.
לדעת שהם, אין מניעה בפני המדינה להשתמש ברכוש לפי הוראת חוק אחת, ולאחר מכן לעשות שימוש באותו הרכוש גם לפי הוראת חוק אחרת - הוראת חוק איסור הלבנת הון. הברירה נתונה בידי המדינה, והיא רשאית לקבוע באיזה נתיב היא בוחרת, ולאחר שבחרה, היא רשאית לעבור לנתיב אחר אם אין מניעה משפטית לעשות כן. לפיכך, שהם דוחה את הטענה כי בית המשפט מנוע מלעשות שימוש בסמכויות התפיסה לפי חוק איסור הלבנת הון לאחר שאושרה תפיסה לפי פקודת סדר הדין הפלילי.
שהם מדגיש כי לאחר השימוע ביצעה המשטרה פעולות של השלמת חקירה. מעיון בחומר החקירה שהוצג בפניו, מביע שהם את דעתו כי בתיק קיימת תשתית ראייתית לכאורה כדי לבסס אשמה של הלבנת הון נגד גאידמק. עם זאת, קובע השופט, "אין בדבריי אלו משום הבעת דעה כלשהי לגבי השאלה אם יש מקום להגיש נגד גאידמק כתב אישום, או שמא ניתן לפעול בדרך משפטית אחרת".
שהם מורה על תפיסת כספו של גאידמק למשך 90 יום, ומציין כי אם יוחלט בסופו של דבר לא להגיש כתב אישום, הרי שכספו יושב לו.

ב"ש 90686/07
תאריך:  04/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
4 מיליון דולר מכספי גאידמק חולטו בגין חשד להלבנת הון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בתי משפט של סדום. הכי טוב לרדת
מישראל לארץ נורמלית  |  5/03/07 00:11
2
מדינת ישראל מתנהגת כמו גנב קטן
פלקסי  |  5/03/07 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
על קרקע בקריית שמואל, בסמוך לאוניברסיטת בר-אילן, נבנה לו בניין הקונדוטאור שתוכנן לאכלס קשישים בדיור מוגן    היזם ראה פוטנציאל רב יותר באוכלוסיית הסטודנטים הלומדת בסמוך    בית המשפט הרשיע בעבירות של בנייה תוך סטיה מהיתר
מתי טוכפלד
סרט ששודר בערוץ הראשון בשבוע שעבר טען כי סיירת שקד בפיקודו של בן-אליעזר הרגה 250 שבויים מצריים לא חמושים    בן-אליעזר: "בשל האוירה כעת במצרים, הוחלט לדחות את הביקור"    בלשכתו של בן-אליעזר אף דוחים את הטענות שהעלה הסרט
מתי טוכפלד
מקורביה של קולט אביטל משוכנעים כי מדובר בעתירה מאחוריה עומד שמעון פרס המנסה להיות מועמד מפלגת העבודה לנשיאות    בלשכת פרס לא מגיבים    מזכ"ל המפלגה כבל: "לא ראוי להציע למרכז מועמד חיצוני"
עומר שיקלר
מבקר המדינה מגיב לדבריו של ראש הממשלה אולמרט וטוען כי רה"מ נוקט בסחבת מכוונת    המבקר טוען: אולמרט ממשיך בניסיונותיו להסיח את דעת הציבור
הילה רפופורט
על-פי ההסכם, המורדים הסכימו להתפרק מנשקם ובתמורה הם ישולבו בעתיד בממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il