X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מדינה מחוץ למוסד הנישואין יאיר ג'וניור - האב, הבן וההתנצלות התקשורתית הרשימה הערבית העויינת המחלה והסימפטום אצל מי? תשאלו את השמאל וּלקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
נתניהו. שתיין [צילום: קובי גדעון/GPO]

פיחות במוסד הנישואין
הידעתם? בארץ חיים קרוב למאה אלף איש ואישה (!) הידועים בציבור, שחיים בזוּגיוּת וּמנהלים משק בית משותף, מחוץ למוסד הנישואים. וּמה הפלא? הם מוּכרים במוסד לביטוח לאומי כזכאים לזכויות דומות לאלו של נשואים. בנוסף הם זכאים למשכנתה ולסיוע בשכר דירה ממשרד השיכון, בדומה לזוגות נשואים.
אין ספק שבהשוואת תנאיהם של הידועים בציבור לאלו של נשואים, המדינה היהודית מעודדת את התופעה של חיי זוגיוּת מחוץ לנישואים, בניגוד לעֶמדת ההלכה, וחבל. וכך מגמה זו צוברת תאוצה, ואנו עדים לגידול בשיעור הזוגות הקבועים הלא נשואים וּלפיחות במעמד מוסד הנישואים בישראל. על המדינה, והרבנות הראשית בפרט, לעשות חושבים מחדש בסוגיה זו וּלבטל את ההכרה בזכויותיהם של הידועים בציבור כמו אנשים נשואים. וּבא לציון גואל.
התנצלות תקשורתית
אין ספק שההתנצלות של ג'וניור יאיר ושל אביו ראש הממשלה, בעקבות חשיפת הקלטת המבישה, היא התנצלות תקשורתית בלבד. גיבור הקלטת ואביו יוצאים מנקודת הנחה שהאלכוהול אשם לאותו ליל בילויים סורר, ורואים אפוא בשתיינות אמירה מסנגרת.
האומנם?! והרי התמכרות הבן לטיפה המרה היא אֵם כל חטאת. המניעה משתיינות, הגורמת לקֶטל בדרכים, לרצח, לאינוס וּלשאר מרעין בישין, היא אחד היעדים הראשיים של הממשלה וּמשרד החינוך. אז איזה מודל משמש הנסיך המוֹעֵד, בן המשפחה המלכותית, לנוער ולצעירים?
יתרה מכך, "נכנס יין, יָצא סוד" מכירים? הבן ניכר בכוסו, בכיסו, איך לא מהקופה הציבורית, ובדיבוריו וּמעשיו המפוקפקים ביותר. הטיפה המרה שיחררה את חרצובות לשונו הזולה ואת "חינוכו" האמיתי בלי המסיכה הדיפלומטית.
במבחן התוצאה
ההשוואה התקשורתית בין ההתנצלות הכפולה של ג'וניור יאיר ושל אביו ראש הממשלה, בעקבות חשיפת הקלטת המבישה, להתנצלות נתניהו על התבטאותו כלפי הציבור הערבי ביום הבחירות היא בלתי רלוונטית. במקרה הראשון ההתנצלות (גם אם היא מן השפה אל החוץ) הייתה מחויבת המציאוּת.
עם זאת, צר לי, אבל במבחן התוצאה במקרה השני, גם אם ההתנסחות לא הייתה ראוייה, נתניהו צדק לגבי הצבעת הערבים בקלפי. רְאו מה קיבלנו - רשימה משותפת של 12 ח"כים פרו-פלשתינים ושונאי ישראל, שנשבעו אמונים למדינה וחותרים תחתיה בלי הפסקה, כשהם צוחקים כל הדרך לחשבון הבנק השמן מקופת האויב הפרייאר. אם זה לא היה כל כך עצוב, זה היה באמת מצחיק.
הכל פוליטיקה
מהקלטת הלוהטת, שנחשפה לאחרונה, למדנו שיאיר ג'וניור הוא לא רק שחצן וגס רוח ולשון, אלא לא פחות שתיין. ושאביו, לא יספר לנו סיפורים על בנו הנסיך המחונך. אדוני ראש הממשלה, "נכנס יין, יצא סוד". מכיר אימרת חז"ל נצחית זו? כן, בניגוד להתנצלותו התקשורתית, כדאי שהוריו יכירו בבנם השתוי, המזלזל בנשים וּמחפיץ אותן, ולא יתכחשו למציאות חינוכית עגומה זו.
עד כאן אני מסכימה בהחלט עם הביקורת. אולם מעֵבר לאורחות חייו המפוקפקים של הנסיך המפונק, העובדה שאחד העיתונאים כורך אותו (כסימפטום) בחבילת השחתה אחת עם אביו (המחלה) אומרת דרשני. היא מלמדת לא רק על חוסר יכולתו של הכותב להבחין בין הבן, שדרכיו הנלוזות שנחשפו הן בגדר עוּבדות, לאביו שהטענות על השחתתו הן בגדר ספקולציות בלבד, וכל עוד האיש לא הורשע (ואפילו המלצות המשטרה נגדו נדחו) הוא זכאי.
לא פחות, העיתונאי יורה לעצמו ברגל כשהוא מוכיח ב'חבילת ההשחתה' של הבן והאב יחדיו שהמחלה אצלו, כמו אצל עמיתיו השמאלנים, היא פוליטית מובהקת - הרצון הבלתי מוסתר להפיל את שלטון נתניהו, כשהסימפטום הוא, איך לא, טענת ההשחתה הבלתי מבוססת, כאמור, כלפי ראש הממשלה. והפוסל, אפוא, במומו פוסל.
פסוקו
גירוש המסתננים: חֲמַת גָדֵר
יאיר היהיר מסביב לַשָּׁאוֹן: בִּיבִּי בּוּם
יחסֵי בן -חמיו: חֲמֵי געש
ראיון עבודה: קוֹ"ח וְתֵּן
בקטנה
עלילות אבו מאזן: פְּלַשְתְּלִינָה
קַשּׁוּבִים לְקַשִׁיבוּת
הישיבה הגדולה בארץ ובעולם: מוֹישֶׁה זוּךְ מיר
שבת קודש: אצלינו זו מסורת, בשבילי זו חווייה.

תאריך:  17/01/2018   |   עודכן:  17/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוא התנצל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הצדיעו למחברת המנון "קולך"
מקור מידע  |  17/01/18 11:05
2
תודה!
אלטע קאקער  |  17/01/18 15:46
 
- אף אם הנך מתנגד לדברי הגברת
אפילו  |  21/01/18 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
סיפורו של פרויקט בינלאומי ייחודי של הפסנתרן והמלחין הישראלי ד"ר עמית ויינר, שנועד להנציח את זכרם של מוסיקאים יהודים שחייהם נגדעו באכזריות יתרה בתקופת השואה
אפרים הלפרין
בחברה טהרנית כמו שלנו, יעקב פרי צריך לראות את הדלת מצידה החיצוני, לא חשוב כן פלילי לא פלילי, אנחנו טהורים, אנחנו טהרנים החרב הזו היא חרב פיפיות, ולכן הביתה, פשוט הביתה
שמחה סיאני
לעיתים אני חושבת, שאם הייתי מלאך, הייתי ממליצה ליושב במרומים, שייתן חיים ארוכים ובריאים יותר לאנשים דוגמת בתיה עוזיאל    בטוחני, שחיינו היו נראים הרבה יותר יפים ושמחים במחיצתם ולאורם
ציפורה בראבי
אחד הימים המרגשים בחיי זוג הוא יום הנישואים, הקמת הבית, העתיד הצפוי ביחד    מה קורה אחר כך? בימינו זה שורד פחות ופחות, וזאת אפילו לא בושה... כבר לא קטסטרופה, גם במגזר החרדי    זה לא נעים, אבל אפשר להמשיך לחיות עם זה, וחיים עם זה הרבה מידי    למה זה קורה? ותודה לבלוגריות מ"סלונה" ששיתפו מתובנותיהם
ארווין קליין
מי שעיניו בראשו רואה שהפייק ניוז הן לא רק בארה"ב, אלא גם בישראל    ישראל הולכת אחרי ארצות הברית ביצירת חדשות מזויפות, כמו גם בהוקעת כל גילוי של מיניות גברית    מצד שני, הבוחרים, האזרחים בשתי המדינות מבינים זאת, ומצביעים הן לטראמפ והן לנתניהו, שעומדים בפרץ התופעות החמורות האלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il