X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה הפלשתינית נמצאת בתקופה הרגישה ביותר שלה מבחינה מדינית גם חמאס וגם אש"ף נמצאים באותה הסירה, בשתי התנועות אין מושג לאן תגיע הסירה
▪  ▪  ▪
עבאס. זועם [צילום: פלאש 90]

"נכון שבירושלים אין את הכעבה, אך היא כיוון התפילה הראשון והמקום השלישי הקדוש למוסלמים. ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו - יהיה מה שיהיה.
לשם כך, אנו נפגשים כאן - להגן על ירושלים. אנחנו נמצאים במצב רגיש, על מה נתפשר אחר כך?! על המדינה?! על אבו דיס כבירה?! סיימנו, אנחנו נשארים כאן. לא נשוב על השגיאות של העבר ב-1948 ו-1967. ירושלים ואל-אקצה שעליה דיבר מוחמד, היא אחד המקומות הקדושים אחרי מכה ומדינה.
למרות הכל אנחנו נשארים כאן. לא נלך מהכפרים שלנו, זוהי ארצנו. אנו לא מקבלים הוראות מאף אחד, אנו דבקים בעמנו, באדמתנו. אנחנו אומרים לטראמפ, לא נקבל את התוכנית שלו. עסקת המאה הפכה לסטירת המאה". - יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס.
"יחרב ביתכ", זה המונח בו השתמש מחמוד עבאס (אבו מאזן) בוועידת אש"ף כלפי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. אמרה זו בשפה הערבית עממית נחשבת כחמורה ביותר בסגנונה, היא מכוונת בצורה אישית לביזוי והשפלה.
יתכן שאותה אמרה נאמרה באופן ציני או כוונתה הייתה לבטא את הייאוש הפלשתיני מצדו של עבאס, אבל בדיוק כאן עולה השאלה המרכזית - מדוע בעצם עבאס ובכלל ההנהגה הפלשתינית ובנוסף חלקים גדולים בעולם הערבי, יוצאים מכליהם משתי החלטות מהותיות של הנשיא טראמפ.
את התשובה ניתן לחלק בעצם לשני חלקים בדיוק על-פי החלטותיו של טראמפ בעניין: מה שמחזיק ומשרת בעצם את הנהגת אש"ף בכלל ואת אבו מאזן כמנהיג רשמי של הפלשתינים בפרט, הם שני יסודות מרכזיים במגדל קלפים שנבנה מאז הקמתה של מדינת ישראל ושמטרתו אחת - שחרור פלשתין.
יסוד אחד, ירושלים (אל קוד'ס). מבחינת הפלשתינים, שום מנהיג ערבי אינו יכול לוותר על ירושלים כבירתם הנצחית, בטח לא אבו מאזן, שאין לו ממש קונצנזוס פלשתיני מובהק כמו שהיה בזמנו לערפאת. המרכיב הטריטוריאלי של ירושלים שמתחיל במזרחה, הוא בדיוק אותו מרכיב שאותו ההנהגה הפלשתינית נוהגת לטשטש כחלק מתורת השלבים בדרישה להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל בשלב הראשון.
יסוד שני, "הפליטים" - סוגיית הפליטים הפלשתינים, נוצרה בעצם בראש ובראשונה על-ידי מדינות ערב במלחמת העצמאות ומאז תוחזקה על-ידי הסוכנות לפליטים באו"ם - אונרא. המימון שהגיע לאונרא במהלך השנים, הגיע בצורה נרחבת בעיקר מהאמריקנים וממדינות באירופה. אותם פליטים שמעמדם עד כה עבר בירושה, מוחזקים במחנות עם תת-תנאים ומשמשים כמעין קלף פוליטי נצחי בשאיפה לחיסול מדינת ישראל על-ידי זכות "השיבה".
לאחר פיצוץ המו"מ מול ישראל בקמפ דיוויד שנת 2000, זעק ערפאת בערבית - ח'אקה אלאוודאט = זכות השיבה מס' פעמים.
הקהילה הבינלאומית במשך השנים, הורגלה להעלים את עיניה מהטרור הפלשתיני ומהשאיפות הלאומיות של אש"ף וחמאס לחיסול מדינת ישראל, במעין "תקווה רשמית" שהפתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני הינו הקמת מדינה פלשתינית שחיה בשלום לצד ישראל ועל ישראל לעשות מאמצים לוויתורים מיידים על-מנת להביא לכך.
אז מה קורה עכשיו? מגיע טראמפ, מסביר שעד כה זה מובן שהישראלים אינם הבעיה לשלום במזרח התיכון אלא חלק עיקרי מהפתרון ולמעשה שולף מהפלשתינים שני יסודות שמשמשים אותם כקלפים פוליטיים.
לא קשה כל כך להבין איזה יסודות... בדיוק, אל קוד'ס (ירושלים) ו-"הפליטים".

תאריך:  18/01/2018   |   עודכן:  18/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם פכטר
נאום אבו-מאזן בוועידת האש"ף הראה בצורה ברורה, למי שהיה צריך לדעת ולהבין, שמדובר בעראפת מחופש ובתפישה שמתה מזמן, אך היו פוליטיקאים בישראל שעשו לה מדי פעם החייאה מלאכותית. ההתקפה על הנשיא טראמפ - הקפיצה לאבו-מאזן גם את הפיוז הציוני, אותו ניסה שנים להסתיר מאחורי עור השועל שעטה על הגוף של זאב ערבות. אבו-מאזן מכחיש השואה, הוכיח שלא ההסדר עם ישראל, לא גבולות 67 או 48 יספקו אותו ושכמותו
עומר כרמון
ראש ממשלת ישראל: "שגרירות ארה"ב בישראל תעבור לירושלים בטווח של שנה"    נשיא ארה"ב הגיב בפליאה: "בטווח של שנה? יש תרחישים שונים. מדובר כנראה על תרחיש של מעבר זמני. אנחנו לא בוחנים את זה כרגע"
עומר כרמון
חילופי אש עם מחבלים של החמאס בג'נין    הרב רזיאל שבח נרצח לפני שמונה ימים בפיגוע ירי מרכב חולף
עמוס גלבוע
כל שאמר נאמר כל הזמן, בכל מיני צורות, וכל ילד פלשתיני, מגן הילדים, לומד זאת, חי זאת יום יום. לפנינו חברה המנותקת מהמציאות, והמציאות מתנתקת ממנה.
טל זהר
זו בדיוק הייתה גם גישתו של אובמה    היא לא קשורה לצדק או להוגנות    מטרתה - למנוע כאב ראש להרבה אנשים, כולל כמובן לו עצמו    השיטה - לא משנה מה עמדות המוצא של הצדדים, ההצעה תהיה פחות או יותר באמצע הדרך ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il