X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנאומה בפני "העמותה למורשת המשפט בישראל" על החלטות שיפוטיות בנוגע למשמורת ילדים קבעה נשיאת בית המשפט העליון "אך משפט שלמה, בין אם היה התגלות של חוכמה אלוהית ובין אם היה תולדה של שיקול דעת שיפוטי נבון, אינו נקי מספקות"
▪  ▪  ▪
משפט שלמה [צילום: פיטר פול רובנס]

בואו נתחיל מכך שכל משפט מכל מין וסוג אינו נקי מספקות. שופטים הם בני אדם, עלולים לטעות, ולכן אנו מצפים מהם שיקטינו את הסתברות הטעות באמצעות הליכה עקב בצד אגודל בעקבותיה של פרוצדורה, אשר על-פי ניסיון השנים אכן מצמצמת את אפשרות הטעות אך בפירוש לא מבטלת אותה.
בואו על כן נבחן את משפט שלמה על-פי כללי הפרוצדורה הנהוגים כיום בבתי המשפט בישראל ונראה אם שלמה פעל או לא פעל על פיהם.
בפני שלמה התייצבו שתי נשים אשר טענו שישנו יחדיו באותו בית, לבדן וַאֲנַחְנוּ יַחְדָּו, אֵין זָר אִתָּנוּ בַּבַּיִת זוּלָתִי שְׁתַּיִם-אֲנַחְנוּ בַּבָּיִת, אחד הילדים מת בשנתו והאם שהתעוררה עם התינוק המת בידיים טענה שהתינוק מת בידיים של חברתה וחברתה החליפה את התינוקות.
מדובר אם כן במקרה מובהק של מילה כנגד מילה, אֵין זָר אִתָּנוּ בַּבַּיִת כתב הסופר המקראי על-מנת לשלול אפריורי את האפשרות שפסק הדין יותקף בשל אי-שמיעת עדים (להזכירנו לא היו אז מצלמות 24 שעות).
גם הביקורת על העדר התראה משוללת כל יסוד - ממי היינו מצפים שיתרה באשה אשר לרעתה נפסק הדין, האם נצפה שהמתרה יהיה התינוק החי? או שמא האם השנייה הישנה? והרי לא היה שם איש מלבדן, והדיון גם לא היה על ענישה אלא על עתיד הילד, ומה בין עניין ההתראה ובין עתיד הילד, כי הרי ענישה אפשר לפסוק ואפשר שלא לפסוק (בכפוף לקיומה או העדרה של התראה), ואילו על עתיד הילד חייבים לפסוק, ללא כל תנאי, אין כל דרך אחרת.
ומכאן אנו הולכים לדין הישראלי, לחוק בתי המשפט לענייני משפחה, ולסעיף 8 א' שלו האומר "בכל ענין של דיני ראיות וסדרי דין, שאין עליו הוראה אחרת, לפי חוק זה, ינהג בית המשפט בדרך הנראית לו הטובה ביותר לעשיית משפט צדק; אין בהוראה זו כדי לגרוע מכללי חסיונות עדים או כללי ראיות חסויות".
מה אומר המחוקק הישראלי לשלמה המלך, המחוקק הישראלי אומר לשלמה, מברוק, אתה הולך לאורי, אין עדים, אין סיכוי שיהיו עדים, הצדדים לא טוענים לעדים, שמעת את טענות הצדדים, מילה כנגד מילה, אז נהג בדרך הנראית לך ביותר לעשיית משפט צדק.
והאם נשיאת בית המשפט עליון לא מכירה את סעיף 8 א' לחוק בתי המשפט לענייני משפחה? ודאי שמכירה, אז מדוע היא הולכת כל כך רחוק על-מנת להטיל ספק בסיפור מקראי כאשר היא יכולה פשוט להטיל ספק בחוק הישראלי?
יצוין שאין באמור לעיל כל כפירה בנחיצות של פרוצדורה משפטית. הפרוצדורה המשפטית חשובה מאין כמוה, והחוק חשוב מאין כמוהו, וכאשר החוק מסמיך במקרי קצה את בית המשפט לחרוג מכללי הפרוצדורה, ולהחליט על-פי הבנתו את הצדק, הוא מחריג אותם נקודתית, ומחריג אותם כיאות, וכל ביקורת על ההחרגה הזו ראוי שתיאמר במישרין כביקורת על החוק, ולא בעקיפין באמצעות סיפור מקראי מעניין ומאתגר.

תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט שלמה וחוק המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יונקים סמכות מלמטה....
ה.א  |  23/01/18 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
ראינו בעיני רוחנו את הכותרת הזו בתקשורת, ומיד פסלנו מועמדותך    עוד יחשבו שלא רק שאנו עדר בהמות אלא גם קלישאתיים    וכך, לצערנו הרב ובלית ברירה נאלצנו להתפשר על האופציה השנייה: בנימין נתניהו
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה גוברת המחאה החברתית על-רקע המצב הכלכלי המתדרדר, הקיצוץ בתקציב אונרא וקריסת תהליך הפיוס. בתנועת חמאס חוששים מתופעת "האביב הערבי", גם ישראל צריכה לדאוג מפני הפיצוץ הצפוי והיא צריכה לעשות כל שביכולה להקל על המצב הכלכלי ברצועה
יצחק מאיר
העם היהודי הוא עם של כל היהודים    רוב פרלמנטרי יהודי איננו הופך מיעוט פרלמנטרי יהודי ללא יהודי    מיעוט פרלמנטרי יהודי איננו כופר בלגיטימיות היהודית של הרוב הפרלמנטרי למרות שרוב דמוקרטי מכריע מה עושים ומה לא עושים אזרחית, למעשה
יוסי דר
על-פי ההסתחבקויות של אולמרט ולחיצות הידיים עם אלופי צה"ל בהלוויה של דורון רובין ז"ל, ברור שאולמרט כבר שילם את חובו לחברה. כי אין כמו בית קברות לחזור לחיים ולהוכיח שאתה עדיין בועט
רפי לאופרט
השמאל מנהל מלחמה מאפיונרית בראש הממשלה, משפחתו, ידידיו ומקורביו, ומזיל דמעות תנין, כדרכו, כאשר הוא נענה באותו מטבע. צודק נתניהו כשהוא דורש לשנות את החוק, כך שיוציא מהדיון הפוליטי על ערוציו השונים את משפחתו. במשפחה יש לטפל כפי שמטפלים בשאר אזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il