X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב ברצועת עזה שנמצאת במשבר הומניטרי קשה עלול להחריף בגלל ההתפתחויות הביטחוניות בגבול הצפון ובחצי האי סיני. מצב הנפיצות ברצועה גובר, ואירן היא שתקבל את ההחלטות בקשר לעימות צבאי עם ישראל ותכפה אותן על חמאס
▪  ▪  ▪
רצועת עזה [צילום: ויסאם נאסר/פלאש 90]

ההודעה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה על העלאת הכוננות ביחידותיה והתייצבותה לצד "ציר ההתנגדות" במקרה של מלחמה בצפון מדאיגה מאוד את תושבי הרצועה.
רצועת עזה עדיין מלקקת את פצעיה ממבצע צוק איתן ב-2014, אלפי משפחות עדיין מתגוררות בחורף הנוכחי ללא בתים והנה תנועת חמאס עושה "הפגנת שרירים" על-פי הוראות אדוניה מטהרן.
גורמים בחמאס מאשרים כי קיים תיאום מלא בין הגנרל האירני קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב "משמרות המהפכה" לבין ראשי הזרוע הצבאית של חמאס הג'יהאד האיסלאמי, ההוראה שניתנה להם היא להיות מוכנים להסלמה אזורית שבה ידרשו לשגר רקטות לעבר ישראל על-פי הנחייתו.
המצב מתוח מאוד, גורמי הביטחון בישראל מעריכים כי אנו רק בתחילתו של המשבר בגבול הצפון וכי צפויים עוד עימותים צבאיים עם הצבא הסורי והיועצים האירנים הנמצאים בסוריה שעלולים לדרדר את המצב הביטחוני, תושבי הרצועה אינם רוצים עוד מלחמה.
ההודעה של הזרוע הצבאית איננה לצורך העלאת המורל או לצורך יחסי ציבור, נעשים בשטח צעדים לספיגה מהתקפה ישראלית אפשרית במקרה של שיגור רקטות לעבר ישראל, המפקדות פונו וחיילי הזרוע הצבאית מסתתרים מתחת לפני הקרקע. אחת ההערכות של חמאס היא כי מדובר ב"עימות צבאי מתגלגל" נגד "ציר ההתנגדות" שיתחיל בצפון ויתגלגל לרצועת עזה כשהממשל האמריקני מגבה את ישראל לאורך כל הדרך.
גם האירועים בדרום משפיעים על מצבה של רצועת עזה, לרצועה יש גבול משותף עם מצרים והדי הקולות והפיצוצים במהלך המבצע הצבאי הענק בסיני נגד ארגון דאעש נשמעים היטב בכל רחבי הרצועה. כתוצאה מהמבצע הצבאי בסיני, סגרו שלטונות מצרים את מעבר רפיח לתנועת אנשים וסחורות,על-פי הערכות ברצועה הוא נסגר לתקופה של לפחות 3 חודשים עד לתום המבצע הצבאי.
סגירת המעבר תגביר את המצוקה ההומניטרית של הרצועה שגם כך כבר נמצאת במצב קשה. משלחת חמאס בראשות אסמעיל הניה זומנה בסוף שבוע שעבר לקהיר ע"י המודיעין המצרי לפני שהתחיל המבצע הצבאי, מצרים וחמאס סיכמו לפני כמה חדשות על הבנות אסטרטגיות בקשר למלחמה בטרור בסיני והמצב ברצועה, עיתון "אל-חיאת" דיווח ב-10 בפברואר כי ראשי המודיעין המצרי אילצו את אסמעיל הניה להתחייב כי הזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם" לא תאפשר למחבלים של דאעש שנמלטים מיד הצבא המצרי למצוא מקלט ברצועת עזה.
בדיונים במצרים סוכם כי משלחת של המודיעין המצרי תגיע בימים הקרובים לרצועת עזה כדי לדון במכשולים בדרך לפיוס בין פתח לחמאס והיא גם תשגיח מקרוב כי תנועת חמאס לא משתפת פעולה עם ארגון דאעש בסיני מאחורי גבה של מצרים.
המצרים לא שכחו את מנהרת הטרור הענקית שחשף צה"ל באחרונה באזור מעבר כרם שלום שלא חדרה רק לשטח ישראל אלא גם לשטח מצרים לצורך הברחות נשק, למרות שחמאס התחייבה בפני מצרים כי ניתקה כל קשר עם ארגון דאעש.
מעבר להשלכות המבצע הצבאי הגדול בסיני על המצב ההומניאטארי הקשה,בקרב תושבי הרצועה מקונן חשש כי מטרת המבצע הצבאי נגד דאעש בסיני נועד לנקות את השטח ולהכשירו לקליטת עשרות פליטים פלשתינים שייושבו בחצי האי סיני במסגרת "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, גבולות הרצועה יורחבו והמדינה הפלשתינית העצמאית תקום ברצועת עזה ובחלקים מסיני.
את המידע הזה מפיצה תנועת "האחים המוסלמים" במצרים שהיא תנועת האם של חמאס, התנועה מנסה לעורר תסיסה במצרים בכל דרך לקראת הבחירות לנשיאות בסוף חודש מרס, ממשלת מצרים פרסמה הכחשה רשמית לשמועות האלה, אבל מי מאמין לה?
המתיחות בגבול הצפון ובחצי האי סיני מגבירים את נפיצות המצב ברצועת עזה, בתווך נמצאת רצועת עזה שמי ששולט בה כרגע קשר את גורלו באירן ובמנהיגיה. אירן מספקת נשק מתקדם וסכום שנתי של 100 מיליון דולר לתנועת חמאס, לכן, "בעל המאה הוא בעל הדעה", חמאס זקוקה מאוד לסיוע הזה והיא תבצע את כל מה שתדרוש ממנה אירן.
לתושבי הרצועה יש מספיק קשיים והם אינם רוצים להפוך ל "בשר תותחים" של ההנהגה האירנית ולקו הראשון של המלחמה בישראל, בנוסף לכל הצרות מחמוד עבאס מכביד את ידו ואיננו מוכן להסיר את הסנקציות שהטיל על רצועת עזה.
לכן, בהחלט אפשרי שלא רק מצפון תיפתח הרעה אלא גם מן הדרום, אירן שולטת היום באופן מלא בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי והיא זו שתחליט מהיכן תותקף ישראל ברקטות ובטילים,לאוכלוסייה ברצועת עזה אין שום אמירה בעניין.

תאריך:  14/02/2018   |   עודכן:  14/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצועת עזה בין הפטיש הסורי לסדן המצרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפורה חלפון
לא משנה עד כמה תספרו לי שרמאללה עיר מתפתחת ומתקדמת, כיהודייה מהנגב אזכור רק את הלינץ' ואת 2 חיילי המילואים    והיום כמעט אותן תמונות    כמעט אותה סיטואציה, כמעט אותן חיות אדם, אותה טעות ואותן חרדות ופרפרים בבטן, הגרון נחנק    איך הופך תצלום וידאו וסטיל "מזעזע" של חיילת מדממת והמון אכזרי לתצלום "מיוחד"
אסתר שניאורסון גרי
באה המציאות והוכיחה כבר למחרת הכרזת המדינה, כי באויב קשה עסקינן    חמש מדינות ערב הצהירו בגלוי על כוונתן להכרית את האוד המוצל מאש השואה, ולסיים את עבודתו של היטלר, בן בריתם
מנחם גורמן
מלבד רצח וטרור, ערביי עזה לא פיתחו ולא בנו שום דבר משמעותי ברצועה מאז תבוסתם במלחמת העצמאות    המורסה העזתית היא חממה רוחשת של פיגור ונחשלות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מסתובב במשך חודשיים ברחבי העולם ולא מצליח לגבש מסגרת בינלאומית שתחליף את ארה"ב כנותנת החסות לתהליך השלום. תהליך הפיוס קרס, האינתיפאדה החדשה נכשלה ותשומת לב הערבית והעולמית ממוקדת בגבול הצפון, בידודו של מחמוד עבאס הולך וגובר
עומר כרמון
נשיא רוסיה שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב לפני פגישתו עם יו"ר הרשות הפלשתינית    טראמפ ביקש להעביר לאבו מאזן את איחוליו הלבביים    פוטין מעוניין לכנס ועידת שלום בינ"ל בחסות אמריקנית ורוסית
רשימות נוספות
הבית הלבן: דברי נתניהו שקריים  /  עומר כרמון
כיצד הוברח זרעו של המחבל   /  עומר כרמון
"לא יודע אם יהיו שיחות שלום עם הפלשתינים"  /  עידן יוסף
לב אל לב  /  משה חסדאי
השקר המיתוס והמציאות  /  ציפי לידר
טירוף מערכות בעיצומו   /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il