X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפואה הישראלית מפלה בין חולה-עשיר לחולה-עני, בין אזור אחד למשנהו, ובין מכשור רפואי ממעלה ראשונה לבין מכשור בדרגה נחותה הגיעה העת לעשות לזה סוף
▪  ▪  ▪
רפואה בסיסית [צילום: פלאש 90]

כמה כואב, אבל אל מול רמתה הגבוהה של הרפואה הישראלית, עומדת לה לרועץ העובדה שהיא סלקטיבית - כזו שמפלה בין חולה עשיר לעני, בין אזור אחד במדינה למשנהו, ובין מכשור רפואי מדרגה עליונה לבין מכשור בדרגה נמוכה, שאותו היא מספקת לקהל החולים.
מרבית האוכלוסייה בארץ אפילו אינה מצליחה לממן את הרפואה הבסיסית ביותר שהיא אמורה לקבל ללא כל תמורה. דמי ההשתתפות העצמית לתרופות, לבדיקות ולביקורים אצל רופאים הנחשבים למומחים - גבוהים מדי עבורה, והיא אינה יכולה לעמוד בהם, כשאלה נגבים באורח זהה מחולה ומבריא, עשיר כעני. בשל השערורייה הזאת נאלצים, בסופו של דבר, חולים לא מעטים להרים ידיים ולוותר על בדיקה חיונית, להעדיף במקרה הרע מזון על תרופה, ובמקרה הטוב - לדלל את כמות התרופות ממרשם הרופא.
מרכז ופריפריה
סוד גלוי הוא שבארץ הזאת קיימת אפליה ברורה בין אזור אחד למשנהו. תושבי אזור המרכז, למשל, הנחשב לאזור המבוסס מכולם, הם אלה שנהנים ממערכת רפואה איכותית, מפותחת ועדכנית, בעוד תושבי הפריפריה נאלצים לסבול ממערכת דלילה ולוקה בחסר.
אין להסתיר גם שתושבי השכונות המבוססות של אזור המרכז נהנים מתנאי-אשפוז מקסימליים בבתי-חולים פרטיים, כמו אסותא ומדיקל סנטר, שהם על תקן של מלון חמישה כוכבים. לעומתם נאלצים תושבי השכבות החלשות מהפריפריה להסתפק במחלקות מיושנות, עם חדרים צפופים, נטולי שירותים ומקלחת. במקרים רבים אף נאלצים חולים לכתת רגליהם מאזור לאיזור, בשל היעדרו של בית חולים מתאים באיזורם. וכשהמדובר ברופאים-מומחים - הרי שאלה מצויים, בעיקר, באזור המרכז, ורק מעטים מהם בפריפריה.
תחליפים רפואיים
אפליה זועקת לשמיים מאפיינת באחרונה גם את הרפואה הפרטית הניתנת בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים - בהם אמורה להינתן רק רפואה ציבורית שווה לכולם. במקום זאת מקדמים לראש התור חולה שמוכן לשלם במיטב כספו לרופא המומחה, ודוחקים לקרן זווית חולה שאין לו במה לשלם, גם כשהטיפול בו אמור להיות דחוף ביותר.
אבל האפליה הגדולה ביותר ניכרת בפריסת המכשור הרפואי, הנחשב למשוכלל ולמתקדם ביותר, בעיקר בתחום ההדמיה. כמו אם.אר.איי. למשל, המצוי בדרך כלל באזור המרכז, והנעדר משום מה מן הפריפריה. כתוצאה מכך נאלצים תושבי הפריפריה להסתפק בתחליף של סי.טי., או רנטגן, שאינם נחשבים לשיא הדיוק והמהימנות הרפואית, מה גם שיש בהם סיכון לא קטן מחמת הקרינה.
הגיעה, לפיכך, העת לתוכנית לאומית, שתצמצם את הפערים ההולכים וגדלים בין חולה אחד למשנהו, והמאיימים להרוס כל חלקה טובה בחברה הישראלית. רק כך ניתן יהיה למנוע הידרדרות נוספת של המערכת הרפואית בישראל אל התהום.

תאריך:  22/02/2018   |   עודכן:  22/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפליה רפואית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר שמענו מרופא בכיר
ארי כספי  |  22/02/18 13:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בישראל כיום חיים כארבעים אלף בנים חורגים לאלוהים ולאדם שגנבו גבולות במסע המטורף מיבשת אפריקה לשבור שבר לצד רבים, שנסו על נפשם מאימת המשטר ואף ערקו מהצבא. לנגד עיניהם נרצחו חבריהם למסע, בוצעו מעשי אונס בנשותיהם ובנותיהם על-ידי מבריחי גבו
בצלאל לביא
במהלך השנים הארוכות בצמרת השלטון פיתח נתניהו עור עבה לביקורת לפי הכלל שהכלבים נובחים והשיירה עוברת    הוא משיג כל מה שהוא רוצה
יוני בן-מנחם
נאומו של מחמוד עבאס במועצת הביטחון של האו"ם המשיך את המגמה הפלשתינית להתעמת עם ממשל טראמפ ולבנאם את הסכסוך. המבוי הסתום בתהליך הפיוס והאפשרות להקדמת הבחירות בישראל עלולים להביא לקיפאון ארוך בתהליך המדיני
בעז שפירא
כל בר-דעת מבין מיד שאנו בעיצומה של פסיכוזה לה שותפים המשטרה והפרקליטות ואותה מלבה התקשורת    המטרה - השמדתו הפוליטית של האיש התקוע לשמאל כמו עצם בגרון - בנימין נתניהו
אליקים העצני
אם לחזור לשאלה, האם נעשה בכל שנות שלטון הליכוד מעשה חיובי - מוגמר ובלתי הפיך - שהוא שקול כנגד עוצמת השלילה של אוסלו ומנטרל את סכנתה, התשובה היא שלילית. שלילית - גם בשנה שבה התירוץ "אובמה" לא תפ.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il