X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבי נחמן הגדול אומר, שעדיפה שִמחה מזויפת על עצבוּת אמיתית מתאמנים על השִמחה אימון הוא שֵם המשחק כל יום כשאתם קמים, עימדו מול הראי ושגרו חיוך לאוויר. זיכרו: מתאמנים בצחוק - מרוויחים ברצינות
▪  ▪  ▪
תמיד לצחוק [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

פורים הוא ראש השנה לשמחה. משנכנס אדר מַרבים בשמחה, ומשנכנס אב (החודש שבו חרב בית המקדש) ממַעטים בשמחה, אך כל השנה תמיד בשמחה.
חז"ל: הרוצה להצליח בנכסיו (הגשמיים והרוחניים) ייטע בהם אדר. אדר הפך לסמל השמחה. ואולי אדר לפי זה רומז על "דָּר בַּשִׂמחה". כן כן, לגור בתוך השמחה. מכאן, בניגוד לְמַה שחושבים השמחה היא לא תוצאה (אם אשיג את מה שאני רוצה - דירה, פרנסה, ואולי גם זכייה בפיס - אהיה שמח) אלא סיבה להצלחה. השמחה מעניקה לאדם אמונה ביכולותיו שהעניק לו הבורא, מאתגרת ומעודדת מוטיבציה, משפרת דימוי עצמי וּממלאת את האדם באנרגיה לעשייה. גם אם לא הצלחת הפעם, זכור\י הרווחת את ערך השמחה המרעננת וּמְלֵאַת התחדשות.
אז איך עושים את זה? קַבלו מספר טיפים:
תן חיוך - רבי נחמן הגדול אומר, שעדיפה שִמחה מזויפת על עצבוּת אמיתית. מתאמנים על השִמחה. אימון הוא שֵם המשחק. כל יום כשאתם קמים, עימדו מול הראי ושַׁגְרוּ חיוך לאוויר. זיכרו: מתאמנים בצחוק - מרוויחים ברצינות. תוך כך חישבו על שני דברים חיוביים שקָרוּ לכם לאחרונה.
אפקט המראָה מכירים? מעשה בכפרי אחד שלא הכיר את נפלְאות העיר הגדולה. פעם אחת הזדמן לעיר, והתארח בבית מלון. נכנס האיש ללובי, והנה הוא נתקל בראי גדול, שהיה זָר לו, תלוי על הקיר. אך מיד, למרבה הפלא, הבחין באיש שמעֵבר למראָה המזעיף אליו פנים. כָּעוּס ונזעם רץ האיש למנהל והטיח לעֶברו: האם זוהי קבלת הפנים שלכם לאורחים? המנהל הבין מיד במה מדובר, והציע לו בנימוס וּבאדיבות לחייך אל האיש שמעֵבר למראָה. ואכן, עם חיוכו זכה הכפרי לחיוך חוזר מ'איש המראָה'.
נשמע מצחיק, אולי בדיחה? ועכשיו ברצינות. הכפרי התמים זה אנחנו. חַייכו אל העולם, והעולם יחייך אליכם בחזרה. פטנט בדוּק וּמנוסֶה. בדיוק על כך אמר הֶחכם מכל אדם את הפסוק המופלא במשלי: "כַּמַּים הפָּנים לפָּנים, כן לב האדם לאדם". השתקפות הראי: כשתחייך אל הזולת, הוא ישיב לך חיוך, ואם תזעיף לו פנים, הוא יחזיר לך פנים זעופות. יחס חברך אליך מהווה מַשּׁוֹב ליחסך אליו. מה שתקרין לו, יקרין אליך בחזרה כמו האור.
היום הזה - התמקדו רק במשימות של אותו יום. הדבר יהפוך אותן לִיְשִׂימוֹת וּלאפשריוֹת לביצוע, בכיף וּבהנאה, ללא לחצים מיותרים. כל יום מביא בכנפיו חידוש ורעננות ואנרגיה חדשה. תיהָנו משֶפע מתנות אלה.
מְשַׁל התפוחים (על-פי החפץ חיים) - מעשה במוכרת תפוחים יפים ועסיסיים, שחבורת ביריונים הפילה לה את התפוחים אַרְצָה. עוברים ושבים שראו את התפוחים, אספו אותם אֶל סליהם. פרצה המוכרת בבכי. עבר שם חכם אחד ואמר לה: "במקום לבכות, קומי ואִספי את התפוחים שנשארו". מה לומדים מכך? במקום לשקוע - להשקיע. גם אם לא הלך עד עכשיו, אסוף\י את כוחותיך והתמקד\י בָּאפשרי.
לתת כשאתה אוהב? שר המשורר. אז לרב דסלר יש סקוּפ בשבילכם: הנתינה היא מתכוֹן לאהבה. אין הכוונה רק בממוֹן. עֶזרה, הקשבה לזולת, מילה טובה ימַלאו אתכם בסיפוק אישי, הַעֲצָמָה ושִמחה, ויַטעינו את המַצברים שלכם לעשייה הלאה. ההשקעה העצמית בזולת היא כלי לא רק לאהבת עצמכם, אלא לא פחות לאהבת הזולת שֶׁבּוֹ השקעתם מעצמכם.
ואחרון אחרון: הניגון. הַנעימו את זמנכם במוזיקה שאַתם אוהבים. מוזיקה יהודית-חסידית מומלצת! מוכרחים להיות שמח, ולא רק בפורים!

תאריך:  27/02/2018   |   עודכן:  27/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יצחק מאיר
סדר העולם הוא או שהשונאים שולטים בך, או שאתה שולט בשונאים    אלה לאט ואלה בפתאום    זה 'ונהפוך הוא', יש שנאה ושונאים מכל מקום, או אלה או אלה, או כך או הפוך.
יפעת גדות
בעקבות ליקויים שנמצאו בבדיקת תחפושות ואביזרי פורים - מזהיר הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשיה, יעקב וכטל, את הציבור על הסכנה בתחפושות ומסיכות
זכי הלר
לצד שמחת החג, מדי שנה מטפל מד"א בפציעות שונות של ילדים, בני-נוער ומבוגרים כתוצאה מעיסוק במשחקים מסוכנים, מלבישת תחפושות שאינן עומדות בתקני הבטיחות הנדרשים ועוד
בלפור חקק
מירב ארד
משרד הפנים הקדים את פתיחת עונת הרחצה בכינרת שירותי הצלה יינתנו החל משבוע לפני פסח
רשימות נוספות
במבי ונועה קירל בצמרת רשימת התחפושות  /  יפעת גדות
אוזני המן במגוון טעמים  /  גלית יצחק-אוגנוב
שוק התחפושות רשם קיטון של כ-10%  /  מירב ארד
דין ונשים   /  ציפי לידר
אבו עלי  /  אסתר שניאורסון גרי
אסתר המלקה  /  שמחה סיאני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il