X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
קטר מאשימה את "הרביעיה הערבית" את יו"ר הרש"פ ואת ישראל באחריות למצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. במצרים טוענים כי קטר מנסה להכשיל את הסכם הפיוס בין פתח לחמאס כדי לשמר את השפעתה ברצועת עזה
▪  ▪  ▪
חאלד משלע, אמיר קטאר, אבו-מאזן [צילום: AP]

על-פי גורמים מצרים, ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל ממתין לדיווח של המשלחת שהוא שיגר בתחילת השבוע לרצועת עזה כדי לזמן לקהיר את הצניגי תנועות פתח וחמאס כדי לדון בהמשך ישום הסכם הפיוס.
אולם, ברקע הדברים קיימות בעיות נוספות מלבד חוסר היכולת של שני הצדדים ליישם את הסכם הפיוס בינהם עד כה, על-פי גורמים מצרים, קטר מנסה לבחוש במשא-ומתן ולסכסך בין כל הצדדים, האינטרס שלה הוא שהפילוג בתוך הפלשתינים יימשך מכיוון שהאסטרטגיה שלה הינה אסטרטגיה של "הפרד ומשול".
המצרים מצביעים על השגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי, ראש הוועדה לשיקום רצועת עזה שהוקמה בתום מבצע צוק איתן ב-2014 כמי שהינו חוד החנית של המדיניות הקטרית ברצועת עזה.
אלעמאדי הגיע לרצועת עזה לפני כשבוע ועמו סכום של 9 מיליון דולר שנועד לצרכים הומניטרים דחופים, אולם ההצהרותיו לאמצעי התקשורת ברצועה חרגו מעבר לתחום ההומניטרי שבו הוא אמור להתמקד. בראיונות שהעניק לאמצעי התקשורת המקומיים, תקף מוחמד אלעמאדי את "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, ירדן ואיחוד האמירויות) וטען כי "הן רוצות שרצועת עזה תקרוס והן נלחמות בנו מלחמה ארסית".
אלעמאדי הגן בעקיפין על תנועת חמאס ואמר כי היא "מהווה שכבה גדולה בחברה הפלשתינית שאי-אפשר להתעלם ממנה" ותקף בחריפות את יו"ר הרש"פ מוחמוד עבאס והאשים אותו ביחד עם ישראל למשבר ההומניטרי הקשה ברצועת עזה מבלי להזכיר ולו במילה אחת את סכומי הכסף האדירים שתנועת חמאס משקיעה בבנית מנהרות, יצור רקטות ופיתוח אמצעי לחימה.
אלעמאדי טען כי האחריות מוטלת על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בתוקף היותו הנשיא של כל הפלשתינים, "אמרתי לו:" אתה האבא של כולם, אל תיתן (כסף) לחמאס, אבל תן (כסף) לעם ברצועת עזה כדי שיתמודד עם המשברים שלו" הוא סיפר.
דובר תנועת פתח מוניר אלג'אע'וב גינה את התבטאויותיו של השגריר הקטרי ואמר כי הוא מנסה לנצל את המצב ברצועת עזה ודרש ממנו לחזור בו מדבריו שנועדו להעמיק את הפילוג והקרע בקרב בני העם הפלשתיני, הוא טען כי יו"ר הרש"פ נותן יחס שווה ללא אפליה לכל המחוזות הפלשתינים.
דובר פתח ברצועת עזה, עאטף אבו סיף אמר כי מחמוד עבאס יודע מהי האחריות שלו כנשיא כלפי הרצועה ואינו צריך שאף אחד יזכיר לו זאת. קטר מנסה להציג את עצמה בפני תושבי הרצועה כמי שמצילה אותם ממצבם הקשה, מוחמד אלעמאדי תיאר את המצב ברצועה כ"אסון" ואמר כי קטר התערבה בזמן הנכון כדי להציל את הרצועה מקריסה.
אין זה סוד שקטר תומכת בתנועת חמאס, אולם ההתקפה האישית של השגריר אלעמאדי על יו"ר הרש"פ הינה חריגה, בתנועת פתח אומרים כי השגריר הקטרי מנסה לעשות "סיבוב" על גבו של מחמוד עבאס נוכח הקרע בינו לבין ממשל טראמפ.
למרות זאת נועד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עם השגריר הקטרי אלעמאדי בלשכתו ברמאללה לדיון במצב ברצועה, בסופו של דבר הכל אינטרסים ומחמוד עבאס מעוניין בסיוע ובכסף של קטר גם לצרכי הרש"פ.
קטר מעיזה לתקוף את יו"ר הרש"פ אך נמנעת לחלוטין מלתקוף את חמאס כאילו שאין לה חלק בנעשה ברצועת עזה, קטר מנצלת את העובדה שהיא עשירה מאוד וכל הצדדים צריכים את קרבתה כדי לקבל תמיכה כספית.
גורמים בתנועת פתח אומרים כי קטר מנסה להתחנף לממשל טראמפ כדי שישנה את היחס אליה אחרי שהנשיא טראמפ הגדיר אותה כ"מדינה תומכת טרור" וכדי שיסייע להסיר מעליה את החרם שהטילו עליה מדינות ערב ביוני 2017.
בשבועות הקרובים אמור הנשיא טראמפ לפתוח בשורה של דיונים עם מנהיגים ערבים ומנהיגים מהמפרץ לגבי אפשרות של הסרת החרם הערבי מעל קטר. את החרם מובילות מצרים וסעודיה בשל מעורבותה של קטר בטרור ובמימונו, עד היום נכשלו כל מאמצי התיווך של כווית, ארה"ב, צרפת וגרמניה, "הרביעיה הערבית" הציבה 13 תנאים שקטר צריכה לעמוד בהם אולם היא מסרבת לכולם.

תאריך:  28/02/2018   |   עודכן:  28/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קטר מנסה להכשיל את הפיוס הפנים פלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד וינברג
השקעה ומנהל טוב ברמה המקומית הם ליבתה של פעולה פוליטית ריבונית, שתשמור על ירושלים שלמה ומשגשגת עבור כל תושביה
יעקב עמידרור
בזמנו היה המודיעין הצבאי (אמ"ן) אחראי למתן התרעה למלחמה    לאחר כישלון המודיעין ערב מלחמת יום הכיפורים (1973) פותחה תפיסה מורכבת של "סימנים מעידים" שתכליתה לאפשר ליחידות האיסוף למקד את המאמץ, ולמחקר המודיעיני לעקוב בדקדקנות אחרי התהליך המצביע על הכנה קונקרטית למלחמה
ארווין קליין
הוויכוח על הלגיטימיות של החזקת השטחים בידי ישראל, לוהט בעיקר בקרב הצעירים, שיש ביניהם שמסרבים להתגייס לצבא    האמנם הם מבינים במה מדובר בכלל?
יוני בן-מנחם
ראש המודיעין המצרי החדש ניהל שיחות אינטנסיביות במשך כ-10 ימים עם הנהגת חמאס מרצועת עזה ומחו"ל שהגיעה במיוחד לקהיר. מצרים מוכנה לעשות שורה של צעדים לקראת חמאס בתמורה לשמירה על השקט והיציבות ברצועה, בחודש הבא יתקיימו הבחירות לנשיאות במצרים והיא רוצה להבטיח את מהלכן התקין
איתמר לוין
טענה בזמנו שאין לעקל את כספיה בתביעה של נפגעי טרור משום שאין חשש שלא תוכל לשלם - ולאחר שחויבה בפיצוי של 62 מיליון שקל, טענה שחיובה לשלם מיידית עלול להמיט עליה אסון כלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il