X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסדרה חושפת שהייתה ומוכיחה שאכן היה קיפוח עדתי של העולים מצפון אפריקה יש אלמנטים בסדרה שתואמים את מה שקרה עם ילדי תימן החטופים המדיניות כלפי העולים - כפי שהתבטאה ממוחם הקודח של מנהיגי מפא"י ההיסטורית
▪  ▪  ▪
קבלת פנים חגיגית [צילום: בראונר טדי/לע"מ]
חטאי הגלות
היו גם סאלח נוסח אשכנז ואנחנו היחנו חלק מהסרט הזה. הנה קיצור תולדות עלייתי לארץ ישראל ארץ אבותינו: במקום חיזוק או חיבוק - קיבלנו מכת פליט בפרצוף כדי לטהר, כדי לחטא אותנו מחטאי הגלות ולבנות דור ישראלי חדש ולא גלותי.

מקלחת של פליט - בקבלת פנים חגיגית
הסדרה סאלח כאן זה ארץ ישראל, מוכיחה שאכן היה קיפוח של העולים מצפון אפריקה אבל גם האשכנזים לא נמלטו מכך. כשרואים וקוראים על התקופה, יש בה הרבה אלמנטים זהים לפרשת ילדי תימן, שהיא פרשה נוראית בפני עצמה ממוחה הקודח של מפא"י ההיסטורית. ובכן כדי קצת לאזן, וקצת למתן וקצת לנחם הנה קיצור תולדות עליתי לארץ ישראל:
עליתי ארצה באונייה "עצמאות" ב-אוגוסט 1949 הישר למחנה מעבר שער עליה בחיפה. קבלת הפנים הייתה חגיגית ביותר, דבר ראשון קיבלנו מקלחת של פליט, כדי לחטא אותנו מהגלות מהעבר וממקום עליתנו לארץ הקודש. העובדה שעלינו ממחנות העקורים בברלין דרך איטליה ומה שהיינו זקוקים זה חיזוק או חיבוק ומה שקיבלנו זה פליט בפרצוף.
ההורים שלי רצו לנסוע לאמריקה אבל אני כחניך השומר הצעיר במחנה העקורים בברלין איימתי לנסוע לישראל והם נכנעו בלית ברירה, וזאת הייתה קבלת הפנים. אחרי שהייה קצרה הועברנו למעברת בית ליד, שהיה מחנה אוהלים ענקי ובו אוסף של כל העדות. משם אחרי שהות ארוכה למעברת שער עליה (היום התעשיה האוירית) ליד נתב"ג. זה היה מחנה צבאי בריטי, בנוי מפחונים שבקיץ להטו מחום ובחורף מקור במיוחד כשהיה גשם, הקולות היו ממש תועבה לאוזניים.
ההורים בשלב זה קצת ריחמו עלי ונשלחתי לקיבוץ כפר מנחם של השומר הצעיר. הייתי שנתיים בקיבוץ זה ועלי לציין שהיחס, הטיפול, הלימודים, העבודה, והמדריכים היו טובים, תוך ניסיון שהצליח לטעת בנו את הארצי ישראליות בלימודים, בטיולים, בהרצאות ובצורת החיים החדשה.
עם זאת רק אחרי שנים כשבגרתי קראתי על הקיבוצים, על האידאולוגיה, ההישגים, ההתיישבות ומטרותיה, ורק אז הבנתי את מה שלא ראיתי בזמן אמת, כי השומר הצעיר על כל ניסיונו ותרומתו לעליה, קליטת הנערים ומהילתם בהוויה הישראלית, פחדו מהעולים ולא אפשרו את ערבובם וקשריהם עם ילדי הקיבוץ.
משך שנתיים של שהותי בקיבוץ כפר מנחם לא נפגשנו, לא הכרנו, לא התאספנו, לא טיילנו עם ילדי הקיבוץ, וזאת לידיעתכם תנועת השומר הצעיר. לא חשוב שמהקבוצה שלי נשארו חלק בקיבוץ והפכו לחברים מן המניין וגם לא בטוח שהם הבינו את המהלך או המהפך שעברו. אחרי שהורי עברו מהמעברה לישוב יהוד שהיה מאוכלס בעיקר ביוצאי טורקיה ובשלב מאוחר יותר ביוצאי תימן, החזירו אותי הביתה.
למדתי בתיכון ברנר בפתח-תקווה, משם התגייסתי לגבעתי שריון, קורס קציני חי"ר, קורס קציני שריון, מדריך בקורס קציני שריון, יועץ משפטי של עזה וצפון סיני ושל פאיד מעבר לתעלה. אחרי מלחמת יום כיפור שופט צבאי, עו"ד פרטי, פרקליט בכיר בפרקליטות, שופט בגופים משמעתיים שונים, סניגור פלילי ומומחה למשפט צבאי פלילי וציבורי. היום פרשן משפטי ובעל טור קבוע באתר אינטרנט. אלה תולדות סאלח האשכנזי בארץ ישראל.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  05/03/2018   |   עודכן:  05/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סאלח כאן זה ארץ ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ראש הלשכה של האלוף טל.יפה
חשדנית  |  5/03/18 19:31
2
רק לא סיפרת לנו איך קרה המהפך
סיפור מעניין  |  5/03/18 19:53
3
המעברה ליד נתב"ג - מחנה ישראל ל"ת
1 העם  |  6/03/18 02:01
4
צריך לצרף לפרוטוקולים של גזעני
קורןנאוה טבריה  |  6/03/18 05:49
5
עוד יורק לבאר ממנה שתה
איש שלום  |  6/03/18 10:12
6
מעברה
עו"ד פכטר אברהם  |  7/03/18 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מדוע ההיגיון שבגללו מונע שר התחבורה אגרת גודש אינו חל על נוסעי התחבורה הציבורית שלא יוכלו לשלם לנהגי האוטובוס?
איתן קלינסקי
כואב לי לקרוא את התרסתו של ישראל, אך אני נרגש לקרוא את ההמשך, בו מדגיש הראל למרות שמדינת ישראל, לגישתו, "אינה חייבת, כן, היא כן יכולה - בשל החמלה, בשל הסנטימנט האנושי, בשל הושטת יד לשלום בית פנימי - לקלוט אותם בתוכה באופן זמני"
יוני בן-מנחם
ברגע האחרון נמנע עימות מדיני ודתי בין ישראל לעולם הנוצרי על הפגיעה במעמד הכנסיות בירושלים    בעקבות הכרזת טראמפ גברה הרגישות בקהילה הבינלאומית לנושא ירושלים וישראל צריכה להתנהל בזהירות בדרג הבכיר כדי שלא לעשות טעויות שיפגעו בריבונותה בבירה
רפי לאופרט
תחת המסתור המשלה של הסיסמה: "כלב השמירה של הדמוקרטיה", הפכה התקשורת על ערוציה השונים, למעצבת מציאות ושחקן ראשי בה. אם לא די בכך, שימרה ואף הגבירה את מרחב זכויות-היתר שלה ועברה לניצול שלילי מקיף שלהן כספקית מידע מפוקפק וחצאי-אמת וכפרובוקטורית
יהודה קונפורטס
רפורמת מס ואפקט הדומינו שהיא עלולה לייצר גם בקרב מדינות אירופה, מאתגרת את היתרונות היחסיים שהיו מאז ומתמיד להייטק הישראלי    המוחות הישראלים ועלות השכר מתחרים כעת עם שיקולים גלובליים של חברות שמרבית בעלי המניות שלהן לא גרות בארץ וכדי לרצות אותם הם עלולים לקבל החלטות רציונליות כלכליות שהמשמעות שלהן הרת אסון להייטק בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il