X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נשק לא לכל דורש תדמית בתי המשפט בחירות עכשיו? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
נשק זמין [צילום: אגודת השומרים]

דרושים מבדקים נפשיים מחמירים
נכון אמריקה לא כאן. בישראל, בניגוד לאחות הגדולה, הנשק לא מחולק לכל דורש. ועם זאת לא נשכח: גם לנו זה קרה.
לאחרונה בקליפורניה ירה חייל, שטוּפל במרכז לנפגעי פוסט טראומה, בשלוש עובדות - מנהלת וּשתי פסיכולוגיות, שלקח כבנות ערובה. וּבגירסה ישראלית, האין המקרה הטרגי הזה מזכיר את הרצח, שהתרחש לפני כשני עשורים, של ארבע עובדות בתחנה לבריאות הנפש בירושלים, בידי המאבטח איתן מור, שאף הוא היה מטופל בתחנה?
למרבה הצער איתן מור לא לבד. מאז נרצחו אנשים לא מעטים מירי של מאבטחים, שוטרים או נושאי נשק ברישיון, שניצלו את הנשק ששימש בידם ככלי עבודה או הגנה, למטרות רצח בבני משפחה או בסביבה. להזכירכם, רצח האם הקשישה בבת ים, אירע אף הוא בידי בנה המאבטח.
מקרים אלו חייבים להדליק נורה אדומה במשרד הפנים וּבקרב חברות השמירה להחמיר קריטריונים לרישוי או למסירת נשק, כולל עריכת מבדקי אישיות וּכשירות נפשית מקיפים ויסודיים, החשובים לא פחות מבדיקת הכישורים הפיזיים. כמו-כן דרוש שיתוף פעולה ותיאום מלא בין רשויות הרווחה והחוק לגבי מניעת נשק מאנשים אלימים או חולי נפש מסוכנים. וּבא לציון גואל.
מי ישמור על השומרים?
למרבה הצער האמון הציבורי המעורער במערכת המשפטית לא צריך לחכות לתעמולת בחירות של ביבי בנוסח "אני זכאי". וזאת לא רק בגלל האקטיביזם והפוליטיזציה של בתי המשפט. לא פחות אשֵמה השחיתות הנחשפת יותר ויותר במערכת זו. עיין פרשת השופטת רות בן דוד, פרשת השוחד של השופטת גרטל שהייתה מועמדת ליוהמ"ש, ואיך לא, החלפת המסרונים הנודעת בין תובע לשופטת.
לכך יש להוסיף שופטים שמעדו ולא נשפטו בגלל קירבת משפחה, וכן הטרדת נשים של השופט יצחק כהן. גם עורכי דין רבים והמשטרה אינם נקיים בשני תחומים אלה. אז מי ישמור על השומרים נציגי החוק?
ואם בארזים נפלה שלהבת, מה יגיד הציבור הרחב?
הגזר והמקל
נכון עשה ביבי שירד מעץ הקדמת הבחירות. רוב העם לא רוצה בחירות מיותרות עכשיו, העולות לציבור משלם המיסים כ-2 מיליון (!) שקלים, ונובעות משיקולים פוליטיים ואישיים בלבד. יש לזכור שהציבור, החרד לגורל המדינה (חוץ ממחפשי האקשן, הרואים בבחירות תוכנית בידור), מעוניין במצע ענייני של המפלגות, ולא בקמפיינים שליליים, הנבנים מעלבונם של אחרים. אין ספק שהבחירה בביבי, המעניק לנו שלום וּפריחה כלכליים, כמו גם יציבות ביטחונית, היא הגיונית לא פחות מרגשית.
לעומת זאת, העיתונאי שהחליט לא לבחור בביבי בגלל עננת הפרשיות המרחפת מעל ראשו, דומה שהולך רגשית שבי אחר הלינץ' התקשורתי וּמשפט השדה, שנערך לראש הממשלה, מחוץ לכותלי בית המשפט, בשעה שמבחינה חוקית והגיונית האיש עדיין חף מכל פשע, כל עוד לא הוּכחה אשמתו. האם אין הדובר נופל לאותה מלכודת שנגדה התריע?
פסוקו
איווט - זעק חמאס
פוליטיקה וּשקרים - עיר הבדים
סטטוס: המדינה זה עני?
אלופת תוחלת החיים: רמת גֵן
ציוֹן נאור: ציוּן לגנאי
ריאלי: פינת מציאוּת
בקטנה
יש תקווה - מפלגת אורלי לוי: אור לי - לב לי
הופכים חלום לחלון הזדמנויות
אתה היועץ הגדול: הפוֹך אובד עצות לעובד עצות
הנשמה - עיר האורות

תאריך:  15/03/2018   |   עודכן:  15/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
לגבי "השטחים הפלשתינים הכבושים", יש לומר בגלוי שאלה הם לא שטחים, לא פלשתינים ולא כבושים    לכל אזור בארץ ובעולם יש שם    השמות יהודה ושומרון הם שמות גאוגרפיים והיסטוריים של אזורים אלה מאז ומתמיד    הרבה לפני כיבוש האי הבריטי על-ידי ויליאם הכובש    מומלץ לאנשי משרד החוץ בלונדון לפתוח את האטלסים שלהם עצמם מתקופת הכיבוש שלהם בארצנו, ולראות כיצד נקראים שם "השטחים": יהודה ושומרון
אברהם פכטר
הצהרה דרמטית של אלשיך - "כדאי שכל אדם יזהר מנהגו והמזכירה שלו"    אם אלה החיים והערכים שהמפכ"ל צופה לנו בעתיד הקרוב אנחנו נהפוך לחברה של זאבי אדם, בנוסח אדם לאדם זאב ועדי מדינה    זה מה שהמפכ"ל למד בצנחנים ובשב"כ? תמהני    איפה החברות, הרעות והנאמנות?
מנחם רהט
המשבר הקואליציוני שכמעט הביא עלינו את הקדמת הבחירות כבר מאחורינו, אבל המאזן לא השתנה: השמאל ממשיך בהתרסקותו ובימין מלחמת הכל בכל    סיפורם הלא ייאמן של שני הנגבים, אושיות השמאל, שהלכו לעולמם באחרונה: משה נגבי וחיים הנגבי
עמוס גלבוע
היה זה אורי לוברני שהבין כי סתם יציאה חד-צדדית מלבנון, כפי שבהתחלה התכוון לה ברק והיה והוא לא מצליח להשיג הסכם עם הסורים, היא הרת אסון לגבולנו הצפוני
איתן קלינסקי
ההצהרה הראשונה של התנ"ך בנושא האהבה מופיעה בספר בראשית ב' 24, בו נדרש כל בן "לעזוב את אביו ואמו ודבק באשתו", וכל זאת כדי ש"יהיו לבשר אחד". להצהרה זו ממתינה הצהרה סותרת וכואבת בפרק הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il