X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: עאדל חנא/AP]
"צעדת השיבה" הפלשתינית נמשכת
צה"ל התמודד בהצלחה עם אירועי "יום האדמה" אך בחמאס רואים בהם כמה הישגים גדולים וקמפיין "השיבה" ימשך כמתוכנן עד ה-15 במאי חמאס הצליחה להעלות את הבעיה הפלשתינית מחדש לסדר היום העולמי ולהביך את הרש"פ והעומד בראשה "עסקת המאה" של טראמפ נראית כחלום שאינו בר ביצוע

מבחינה צבאית יכול צה"ל לרשום כהצלחה את אירועי "יום האדמה" בגדה וברצועה,המשימה שהטיל עליו הדרג המדיני הושגה, שום פלשתיני לא הצליח לפרוץ את גדר המערכת ברצועת עזה ולחדור לשטח ישראל הריבוני ובשטחי הגדה הצליח צה"ל להכיל את האירועים ללא שום הרוגים פלשתינים.
טענת חמאס כי מדובר ב"הפגנות עממיות בדרכי שלום", התבררה כצפוי כשקרית, חמאס שיגרה קדימה צעירים לעבר הגדר כדי לתקוף את חיילי צה"ל באבנים ובבקבוקי תבערה,גם 5 פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו על הגדר לאחר שניסו לתקוף את חיילי צה"ל.
צה"ל יפיק את הלקחים המבצעיים לגבי המשך ההפגנות בשבועות הקרובים מכיוון שבתנועת חמאס רואים באירועי "יום האדמה" הצלחה גדולה והנהגת חמאס מתכוונת להמשיך בקמפיין "השיבה" עד ל"יום הנכבה" ב-15 במאי, למרות שבמדינות ערב לא הייתה כמעט היענות לקמפיין החמאסי, בלבנון מנע הצבא מתושבי מחנות הפליטים הפלשתינים לקיים צעדה לעבר הגבול עם ישראל באזור הדרום.
האסטרטגיה האירנית מבית מדרשו של הגנרל קאסם סולימאני הצליחה בינתיים, תנועת חמאס הצליחה להפר את השקט ששרר בגבול רצועת עזה עם ישראל בעקבות הפסקת האש בתיווך מצרי בקיץ 2014 בתום מבצע צוק איתן.
בתחילה חיממה חמאס את הגבול באמצעות הנחת מטעני חבלה על גדר המערכת באמצעות ארגונים "סוררים" ועכשיו היא החלה לשגר מפגינים לעבר גדר הגבול כ"בשר תותחים" כדי לשמור על מתיחות קבועה בגבול עם ישראל.
האסטרטגיה הזו תימשך כמה שבועות ויש לה פוטנציאל מסוכן מאוד, היא עלולה להביא להסלמה חריפה ולסבב לחימה חדש בין ישראל לחמאס בגבול רצועת עזה.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה אמר ב-31 במרץ כי "צעדות השיבה הפכו את המאזנים והכללים המדיניים ופתחו את הדרך לחזרה לאדמת פלשתין".
בהנהגת חמאס רואים באירועי סוף השבוע כמה הישגים.
א. המספר הגבוה של הנפגעים האזרחים הפלשתינים, 16 הרוגים ולמעלה מ-1400 פצועים, הצליח להביך את ישראל מבחינה בינלאומית, הפלשתינים מציגים את מה שאירע בגבול הרצועה כ "טבח" (מג'זרה- בערבית) מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לישיבת חרום ולמרות שלא התקבלה החלטת גינוי לישראל, המזכ"ל דרש הקמת ועדת חקירה לאירועים שהיו בגבול רצועת עזה ואילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ניצל את האירועים לחזור על דרישתו מהאו"ם למתן הגנה בינלאומית לעם הפלשתיני.
חמאס מקווה שהלחץ הבינלאומי על ישראל יקשה עליה לפעול ויכבול את ידי צה"ל בהתמודדות עם ההפגנות בהמשך.
ב. הנהגת חמאס מעריכה כי הצליחה לעכב באמצעות קמפיין "השיבה" את פרסום התוכנית המדינית של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה".
ג.הנהגת חמאס הצליחה להביך את הרש"פ והעומד בראשה באמצעות הפעילות לאורך גבול הרצועה ב"יום האדמה".
הנהגת חמאס הוכיחה כי היא זו שנלחמת על השמירה על "הקווים האדומים" הפלשתינים ובראשם "זכות השיבה" ונגד התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ.
בעוד יו"ר הרש"פ משמיע הצהרות וגינויים, תנועת חמאס מבצע פעולות עממיות ענקיות בשטח ומגייסת את הרחוב הפלשתיני למאבק.
חברי ההנהגה הבכירה של חמאס, אסמעיל הניה, יחיא סינוואר, פתחי חמאד והגנרל תוופיק אבו נעים ירדו לשטח והובילו עם המפגינים את קמפיין "השיבה", בכך נתנו דוגמה אישית למנהיגות אמיתית.
התנהלות הנהגת חמאס הוכיחה לציבור העזתי כי חמאס מובילה את המאבק למען רצועת עזה ולא הרש"פ.
ג.הנהגת חמאס הצליחה למלכד את מחמוד עבאס בכל הקשור לגבי תוכניותיו ברצועת עזה, להערכתה, הוא לא יעז להטיל בשבועות הקרובים שום סנקציות חדשות על רצועת עזה בעקבות מספר הנפגעים הרב ב "יום האדמה" מחשש שיתפס כ"בוגד" בעיני הציבור הפלשתיני.
שובו של יחיא סינוואר
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר שנעלם בחודשיים האחרונים מכל פעילות, עקב כישלון תהליך הפיוס וחילוקי דעות קשים בצמרת חמאס, שב לפעול בזירה הצבורית.
על-פי גורמים בחמאס, חלק גדול מהצלחת קמפיין "השיבה" שייך לו, הוא הצליח להוציא רבבות של תושבים מבתיהם ולהביאם לאזור הגבול עם ישראל. לדבריהם, לקראת "יום הנכבה", הוא אף ינסה להגדיל את מספר המשתתפים בקמפיין "השיבה" כשהמטרה המוצהרת ליום הזה היא לחצות את גדר הגבול ולשוב לכפרים והאדמות שלטענת חמאס נלקחו בכוח מהפליטים החיים כיום ברצועת עזה.
סינוואר נשא בשטח נאום חוצב להבות נגד המצור על רצועת עזה ובו שני משפטים המעידים על כוונות ההמשך של חמאס במאבק נגד ישראל.
א. "אם תושבי רצועת עזה ירעבו כתוצאה מהמצור-הם יאכלו את הכבדים של אלה שצרים עליהם".
ב. "ברגע המתאים תסתער ה"מובחרת" (נוח'בה-בערבית) שלנו על האויב ונעקור את הישות שלו ממקומה".
צורת מאבק חדשה-ישנה
תנועת חמאס מציגה את קמפיין "השיבה" כאסטרטגיה חדשה, למרות שהיא נוסתה כבר ב-2011 בגבול ישראל לבנון ע"י חיזבאללה, וכרעיון יצירתי ומקורי אחרי אינתיפאדות האבנים, הסכינים והשימוש בנשק החם.
המגמה של חמאס היא לגרור לקמפיין את כל הסקטור האזרחי ברצועת עזה ולשתפו במאבק ב"יום הנכבה". השימוש בהמונים נותן כוח רב להנהגת חמאס, במיוחד כשהוא מלווה בסיקור תקשורתי נרחב, המסר החמאסי לתושבי הרצועה הוא שהאחדות הפלשתינית ב"יום האדמה" הביאה להישגים והצליחה להעלות את הבעיה הפלשתינית שוב לסדר היום הבינלאומי לכן יש חשיבות גדולה לפיוס הפלשתיני שמחמוד עבאס איננו רוצה בו.
גורמים בחמאס אומרים כי הצלחת אירועי "יום האדמה" ברצועה מוכיחה כי גם הדור הצעיר הפלשתיני דורש את "זכות השיבה" למרות שהוא נולד בתחומי רצועת עזה וכי הוא לא יוותר על זכותם של אבותיו ואבות אבותיו. לכן, לא יצלחו כל הנסיונות של ממשל טראמפ לחסל את אונרא וליישב את הפליטים הפלשתינים במדינות ערב.
מבחינת חמאס, אירועי "יום האדמה" הוכיחו כי אין שום מדינה ערבית שיכולה לדבר בשם הפלשתינים ואפילו ארה"ב, הנחשבת למעצמה הגדולה בעולם, איננה יכולה להתעלם מהבעיה הפלשתינית ומ"זכות השיבה" של הפליטים.

תאריך:  31/03/2018   |   עודכן:  31/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צעדת השיבה" הפלשתינית נמשכת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החמאס והעבאס זקוקים נואשות לקו ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  1/04/18 06:31
2
החמאס והעבאס זקוקים נואשות לקו
קורןנאוה טבריה  |  1/04/18 06:37
3
תגובה הולמת
סתם אחד  |  2/04/18 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
"חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם"    ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני): "שולח חיזוק ועידוד לכל החיילות והחיילים של צה״ל ואנשי כוחות הביטחון"
עומר כרמון
גופות שני מחבלי חמאס שנהרגו אתמול בעימותים על גבול ישראל-עזה נמצאות בידי ישראל    ארגוני זכויות אדם פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיאפשר לצוותי חילוץ פלשתינים להגיע לאזור הגבול בו נהרגו השניים
עומר כרמון
ג'רי אדמס שהוביל להסכם הפיוס ההיסטורי בין ממשלת בריטניה לזרוע הטרור של הצבא האירי הרפובליקני: "היחס של ישראל לעם הפלשתיני הוא כתם שחור על הקהילה הבינ"ל"    שר החוץ האירי: "קורא לצבא הישראלי לרסן את תגובותיו"
עומר כרמון
שר החוץ של אירן: "דווקא בערב חג הפסח בו אלוהים שיחרר את הנביא משה מעבדות, הדיקטטורים הציוניים רצחו את העם הפלשתיני שוחר השלום שאדמתו נגנבה"
עומר כרמון
יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "אסור שהדבר יגלוש לשימוש באש חיה כלפי מפגינים לא חמושים ולהרג של חפים מפשע"    ח"כ אחמד טיבי: "כבר הביאו צלפים - אז שלא יירו"?    ארגון בצלם: "ירי במפגינים לא חמושים הוא בלתי חוקי וכל פקודה שמתירה ירי כזה היא פקודה בלתי חוקית בעליל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il