X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסטרטגיה עוינת למערב ולישראל

מדוע תוקף ארדואן את ישראל

נשיא טורקיה ארדואן מזדהה עם קמפיין "השיבה" של תנועת חמאס ועם האסטרטגיה שלה להכשיל את "עסקת המאה" של טראמפ. יש לקחת בחשבון כי אם יסלים המצב הביטחוני בגבול הרצועה הוא עלול לנתק את הקשרים עם ישראל, אסור להתרגש וצריך להעמידו במקומו בכל פעם שהוא תוקף את ישראל
▪  ▪  ▪
ארדואן. מגלומן ומשתלח [צילום: קייהן אוזר/AP]

נשיא טורקיה ארדואן הרגיל את מדינת ישראל ואת העולם, למרות הסכם הפיוס שנחתם בין שתי המדינות ביוני 2016 אחרי 6 שנים של משבר, כי כל אימת שישנם אירועים אלימים בגדה או ברצועה הוא משתלח באופן חסר רסן בישראל ובמנהיגיה ומגן באופן אוטומטי על הפלשתינים.
ארדואן כינה ב-1 באפריל את מדינת ישראל במילה "טרוריסטית" ואת ראש הממשלה במילים "אתה כובש ובו-זמנית אתה טרוריסט". בנאום שנשא בעיר אדנה הוסיף נשיא טורקיה: "נתניהו אמר שחיילינו רודפים אחר חסרי אונים בעפרין. נתניהו, אתה מאוד חלש ומאוד מוזר. ראשית כל, תתאפס על עצמך. טורקיה מתמודדת מול טרוריסטים, אתה לא, ישראל היא מדינת הטרור".
חילופי המהלומות המילוליות בין שני המנהיגים החלו בסוף השבוע שעבר לאחר שארדואן מתח ביקורת חריפה על ישראל בעקבות אירועי "יום האדמה" ברצועת עזה. "אני מגנה בחריפות את ממשלת ישראל על המתקפה הלא אנושית הזו", אמר הנשיא הטורקי, הוא אף כינה את העימותים ביום הראשון של "צעדת השיבה" כ"טבח". בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה נתניהו: "הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסייה אזרחית ללא אבחנה".
נשיא מגלומן ומשתלח
נשיא טורקיה ארדואן ידוע בלשונו הארוכה והמשתלחת נגד יריביו הפוליטים מבית ומחוץ לטורקיה. הוא לא מהסס גם להשתלח בראשי מדינות בניגוד לכל כללי הדיפלומטיה. הוא השתלח בעבר בנשיא טראמפ על תמיכתו ב"יחידות הגנת העם הכורדי" בסוריה, שטורקיה רואה בהן ארגון טרור, ולראש ממשלת עירק חיידר אלעבאדי אמר "אתה לא ברמה שלי".
גם נשיא צרפת מקרון זכה ממנו באחרונה לביקורת חריפה על שאירח בארמון האליזה את נציגי "יחידות הגנת העם הכורדי", הוא תקף באופן גם את שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, את קנצלר גרמניה מרקל הוא האשים ב"התנהגות נאצית" ואמר כי התנהגותה של הולנד היא "נאצית, גזענית ופאשיסטית". הנשיא ארדואן מכוון את התקפותיו בעיקר כלפי מדינות המערב, האיחוד האירופי וישראל כדי לחזק את מעמדו הפוליטי ולהגדיל את הפופולריות שלו בעולם האיסלאמי, האסטרטגיה שלו מבוססת על עויינות למערב ולמדינת ישראל.
ארדואן מגדיר את עצמו כאחד המנהיגים הגדולים של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, שהשבוע ציינה 90 שנים להקמתה, ורואה את עצמו לא פחות חשוב מהמנהיג הרוחני של התנועה השיח' יוסף קרדאווי היושב בדוחא שבקטר. הנשיא ארדואן הוא האחרון שיכול להרשות לעצמו לכנות את ישראל בשם "מדינת טרור" כשהוא מארח בארצו את מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים והוכרזו ע"י הנשא א-סיסי כטרוריסטים מבוקשים.
ארדואן, העניק להם מקלט מדיני ואף איפשר להם להפעיל כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שאותם הם מפעילים לצורך הסתה נגד משטרו של הנשיא א-סיסי. ההסתה כוללת גם פרסום "פתאווא" (פסקי ההלכה) הקוראים להתנקש בחייו של הנשיא המצרי ומתארים אותם כ"מצווה" מאללה.
זאת ועוד, הנשיא ארדואן מארח באיסטנבול משרד של תנועת חמאס שמכווין פעולות טרור בגדה, החל מחטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש-עציון בקיץ 2014 ועד לרצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל ליד שכם באוקטובר 2015.
מהמשרד הזה פעל צאלח אלעארורי, כיום סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שהוא גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, הוא נאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות לחץ של ישראל אך משרד חמאס ממשיך לפעול באיסטנבול למרות מחאות ישראל.
לפני כשנה חשפו שירותי הביטחון של מצרים רשת ריגול גדולה של המודיעין הטורקי שפעלה במצרים ואספה מודיעין בתחום המדיני, הכלכלי והחברתי.
על-פי הודעת משרד הפנים המצרי, המידע המודיעיני הועבר למנהיגי "האחים המוסלמים" בחו"ל לצורך תכנון שורה של מעשי טרור במצרים. המגלומניה של הנשיא ארדואן היא שדוחפת אותו להסית ולתקוף את ישראל כדי למנף את עצמו ואת מעמדו בעולם המוסלמי.
ארדואן מזדהה עם קמפיין "השיבה"
נשיט טורקיה מזדהה עם קמפיין "השיבה" הפלשתיני של חמאס, בתוקף היותו הנשיא התורן של הארגון לשת"פ איסלאמי שחברות בו 57 מדינות, הוא יזם לפני יותר מ-3 חודשים כינוס חרום נגד הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.
נשיא טורקיה תומך באסטרטגיה של חמאס לטרפד בעזרת קמפיין "השיבה" את הוצאתה לפועל של "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
השבועות הקרובים עד "יום הנכבה" ב-15 במאי אמורים להיות סוערים במיחוד מבחינה ביטחונית מכיוון שתנועת חמאס מתכוונת להמשיך ואף להסלים את קמפיין "השיבה" נגד מדינת ישראל. לכן, ראש הממשלה נתניהו פעל נכון כשהעמיד במקומו את נשיא טורקיה ארדואן. אין דרך אחרת מלטפל בו, כל פעם שהוא משתלח בישראל ובמנהיגיה חייבים להעמידו במקומו ולחשוף את צביעותו ושקריו.
נשיא טורקיה איים בעבר, גם לאחר חתימת הסכם הפיוס עם ישראל, כי ינתק את הקשרים הדיפלומטיים עמה אך לא עשה זאת. אולם, אי-אפשר לשלול לגמרי את האפשרות הזו אם המצב הביטחוני בגבול רצועת עזה יחריף,אנו נמצאים ב"מלחמת התשה" חדשה שכפתה עלינו תנועת חמאס, בת בריתו של ארדואן, ישראל חייבת להגן על עצמה ולכן גם תרחיש כזה הוא אפשרי.

תאריך:  03/04/2018   |   עודכן:  03/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע תוקף ארדואן את ישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הבנה של מנהיגים
אלואיז  |  3/04/18 13:39
2
הטורקי הולך לישון עם פשפשים... ל"ת
אתאטורק  |  3/04/18 14:10
3
יחסים עם הטורקים
סתם אחד  |  3/04/18 14:52
 
- ההיפך הוא הנכון
שוחר-שלום  |  5/04/18 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עומר כרמון
שליטי בחריין הם הידידותיים ביותר לישראל במפרץ הפרסי    עוד לפני מציאת המאגר נחשבה כלכלת הממלכה כצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם הערבי
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ דחה הזמנה רשמית של סעודיה לבוא לריאד לשיחות על "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. היחסים בין הרש"פ לסעודיה הם במשבר חסר תקדים, הרקע האמיתי למשבר הוא תחושתו של עבאס כי סעודיה פועלת להחליפו בדחלאן
יוני בן-מנחם
קטר פרסמה לראשונה רשימת טרור שבה נכללים שמות של אישים וארגונים התומכים בטרור. הפרסום נועד להרשים את הנשיא טראמפ לקראת פגישתו עם שליט קטר בקרוב אך נראה כי מדובר בתרגיל שקוף של יחסי ציבור
איתמר לוין
לפלשתינים יש יו"ר בן 82, לאלג'יראים יש נשיא בן 81 ולשכניהם התוניסאים – נשיא בן 91. שבע שנים אחרי האביב הערבי, השליטים הזקנים ממשיכים לשלוט בשליש ממדינות האיזור
דביר מור
כמעט כל שטח במזרח התיכון שבו הייתה קיימת התערבות צבאית מערבית, נתפס לאחר יציאת הכוח הצבאי על-ידי איסלאמיסטים שהקימו בו בסיסי טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il