X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שומר על המוח, השפעתה כבירה, נגד ישראל, ביזיון וכשנפגשו ארבעה דורות "בניסן נגאלו, בניסן עתידין לִיגא̤ל" (גמרא, ראש השנה, דף י', עמוד ב')
▪  ▪  ▪
פולני. ראויה [צילום: משה שי/פלאש 90]

א. שימו לב לכורכומין
לכורכומין - החומר הפעיל בתבלין כורכום, צריך להיות מקום מרכזי בתוספי המזון שלנו. כך ממליץ התזונאי ד"ר מרדכי הוכברג בגיליון 107 של כתב-העת 'תזונה פלוס' בעריכתו. לכורכום יש ערכים בריאותיים רבים, וכעת מתברר, שיש לו יכולת לשמור על פעולות המוח ועל כישוריו. יש חמש מחלות, שהכורכומין מצמצם את שכיחותן, או את חומרתן: דיכאון, מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, אירועים מוחיים וסרטן מוח. מחקרים קליניים הדגימו את יכולת הכורכומין לשמור על בריאות המוח, ולצמצם את הסיכון לחמש המחלות הללו, הוא מסכם.
ב. ראויה לפרס ישראל
צורמת העובדה, שנעמי פולני, שעוד מעט תהיה בת 91, טרם זכתה להוקרה ממלכתית, למרות תרומתה האדירה לתרבות הישראלית.
פולני נולדה בתל אביב, והיא נכדת ד"ר חיים חיסין, ממייסדי העיר. במלחמת הקוממיות הייתה ב'צ'יזבטרון', להקת הפלמ"ח (עם שייקה אופיר, עם גדעון זינגר, עם שלמה בר-שביט, עם זהררה חריפאי, עם יואל זילברג, עם שמואל רוזן ועם אחרים). לאחר המלחמה שיחקה בתיאטרון הקאמרי, ובשנות החמישים הפכה לבימאית להקות צבאיות. היא ביימה את זמרי הלהקות, שיביעו את משמעות השירים בתנועותיהם - בעזרת משחק ופנטומימה. הסגנון הזה אפיין את הלהקות הצבאיות למשך שנים רבות.
בשנת 1960 הקימה את להקת 'התרנגולים', וביימה את שתי תוכניותיה, בשנים 1963-1960. בשנת 1966 הקימה את להקת 'החמציצים', שהורכבה מיוצאי 'התרנגולים'. רבים מהאמנים הידועים בארץ היו תלמידיה.
השפעתה של פולני על הזמר העברי כבירה, ומגיע לה פרס ישראל על כך - בנוסף להוקרה המיוחדת, שתקבל ביום העצמאות.
ג. צביעות
הזדעקותו של אנטוֹניוּ מנואל דה אוליוויירה גוטרש, מזכיר האו"ם, לנוכח מה שאיתרע על גבול רצועת עזה מוכיחה יותר מכל את צביעות ארגונו ואת נטייתו המסורתית נגד ישראל. יותר מעשרים איש נהרגו בהתפרעויות הערבים, שניסו להסתער על הגדר, משך כשבועיים. לעומת זאת, כארבעים איש נהרגו בהפצצה סורית אחת על רובע מגורים; ומזכיר האו"ם אינו מזדעק - גם לא לנוכח טבח שיטתי של עשרות, אם לא מאות, אזרחים כורדיים על-ידי הטורקים בעפרין שבצפון סוריה.
ד. חוצפה
"מצטער, המפקד, אני לא יורה", צורחת הססמה החצופה של ארגון 'בצלם', המסיתה את חיילינו להפר פקודה להגן על תושבי עוטף עזה ועל אזרחי המדינה. איני מופתע, שזו עמדת הארגון. מאז ומתמיד הוא תמך בערבים והתנכל ליהודים, במימון נדיב של מדינות זרות ושל הקרן החדשה לישראל.
לעומת זאת, הופתעתי מהעובדה, שהמדינה תומכת בארגון הזה על-ידי הקצאת בני שירות לאומי. הפסקת הביזיון הזה הנה צעד נדרש; ובמקביל, יש לבדוק האם הארגון קרא לחיילים לסרב פקודה, שזו עבירה לכאורה על חוק העונשין.
ה. מפגש
ביום חמישי, כ"ז בניסן, יהיה יום הזיכרון לשואה. ניסיתי לכתוב על הנושא, ולא הצלחתי, כנראה, הוא גדול עליי. ואז קיבלתי שיר, שכתב ידידי, יעקב ברזילי, ניצול מחנה-המוות ברגן-בלזן. 63 שנה לא דרך יעקב, יליד הונגריה, על אדמת גרמניה. לפני כמה שנים נענה להזמנה לבקר עם בנו במחנה-המוות, שאותו שרד. שירו, "כְּשֶׁנִּפְגְּשׁוּ אַרְבָּעָה דּוֹרוֹת", מתאר את החוויה של ביקור במחנה-המוות עם בנו.

תאריך:  08/04/2018   |   עודכן:  08/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
עומר כרמון
עיתונאי ופובליציסט ידיעות אחרונות שיקבל ביום העצמאות את פרס ישראל לתקשורת, תומך בקריאתו של ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, להחרים את נאומו של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות - בערב יום העצמאות
אפרים הלפרין
כולנו זוכרים את סאלח שבתי, הדמות האגדית של אפרים קישון, את רעייתו אתרוגה שבתי שכחנו, ורק בימים אלה צץ שמה מחדש כאשר הייתה האישה היחידה שזכתה בפרס ישראל בפרוס 70 שנה למדינה
יפעת גדות
זכתה בפרס ישראל למפעל חיים בתחום החינוך    חלוצה בתחום הנגשת החומרים לאינטרנט מתוך הבנה שילדים לומדים ומפנימים דרך למידת חוויות
יפעת גדות
בין נימוקי הוועדה: "הפך את רמת הגולן משדה בזלת וקרב לאזור שוקק חיים; מקום של עשייה חקלאית ציונית במלוא מובן המילה"
עידן יוסף
מנימוקי ועדת הפרס: "פעילותו של מר שרנסקי היא פעילות למען העם היהודי ומדינת ישראל ומהווה התגייסות מוחלטת אשר אף הובילה לפגיעה בחירותו. סיפור חייו מהווה אות וסמל למאבק על זכותם של היהודים לעלות לארץ ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il