X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"עסקת המאה" של טראמפ כמעט מוכנה אך נראה שאין לה קונים בעולם הערבי. הרש"פ וחמאס פועלות לסכל כל סיכוי לכך שהעסקה תתקבל ומתארות אותה כעסקה שמטרתה לחסל את הבעיה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
דונלד טראמפ, מחמוד עבאס [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

סוכנות הידיעות "רוייטרס" פרסמה ב-12 באפריל מפי מקור בכיר בבית הלבן כי תוכנית "עסקת המאה" כמעט והושלמה. לדברי המקור, יש עדיין קשיים לגבי מועד ההכרזה עליה בגלל הנתק הקיים בין הרש"פ לממשל טראמפ בעקבות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל. אולם, הדברים מורכבים הרבה יותר, למעשה שני הכוחות המרכזיים בחברה הפלשתינית פועלים במלוא המרץ לסכל את תוכניתו המדינית החדשה של הנשיא טראמפ, הם מתארים אותה כתוכנית דמונית שמטרתה לחסל את הבעיה הפלשתינית. הרש"פ עושה זאת באמצעות ועידת הפסגה הערבית המתכנסת בסעודיה ואילו תנועת חמאס באמצעות קמפיין "השיבה".
טיוטת הודעת הסיכום של ועידת הפסגה הערבית בסעודיה, שהמלך סלמאן העניק לה את השם "ועידת ירושלים" מדגישה את מרכזיותה של הבעיה הפלשתינית וכוללת סעיפים המרוקנים את "עסקת המאה" של טראמפ מכל משמעות.
  • גינוי להחלטה האמריקנית להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים.
  • היצמדות ליוזמת השלום הערבית משנת 2000.
  • הקמת מדינה פלשתינית ריבונית בקווי 67 שבירתה מזרח ירושלים עם שליטה מלאה במרחב האווירי.
  • הדגשת ערביותה של מזרח ירושלים.
יתכן שהודעת הסיכום תאמץ גם את התוכנית המדינית שהציג מחמוד עבאס לאחרונה במועצת הביטחון של האו"ם המבוססת על יוזמת השלום הערבית. בשטח עצמו, מרכזת תנועת חמאס מאמץ גדול לשמר את קמפיין "השיבה" ולהביאו לשיא ב"יום הנכבה" ב-15 במאי.
האירועים בסוריה הורידו מסדר היום הבינלאומי והתקשורתי את קמפיין "השיבה", אך סביר להניח שחמאס תמצא דרכים חדשות כדי להחיות את הקמפיין. קמפיין "השיבה" מהווה את ההשקה של האסטרטגיה האירנית-חמאסית החדשה לחמם את גבול רצועת עזה עם ישראל. גם לאחר ה-15 במאי כשיסתיים רשמית הקמפיין, צפוייה חמאס להמשיך בחימום הגבול עם ישראל באמצעים שונים.
במקביל, מתארגן משט ימי נוסף לעבר רצועת עזה בחודש יולי במסגרת מאמצי חמאס להביא להסרת המצור. מסתבר, שהמדינות הערביות,כמו סעודיה ומצרים, שניסו לעזור לממשל טראמפ ולרכך את העמדה הפלשתינית בקשר ל"עסקת המאה", נכשלו.
מחמוד עבאס חבר לעבדאללה מלך ירדן והשניים הובילו קו קיצוני שהכתיב את הודעת הסיכום של ועידת הפסגה הערבית. התוצאה היא עגומה,הדבר מוכיח שהעמדה הבסיסית של מדינות ערב כלפי פתרון הבעיה הפלשתינית לא השתנתה, הפלשתינים שוב מכתיבים למדינות ערב לתמוך ב"קוים האדומים" שלהם שאינם ריאלים מבחינתה של ישראל ואינם יכולים להביא להסדר מדיני.
הממשל האמריקני צריך להיות מודע לעובדה שלמרות מה שנאמר בחדרי חדרים ע"י מנהיגי ערב לנשיא טראמפ ולפקידים אמריקנים, אין שום מדינה ערבית המוכנה לתמוך בגלוי ב"עסקת המאה".
נוכח תמונת המצב הנוכחית, הנשיא טראמפ יצטרך להחליט מה הוא עושה עם תוכניתו, דבר אחד ודאי, הוא לא יכול לכפות אותה על הפלשתינים או לשכנעם לקבל חלקים ממנה, העמדה הפלשתינית היא נוקשה, הם רוצים תוכנית שלום המבוססת על "הקוים האדומים" שלהם.

תאריך:  16/04/2018   |   עודכן:  16/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמצים להכשיל את עסקת טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בסוף טרמפ יבין היכן הבעיה ל"ת
שאול א.  |  16/04/18 12:14
2
עסקת המאה = קשקוש
יהודי מפוכח  |  19/04/18 23:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - "לא חזרו", טיעונים מפולפלים, לספר את האמת, הכחשת השואה ושמירת סוד    שבוע טוב וחודש טוב
בעז שפירא
רבותי- לעיוורון כזה, ל"שיקול דעת" מעוות כזה, לאובדן דרך ואובדן שכל כאלו, אין אני יכול להתרגל ולעולם לא אוכל להסכין עמו    זוהי החלטה המעידה על ניתוק מהמציאות, זו החלטה המעידה על אטימות לב, זוהי החלטה המעידה על אובדן שיקול דעת מינימלי ונטישת חוש הצדק ואפילו השכל הישר
עומר כרמון
הוכרזו מדליקי המשואות בטקס האלטרנטיבי של "יש גבול" בערב יום העצמאות: יו"ר מרץ לשעבר, מסתננים מדרפור ומאריתריאה, סרבנית גיוס, פעילת "נשים בשחור", מפגינה בבלעין ופעילים חברתיים
עומר כרמון
הפגנות החמאס בגבול רצועת עזה דועכות ▪ שר הביטחון: "משבוע לשבוע ישנם פחות מתפרעים. הנחישות שלנו מובנת בצד השני" נושא ההפגנות בשבוע הבא: "האסירים"
רפי לאופרט
ההכרעה איננה בין שלום למלחמה, או בין להיות יותר יפים או פחות יפים. ה"דיון" היה ונותר בין כניעה שלנו לעייפות שלהם. האלטרנטיבה שיש להציע לתושבי עזה היא בין המשך השחיקה שלהם לבין ויתור על האלימות - עם חמאס או בלעדיו - בתמורה לשיפור איכות החיים ורמת החיים; אם ידחו זאת תישאר להם רק ברירת ההגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il