X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אנשי חיל המודיעין מסכלים פיגועים ומספקים מידע יקר ערך ומציל חיים על האויב המרכז למורשת המודיעין מנציח את אלה מהם שנפלו במערכות ישראל לזכרם
▪  ▪  ▪
סיוע לכוחות הביטחון
חוד החנית
המורשת של חיל המודיעין היא ארוכה וחייליה מהווים חוד החנית של היתרון האנושי של ישראל. ביום הזיכרון יתכנסו בני משפחותיהם וחבריהם של אנשי החיל שנפלו כדי להתייחד עם זכרם ולהגיד להם תודה.

חברי פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים התארחו לפני כמה ימים במרכז למורשת המודיעין (מל"מ) במחנה גלילות, שכולל גם את אנדרטת המודיעין. רבים מהמנמ"רים שמכהנים כיום בתפקידים שונים הם בוגרי יחידות המודיעין ולכן, לרבים מהם זו הייתה מעין סגירת מעגל.
הרעיון להקמת המרכז למורשת חללי המודיעין, שכולל גם את אנשי השב"כ והמוסד, יצא לפועל ב-1983 והוא נחנך רשמית ב-1985.
הביקור נפתח בדברים של המתנדב מוטי מלכין, גימלאי החיל, שסיפר על מבנה חיל המודיעין, זרועותיו השונות ותפקידיהן, כולל על יחידות המחקר, על שלוחותיהן השונות. בחלק השני של הסיור דיבר אריה כוחן, גימלאי חיל המודיעין ושירותי הביטחון של ישראל, ומתנדב ותיק בעמותה, שהעיד על עצמו כי עשה שירות מילואים בחיל עד גיל 70 ומאז הוא ממשיך להתנדב. כוחן הוא אביה של דפנה שטיאסני, מנהלת הפורומים של אנשים ומחשבים. המפגש איתו נערך במוזאון שפועל בתוך מבנה העמותה ומציג את ההיסטוריה של החיל. ניתן לראות בו תצוגה של אמצעי חבלה ולחימה שכוחות הביטחון תפסו לאורך השנים במסגרת מאבקם בטרור.
חברי הפורום נחשפו לאמצעי לחימה שהיו ברשות הפלשתינית, ציוד וכלי נשק שנתפסו על האונייה קארין איי, וכן מסמכי שלל שנתפסו במבצע חומת מגן. כוחן הסביר כי מסמכים אלה, שצה"ל שם עליהם את ידיו בעקבות עבודת מודיעין מתוחכמת, היו ההוכחה הנוספת, למי שעדיין הטיל ספק, במעורבותו של יאסר ערפאת בטרור באינתיפאדה השנייה, שבאה כמה שנים אחרי הסכם אוסלו.
כמו-כן, שמעו חברי הפורום כי במסגרת המאמצים להנחלת המורשת, הוקם במרכז ב-1999 פרויקט "היסטוריה בתמונות ובמסמכים של קהילת המודיעין". במסגרת פרויקט ייחודי זה נאספו תמונות ומסמכים ממוסדות הקהילה ומגימלאיה, ונבנה מאגר המכיל 5,000 פריטים. כמו-כן, כחלק ממנו, לוקטו מסמכי היסוד של קהילת המודיעין לאלבום שניתן לעיין בו במקום.
יחידות המודיעין אוספות מידע שמסייע לכוחות הביטחון למנוע טרור. "יש להן הצלחות מדי יום, שרובן לא נחשפות לציבור", אמר כוחן. "השב"כ פועל מדי לילה ומונע פיגועים בכל יום". הוא ציין חלק נוסף בפעילות המודיעין - מניעת מתקפות סייבר, שנעשית על-ידי חיילים שכבר זכו לכינוי לוחמי סייבר, בהם הרבה לוחמות.
הסתה - כבר מגיל הגן
בחלק השני של הרצאתו התמקד כוחן במניעים לטרור הפלשתיני ואמר שמקורם העיקרי הוא ההסתה, שמתחילה כבר מגיל הגן. הוא הראה למשתתפים דוגמאות לחומרי הסתה ולמיצגים של חגורות נפץ שניתנים לילדים בבתי הספר. חומרי התעמולה כוללים גם ציורים שבהם מתוארות העוולות שעושים הישראלים לפלשתינים, לטענתם. במקביל, בצד הפלשתיני מתקיימות קייטנות שבהן מתרגלים הילדים כיצד להרוג חייל ישראלי. "ההסתה היא לאורך כל הדרך", אמר כוחן. "אנחנו מקדשים את החיים והם רואים רק מחבלים".
כוחן ציין שמבצעי פיגועי הטרור עושים זאת לא רק כתוצאה מההסתה, אלא גם משיקול כלכלי, עקב המצוקה הכלכלית שבה מצוי חלק גדול מהאוכלוסייה הפלשתינית. לרשות הפלשתינית יש תעריפים שהיא נותנת למחבלים שנכנסים לכלא הישראלי ולמשפחות של אלה מהם שמתו בביצוע הפיגוע. הסכום יכול להגיע עד ל-10,000 שקלים לחודש למשפחה.
השורה התחתונה: המורשת של חיל המודיעין היא ארוכה וחייליה מהווים חוד החנית של היתרון האנושי של ישראל, שמאפשר לה להיות הצבא החזק והמתקדם ביותר במזרח התיכון ובין החזקים בעולם. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יתכנסו בני משפחותיהם וחבריהם של אנשי החיל שנפלו כדי להתייחד עם זכרם ולהגיד להם תודה.

תאריך:  17/04/2018   |   עודכן:  17/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המורשת של החיילים האלמונים שמצילים חיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
לא יועילו שיחות עם אויבים ולא פנייה למעצמות זרות, אם לא נתנער מעפר הקברים ונהפוך לעם הזועם ונוקם על רצח בניו, לעם המגיב כאריה הפורץ מסוגר    לנרצחים אין מען, אין אבחנה בין שמאל לימין בין מתנחל דתי למתבולל שמאלני
אליקים העצני
'סהרה הספרדית' הייתה מושבה ספרדית ששטחה 266,000 קמ"ר, פי 10 מישראל, ומספר תושביה 600,000 נפש    בשנת 1973 הוקמה שם "חזית פוליסריו" שדרשה להשתחרר מספרד, אך על הטריטוריה הזאת לטשו עיניים גם שכניה - מרוקו ומאורטניה    מעתה ואילך - הכל דיז'ה ווי, ובאופן כללי ניתן לומר, שהניצחונות באו"ם ובדעת הקהל העולמית היו לפוליסריו, אבל בשטח, במציאות, מרוקו גרפה את כל הקופה
דביר מור
במה תלוי העתיד של תושבי עזה? האם ישראל אשמה במצבה הכלכלי הרעוע של הרצועה?    עתידה של הרצועה תלוי בגורם אחד שמעורר אלרגיה חריפה אצל כל אחת מהתנועות "הפלשתיניות" וזהו הסכם פיוס ואחדות לאומית
איתמר לוין
הורה למדינה לאפשר מיידית לתושב עזה שנפצע קשה במהומות ליד גדר הגבול להיכנס ארצה כדי להגיע לטיפול ברמאללה    מדגיש: מדובר בהחלטה הנובעת מנסיבות חריגות במיוחד ואין ללמוד ממנה למקרים אחרים
איתן קלינסקי
כל מי שבא בפעם הראשונה להתכנסות באולם "תמונע", ישראלי ופלשתיני, חש כפי שאני חשתי באותו אירוע, שהחלטה לזכור יחד ולכאוב יחד את הקורבנות המשותפים לשני העמים זו החלטה הרחוקה מהקונצנזוס המקובל בשתי החברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il