X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר שלמרות כל הספקנים, המבקרים אכן טראמפ ממשיך לקיים את הבטחותיו שהצהיר עליהם בקמפיין גם כלפי פנים וגם כלפי חוץ איפה כל החכמים, הפרשנים, שאיימו עלינו שנאום נתניהו בקונגרס האמריקני בתקופת אובמה, יביא לנזק, לניתוק, להרעת יחסים - ויפגע בישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ. הבטחתי וקיימתי - המוטו של הנשיא. [צילום: איוון ווצ'י/AP]
נביאי השקר
איפה נביאי השקר שניבאו שישראל מבודדת, מצורעת בעולם, שהתעקשות על העברת השגרירות תצית את האזור וזה לא יעיל ולא יישום. בעקבות ארה"ב, הולכות פרגוואי, אקוודור, רומניה, אולי גם פולין ולאט-לאט יזחלו גם האחרים.

הישג מזהיר
המצגת של נתניהו - בהישג המזהיר של המוסד בא להצהיר, להסביר, ולהבהיר - שישראל יודעת על מיקומם של מתקני הגרעין האירני, וגם על השלוחות בסוריה ובלבנון, ואם יהיה צורך, יותקפו, יושמדו למען ביטחון ישראל.

טראמפ - במשגל נסוג, יוצא מההסכם
נאום הגרעין האירני של טראמפ - חדי העין יכולים להבחין בקטעים שהועתקו מנאומי נתניהו על הנושא, בנאום הקונגרס בתקופת אובמה, מהנאום בארה"ב בתקופת טראמפ ומהנאום האחרון על גילויי הסודות הגרעין ממבצע המזהיר של המוסד. והשאלה היא - איפה כל המומחים, הספקנים, המבקרים הקשים שהזהירו את ישראל על חבלה חמורה ביחסים עם ארה"ב, על פגיעה ביחסים, פגיעה בביטחון וכולי וכולי... איפה הם היום? אוכלים את הכובע או אוכלים מתוך נעליים?
רוב מתנגדי טראמפ, שחלקם חזרו בתשובה ועתה משבחים אותו, שכחו שבהיותו בעל כמה בתי קזינו, הוא מהמר מקצועי ועד עתה בהחלטותיו המדיניות הצליח לא רע. לעומת אובמה הפקפקן, המגמגם, החלש ביחסי חוץ, שהוריד את אמריקה מגדולתה, טראמפ מאיים, מקיים ולא נבהל גם משדות מוקשים שאחרים, כולל מדינות אירופה הצבועות והחלשות, מפחדים להכנס.
יש לציין ולהדגיש שחלק גדול מההצהרות וההבטחות של טראמפ מתקופת הקמפיין לנשיאות, הוא מקיים וכך הוא מתכוון גם לגבי היתר, הן במדיניות הפנים והן במדיניות החוץ. לגבי ישראל: הבטיח וקיים, העביר את השגרירות שנשיאים קודמים רק הבטיחו ולא קיימו, הבטיח בנושא הסכם הגרעין וקיים בגדול ועוד ידו נטויה. ללא ספק המצגת של מסמכי הגרעין האירני היו פרומו לנאום של טראמפ, והשניים מתואמים לא רע בנושא.
כולם מאוחדים בדעה שאם טראמפ יצליח בנושא הגרעין עם קוריאה הצפונית ואירן, הוא לא רק יקבל פרס נובל לשלום אלא יהפוך לאחד הנשיאים המובילים של ארה"ב בהיסטוריה. וכשנזכרים שאובמה קיבל פרס נובל לשלום וגם עראפת פרס, ורבין, הדמעות מצחוק זולגות מעצמן. ולכל אלה שלא האמינו שטראמפ יבחר לנשיא, וכל אלה שלא האמינו שיביא למהפך במדיניות של אמריקה ולא האמינו שיהיה טוב ליהודים, ממליץ לרוץ ולקנות כובעים למאכל או נעליים כי המלאי הולך ואוזל.
ובאשר לאיום האירני על ישראל, המצגת והתקיפות האחרונות בסוריה באות להרתיע, להצביע ולהסביר שישראל יודעת על כל המיקומים של מתקני הגרעין באירן, על המיקומים של שליחיהם בסוריה ובלבנון והיד הארוכה והזרוע הנטויה תגיע ותשמיע את קולה בעת הצורך. וכמו שאומרת נטע ברזילי: אי-אם נוט אי-טוי--יו נסטי בוי.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  13/05/2018   |   עודכן:  13/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום הגרעין האירני של טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ הוא לא מהמר מקצועי
מנחם22  |  15/05/18 19:27
2
מילה של טראמפ היא מילה
אקטואלי  |  16/05/18 01:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד: "היינו מעורבים מאחורי הקלעים של הסכם הגרעין והשפענו מאוד עד לאובססיה של נתניהו לדבר בקונגרס נגד אובמה. מאותו רגע מודרנו לחלוטין ונחתם הסכם גרוע שטוב שבוטל"
עמי דור-און
שליטי אירן אינם מוכנים להסתפק רק במוצא צר ומבוקר אל הים התיכון. הם שואפים להשיג לעצמם גישה ימית פתוחה לכל מדינות יבשת אפריקה ואירופה, ומהן אל מרחבי האוקיאנוס. כדי שיהפכו לאימפריה ימית המסוגלת להשתלט על העולם
איתמר לוין
מתיאס גבהאואר באתר דר-שפיגל: גרמניה, צרפת ובריטניה סבורות שיוכלו להציל את העסקה עם אירן - אבל עסקות גדולות עם המדינה יקרסו בכל מקרה, ולא בטוח שיש להם מספיק זמן מול הקיצוניים בטהרן
איתמר לוין
ביל פאואל בניוזוויק: הצעד הקריטי יהיה הטלת עיצומים אמריקניים על חברות זרות שיסחרו עם אירן, וסביר להניח שבעקבות זאת יחדלו רוב החברות האירופיות - ולא רק האמריקניות - לעשות עסקים עם משטר האייתולות
עידן יוסף
שר הביטחון אומר בקצרין: "אני לא חושב שהכל הסתיים, אבל אנחנו בהחלט עם אצבע על הדופק. אין מקום ליהירות ולאופוריה"    הערכה: אלמלא תקיפות חיל-האוויר בסוריה האירוע לא היה נגמר ב-20 רקטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il